16 Mayıs 2025 Cuma

Baltasar Revolt R

Yine ilginç bir otomobille birlikteyiz. Pistler için üretilen bu konsept elektrikli bir araç. İspanya merkezli bir şirket olan Baltasar, tek kişilik otomobiline yüksek gücün yanında düşük ağırlık da sağlamayı başarmış. Sonuçsa araç seri üretildiğinde ortaya çıkacak.

Aslında basit bir tasarıma sahip olan otomobil yuvarlak hatlar sunuyor. Şişkin ön çamurluklar ve düşük burun yapısıyla agresif duran konseptte tek bijonlu jantlar, takla borusu, büyük bir splitter ve dev bir spoiler sunulurken stoplar ve camlar gibi parçalar kullanılmamış.

Karbon fiber yarış koltuğu ve yere sabitlenen pedal setine sahip olan aracın arka aksında iki elektrik motoru kullanılmış. Yaklaşık 500 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebilen otomoblin ağırlığıysa yaklaşık 800 kg civarında tutulmuş. Bataryaları hakkında detaylı bilgi verilmeyen modelin 700 Volt mimarisine sahip olduğu ve %80 şarj seviyesine 5 dakikada ulaşabildiği açıklandı.

De Tomaso P72

P72 sonunda gerçek oluyor. 2019 yılında ortaya çıkan süper otomobil neredeyse hiç değişmeden seri üretime geçiyor. 72 örneği üretilecek olan modelin dış görünümü değişmemiş olsa da iç mekanda ufak yenilikler var. Asıl farklılıksa kaput altında yatıyor.

60'lı yılların klasik yarış otomobillerine benzeyen şeklini koruyan otomobil dev hava girişleri ve tavana uzanan cam yüzeylere sahip kapılarıyla etkileyiciliğini koruyor. Bakır temalı aracın gövdesinin birçok yerinde bu renk kullanılırken tek bijonlu jantlar da bu renkte sunuluyor. Bu arada şov otomobilinin 72 araçlık seriye dahil olmadığını belirtelim.

İç mekanı da genel anlamda aynı kalan aracın bakır teması burada da devam ediyor. Analog göstergeler, derin yarış koltukları ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerlerine sahip araçta mekanizması açık vites kolu, üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve tavana yerleştirilmiş havalandırma kumandaları dikkat çekiyor.

Konseptin aksine kaputu altında bir V12 barındırmayan araçta Ford raflarından alınan 5 litre hacimli bir V8 görev yapıyor. Kompresör beslemeye sahip ünite Roush ile birlikte geliştirilmiş ve 700 beygir üzerinde güçle 820 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip arkadan itişli otomobilde sertlik ayarlı süspansiyon sistemi de bulunuyor.

15 Mayıs 2025 Perşembe

DS N°4


2024 yılının sonunda tanıtılan DS N°8, aslında markanın yeni isimlendirme şemasını yansıtıyor. Bunu, DS 4'ün makyajlanmasıyla isminin N°4'e evrilmesi göstermiş oldu. Araç hafifçe makyajlanmış gibi dursa da kaput altında yaşanan yenilikler önemli.

Sürpriz olmayan bir şekilde makyajı önde yoğunlaşan otomobilin aşağıya doğru uzayan gündüz aydınlatmaları biraz kısaltılmış. Aydınlatmalı logoysa kendisine doğru gelen LED aydınlatmalara kavuşmuş. Panjur da daha kapalı bir tasarıma kavuşmuş. DS, aracın kaputunu da 12 mm uzatmış. 

18 ve 19 inç çaplı jantlara sahip modelin yan aynaları da yeni şekillerine kavuşurken bu parçalar artık tamamen siyah renkte alınabiliyor. Bagaj kapağına büyük harflerle DS Automobiles ve N°4 yazan marka tamponun alt kısmını da hafifçe elden geçirmiş.

İç mekanı daha da az değişiklik sunan otomobilin dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı yenilenmiş. Vites konsolunda yer alan dokunmatik ekransa artık kullanılmıyor. Döşeme seçeneklerinde de yeniliğe gidilen otomobilin bagaj hacmiyse motor seçeneğine göre 430, 390 veya 360 litre. 

Stellantis grubunun tanınmış güç ünitelerini kullanan N°4'te görev yapan 1.2 litre hacimli, 3 silindirli benzinli motor küçük bir elektrik motoru yardımıyla 145 beygir güç, 230 Nm tork üretebiliyor. Araçta 6 ileri vitesli, çift kavramalı şanzıman görev yapıyor.

Şarj edilebilir hibrit versiyondaysa 1.6 litre hacimli, benzinli motor görev yağıyor ve araç 225 beygir güç, 360 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 7.1 saniyede ulaşabilen otomobil sadece 14.6 kWh kapasiteli bataryalarıyla 81 km yol yapabiliyor. Elektrikli seçeneği de bulunan N°4'ün bu versiyonu 213 beygir güç, 345 Nm tork üretebiliyor. 58.3 kWh kapasiteli bataryalarla 450 km menzil sunabilen araç 120 kW DC şarjı destekliyor.