24 Mart 2012 Cumartesi

Nissan Hi-Cross Concept


Bu yıl Cenevre'de konsept SUV azlığından şikayet eden yoktu desek yanlış olmaz sanırım. Yüksek güçlü modellerden asıl amacı az yakmak olanlara kadar birçok örneği görülen araçlardan birisi de Nissan standında bekliyordu.

Nissan'ın gelecekte üreteceği SUV modellerinin genel tasarım çizgisine sahip olduğu tahmin edilen aracın hatları Qashqai'ye uygun gibi görünse de aslında yeni X-Trail'in ön gösterimi olduğu söyleniyor. Yuvarlak hatlı bir tasarıma sahip olan konsept aracın şişirilmiş çamurlukları ve 21 inç çaplı jantları güçlü görünüme katkıda bulunurken ön panjurda yeni nesil Nissan SUV ailesinin yüzünü görmek mümkün.


4.660 mm boya, 1.850 mm genişlik ve 1.670 mm yüksekliğe sahip olan 3 koltk sırasına sahip aracın aks mesafesi 2.780 mm olarak açıklandı. Tamamı LED teknolojisi kullanan bir aydınlatma gruu kullanan otomobilde ince yapılı yan aynalar ve çok parçalı cam tavan dikkat çekiyor.

İç mekanına geçildiğinde köşeli hatlara sahip koltuklar ve yeşil renkli ambiyans ışıklandırması dikkat çekerken orta konsolun, göstergeler gibi dijital bir ekrandan oluştuğu görülebiliyor. Dokunmatik konsolun alt kısmında havalandırma kumandaları ve vites kontrolleri bulunurken direksiyon simidinin alt kısmının düzleştirilmiş olması, alüminyum parçalı pedallar gibi iç mekana sportif bir dokunuşta bulunmuş.

Hakkında detaylı bilgi verilmeyen motorun 2 litre hacimli benzinli bir üniteyle bir elektrik motorunun eşleştirilmesinden meydana geldiği açıklanırken sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanın hem iki hem de dört tekerlekten çekiş sistemleriyle uyumlu olduğu belirtildi.

Volkswagen Cross Coupé


Volkswagen'in şık crossover konsepti Cross Coupé Tokyo'nun ardından Cenevre'de de yüzünü gösterdi. Tasarım anlamında bir yenilik sunmayan ikinci konseptin özelliği kaputunun altında yatıyor.

İlk konseptte görev yapan 1.4 litre hacimli TSI motorun yerine 2 litre hacimli bir turbo Diesel motorla donatılan aracın bu ünitesi 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Bunun yanında iki de elektrik motoruna sahip olan Cross Coupé'nin ön aksına güç aktaran elektrik motoru 54 beygir güç, 180 Nm tork, arkaya güç aktaran elektrik motoruysa 116 beygir güç, 270 Nm tork üretebiliyor.


Sistemin karma performansı 306 beygir güç ve 700 Nm tork olarak açıklanırken bütün bu değerler 6 ileri vitesli çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla (DSG) dört tekerleğe aktarılıyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 220 km/s olarak açıklanıyor.

Yakıt tüketim ortalaması 1.8 litre/100 km gibi oldukça düşük bir rakam olan Cross Coupé'nin 55 litre hacimli deposuyla ulaşabileceği menzil 1.300 km'ye dayanıyor. 9.8 kWh kapasiteli pilleriyle elektrik modunda 45 km menzil sunan araç bu modda maksimum 120 km/s sürat yapabiliyor. Bataryaları turbo Diesel motorla şarj edilebilen araçta fren enerjisi geri dönüşüm sistemi ve standart prizden şarj edilebilmek için bir de düzenek görev yapıyor.

SsangYong XIV-2


2012 Cenevre otomobil fuarında sergilenen dikkat çekici konsept araçlar arasında Güney Kore merkezli üretici SsangYong'un kompakt SUV modeli de bulunmakta.

Alışılmışın dışına çıkan dış görünümü ve özellikle de şişkin çamurluklarıyla Nissan Juke'u andıran otomoilde LED aydınlatma grubu, ince yapılı A sütunu, büyük jantlar, küçük kapı kolları ve inceltilmiş yan aynalar dikkat çekerken özellikle arka kısımda oldukça sportif bir hava yakalanmış.

4.166 mm boya, 1.820 mm genişliğe, 1.566 mm yüksekliğe ve 2.600 mm aks mesafesine sahip olan aracın geçtiğimiz yıl tanıtılan XIV-1 konseptinin geliştirilmiş hali olduğunu söyleyebiliriz.


Bez tavanı bagaj kapağının da üst kısmıyla birlikte açılanbilen konseptin arkasında iki adet küçük spoiler, şişkin bir tampon, büyük difüzör ve dörtgen biçimli merkezi egzoz çıkışı dinamik bir görünüm yaratmış.

İç mekanına geçildiğinde bir konsept olduğunu rahat bir şekilde belli ettiği görülen araçta karbon fiber, deri ve parlatılmış alüminyumun güzel görünen birlikteliğine LED ambiyans ışıklandırmaları da eşlik etmiş. Dört adet tekli koltuğa sahip olan XIV-2'nin koltuklarının arka yüzleri karbon fiber kaplı.

Alt kısmı düzleştirilmiş bir direksiyon simidine sahip olan aracın orta konsolu büyük bir dokunmatik ekrandan oluşurken buranın en üstünde yer alan bilgi ekranını kırmızı renkli ışıklandırmasıyla dikkat çekiyor. Gösterge tablosu da dijital olan otomobilin otomatik şanzımanlı versiyonlarında bir vites kolu bulunmuyor.

Bir konsept olsa da 1.6 litre hacimli iki motor seçeneği bulunan aracın benzinli ünitesi 125 beygir güç, 158 Nm tork üretebilirken turbo Diesel motor 130 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor. Ağırlıkları 1.170 ile 1.280 kg arasında değişen araçlarda 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanlar kullanılabiliyor.

Rolls-Royce Phantom Series II


Rolls-Royce'un büyük sedan modeli Phantom makyajlandı. Çok dikkat çekmeyen bir şekilde ufak tefek tasarım yeniliklerine sahip olan aracın sürüşü bu değişimlerden olumlu etkilenecek.

Phantom ailesini, seri üretimde tamamı LED teknolojisi kullanan farları standart olarak sunan ilk üretici konumuna getiren yeni farlar aynı zamanda adaptif özelliklere sahip. Ön tamponu da yeniden şekillendirilen otomobilin bu değişiklikleri hem dört hem de iki kapılı modellerde sunulmakta.


İç mekana geçildiğinde orta konsolun üst kısmında bulunan bilgi ekranının 8.8 inç büyüklüğe ulaştığı görülüyor. Dokunmatik ekrandan 3 boyutlu navigasyon sistemi kontrol edilebiliyor. Aynı ekran, park manevralarında sürücüye yardımcı olmak için ön, arka ve kuş bakışı kameralarından alınan görüntüleri paylaşıyor.

Teknik olarak da bazı yenilikler sunan otomobilin çift turbo beslemeye sahip 6.75 litre hacimli v12 motorunda bir yenilik olmasa da 8 ileri vitesli yeni otomatik şanzıman sayesinde ortalama yakıt tüketiminde %10'luk bir düşüş olmuş. Phantom ailesine uygulanan bir başka yenilik de daha başarılı tepkiler veren arka diferansiyel.

Tata Megapixel


Geçtiğimiz yıl tanıtılan Pixel konseptiyle teknolojik kulvarda kendisine yer arayan Tata bu yıl da küçük aracının gelişmiş versiyonu Megapixel'i Cenevre'de tanıttı.

Pixel gibi yuvarlak hatlı bir tasarıma sahip olan araç seri üretime daha yakınmış gibi bir izlenim bırakırken halen bir konsept olduğunun sinyallerini veren ince yapılı aynalar, LED aydınlatma grubu ve değişik büyüklükte deliklere sahip ön hava yarıkları da dikkat çekiyor.


Beş kapılı bir konsept olan Megapixel'in ön kapıları öne, arka kapılarıysa arkaya doğru uzanarak açılırken B sütununun olmaması iç mekana ulaşımı kolaylaştırıyor. Oldukça ileriye uzanan ön camı, cam tavanla tek parça olarak üretilirken şişkin çamurluklar güçlü bir görünüm sunuyor.

İç mekanı  sade ve şık görünen araçta ince yapılı dört koltuk kullanılmış. Alt kısmı düzleştirilen direksiyon simidi dairesel gösterge paneliyle birlikte sportif bir görünüm sunarken havada asılı duruyormuş gibi görünen ince yapılı vites konsolu, tamamen dokunmatik bir panelden oluşan orta konsolla birlikte teknolojik duruşa katkı sağlıyor.

Her tekerleğinin içerisine bir adet elektrik motoru yerleştirilen otomobil bu sayede 6 metrenin altında kalan bir dönüş çapına sahip olurken 13 kWh kapasiteli bataryasıyla ulaşılan menzil 87 km olarak açıklanıyor. Araçta bulunan 325 cc hacimli, tek silindirli benzinli motor gerekli durumlarda pilleri şarj ederken tek depo ile ulaşılabilecek menzili 900 km'ye ulaştırıyor.

22 Mart 2012 Perşembe

Mercedes-Benz GLK Serisi


Mercedes'in arazi araçları ailesinin en küçük üyesi GLK makyajlandı. Dışarıdan bakıldığında ön kısımda oğunlaştığı görülen değişim iç mekanda da dikkat çekici bir şekilde yaşanmış.

Daha yumuşak hatlara sahip olduğu görülen ön yüzü yine de sportif görünmeyi başarabilen aracın LED gündüz farları entegre edilmiş ön aydınlatma grubunun şekli değişirken ön panjur da daha yuvarlak hatlı olacak şekilde şekillendirilmiş. Alt kısmı kromajlı yeni ön tampon daha şık bir görünüm sunarken çapları 17 ile 20 inç arasında değişen jantlara yeni desenler eklenmiş.


Arkasına geçildiğinde burada yer alan tamponun da daha yuvarlak hatlara sahip olduğu görülürken kenarlara yerleştirilen reflektörler daha zarif bir şekil almış. Alt kısmı kromajlı tamponun haricinde şekilleri aynı kalsa da iç tasarımları değişen LED stoplar dikkat çekmekte.

Hatların yumuşaması iç mekanda da devam ediyor. Ahşap veya metal konsol kaplamalarıyla birlikte havalandırma ızgaraları da markanın diğer modellerine göndermeler yapacak şekilde tasarlanırken orta konsolda, ses sistemi kumandalarının altına yerleştirilen düğmelerden arazi kumandalarıyla ilgili olanlarının kenarlarına korumalar eklenmiş. Ürün gamının birçok modelinde kullanılan şık görünümlü direksiyon simidini de aracın donanımına katan Mercedes'in iç mekanda yaptığı en büyük yenilikse vites kolunu direksiyon kolonuna taşımak olmuş.

Motor seçeneklerinde bir yenilik göze çarpmayan GLK ailesinin 2.1 litre hacimli turbo Diesel ünitesi 143, 170 ve 204 beygir güç, 350, 400 ve 500 Nm tork üretebilecek şekilde alınabilirken v6 motorlardan benzinli olanı 306, turbo Diesel olanıysa 265 beygir gücünde. Sırasıyla 3.5 ve 3 litre hacimli olan bu iki ünitenin maksimum tork değerleri de 370 ve 620 Nm.

En güçlü 3 modelinde dört tekerlekten çekiş sistemini standart olarak sunan GLK Serisi'nin Almanya başlangıç fiyatları 36.236 ile 50.100 Euro arasında değişiyor.

Chevrolet Trailblazer


Chevrolet, Trailblazer modelinin yeni nesil örneklerini tanıttı. Temellerini paylaştığı pick up kardeşi gibi ilk olarak Tayland pazarında satılacak olan araçlar Bangkok otomobil fuarında görücüye çıkacak.

Dış tasarımı, kapılarının arka kısmına kadar Colorado ile aynı olan Trailblazer'da yatay yerleştirilmiş LED stoplar ve arka camlar tarafından gizlenmiş D sütunu gibi farklılıklar bulunurken iç mekan tasarımı pick up kardeşten aynen aktarılmış. Üç sıra koltuğa sahip olan aracın en arka koltuk sırası 50/50, ikinci sırasıysa 60/40 oranında katlanabiliyor.


İlk etapta Asya ve Avrupa pazarları için turbo Diesel motor seçenekleri tanıtılacak olan SUV, 2.5 ve 2.8 litre hacimli ünitelerle sunulacak. Dört silindirli bu motorlardan küçük olanı 150 beygir güç, 350 Nm tork, büyük olanıysa 180 beygir güç, 470 Nm tork üretebiliyor.

Araçlar motor ve donanım seçeneğine göre standart veya opsiyonel olarak iki veya dört tekerlekten çekişli olabilirken beş ileri vitesli manuel ve altı ileri vitesli otomatik şanzıman donanımda bulunmakta.

21 Mart 2012 Çarşamba

Tushek Renovatio T500


Artık Slovenya'nın da bir süperspor otomobili var. İddialı bir görünüme sahip roadster günümüzün ileri teknolojilerine sahip ilginç bir seçenek.

Köşeli hatlarıyla dinamik bir görünüm sunan Renovatio'nun ön tamponunun hemen altında ilginç şekilli splitter dikkat çekerken arkada da büyük spoiler unutulmamış. Kapıları yukarıya doğru açılan aracın metal tavanı da istenildiğinde sökülebiliyor.


19 inç çaplı jantlar ve üzerinde hava çıkışları bulunan arka tamponun yanında ikinci bir spoiler ve büyük bir difüzöre sahip olan otomobilin iç mekanında bol bol karbon fiber, Alcantara ve alüminyum dikkat çekiyor. Ayarlanabilir bir süspansiyon sistemi sunan T500'ün fren sisteminde karbon seramik diskler görev yapmakta.

Audi'den alınan 4.2 litre hacimli v8 motoru 450 beygir güç, 428 Nm tork üretebilen 1.133 kg ağırlığındaki otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilirken 200 km/s'i görmek 11.5 saniye sürmekte. Otomobilin maksimum süratininse 310 km/s'in üzerinde olduğu açıklandı.

Rolls-Royce Phantom Hearse B12


Öldükten sonra bile stili elden bırakmak istemeyenler için İtalyan firma Biemme'nin bir önerisi var. Rolls-Royce Phantom temelli bir cenaze nakil aracı üreten firma günümüzde gösterişin ne boyutlara ulaştığını gözler önüne seriyor.


Standart Phantom'dan çok daha uzun bir otomobil olan Hearse B12, 7 metrelik boyuyla oldukça haşmetli görünüyor. Değişim sırasında geriye doğru açılan arka kapılarını kaybetmeyen aracın çift kollu bagaj kapağı elektrikli olarak açılabilirken içeride ayna gibi parlatılmış metal kaplamalar ve LED ışıklandırma dikkat çekiyor.

Yaklaşık 600 adet özel üretim parçaya sahip olan otomobilin fiyatıysa aşağı yukarı 500.000 Euro.

20 Mart 2012 Salı

DMC Lamborghini Aventador LP900 Molto Veloce


Geçtiğimiz ay Lamborghini Aventador LP700-4'e uyguladığı gövde kitinin neye benzediğini basınla paylaşan DMC bu ay hem bu kitin fiyatını açıkladı hem de motor için geliştirdiği kiti tanıttı.

19.500 Euro fiyat biçilen karbon fiber gövde kitinde alt kısmında bir splitter bulunan yeni ön tampon, yenilenen yan etekler, büyük bir arka spoiler ve yeniden şekillendirilmiş arka difüzör bulunurken karbon fiber ve Alcantara ağırlıklı iç mekan değişiklikleri için 17.700 Euro isteniyor.

Aracın 6.5 litre hacimli v12 motoru üzerinde ciddi modifikasyon çalışmaları yapmış olan DMC ünitenin gücünü yaklaşık 900 beygire ulaştırırken bu yenilik için istenen bedel 80.000 Euro.

Mercedes-Benz SL 65 AMG


Mercedes'in yeni SL ailesine geçtiğimiz haftalarda katılan 63 AMG'yi yeteri kadar güçlü bulmayan potansiyel müşterilerin üzülmelerine gerek yok. Alman marka, bir önceki nesilde düşük satış adetleri tutturan SL 65 AMG'yi yeni ürün gamında da sunma kararı aldı.

Tasarımına bakıldığında ailenin en güçlüsü olduğunu anlamakta zorluk çekilecek bir otomobil olan SL 65 AMG'nin sade öne panjuru, parlak ön tampon alt kısmıyla uyumlu bir görünüm sergilerken 19 inç çaplı jantlar oldukça sade bir görünüme sahip. Sportif görünümlü yan etekler, bagaj kapağı üstü için ince spoiler ve dört çıkışlı egzoz sistemi gibi sportif tasarıma sahip parçaları da bulunan aracın gücünü kesin olarak gösteren en büyük ipucuysa ön çamurlukların arkasında bulunan "V12 Biturbo" ibaresi.


İç mekanda da SL ailesinin diğer modellerinde de görülebilen tasarım detaylarıyla karşımıza çıkan otomobilin fren sisteminde görev yapan diskler önde 390, arkadaysa 360 mm çaplı. 1.950 kg'lık boş ağırlığı, yerini aldığı modelinkinden 170 kg daha az olan aracın ortalama yakıt tüketim değeri de %17'lik düşüşle 11.6 litre/100 km'ye gerilemiş.

Çift turbo beslemeyle donatılan 6 litre hacimli v12 motoru 630 beygir güç üretebilen otomobilin maksimum tork değeri 1.000 Nm'de elektronik olarak sınırlandırılmış. 7 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan SL 65 AMG'nin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4, 200 km/s'e ulaşmasıysa 11.8 saniye sürüyor. Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılan bu SL modelinin Almanya pazarındaki fiyatıysa 236.334 Euro seviyesinden başlıyor.

19 Mart 2012 Pazartesi

Mercedes-Benz Viano Pearl


Konsept modeli 2011 Frankfurt otomobil fuarında sergilenen Mercedes Viano Pearl Cenevre'ye seri üretim modeliyle geldi. Görünümünde hemen hemen hiç değişiklik olmayan aracın fiyatıysa oldukça yüksek.

İki yeni sedefli gövde rengiyle alınabilecek olan araçta LED gündüz farlarıyla donatılmış sportif tasarımlı ön tampon, xenon farlar, 19 inç çaplı jantlar ve yeni yan etekler gibi donanımlar dikkat çekiyor.


Süper lüks iç mekanda yan yüzeyler ve tabanda ceviz kaplamalar dikkat çekerken toplam 6 koltuk sunan yaşam alanında çift renkli deri döşeme, ışıklı kapı eşiği kaplamaları, koyuluğu 10 basamaklı olarak ayarlanabilen arka camlar, dört aygıtın bağlanabileceği kablosuz internet noktası ve 18 hoparlör, ışıklandırlmış 4 tweeter, 1.320 Watt çıkış gücü gibi etkileyici özelliklere sahip Bang & Olufsen marka ses sistemi standart olarak sunulmakta.

Sadece otomatik şanzımanla sunulacak olan Viano Pearl'de benzinli ve turbo Diesel v6 motorlar görev yapacak. 3 litre hacimli turbo Diesel motoru 224 beygir güç üretebilirken 3.5 litre hacimli benzinli motor 258 beygir gücünde.

Hem performans hem de donanım açısından oldukça tatminkar olan araçların Almanya pazarında başlangıç fiyatları 99.000 Euro.

18 Mart 2012 Pazar

GTA Spano


2012 Cenevre otomobil fuarında seri üretim modeli sergilenen bir başka araç da İspanyolların ilk süperspor otomobili GTA Spano oldu. 2010 yılında sergilenen konsept versiyonuna benzeyen aracın performans verileri de belli oldu.

4.60 metre boya, 1.98 metre genişiğe ve 1.18 metre yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.8 metre olarak açıklandı. Gövdesinde bolca kullanılan karbon fiber sayesinde ağırlığı 1.350 kg'a kadar indirilebilen otomobilin yapısında titanyum ve kevlar da bulunuyor. Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlara sahip olan araçta LED gündüz farları ve seviyesini otomatik olarak ayarlayabilen spoiler sunulmakta.


İç mekanı oldukça sade bir tasarıma sahip olan Spano'nun kokpitinde de karbon fiber kaplamalar görülebilirken deri ve Alcantara döşemeler lüks bir görünüm sunuyor. Dijital gösterge tablosu ile geçirgenliği ayarlanabilen cam tavanı fütüristik birer donanım gibi görünse de standart olarak sunulacak olan araçta ısıtma ve soğutmaya sahip koltuklar, dokunmatik navigasyon ekranı, elektrikli olarak inen güneşlikler, geriye doğru açılabilen ön bagaj kapağı, yan görüş kameraları ve Bluetooth bağlantısı bulunuyor.

Seviyesi otomatik olarak ayarlanabilen süspansiyon sistemi de standart donanımında yer alan aracın fren sisteminde 6 pistonlu kaliperler ve karbon seramik diskler görev yapıyor. 100 litre hacimli bir yakıt deposuna sahip olan aracın önde bulunan bagajı 100, arkadakiyse 200 litre hacim sunmakta.

Kompresör beslemeye sahip 8.3 litre hacimli v10 motoru 820 beygir güç, 960 Nm tork üretebilen arkadan itişli otomobil 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilirken maksimum süratinin 350 km/s'in üzerinde olduğu açıklandı. 7 ileri vitesli sıralı şanzımanı otomatik veya manuel kontrollü olarak ısmarlanabilen Spano'nun 99 örneği bulunacak.

MANSORY Lamborghini Aventador


Cenevre'de modifikasyon firmaları için bu yılın popüler otomobillerinden birisi de Lamborghini Aventador LP700-4 oldu. Birçok üretici araç için değişik görünüm kitleri hazırlarken MANSORY gibi bazıları motor üzerine de yoğunlaşıyor.

MANSORY'den alıştığımız şekilde dikkat çeken bir gövde kitine sahip olan aracın yeni ön tamponu bir splitter ile donatılırken farların üzerinde hava çıkışları eklenmiş. Ön çamurluklarda 40, arkadaysa 50 mm'lik genişletme çalışması yapılan aracın yan etekleri de yenilenmiş.


Jantlar ön aksta 20, arkada 21 inç çaplı seçilirken arka kısımda yüksek süratlerde yol tutuşu iyileştirme görevi verilen büyük bir spoiler ve difüzör bulunuyor. Aracın arka hava çıkışları stopların iç tasarımını alırken tavan ve kaput yanında bulunan gövde plakaları karbon fiberden üretilmiş.

İç mekanda da bolca kullanılan karbon fiber, yeni deri döşemeler ve çift renkli gövdeyle uyumlu görünürken metal pedal seti ve kapı eşiklerinde MANSORY logoları bulunuyor.

Aracın 6.5 litre hacimli v12 motoru üzerinde de çalışmalar yapan firma ünitenin gücünü 754 beygire, torkunuysa 750 Nm'ye yükseltmiş. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan araç 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 355 km/s'yi bulmuş.

HAMANN MemoR


McLaren'in yeni süperspor otomobili MP4-12C üzerinde çalışma yapan firmalar arasına Alman HAMANN da katıldı. Şimdilik sadece görsel bir kit sunan firma motor üzerinde de çalışmalar yapmakta.

Yenilenen ön tamponunda büyük hava giriş ve çıkışları bulunan aracın bu kısmına bir de büyük splitter eklenmiş. Çapları büyüyen jantlar gövde rengine boyanırken gövdeyle birlikte genişleyen yan eteklere de hava girişleri eklenmiş.

Baştan tasarlanan arka tamponunun alt kısmına büyük bir difüzör yerleştirilen otomobilde yol tutuşu daha da iyileştirmek için büyük bir spoiler kullanılmış. Stopları arasında da görsel yenilikler sunulan MP4-12C'nin tavanına da bir hava emiş yarığı yerleştirilmiş.