7 Mayıs 2022 Cumartesi

e.GO e.wave X


Alman elektrikli otomobil üreticisi e.GO yeni modelini tanıttı. Daha önce mikro mibilite üzerine çalışmaları bulunan üretici, e.wave X ile şehirden uzaklaşmak isteyen müşterilerine de yeni bir çözüm sunuyor.

Daha öne tanıtılan Life temelli olsa da bu araca benzemeyen otomobil yuvarlak farlarına ek olarak LED sis farları ve birçok gövde korumasıyla farklılığını ortaya koyuyor. Tavan rayları ve genişletilmiş çamurluklara da sahip olan 3 kapılı otomobilde 18 inç çaplı jantlar kullanılmış.

Sadece çamurlukları değil, yan etekler ve tamponlarında da agresif çizgiler dikkat çeken e-wave  X'in arkasında küçük bir spoiler ve bagaj kapağının kenarlarında yer alan boşluklara yerleştirilen yuvarlak LED stoplar dikkat çekiyor.

Sade görünümlü bir iç mekana sahip olan 4 kişilik araçta 3 kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran ve sabit kafalıklara sahip ön koltuklar kullanılmış. Araç elektrikli olsa da konsolda büyük bir vites kolunun bulunmasıysa ilginç.

109 beygir güç üretebilen elektrik motoru gücü arka aksa ileten otomobil 240 km menzil sunuyor. Üstelik araç, 11 kW AC şarjı destekliyor.

5 Mayıs 2022 Perşembe

Ferrari SP48 Unica


Tek örnek Ferrari modellerine bir yenisi katıldı. Daha önceden de karşılaştığımız gibi standart bir aracın temelleri üzerine geliştirilen SP48 Unica, iç mekan ve motorunda bir yenilik sunmuyor olsa da gövdesi tamamen kendisine özel.

F8 Tributo temelli otomobilin LED farları küçültülmüş ve tamponda yer alan çift parçalı hava girişleri de gövde rengine boyanmış. Bagaj kapağında çift hava çikışı yer alan modelin 5 kollu, tek bijonlu ve çift renkli jantları da özel üretim.

Daha kalın yan eteklerle donatılan aracın yan hava girişleri biraz daha aşağıya alınmış. Ön bölümde çift renkli olan tavansa aracın yol olan arka camına bağlanırken tek renge bürünmüş. Artık çift parçalı bir spoiler barındıran modelde ince yapılı LED stoplar ve farklı hava çıkışları gözlerden kaçmıyor. İç dikiz aynasıysa yerini tavandaki kameraya bırakmış.

İç mekanında döşemeler dışında bir yenilik bulunmayan otomobilin kaputu altında da tanıdık bir ünite var. 3.9 litre hacimli V8 ünite, çift turbo besleme yardımıyla 720 beygir güç, 770 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımansa gücü arka aksa aktarıyor.

1 Mayıs 2022 Pazar

Tata Avinya


Elektrikli otomobil yarışından kopmak istemeyen Hindistan da bu araçlar arasına 2025 yılında katmayı planladığı modelin konsept halini sergiledi. Tata'nın yeni nesil platformunu kullanan araç MPV ile hatchback arasında kalan bir yapıya sahip.

Aracın ortasına doğru uzayan ince yapılı LED farları ve dev hava girişiyle çok sportif bir burun kısmına sahip olan konsept alçak yapısıyla da dikkat çekiyor. Çerçevesiz kapı camları, gizli kapı kolları, dev jantlar ve yan aynaların yerine geçen kameralar da yan bölümün dikkat çekenleri.

Cam tavanla da donatılan Avinya çift renkli gövdeye de sahip. Çift katlı bir yapıya sahip arka bölümde çıkıntı yapan LED stoplar, ön bölümü taklit ediyor. Derin bir spoiler, içerlek tampon ve bu tamponun da önde olduğu gibi sportif görünmesi, konseptin dinamik bir suruşa sahip olmasını sağlıyor.

Arka kapıları geriye doğru açılan otomobilde B sütunu bulunmadığından iç mekana geçiş çok kolay. Dört kişilik oturma kapasitesi sunan konseptte ön koltuklar arkaya döndürülebiliyor. Dijital göstergeleri direksiyon simidine entegre edilen model A sütunlarında yan kameraların ekranlarını da barındırmakta. İç mekanda ayrıca parfüm yayıcıyla her koltuğa özel havalandırma ve ses sistemi kullanılmış.

Henüz teknik detayları su yüzüne çıkmayan konsept, markanın Gen 3 platformunu kullanacak ve hem tek hem de çift motorlu olarak sunulabilecek. Bu sayede dört tekerlekten çekişli olarak da alınabilecek Avinya'nın bataryalarıysa 30 dakikalik şarjla 500 km yol yapabilecek.