6 Haziran 2019 Perşembe

Audi A6 Allroad Quattro


Audi A6 ailesi genişlemeye devam ediyor. SUV modellerin yükselişine bir cevap olarak geliştirilen seçenek Allroad ile araziye çıkmayı seven premium wagon müşterilerine seslenen Alman markası bir kere daha şık bir otomobille karşımızda.


Dışarıdan bakıldığında ön panjur ve korumalara sahip tamponlarıyla kardeşlerinden ayrılan otomobilin çamurlukları da siyah renkli korumalarla çevrelenmiş. Tabanı da arazi şartları için korumalarla kaplanan otomobilin jant seçenekleri 18 ile 21 inç arasında çaplara sahip. Tavan raylarıysa alışık olduğumuzdan biraz daha yüksek.


Yükseklik ve sertlik ayarına sahip bir süspansiyon sistemiyle donatılan modelin iç mekanında bir değişiklik bulunmuyor. Bol ekrana sahip kumanda panellerini diğer A6 seçeneklerinden de hatırlıyoruz. 6 farklı sürüş moduna sahip A6 Allroad Quattro'da aktif direksiyonel arka aks da opsiyonel olarak sunuluyor.


Kaputu altında 3 litre hacimli, V6 turbo Diesel motor bulunan otomobilin üç farklı güç seçeneği mevcut. 231, 286 ve 350 beygir güç üretebilen üniteler 500, 620 ve 700 Nm tork değeri sunabiliyor. Hafif hibrit sistem, dört tekerlekten çekiş ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman araçların tamamında standart.

Seat Mii Electric


Seat'ın ilk seri üretim elektrikli otomobili tanıtıldı. Geçtiğimiz haftalarda ortaya çıkan Škoda Citigoᵉ iV isimli aracın ikizi olan model aynı zamanda içten yanmalı motora sahip Mii'nin ölümü anlamına geliyor.


Dışarıdan bakıldığında gövde üzerinde bulunan "Electric" logoları ve farklı görünüme sahip, 16 inç çaplı jantlarıyla kardeşlerinden ayrılan otomobilin iç mekanında yeni bir orta konsol, deri kaplı direksiyon simidi, vites ve el freni kolu, ambiyans ışıklandırması ve ısıtmalı ön koltukar bulunuyor.


83 beygir güç, 212 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 50 km/s'e 3.9, 100 km/s sürateyse 12.5 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum süratse 130 km/s'te sınırlandırılmış. 36.8 kWh kapasiteli bataryalar 260 km menzil sunuyor.

Nissan Navara


Nissan'ın popüler pick up modeli Navara güncellendi. Tasarımda neredeyse hiçbir yenilik sunmayan aracın asıl farklılıkları mekanik bölümde yaşanmış. Ayrıca iç mekanda da güzel bir değişim yaşanmış.


LED farlara sahip modellerde farların iç tasarımında siyah renkli bölümler kullanan Nissan yeni gövde renkleri ve jant tasarımlarını da donanıma eklemiş. Şeffaflaştırılan stoplar da yeni görünümün bir parçası.

İç mekana geçildiğindeyse yeni bir dokunmatik ekran kullanıldığı görülebiliyor. 8 inç büyüklüğündeki ünite daha hassas dokunmatik özelliğe ve AppleCarPlay'e sahip. Manuel şanzımanlı araçların da vites kolu artık çok daha şık görünüyor ve yenilenen şanzıman hem daha uzun oranlara hem de daha kısa vites yollarına sahip.


Gövde altında yaşanan yenilikler şanzımanla sınırlı değil. Arka süspansiyon sistemi elden geçirilen Navara'nın arka aksında artık disk frenler görev yapıyor. Ayrıca versiyona göre yükleme kapasitesi 45 kg'a kadar artmış.

Kaputu altında 2.3 litre hacimli motoru kullanmaya devam eden Navara'da yaşanan değişiklik, düşük güçlü ünitenin de artık çift turbo beslemeli olması. 163 beygir güç üretebilen ünite 425 Nm tork değerine ulaşabiliyor. 190 beygir gücündeki motordaysa performans artışı yok.

Renault Koleos


Renault'nun büyük SUV modeli Koleos, 3 yılın ardından makyajlı yüzüne kavuştu. Aracın kaputu altında da yenilikler yapan Fransız üretici X-Trail'de de tanıtılan küçük hacimli üniteyi Koleos'a uygulamayı ihmal etmemiş.


Ön bölümde yeni LED farlar, daha şık görünen panjur ve elden geçirilmiş tampon tasarımıyla bizleri karşılayan SUV farklı jantlar, yeni bir gövde rengi ve alt kısmı rötuşlanmış arka tampon gibi farklılıkları da sunmakta. Ayrıca dikkatli gözler 3. fren lambasının uzadığını fark edebilir.


İç mekanda daha bol yumuşak malzeme kullanan Renault farklı deri döşeme renklerini de donanıma eklemiş. Arka koltuk sırtlıklarının açıları ayarlanabilir hale getirilmesinin yanında ön koltuklara ayarlanabilir bacak desteği ve masaj fonksiyonu eklenmiş. AppleCarPlay ve yaya algılayabilen acil fren sistemi de donanıma yapılan eklentiler arasında.


Kaput altında çok iyi haber olduğunu söylemek zor. 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor yerini 1.7 litre hacimli üniteye bırakmış. 150 beygir güç, 340 Nm tork üretebilen motorun haricinde 2 litre hacimli kardeşinin performansı artmış. 190 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen makine dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte sunuluyor. Her iki motor da gücünü CVT ile aktarıyor.

Lamborghini Huracán Sterrato


Lamborghini'den büyük bir sürpriz geldi. Genelde süperspor otomobil üreticilerinin tek örnek hiper modellerini görmeye alıştığımız şu günlerde İtalyan marka arazi aracına dönüştürülmüş bir Huracán sergiledi.

20 inç çaplı jantlar ve daha geniş yanaklara sahip lastiklerle donatılan otomobilde tampon ve gövde altı korumaları, 30 mm genişletilmiş ve siyah plastikle korunmuş çamurluklar, tavan ve ön tampona eklenmiş LED spotlar ve tavan rayları bulunuyor.


Yerden yüksekliği 47 mm artan modelde kullanılan 5.2 litre hacimli V10 motorsa tanıdık. 640 beygir güç üretebilen ünite dört tekerlekten çekiş sistemiyle eşleştirilmiş. Otomobilin donanımında yönlendirilebilir arka aks ve tork yönlendirme de yer alıyor.

Mercedes-AMG CLA35 Shooting Brake


Mercedes-AMG'nin en küçük seçeneği farklı gövdelere kavuşmaya devam ediyor. Hatchback, Sedan ve 4 kapılı coupé araçların ardından şimdi de sıra bu modelin shooting brake gövdeye sahip seçeneğinde.


Diğer araçlarda olduğu gibi modelin tasarımında büyük bir sürpriz bulunmuyor. Daha agresif görünen tamponlar, 18 veya 19 inç çaplı jant seçenekleri, farklı ön panjur, ince spoiler, difüzöre ve çift egzoz çıkışına sahip arka tampon donanımda yer alıyor.


İç mekanda da durum aynı. Bu bölümde de kardeşlerinde kullanılan detaylara sahip olan aracın 2 litre hacimli motoru da turbo besleme yardımıyla 306 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan model 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s olarak açıklanıyor.

5 Haziran 2019 Çarşamba

BMW M8


BMW'nin sportif modellerine bir araç daha eklendi. 8 Serisi'nin en güçlüsü, şu anda satılan en yüksek performanslı BMW olarak tanıtıldı. Üstelik bu sefer daha ilk seferde iki gövde, iki de güç çıkışıyla.


Görünümünde beklenen değişiklikler yapılan otomobilde daha agresif duran tamponlar, M yan aynalar, dörtlü egzoz çıkışları, 19 inç çaplı jantlar ve genişletilen ön çamurluk arkası hava çıkışları dikkat çekiyor. M8 Competition'da bunlara siyah renkli detaylar ve 20 inç çaplı jantlar ekleniyor.

Ayarlanabilir süspansiyon sistemi, önde 400 mm çaplı karbon-seramik fren diskleri, yarı otonom sürüş yardımcıları ve head up display gibi donanımlara sahip olabilen araçlarda daha fazla sürüş modunun yanında tutma karakteristiği ayalanabilen fren sistemi de sunulmakta.


İç mekanda büyük farklılıklar sunmayan araçlarda kırmızı renkli motor çalıştırma düğmesinin haricinde yine bu renge boyanmış M hafıza butonları yer alıyor. M8 logolu koltukar da daha yüksek yan desteklere sahip.

Kaput altında görev yapan 4.4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motor, standart araçlarda 600 beygir güç, 750 Nm tork üretebilirken Competition'larda güç 625 beygire ulaşıyor. Arkadan itiş modu da bulunan dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda bulunuyor.


Coupé seçenek 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşırken Convertible için aynı işi yapmak 3.4 saniye sürüyor. Competition paketlerdeyse bu dğerlerden 0.1 saniye eksiliyor. Maksimum sürat 250 km/s'te sınırlanmış olsa da bu sınır 305 km/s'e yükseltilebiliyor.

3 Haziran 2019 Pazartesi

Porsche Boxster Bergspyder


Bu sefer Porsche gerçekten sürpriz yaptı. Alman üreticinin tanıttığı konsept, bir önceki nesil Boxster zamanında hazırlanmış özel bir model olmasına rağmen teknik verilerinin ortaya çıkması 2019 yılını buldu.


Porsche'nin sadece tırmanma yarışlarında kullanmak için hazırladığı 1968 model 909 Bergspyder'dan esinlenen otomobil Cayman GT4 temelli. Ön ve arka bölümleri standart araçla aynı olan otomobilin açık kokpiti ve kaputun üzerine eklenen takla barı en büyük farklılıkları.


Tek kişilik bir model olan Bergspyder'da sürücü önünde küçük bir cam bulunurken iç mekanda gereksiz büyün kumanda elemanları iptal edilmiş. Ayrıca yeni kaput üzerinde yer alan tek bölüm sayesinde motor da dışarıdan görünür hale gelmiş.


Motorunu Cayman GT4 ile paylaşan otomobilin 3.8 litre hacimli Boxer ünitesi 385 beygir gücünde ve bu güç, arka aksa 6 ileri vitesli manuel şanzımanla aktarılıyor. 909 Bergspyder, 384 kg gibi inanılmaz bir ağırlığa sahipken Boxster Bergspyder 1.099 kg ağırlığında ve 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.1 saniye sürüyor.

Denza Concept X


Çin'den gelen elektrikli otomobil haberlerinin sayısı azalacak gibi durmuyor. Daimler ve BYD ortaklığından doğan Denza'nın yeni konsepti, markanın yakın gelecekte piyasaya sürmeyi düşündüğü aracı işaret ediyor.

Sivri burun yapısı, şık LED aydınlatma grubu, dev jantlar, hemzemin kapı kolları ve yan aynalar yerine geçen kameralar sportif görünen aracın detayları arasında. Ön çamurluğu arkasında Mercedes tarafından tasarlandığı yazan otomobilin geniş çamurlukları, spoiler ve kısa tutulan arka tamponu da sportif duruyor.


İç mekanı henüz hazır olmayan otomobilin motoru hakkında detay vermeyen Denza, seri üretimde menzilin 500 km olmasını planlıyor. Ayrıca 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi de 5 saniyenin altında olacakmış. Ne dersiniz, Mercedes EQC'ye Çin'den kardeş mi geliyor?

Škoda Mountiaq


Škoda Academy öğrencileri ilginç bir araca daha imza attı. Mountiaq isimli model sadece bir konsept olsa da markanın Kodiaq temelli bir pick up üretmesi durumunda tasarımın ne yöne kayabileceğini göstermeye yetiyor.


Yüzünü Kodiaq ile paylaşan araç bu bölümde sunduğu karter koruma, vinç, LED sis farları ve şnorkel fark yaratırken siyah renkli, 17 inç çaplı jantlar, tavana eklenen LED spotlar ve bir basamağa yer açan yan etek de gözlerden kaçmıyor.


Genişletilmiş çamurluklara sahip olan konseptin kasa bölümünde raylar ve alüminyum taban görev yapıyor. Üç parçalı taban kaplaması altında ek depolama hacmi de sunuluyor. Kasa kapağı altında da alüminyum basamak sunan pick up bagaj filesiyle kullanışlılığını artırmış.


İç mekanında iki kişi için yer bulunan konseptin ön konsolu, birkaç turuncu trim parçası dışında Kodiaq ile aynı. Sabit kafalıklı koltukların üzerinde özel grafikler, arkasındaysa depolama bölümü bulunuyor. Alcantara tavan döşemesi ve burada yer alan mavi marka logosu dikkat çekici.


Yerden yüksekliği 290 mm olarak açıklanan otomobilin boyu, Kodiaq'a göre 302 mm uzamış. Bu araca göre 123 mm genişlemiş olan model 34 mm yükselmiş. 2.450 kg ağırlığa sahip olan Mountiaq'ın kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor görev yapıyor.

2 Haziran 2019 Pazar

Honda HR-V 1.5 Executive


Honda'nın Jazz temelleri üzerine geliştirilen SUV modeli HR-V aslında boyutlarına bakarsak segmentler arasında kalmış gibi. Bu özelliğini tasarımıyla da belli eden otomobilin ilk nesli köşeli hatlarıyla dikkat çekse de ikinci nesille birlikte köşeler yuvarlatıldı. Makyajlı versiyonuyla birlikte farklı motor seçeneklerine de kavuşan aracı şimdilik Türkiye'ye gelen tek motor, şanzıman ve donanım üçlüsüyle inceledik.