2 Eylül 2025 Salı

Toyota Aqua


Toyota, bazı parazlarda Prius C ismiyle pazarladığı Aqua'yı yeni yüzüyle tanıttı. Teknoloji anlamında bir gelişme yaşamayan otomobilin duruşu, Japon üreticinin diğer modern modellerini andıran bir şekil almış. İç mekanda yapılan yeniliklerse sadece dikkatli bakınca fark edilebilecek cinsten.

Ortada yer alan bir LED çubukla birbirine bağlanan parantez biçimli farlar eskisinden çok daha agresif bir duruş sunarken yeni ön tampon da geniş ön panjurun yok olmasına neden olmuş. Jant tasarımları da değişen otomobilin stoplarının iç deseni güncellenirken bu parçalar arasında yer alan bağlantı artık siyah renkli.

Modelin iç mekanında yapılan değişiklikler daha da yüzeysel. Dijital gösterge panelinin grafiklerini yeniden tasarlayan Toyota dokunmatik ekranı da güncelleyerek fiziksel düğme sayisini minimuma indirmiş. Güvenlik yazılımları da bir üst versiyona terfi etmiş.

1.5 litre hacimli, benzinli motora sahip olan hibrit sisteminde bir çift elektrik motoru yer alan Aqua'nin iki ve dört tekerlekten çekişli versiyonları mevcut. Modellista gövde kiti de hazırlanan araç bu halinde 17 inç çaplı jantlar ve gövde eklentileri haricinde ek LED adınlatmalarla dikkat çekiyor.

Mahindra Vision.S ve Vision.X

Mahindra'nın sayısız konseptine iki yeni katılım oldu. Köşeli hatlarıyla dikkat çeken SUV ikilisi bambaşka görünüşleriyle birbirinden farklılaşıyor. Henüz kaputlarının altında ne tür motorlar bulunduğu belirtilmemiş olan otomobillerin seri üretime geçmesiyse muhtemel.


Her ikisi de köşeli hatlara sahip olsa da Vision.S'in daha keskin köşeler sunduğu görülebiliyor. Siyah renkli tamponları alt kısımlarında gümüş renkli korumalar sunarken dört parçalı sis farları arka tamponda da tekrarlanmış. LED farlarsa siyah ön panjur üzerinden birbirine bağlanıyor. Kaputa da tel bağlantısına imkan tanıyan tutacaklar eklenmiş.

Siyah tavana sahip olan modelde ince yan aynalar görev yapıyor. Port bagaj ve tavanda sunulan aksesuarlar arasında spotlar da yer alıyor. Hemzemin kapı kolları, kalın çamurluklar ve kapı altı korumaları haricinde basamaklar profil görünümünü tamamlıyor. Siyah renkli bir tavan da sunan otomobilin stopları da LED ve farların şeklini kopyalıyor. Bagaj kapağında yer alan stepnenin haznesi üzerinde Vision S logosu bulunuyor. 

İç mekanında daha sade bir tasarım dili kullanılsa da köşeli hatlar sürdürülmüş. 3 kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran haricinde çift parçalı havalandırma ızgaraları ve orta konsolda sunulan fiziksel kumandalar kullanışlılığı artırmış. Cam tavanı da donanıma katan Mahindra aracın model ismini ön koltuk sırtlıklarına işlemiş.

Vision.X'in daha modern bir görünüm sunduğu söylenebilir. Çok ince tutulan farlar ve X biçiminde tasarlanan hava girişleriyle dikkat çeken ön bölümde farların da aslında çift katlı oldukları görülebiliyor. Çerçevesiz kapı camları, hemzemin kapı kolları, çift renkli jantlar ve kamera teknolojisi sunan yan aynalar da dikkat çekiyor.

Tavan raylarına da sahip olan konseptin çamurluk korumaları da kapı altı korumaları gibi kalın tutulmuş. Agresif duran bir spoiler de sunan otomobilin arka bölümü Cupra modellerini andırıyor. İnce yapılı LED stoplar birbirine bağlanırken arka tampon altında difüzör çıkışı sunulmuş.

Şık görünen bir kokpite sahip olan konseptin direksiyon simidi neredeyse oval. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekrani tek parça olan modelin havalandırma ızgaraları çok şık gizlenmiş. Orta konsolda yer alan yuvarlak ünitelerse havalandırma kumandaları. Bu araçta da cam tavan sunulmuş. Döşemelerse çift renkli seçilmiş.