6 Ekim 2015 Salı

Ford Kuga Selective 1.5L EcoBoost A/T AWD


Eski bir dostla tekrar beraberiz. Hatırlarsanız 2013 yılının başında sizlere Ford Kuga'nın, henüz piyasaya çıkmamış bir versiyonuyla "Merhaba" demiştim. A.B.D. tatilim sırasında test etme fırsatı bulduğum araç daha sonra Türkiye'ye de ithal edildi. Hatta beklendiği gibi daha küçük hacimli bir benzinli motor seçeneğine de sahip oldu.

Ford'un şık SUV modellerinden olan Kuga ilk olarak 2008 yılında satılmaya başlarken ömrü beklenenden kısa oldu. 2011 Los Angeles otomobil fuarında tanıtıldıktan sonra 2012 yılında Amerika pazarında Escape ismiyle satışları başlayan araç bir yıl gecikmeyle Avrupa'ya Kuga ismiyle giriş yaptı. Bu girişle birlikte kaputunun altında turbo beslemeye sahip, 1.6 litre hacimli bir benzinli motor da barındırmaya başlayan aracın bu ünitesi daha sonra biraz küçülse de ürettiği güç arttı. İşte testime konuk olan araç da bu motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle donatılmış bir seçenek.


Dış Mekan


Daha ilk bakışta görülebildiği gibi ikinci nesil Kuga'nın önceki örneklerle görsel bir benzerliği bulunmuyor. C-Max'i andıran ön tampon, alt kısımda görülebilen metal renkli koruma ve ince uzun sis farlarıyla farklılaşırken dar ön panjur, bol girinti çıkıntıya sahip kaput ve çamurluklara doğru uzayan farlar aracın yüzünü tamamlıyor.

Tamponların alt bölümünde başlayan siyah renkli plastik koruma çamurluklar ve kapı altlarını da kaplarken 18 inç çaplı jantlar araç için büyük görünmüyor. Şişkin ön çamurlukların arkasında, hava çıkışlarına benzer süslemeler kullanılırken metalik gri renkli tavan rayları şık görünüyor.

Arka bölümde, şişik çamurlukların üzerine kadar uzayan stoplar, metalik gri renkli tampon koruması ve bir çift egzoz çıkışı dışında ince bir spoiler ve yine küçük sayılabilecek deflektörler gözden kaçmıyor. Aracın arka sis farları, park sensörleri gibi tamponun siyah renkli bölümüne yerleştirilmiş.

4.524 mm boya sahip olan Kuga'nın genişliği 1.838 mm olarak açıklanırken yükseklik, tavan rayları hariç 1.686 mm. Otomobilin aks mesafesiyse 2.690 mm.


İç Mekan


Kuga, Avrupa'ya gelirken iç mekanda ufak tefek farklılıkları da beraberinde getirdi. Köşeli hatlara sahip kapı içlerinde makul boyutlarda cepler sunan otomobilin sürücü kapısında elektrikli cam ve aynaların yanısıra merkezi kilit sisteminin de kumandaları bulunuyor. C-Max'ten birebir alınmış gibi görünen ön konsolda köşelere yerleştirilen havalandıma çıkışlarının çift açılı olduğu görülebiliyor.

Deri kaplı, çok fonksiyonlu ve dört kollu direksiyon simidinin soluna aydınlatma kumandaları alınırken sağda motor çalıştırma düğmesi yer alıyor. Derine yerleştirilen göstergelerden oluşan tablonun ortasında renkli bir ekran kullanan Ford'un orta konsol üzerine eklediği ekran da neredeyse bu büyüklükte. Dik yerleşime sahip havalandırma ızgaralarının arasında Sony müzik sisteminin kumanda paneli bulunurken daha aşağıda yer alan tam otomatik havalandırma kumandalarının hemen üzerine kapatılabilir havalandırma kanalları eklenmiş.

Sade bir görünüme sahip vites kolunun önünde ön ve arka cam rezistansı, start/stop, otomatik park asistanı, elektrikli bagaj kapağı açma ve park sensörü kumanda düğmeleri yer alırken arkasında çakmak, el freni kolu, bir çift geniş bardaklık ve kol dayanağı görülebiliyor. İleri geri kaydırılabilen dayanağın içerisinde yer alan derin gözde USB ve Aux girişleri mevcut. Ön koltukların yanlarında kısa şemsiyeler için cepler sunan Kuga'nın elektrokrom iç aynasının üzerinde de bir gözlük kabı yer alıyor.

Arka koltuklar için havalandırma ızgarası ve 12 Volt soket sunulan otomobilde bu koltukların sırtlık açılarının da ayarlanabilir olması olumlu. Katlanabilir kol dayanağının içerisine bir çift bardaklık eklenirken açılabilir panoramik cam tavan, siyah ağırlıklı iç mekanın kasvetini alıyor.

İçeriden, uzaktan kumandadan veya doğrudan kapak üzerinden elektrikli olarak açılıp kapanabilen bagaj kapağı bir ayak hareketiyle de açılıp kapanabiliyor ki bu işlem, dolu ellerle otomobile yaklaşan ve gideceği yerde yanından ayrılırken de aynı durumda olacak sahibi için önemli bir artı. Bagaj zemini altına yerleştirilen yedek lastik nedeniyle bu kısımda ek yükleme hacmi sunmayan Kuga'nın bagaj hacmi 406 litre. Bu hacim, arka koltuklar katlanarak 1.603 litreye büyütülebiliyor.


Konfor


Ford'un genel olarak başarılı olduğu bir yer olan süspansiyon sistemi Kuga'da da üzmüyor. Ortalama sertlikteki sistem 235/50-18 ölçülerine sahip büyük lastiklerle birleşince küçük darbelerin rahatça sönümlenebildiği bir hale bürünüyor. Lastik ve motor seslerinin izolasyonunda problem olmayan aracın rüzgar sesi izolasyonunaysa biraz daha önem verilebilirmiş.

Geniş oturma alanına sahip ön koltuklarda yeterli desteği de sunan Kuga iç mekan hacmi konusunda sınıfının önde giden araçlarından. Bütün yolcularına bol bol diz ve baş mesafesi sunan aracın siyah renkli döşemeleri biraz iç karartsa da açık renkli tavan kaplaması ve açılabilir panoramik cam tavan, özellikle arka koltuklarda ferahlık hissini artırıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine rağmen şaft tünelinin arkada çıkıntı yapmaması ve geriye yatabilen arka koltuk sırtlıkları bu bölümü daha da rahat bir hale getiriyor.

Konfor donanımı zengin olan test aracımda elektrikli cam ve aynalar, açılabilir panoramik cam tavan, ön cam ısıtması, elektrikli ve ayak hareketiyle açılabilen bagaj kapağı, bi-xenon farlar, far yıkama sistemi, hill holder, Sony ses sistemi, navigasyon, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux girişleri, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri, otomatik park sistemi, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, yağmur ve far sensörleri, SYNC arayüzü, arka koltuklar için havalandırma çıkışları, sırtlık açısı ayarlanabilen arka koltuklar, karartılmış arka camlar, tam otomatik, çift bölgeli havalandırma sistemi, start/stop,  elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, otomatik uzun farlar, kör nokta uyarısı, bel destek ayarlı ön koltuklar, viraj aydınlatması, anahtarsız çalıştırma ve çok fonksiyonlu direksiyon simidi sunulmaktaydı.

6 ileri vitesli tam otomatik şanzımana da sahip olan test aracının en önemli konfor donanımı süphesiz bu. Yumuşak geçişlere sahip tork konvertörlü ünite start/stop sistemiyle de uyumlu çalışıyor. Tekrardan çalışması sarsıntısız ve sessiz olan aracı ışıklardan hızlı bir şekilde kaldırmak da sistemin hızlı çalışması sayesinde sorun olmuyor.


Sürüş


Kuga'nın başarılı süspansiyon sistemi bu bölümde de kendisini gösteriyor. Yanak genişliği ideale yakın olan geniş lastikler ve çok iyi kalibre edilmiş süspansiyon sistemi sayesinde virajlarda 1.7 tona yaklaşan ağırlığını hissettirmeyen otomobilin yönlendirme kabiliyeti yüksek sürüş zevki veriyor.

Tipik bir elektrohidrolik ünite hissizliğine sahip olan direksiyon sistemi biraz da hafif ayarlı olsa da sürücü tepkilerine anında cevap veriyor. Zorlandığında önden kayma eğilimi gösteren Kuga'yı çizgisine döndürmekse çok kolay. Sport konumunda yüksek tutulan motor devri ve dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde gaz pedalına en ufak dokunuş araç burnunu viraj içine döndürüyor.

Daha çok şehir içinde kullanılmak için ideal olan standart sürüş modu yakıt tüketimini düşürmeye odaklandığını belli ediyor. Daha önce test ettiğim örneği gibi manuel vites değiştirme işlemi vites kolu yanına eklenen düğmelerle yapılan Kuga'da bu işlemi yapmak pek pratik değil. Neyse ki "S" konumunda şanzıman manuel komutlara çok ihtiyaç duymuyor.

Turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli benzinli motoru 182 beygir güç, 240 Nm tork üretebilen Kuga 0'dan 100 km/s sürate 10.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 200 km/s olarak açıklanıyor.

Devir çevirmekten hoşlanan ve güzel bir sese sahip olduğu söylenebilecek motor, otomatik şanzıman, dört tekerlekten çekiş sistemi ve 1.7 tonu bulan boş ağırlıkla elde edilen performansın bedeliyse yakıt alırken ödeniyor. Otoyolda bile 8 litre/100 km ortalamasının altına zor indirilebilen Kuga'nın test ortalamasıysa 11 litre/100 km oldu.


Fiyat/Donanım


Ford Kuga'nın Türkiye'deki giriş modellerinde manuel şanzıman, önden çekiş sistemi ve 150 beygir güç üretebilen 1.5 litre hacimli bir motor bulunuyor. Trend X donanım paketiyle alınabilen bu aracın fiyatı 88.850 TL'den başlarken aynı paketin teste konuk olan motor, şanzıman ve çekişe sahip veriyonu 91.695 TL seviyesinden başlayan fiyata sahip. Selective donanım paketiyle fiyat 107.530 TL'ye ulaşıyor.

Standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, ön cam ısıtması, elektrikli ve ayak hareketiyle açılabilen bagaj kapağı, far yıkama sistemi, hill holder, Sony ses sistemi, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux girişleri, ön ve arka park sensörleri, otomatik park sistemi, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, yağmur ve far sensörleri, SYNC arayüzü, arka koltuklar için havalandırma çıkışları, sırtlık açısı ayarlanabilen arka koltuklar, karartılmış arka camlar, ön, yan ve perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı, tam otomatik, çift bölgeli havalandırma sistemi, start/stop, elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, bel destek ayarlı ön koltuklar, anahtarsız çalıştırma, parçalı deri koltuklar, 18 inç çaplı jantlar ve çok fonksiyonlu direksiyon simidi bulunan aracın Tekno paketinde (9.465 TL) bi-xenon farlar, far yıkama sistemi, viraj aydınlatması, otomatik uzun farlar, aktif şehiriçi güvenlik sistemi, kör nokta uyarı sistemi, şerit takip yardımcısı, sürücü dikkat takip sistemi ve şeritte kalma yardımcısı sunulurken navigasyon paketinde (3.285 TL) geri görüş kamerası ve navigasyon sistemi yer alıyor.

Bu iki paket dışında aracın donanımında bulunan aksesuarlarsa açılabilir panoramik cam tavan (3.635 TL) ve metalik gövde rengi (1.690 TL) olarak belirtilebilir.


Sonuç


Ford'un bir marka olarak sürüş zevkinden ödün vermediği artık biliniyor. SUV gibi gün geçtikçe daha da popüler olan bir segmente dahil olan Kuga'nın da sportif bir yanının olması yüzleri güldürüyor. Dış görünüme bakınca segmentin en haşin tasarımıyla karşılaşılmasa da tanıtımının üzerinden geçen 3 yıl aracı eskitmemiş.

Rakipleriyle karşılaştırıldığında geniş iç mekan sunmak gibi büyük bir avantajı bulunan Kuga'nın küçük hacimli benzinli motoru da Türkiye'nin çarpık vergi sisteminden az da olsa sıyrılabiliyor. Özellikle arka koltuklarda sınıf standartlarını zorlayan bir konfor seviyesi sunan SUV, paketlerle zenginleştirilebilen donanımıyla da dikkat çekerken keyifli sürüşün bedelini akaryakıt istasyonunda ödetmesine çoğu kişi şaşırmayacaktır.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

8 yorum:

  1. Teşekkürler. Güzel inceleme olmuş. Bir sorum olacak. 1,5 Ecoboost tam otomatik ikilisi focus'a gelecek mi? UK sitesine de baktım orada da yok. Bir de 1,5 Motor'lu Mondeo UK'da Euro 6 iken neden bizde 5? Yakıt tüketim verileri de orada daha düşük görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1.5 EcoBoost'un hem 150 hem de 180 beygir güç üretebilen versiyonları otomatik şanzımanla eşleştirilebiliyor. Almanya'da satıştalar hatta. Türkiye'ye gelir mi bilemiyorum.

      Araçların Euro 5 motorlarla gelmesinin nedeni bu motorların daha düşük maliyetleri. Ayrıca Türkiye'nin vergi ve sigorta sistemleri egzoz normlarını sallamadıkları için yönetmelikler zorunlu kılmadıkça daha ileri teknolojiyi ithal etmek cazip olmuyor.

      Sil
  2. makyajlı versiyonu ne zamana gelecek bilginiz var mı onur bey? güzel araç fakat ağırlık, yakıt tüketimi ve iihs small overlap skorları da geliştirilse 4-4'lük olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2016 yılı için hazırlanıyor şu anda makyajlı versiyon. Small overlap belki gelişebilir fakat motor ve diğer altyapı elemanlarında değişiklik bulunmayacağından ağırlık ve tüketim bu şekilde devam edecek.

      Sil
  3. Onur bey selamlar,

    Bu araçta kullanılan tam otomatik şanzımanın üretici kimdir? Güvenilir bir şanzıman mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6F35 kullanılıyor bu araçta. Ford ve GM'in ortaklaşa kurdukları Van Dyke tesisinde üretiliyor bu şanzıman.

      Sil
  4. onur bey motor triger kayışlı mı ? yoksa zincirli mi ?

    YanıtlaSil