8 Haziran 2013 Cumartesi

Mitsubishi eK Wagon ve eK Custom


Geçtiğimiz Mart ayında Japon üreticileri Nissan ve Mitsubishi'nin Kei araçları eK ve DAYZ'nin haberini vermiştim. Araçların ilk fotoğraflarını da üç ay önce paylaşan iki markadan Mitsubishi, otomobilini daha da detaylandırdı.

Temel olarak aynı araçlardan bahsediyor olsak da eK Custom'da çok daha sert görünümlü bir yüz seçildiği görülebiliyor. Ailenin sportif modelinde farklı jantlar, spoiler, yan etekler, ince yapılı farlar, geniş hava girişli ön tampon ve büyük ön panjur bulunuyor. eK Wagon'da ise daha yuvarlak hatlar dikkat çekmekte.


İç mekana geçildiğinde her iki arçta da bol bol saklama gözü kullanıldığı görülebiliyor. Kapı içi gözler ve torpidonun yanında ön konsol altına yerleştirilen kapaksız gözler ve ön yolcu koltuğu altına eklenen çekmece küçük araçlar için olumlu donanımlar.


Sade görünümlü bir orta konsola sahip olan araçlarda isteğe bağlı olarak sunulan navigasyon sistemi bu bölümün neredeyse yarısını kaplarken alt kısımda dijital havalandırma kumandaları ve otomatik şanzımanın vites değiştirme kolu yer alıyor. Her iki aracın da iç mekanı neredeyse aynı olsa da eK Custom'da daha koyu renkli döşemeler ve dijital bölüme sahip gözterge paneli sunuluyor.


Dönüş çapı 8.8 metre olarak açıklanan otomobillerde kullanılan üç silindirli motor 0.65 litre hacimli. Atmosferik emişli versiyonu 50 beygir güç, 60 Nm tork üretebilen ünitenin turbo beslemeye sahip modeliyse 65 beygir güç, 100 Nm tork üretebiliyor. Sadece sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılabilen araçlar iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

7 Haziran 2013 Cuma

Toyota Corolla


Japon üretici Toyota, popüler modeli Corolla'nın 11. nesil modellerini tanıttı. Furia konseptinden etkileneceği daha önce belirtilen araç yüksek beklentiler yaratmış olsa da seri üretime geçen otomobilin sade görünümüyle tasarımda büyük bir devrim yapıldığı söylenemez.


Daha önceleri de olduğu gibi aracın Amerika ve Avrupa kıtalarında satılacak olan modellerinde farklılıklar bulunuyor. Avrupa versiyonlarında LED gündüz farları, daha kalın bir ön panjur ve sade görünümlü bir ön tampon kullanılırken Amerika'da sunulan S versiyonu Avalon'u andıran daha agresif bir ön görünüme sahip. Genel olarak sert hatlara sahip olan aracın stopları da bir önceki nesil modellerinkine göre uzamış.

Söz uzamaktan açılırken Corolla'nın büyüdüğünü belirteyim. Boyu 4.639 mm'ye ulaşan otomobilin genişliği 1.776 mm'ye ulaşırken yüksekliğinin 1.455 mm'ye inmesi daha dinamik bir duruş sağlamış. Aks mesafesi de 2.700 mm'ye ulaşan Corolla'nın arka koltuklarında sunulan diz mesafesi 75 mm artmış.


Markanın son zamanlarda diğer araçlarında da kullandığı asimetrik kokpit tasarımı iç mekanın dikkat çeken yanı. Orta konsolun üst kısmı GT86'yı andırsa da aşağıya inildiğinde sade kumanda panelleri görünümü ele geçiriyor. Orta konsol tasarımında da birbirinden az da olsa farklılaşan Amerika ve Avrupa modellerinde farklı gözterge panelleri kullanılmış.


15, 16 ve 17 inç çaplı jantlarla sunulacağı açıklanan otomobilin tanıtımı A.B.D.'de yapıldığından ilk olarak 1.8 litre hacimli benzinli motorunun verileri su yüzüne çıktı. 132 ve 140 beygir güç üretebilen iki versiyona sahip olan ünite 4 ileri vitesli otomatik, 6 vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla ısmarlanabilecek.

6 Haziran 2013 Perşembe

Vorsteiner McLaren-V


Standart haliyle oldukça şık bir sportiflik sunan McLaren MP4-12C için hazırlanan kitlere bir yenisi eklendi. Görünümünde büyük değişiklikler olmayan otomobilin gücü de değişmemiş.

Henüz bir konsept olan parçalar bütünü ön tamponda büyük bir splitter, ek hava çıkışları, 20 ve 21 inç çaplı jantlar, genişletilmiş yan etekler, daha büyük bir difüzör ve uzatılmış spoiler gibi farklılıklar sunuyor.

G-POWER GTS SK II GTS "Sporty Drive"


İki yıl önce BMW M3 GTS için geliştirdiği modifikasyon kitini tanıtan G-POWER bu pakette bir geliştirme çalışması yapmış. Gücü hafifçe artırılmış olan aracın performansı az da olsa yükselmiş.

Araç için 20 inç çaplı jantlar ve Michelin Pilot lastik seti (7.437 Euro) ile karbon seramik ön (14.460 Euro) ve arka (11.778 Euro) fren diskleri sunan G-POWER kompresör besleme kiti için de 23.500 Euro istiyor.


4 litre hacimli v8 üniteye uygulanan modifikasyon kiti sayesinde araç 650 beygir güç, 630 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilen aracın 200 km/s'e ulaşması 11.8 saniye sürerken maksimum sürat 323 km/s olarak açıklanıyor.

Vilner Bentley Continental GT


Modifikasyon firmalarının favori modellerinden birisi olan Bentley Continental GT için geliştirilen kitlere Vilner tarafından hazırlanan paket de eklendi.

Gövdesi üzerinde bulunan hemen her parçada bir yenilik yapılan araçta çok daha dikkat çekici tamponlar, splitter, geniş yan etekler, genişletilmiş çamurluklar, yeni kaput, difüzör, dört çıkışlı egzoz sistemi, sabit spoiler ve farklı jantlar yer alıyor.


Aracın iç mekanında özel deri ve Alcantara döşemelerle kuş tüyü kaplamalar dikkat çekerken üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti ve farklı renklerde alınabilen emniyet kemerleri donanıma eklenebiliyor.

Kaput altında yer alan çift turbo beslemeye sahip, 6 litre hacimli w12 motor için de güçlendirme kiti sunan firma bu üniteden 660 beygir güç, 780 Nm tork alabilmiş. Güçlenen motor sayesinde maksimum sürat 325 km/s'e ulaşmış.

5 Haziran 2013 Çarşamba

Leib GT 300


Bütün gözler BMW'nin yeni 4 Serisi modellerini ararken Leib Engineering bu aracın öncüsü olan 3 Serisi Coupé için modifikasyon kitleri sunmaya devam ediyor.

Siyah renkli ön panjur ve 19 inç çaplı jantlar haricinde tavan ve stoplar da bu renge boyanmış. Ön tampon altında bir splitter sunan Leib arka tamponun altına da bir difüzör yerleştirmiş. Seviye ayarlı bir süspansiyon sistemine sahip olan otomobilin yeni fren sisteminde 338 ve 324 mm çaplı diskler kullanılmış.


325i için geliştirilen motor modifikasyon kitiyle birlikte atmosferik emişli 3 litre hacimli ünitenin gücü 77 beygir artırılmış. Daha fazla performans isteyenler için sunulan egzoz sistemi de 15 beygir ek güç sağlıyor.

RevoZport RZA-290


Mercedes'in hatchback model ailesi A Serisi için geliştirilen kitlere bir yenisi eklendi. RevoZport tarafından hazırlanan paketle birlikte görünüm çok daha dikkat çekici hale gelirken kaput altında da güçlendirme çalışması yapılmış.

Birçok karbon fiber parçayla donatılan aracın ön tampon altına bir splitter eklenirken yeni deflektröler, spoiler, genişleyen yan etekler, ek hava çıkışlarına sahip kaput, yan ayna muhafazaları, difüzör ve dört çıkışlı egzoz sistemi dikkat çeken detaylar arasında.

Süspansiyon sistemi de alçaltılan otomobilin A250 modelinde kullanılan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor 290 beygir güç üretebilecek şekilde modifiye edilmiş.

Dinan BMW 550i S3


Son zamanlarda ismi çok duyulmayan modifikasyon firması Dinan Engineering bir başka BMW modeliyle karşımızda. M5 performansını 550i'ye indiren firma görünümü de oldukça sade tutmuş.

Hafifletilmiş jantlarla birlikte ön tampon, yan aynalar ve arka spoiler için hazırlanan karbon fiber parçalarla da farklılık yaşatan aracın yeni egzoz sisteminin dörtlü çıkışı da siyah renkli.


Aracın süspansiyon sisteminde de yenilikler sunan Dinan, Brembo imzalı frenler ve kilitli diferansiyel gibi donanımlara da sahip.

Çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motoru 542 beygir güç, 795 Nm tork üretebilen aracın maksimum sürati 322 km/s'in üzerine çıkmış.

Škoda Octavia RS


Škoda Octavia ailesinin en güçlüsü de yavaş yavaş tanıtılıyor. Tasarım detayları ortaya çıkan otomobilin kaputunun altında da artık daha güçlü motorlar olacağı açıklandı.

Daha sportif görünümlü ön tamponuna kalın yapılı aydınlatmalar eklenen aracın ön panjuru, far zeminleri, yan aynaları ve jantları gibi parçalarında siyah renk dikkat çekiyor. 17, 18 ve 19 inç çaplı jant seçeneklerine sahip olan otomobilde kırmızı kaliperler, spoiler ve çift çıkışlı egzoz sistemi de yer alıyor.


İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmayan aracın yaşam alanında siyah döşemeler ve bol bol RS logosunun bulunduğu açıklandı. Üç kollu direksiyon simidi, daha sportif ön koltuklar, kapı kollarına da eklenen ambiyans ışıklandırması ve metal pedal seti standart donanımda.

Elektro hidrolik direksiyon sistemi, elektronik diferansiyel kilidi ve yenilenen bir süspansiyon sistemine sahip olan araçların yüksekliği de hatchback versiyonda 12, Combi'deyse 13 mm alçaltılmış.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorlar görev yapan Octavia RS'in benzinli ünitesi 220, Diesel'iyse 184 beygir gücünde. 6 ileri manuel şanzıman ve benzinli motorla otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.8 saniye sürerken maksimum sürati 248 km/s olarak açıklanıyor. Diesel üniteyle aynı veriler 8.1 saniye ve 232 km/s olarak açıklanıyor.

4 Haziran 2013 Salı

Porsche 911 50th Anniversary Edition


Porsche 911 ailesi 50 yaşında. Alman üretici, en popüler modelinin yarım asırlık serüvenini özel bir modelle kutlama kararı aldı. 1963 örneği üretilecek olan aracın Almanya'da 121.199 Euro'dan başlayan fiyatlarla satılacağı da açıklandı.

Özel krem rengiyle dikkat çeken aracın 20 inç çaplı jantları klasik Fuchs modellerini hatırlatan şekilde çift renkli sunulurken ön hava girişlerine kromaj eklenmiş. Carrera S temelleri üzerine geliştirilen otomobilde Carrera 4 ve 4S'in genişletilmiş gövdesi kullanılırken motor kaputuna 911 50 logosu işlenmiş.


Bu seri için bir de özel füme gövde rengi sunacak olan Porsche iç mekanda da klasik 911 modellerine göndermeler yapmış. Gösterge tablosunda çok açık bir yeşile boyanan rakamlar ve beyaz renkli ibreler dikkat çekerken koltukların ortasında kullanılan döşemeler 60'lı yıllardan fırlamış gibi.

400 beygirlik motor gücünde bir değişim bulunmayan araç 7 ileri vitesli manuel veya çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanlarla alınabiliyor.

Pagani Zonda Revolucion


Horatio Pagani'nin Huayra modelini tanıtmasının üzerinden iki yıldan fazla zaman geçmesine rağmen yerini aldığı Zonda modelinin özel versiyonları fabrikadan çıkmaya devam ediyor. Aslında bu cümleyi "ediyordu" şeklinde bitirebiliriz zira Revolucion, türünün son örneği olacak.

Karbon fiber gövde ve titanyum parçalarla desteklenen aracın ağırlığı sadece 1.070 kg. Aerodinamik yapısında ufak değişiklikler yapılan otomobilde yeni deflektör ve stabilizörler görev yapıyor. ABS ayarları farklılaştırılan Revolucion'un Bosch tarafından üretilen çekiş kontrol sisteminde 12 farklı ayar bulunuyor.


Arkada bulunan dev spoilerin açısı ayarlanabilirken Formula 1 teknolojisine sahip yeni karbon seramik fren diskleri hem daha güçlü hem de çok daha uzun ömürlü. Magnezyumdan üretilen 6 ileri sıralı şanzımanı vitesleri 0.2 saniyede değiştirebilen araç pistlerden fırlamış gibi.

6 litre hacimli v12 motoru 800 beygir güç, 730 Nm tork üretebilen Zonda Revolucion'un fiyatıysa vergiler hariç 2.2 milyon Euro.

BRABUS GL B63 620 Widestar


Alman modifikasyon firması BRABUS'un Mercedes GL ailesi için hazırladığı kitlere bir yenisi eklendi. GL63 AMG için hazırlanan motor kiti, yeni geniş gövde paketiyle birlikte sergilendi.

Geniş hava girişlerine sahip yeni ön tamponu üzerinde LED gündüz aydınlatmaları da bulunan aracın çamurlukları genişletilmiş. Yan eteklerine de eklemeler yapılan GL63 AMG'nin daha iddialı görünüme sahip arka tamponunun altında bir difüzör bulunuyor. 21, 22 ve 23 inç çaplı jant seçenekleri sunan BRABUS bagaj kapağı üzerinde bulunan spoilerin üzerine bir spoiler daha eklemiş.


Süspansiyon sistemine eklenen alçaltma modülü sayesinde yüksekliği 30 mm azalan aracın egzoz sistemi de yenilenirken frenler de güçlendirilmiş. Ön aksta 405 mm çaplı disklerle birlikte sunulan 6 pistonlu kaliperlere arka aksta 380 mm çaplı diskler ve dört pistonlu kaliperler eşlik ediyor.

İç mekanda da farklılıklar sunan BRABUS koltukları istenilen renkte deri ve Alcantara ile kaplarken desenler ve dikiş ipliği renkleri de kişiye özel seçilebiliyor. Karbon fiber ve farklı renklerde ahşap kaplamalar da sunan firma ışıklandırmalı kapı eşik kaplamaları, alüminyum pedal seti ve yeni gösterge tablosu gibi farklılıklar sunabiliyor.