7 Eylül 2018 Cuma

BMW X2 M35i ve X5 xDrive45e iPerformance


BMW'nin SUV modellerine olan bağlılığı tanıttığı yeni modellerle daha da perçinleniyor. Hem X2 hem de X5'in sportif seçeneklerini tanıtan Alman marka büyük kardeşin elektrik motoru destekli olduğunu da hatırlatıyor.

X2 M35i'nin dış görünümüne bakıldığında 19 inç çaplı jantlar, agresif görünümlü tamponlar, büyük egzoz çıkışları ve füme renkli detaylar dikkat çekiyor. Aracın süspansiyon ve fren sistemleri de artan güçle başa çıkabilecek şekilde elden geçirilmiş.


İç mekanında sabit kafalıklı koltuklar, çift renkli deri döşeme ve üzerinde M logosu bulunan direksiyon simidi, gibi donanımlarla alınabilen otomobilde M35i armalı kapı eşik kaplamaları da sunulmakta.

Kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor barındıran araç 306 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak 4.9 saniye sürerken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlandırılmış.

Üzerinde birçok i, ve e-drive arması bulunan  X5 xDrive45e iPerformance modeli de agresif bir görünüm sunuyor. Ön çamurluk arkasında yer alan şarj portu ve mavi renkli detay parçalarıyla standart X5 seçeneklerinden ayrılan otomobilin iç mekanında da bir sürpriz bulunmuyor.


Kaputu altında 3 litre hacimli, 6 silindirli, turbo beslemeli bir benzinli motor bulunan araç bu üniteden 286 beygir güç alabilirken elektrik motoru da 110 beygirlik ek güç sağlıyor. Karma kullanımdaysa 394 beygir güç, 600 Nm tork elde ediliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart donanımda.


0'dan 100 km/s sürate 5.6 saniyede ulaşabilen aracın elektrik motoruyla ulaşabildiği maksimum sürat 140 km/s olarak açıklanırken her iki motorda devredeyken 235 km/s görülebiliyor. Elektrik menzili 80 km'ye ulaşan X5 xDrive45e iPerformance bu sayede 2.1 litre/100 km gibi bir resmi ortalama tüketim değerine sahip.

Volvo 360c


Volvo'nun son yıllarda ortaya çıkardığı araçlar birbirinden şık tasarıma sahip olsa da firmanın gözü otonom elektrikli otomobillerde. Bu nedenle 360c isminde ilginç bir konsept tanıtan üretici geleceği bu modellerde görüyor.


Köşeli çizgilerin yuvarlak hatlarla birleşiminden oluşan ilginç bir tasarıma sahip olan otomobilin üst bölümü bir fanus şeklinde tasarlanırken dört kollu jantlar ve LED aydınlatma grubu da farklı detayları oluşturuyor. Tekerleklerin köşelere doğru alınması sayesinde iç mekan genişliği optimum seviyeye erişmiş.


Elektrik motoruna sahip olduğu açıklanan konseptin teknik detayları henüz paylaşılmamış olsa da tam otonom bir araç olduğu biliniyor. Bu nedenle iç mekanda direksiyon simidi sunmayan 360c'nin yaşam bölümü farklı şekillerde konfigüre edilebiliyor ki bunlar arasında bir yatak bile yer alıyor.


Volvo'nun bu aracı tasarlarken amacıysa ilginç. İsveçli üretici, kısa uçak yolculuklarının, yolcular için verimsizliğinden yola çıkarak belli bir mesafeye kadar tamamen otonom hareket edip, iç mekandakilerin istediklerinde dinlenip, istediklerinde çalışabilecekleri mobil bir kabin yaratmak istemiş.

Subaru WRX S4 STI Sport


Her geçen gün farklı bir versiyona kavuşuyormuş gibi görünen otomobillerin başını çeken Subaru WRX sadece Japonya'da satılacak yeni bir seçeneğe daha kavuştu. Modelin performans verileri farklı olmasa da görünüminde güncellemeler bulunuyor.


Dışarıdan bakıldığında ön panjur, ön çamurluk süslemeleri, spoiler, yan aynalar ve anten gibi parçaların siyah renkte sunulduğu görülebilirken iç mekanda da çift renkli deri ve süet döşemeler, Recaro ön koltuklar ve özel plakalar dikkat çekiyor.


Önde Bilstein amortisörlere sahip olan otomobilde görev yapan 2 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Bu güç, dört tekerleğe sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) yardımıyla aktarılıyor.

Automobili Amos Lancia Delta Futurista


Lancia Delta Integrale geri dönüyor. Üstelik bu sefer yeni bir araç olarak değil bir resto-mod olarak. Projeye girişen firma Automobili Amos ve ortaya çıkan sonuç bu aracın hayranlarını tatmin edecek düzeyde.


Dış görünümü klasik Integrale ile neredeyse aynı olan otomobilin en büyük farklılığı, Delta S4 gibi 3 kapılı olması. Büyük jantlar ve aerodinamik yan aynaların yanında LED aydınlatma grubu modele ilginç detaylar katmış.


İç mekanda da klasik duruşunu koruyan otomobilde 80'li yıllardan kalma bir görüntü olsa da koltuklar ve tavanda kullanılan Alcantara ile orta konsolda dikkat çeken karbon fiber detaylar dikkat çekiyor. Arkada yer alan iki adet tekli koltuğun da yüksek yan desteklere sahip olması ilginç.


Henüz detaylı teknik bilgileri yayınlanmamış olsa da otomobilin ağırlığı, karbon fiber kullanımı sayesinde 1.250 kg'da tutulabilmiş. Ayrıca motorun da yaklaşık 330 beygir güç üretebildiği belirtiliyor. Aracın fiyatıysa fabrika çıkışında bile 300.000 Euro.

Toyota Corolla Touring Sports


Toyota'dan Avrupa pazarı için büyük bir yenilik geliyor. Auris model ismini ürün gamından kaldıran Japon üretici bu isme sahip modelleri artık Corolla adıyla pazarlayacak. Bu nedenle yeni nesil Auris TS modeli de Corolla ismiyle bizlerle.


Tasarımı hatchback kardeşiyle neredeyse aynı olan dinamik görünümlü otomobilin 2.700 mm uzunluğundaki aks mesafesi de aynı kalırken bagaj bölümü uzatılarak burada sunulan hacim 598 litreye ulaştırılmış. Ayrıca siyah renkli tavan opsiyonu da aracın donanımına eklenmiş.


İç mekanı da Corolla ailesiyle paylaşılan otomobil modern görünümünü burada da korumayı başarmış. Açılabilir cam tavan ve katlandığında düz bir zemin oluşturan arka koltuk sırtlıkları dikkat çeken donanımlar arasında. Çift renkli deri döşemeler de şık bir dokunuş.


Kaputu altında Diesel motor sunmayacak olan Corolla Touring Sports'un 1.2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli ünitesi 116 beygir güç üretebilirken içten yanmalı motor olarak 1.8 litre hacimli motoru kullanan hibrit 122, 2 litreliği kullanansa 180 beygir güç üretebiliyor.

Abarth 595 ve 695


Abarth'ın küçük roketi 595 ve kardeşi 695, 2018 yılının sonbahar aylarına güncellenerek giriyor. Beş farklı versiyona sahip olan otomobilin dış görünümünde büyük yenilikler olmasa da performans seçenekleri farklılaşmış.

Turbo beslemeye sahip, 1.4 litre hacimli motorları artık Euro 6D-Temp normlarını karşılayabilen otomobillerin giriş seçeneği 145 beygir güç üretebiliyor. 160 beygir güç üretebilen 595 Pista'da ayarlanabilir Koni amortisörler, tur zamanı sayacı ve aktif egzoz standart olarak sunuluyor.


Şıklığıyla öne çıkan 595 Turismo'nın motor gücü 165 beygir. Bu araçta deri döşemeler ve kromajlı parçalar göze çarparken Asfalt Grisi isimli mat gövde rengi de donanıma eklenmiş. Karartılmış arka camlara da sahip olan modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7.3 saniye sürüyor.

Daha büyük disklere sahip Brembo frenler ve opsiyonel olarak sunulan limitli kaydırmalı diferansiyele sahip olan 595 Competizione'nin motoruysa 180 beygir güç üretebiliyor. Bu modelin 0-100 km/s deparı sadece 6.7 saniyede tamamlanıyor. Adrenalin yeşili isimli özel gövde rengi de bu araçta sunulurken ayarlanabilir Koni amortisörler ve özel Sabelt koltuklar da donanımda.


696 Rivale'yi yat üreticisi Riva ile birlikte tasarlayan Abarth bu aracı da 180 beygir güçle sunuyor. Çift tonlu gövde rengi, deri döşeme ve ahşap kaplama ön konsol bu versiyonun standart donanımları arasında yer alıyor.

6 Eylül 2018 Perşembe

Hyundai i30


Hyundai'nin araç geliştirmesi bitmiyor. İki yıl önce yeni nesil örnekleri tanıtılan i30 da bu işlemden payına düşeni aldı ve ufak tefek güncellemelerle 2018 yılının sonuna doğru karşımıza çıktı.

Otomobilin donanımına iki gövde rengi ekleyen firma ön tamponda yaptığı değişiklikle LED aydınlatmayı bizaz daha uzatmış. İç mekanda da 8 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran donanıma eklenmiş.


Araçta yapılan asıl güncellemeyse artık Euro 6d emisyon normlarını karşılayabilen 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorda yapılmış. 96, 116 ve 136 beygir güç üretebilen versiyonlara sahip olan ünitenin maksimum tork değeri de 320 Nm'ye ulaşmış.

Mercedes-Benz EQC Serisi


Mercedes'in elektrik motorlu araçlar ailesi EQ sonunda hayata geçiyor. Son yıllarda popülerliği hiç durmadan artan crossover araçlarla işe başlayan Alman marka bu modelinde de diğer araçlarında sunduğu donanımı bulunduruyor.


LED farlar ve siyah renkli plastik bir parçayla genişletilmiş olan ön panjuruyla kendine özgü bir duruşa sahip olan otomobilin tamponları, donanım paketiyle birlikte değişiyor. Çapları 19 ile 21 inç arasında değişen jantlar ve şişkin çamurluklar dinamik görünürken küçük bagaj kapağı camı, alt kısmı siyah renkli arka tampon ve aracın genişliği boyunca kullanılan LED stoplar Range Rover Velar havası estirmiş.


İç mekanda da bir Mercedes olduğunu belli eden EQC'nin birçok parçası, markanın diğer modellerinde de görev yapıyor. Dijital gösterge paneli, geniş bilgi-eğlence ekranı ve kalın vites konsolu tanıdık olsa da havalandırma ızgaraları bu modele özel.


Her iki aksında da birer elektrik motoru bulunan otomobil 408 beygir güç, 765 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.1 saniye süren otomobilin maksimum süratiyse 180 km/s'te sınırlandırılmış. Sunulan menzilse 450 km.

2 Eylül 2018 Pazar

Lada 4×4 Vision


Lada'nın Moskova'da yaptığı güç gösterisi ilginç bir arazi aracı konseptiyle devam ediyor. Markanın gelecekte Niva yerine piyasaya sürebileceği bir SUV modelin ön gösterimi olabilecek bu araç ilginç bir duruşa sahip.

Köşeli hatlara sahip olan araçta büyük bir ön panjur, LED aydınlatma grubu, şişkin çamurluklar, 21 inç çaplı jantlar, gövde altı korumaları, gizlenmiş arka kapı kolları ve agresif tamponlar dikkat çekiyor.


Yine sert köşelere sahip olan iç mekanda dijital gösterge paneli, dokunmatik yüzeyler, turuncu renkli trim parçalarıyla üst ve alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi bulunan konseptte sabit cam tavan da sunulmuş.

Henüz motorunun ne olduğu açıklanmayan SUV, 4.2 metre uzunluğunda ve yeni bir platform üzerine geliştirilmiş. Ayrıca arazi modu bulunan otomatik şanzıman da donanıma eklenmiş.

Renault Arkana


Renault, cesur adımlar atmaya devam ediyor. Şimdiye kadar premium markaların elinde olan Coupé görünümlü SUV pazarına yönelen Fransız marka bu amaçlı ilk konseptini Moskova'da tanıttı.

Önden bakıldığında markanın diğer modellerinde de kullandığı LED farlar ve panjur görülebilirken tamponda biraz daha sportif çizgiler olduğu fark ediliyor. 19 inç çaplı jantlar ve seri üretim modelde büyüyecek yan aynalarla birlikte tavanın arkaya doğru alçalan yapısı modelin en büyük farklılığı.


Şişkin çamurluklar ve ucu spoiler şeklini alan, kısa tutulmuş bagaj kapağıyla birlikte tanıdık LED stoplara sahip olan modelde kromajlı egzoz çıkışı kullanılmış.

Aracın, Kaptur'ün de üretildiği Moskova fabrikasindan çıkacak olması aslında satış odağının nerede olduğunu gösterir gibi. İç mekanda Dacia Duster'dan alınan havalandırma kumandaları ve dokunmatik ekran dikkat çekerken genel kalitenin de bu araç seviyesinde olduğu görülebiliyor.





Kaputu altında 1.33 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli motorun kullanılacağı açıklanan Arkana'nın 150 beygir güç, 250 Nm tork üreteceği kesinleşti. CVT ile donatılan aracın önden ve dört tekerlekten çekişli seçenekleri bulunacak.

Lada Vesta Sport


Lada'nın gelişimi sürüyor. Rus üreticinin Vesta modeli, son yıllarda ürettiği en teknolojik araç olsa da firmanın sportifliğe olan açlığı geçtiğimiz günlerde tanıttığı Sport versiyonuyla doyuma ulaşıyor.

Ana hatları standart modelle aynı olan Sport seçeneğinde kırmızı renkli süslemeleri Sport logoları, 17 inç çaplı jantlar, 16 mm alçaltılmış gövde, çift egzoz çıkışı, spoiler ve daha agresif görünümlü tamponlar standart olarak sunuluyor.


İç mekanda karbon fiber benzeri trim parçaları, kırmızı renkli detaylar, metal pedal seti, deri ve Alcantara döşeme ve direksiyon simidinde saat 12 göstergesi standart olarak sunulmuş.

Kaputu altında 1.8 litre hacimli, atmosferik emişli bir motor bulunan otomobil 145 beygir güç, 182 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli manuel şanzımanla aracın 0'dan 100 km/ sürate ulaşması 9.6 saniye sürerken maksimum sürati 193 km/s.