17 Haziran 2022 Cuma

Mercedes-AMG G63 4×4²


G Serisi'nin 4×4² isimli seçeneği geri döndü. Yeni nesil aracın temelleri üzerine geliştirilen model eskiden olduğu gibi heybetini koruyor. Önceki nesilde sunulan G500 4×4² isimli seçenekten daha güçlü olan otomobil elektrik desteği olmayan son 4×4².

 Gövdede yer alan değişiklikler önceki nesilden tanıdık. Portal akslar yardımıyla yükseltilen araç 45 derecelik yaklaşma açısına kavuşmuş. Yerden yüksekliği 350 mm olan model 910 mm derinlikte sudan geçebiliyor. İlginç şekilde bu değerler G500 4×4²'nin gerisinde kalıyor.

Yükseltilmesi haricinde genişletilmiş çamurluklar, LED tavan spotları, çelik stepne taşıyıcı ve yine çelikten üretilen 2. arka tampona sahip olan modelde 22 inç çaplı jantlar görev yapıyor. İç mekandaysa özel grafiklere sahip gösterge paneli, G63 4×4² armaları, dijital dikiz aynası ve daha bol deri döşeme bulunuyor.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli tanıdık V8 motoru barındıran araç 585 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. Geriye kalan teknik verilerse henüz paylaşılmadı.

Nio ES7


Nio ürün gamı genişlemeye devam ediyor. D segmentinde yer alan yeni SUV, ES8'in hemen altına konumlandırılmış. Markanın tanıdık yüzüne sahip olan aracın sunduğu performans ve maksimum menzil değerleri dikkat çekici.

Sivri burun yapısı ve çift katlı LED farlarıyla bir Nio olduğunu belirten ES7, kontrast renkte alınabilen tavanının ön bölümünde görülen sensörlerle dikkat çekiyor. Hemzemin kapı kolları ve tavan raylarıyla camlarn altına sabitlenen yan aynalar aerodinamik yapıyı geliştirirken siyah renkli gövde korumaları SUV vurgusu yapıyor. Sade duran arka bölümdeyse ince yapılı LED stop ve spoiler bulunuyor.

Aile benzerliğini sade görünen iç mekanında da sürdüren ES7'de üst ve alt kısımları düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, orta konsolu oluşturan büyük dokunmatik ekran ve altı boşaltılmış ara konsol bulunuyor. Ön koltklarda bacak destekleri sunan otomobilin arka koltukları da elektrik desteğine sahip. Açılabilir cam tavan da oldukça geniş.

4.912 mm boya, 1.987 mm genişliğe ve 1.720 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.960 mm. Bir çift elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişli olan ES7, 653 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilen araçta üç batarya seçeneği mevcut. 75, 100 ve 150 kWh kapasiteli üniteler sırasıyla 485, 620 ve 850 km menzil sunabiliyor.

Pagani Huayra Codalunga


Pagani gibi bir üreticinin elinden çıkan araçların birbirinden farklı olması alışılmış bir şey olsa da bu tür markaların özel versiyonları, temellerini kullandıkları modelden çok farklı olabiliyor. Sadece 5 örneği üretilecek 7 Milyon Euro'luk Huayra Codalunga da bu otomobillerden biri.

Model ömrünün sonuna doğru araçların daha çılgın görünmesi normal olsa da Codalunga işi tersine çevirmiş. Oval hava girişli sadeleştirilmiş ön tampon, sadeleştirilmiş tek bijonlu jantlar, 360 mm uzatılan kuyruk kısmı, kaput kenarlarına eklenen hava girişleri ve birbirinden uzaklaştırılmış üçlü stop grubu daha sade bir duruş sergiliyor.

İç mekanı standart araçla aynı olsa da yüksek seviyede kişiselleştirme yapılabilen otomobil 1.280 kg ağırlığa sahip. Arka tamponun altına eklenen difüzör sayesinde aerodinamik verimi iyileştirilen modelin 6 litre hacimli V12 motoruysa çift turbo besleme yardımıyla 850 beygir güç, 1.100 Nm tork üretiyor.

Subaru Ascent


Subaru modelleri makyajlanmaya devam ediyor. 2017 yılından bu yana yüzü değişmeyen Ascent, daha çok ön bölümde yoğunlaşan bir operasyon geçirdi. İç mekana da yansıyan makyaj ardından kaput altında bir değişiklik olmamış.

Ön panjuru, son zamanların modasını takip ederek büyüyen otomobilin logosu artık krom bir çıta üzerinde duruyor. Yeni farlar aşağıya doğru uzarken ön tampon daha sportif bir tasarıma kavuşmuş. 20 inç çaplı siyah jantlara kavuşan aracın arkasında da stopların parantez biçimi aldıkları görülebiliyor.

İç mekanda yeni döşeme renkleri haricinde büyük bir değişiklik bulunmasa da eskiden fiziksel butonlara sahip olan ve orta konsolda yer alan birçok kumandanın artık büyük bir dokunmatik ekran üzerinden kontrol edildiği görülebiliyor. Ayrıca EyeSight kamera ve sensörleri de daha küçük bir kapak altına gizlenmiş.

Kaputu altında 2.4 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, Boxer motor bulundurmaya devam eden otomobil 265 beygir güç, 375 Nm tork üretmeye devam ediyor. Üretilen güç, sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) dört tekerleğe aktarılıyor.

14 Haziran 2022 Salı

SsangYong Torres


El değiştirme olayı tam bir keşmekeşe dönen SsangYong, yeni model tanıtımlarına devam ediyor. Ortaya çıkan yeni SUV ile bambaşka bir tasarım diline kavuşan Koreli marka henüz teknik verilerini açıklamadığı modelinden çok şey bekliyor.

6 şeritli bir ön panjura sahip olan Torres, bu detayıyla Jeep modellerini andırsa da LED farları ve köşeli tamponu yüzü farklılaştırıyor. 20 inç çaplı jantlar, cam altlarına sabitlenmiş yan aynalar, siyah renkli plastik korumalar, üzerine kilitli kutular eklenen kalın C sütunları, spoiler ve köşelere sıkıştırılmış LED stoplar aracın diğer tasarım dokunuşları. Aracın tavan rayları ve yüzgeç anteni de siyah renkli.

İç mekanda çift renkli deri döşeme sayesinde premium bir hava yakalayan Torres'in üst ve altı düzleştirilmiş ilginç tasarımlı direksiyon simidinin önünde ince bir gösterge ekranı yer alıyor. Orta konsoldaysa hem bilgi-eğlence sistemi hem de kumanda paneli dokunmatik ekranlardan oluşuyor. Metalik trim parçaları ve 700 litre hacimli bagaj da dikkat çeken özellikler arasında.

Toyota Compact Cruiser


Toyota'nın geçtiğimiz yılın sonunda sergilediği konsept araçlar yavaş yavaş detaylandırılıyor. İlk olarak küçük ve elektrikli SUV modelini gerçekliğe taşıyan Japon üretici, hem gövde tipi, hem de tahrik ünitesinin popülerliğinden yararlanmak istiyor gibi.

Üzerinde yuvarlak hat bulmanın zor olduğu otomobilin ön bölümünde büyük ve siyah renkli bir tampon, gümüş renkli korumalar ve çeki noktaları bulunuyor. LED farlar ve kaputtaki hava girişi de dikkat çekiyor. Çamurluklar ve kapı altlarında da devam eden siyah plastik korumalar, kapı kolları, cam altına eklenen yan aynalar ve tavan raylarında da aynı rengin kullanılmasıyla genel tasarımla bütünleşmiş.

Çift renkli jantlara sahip olan Compact Cruiser, kalın yapılı C sütununa eklenen merdiven sayesinde entegre tavan raylarına ulaşım sağlıyor. Arkadaysa köşelere çekilmiş LED stoplar ve çok çıkıntı yapmayan siyah renkli tampon görülebiliyor.

İç mekan tasarımı henüz kesinleşmemiş olsa da sızan görüntülere bakılırsa üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve orta konsolla birlikte yukarıya alınmış vites konsolu, köşeli iç mekan tasarımının detayları arasında yer alıyor.

Jidu Robo-01


Her geçen gün ortaya yenileri çıkan Çin merkezli otomobil üreticileri arasına bir yenisi eklendi. Jidu'nun ilk konsept çalışması da dikkat çekici. Pek de sürpriz olmayan bir şekilde elektrik motoruna sahip olan araç 4. seviye otonom sürüşü destekliyor.

Panjursuz bir ön bölüme sahip olan otomobilin düşük burun kısmında piksel LED farlar ve aralarına eklenen ince LED şerit görülebiliyor. Bu farlar farklı grafikler yansıtabiliyor. Aerodinamik tasarımlı jantlar, yan aynaların yerini alan kameralar ve gizlenmiş kapı kolları yanda dikkat çeken detaylar.

Gövdesinin birçok noktasında kamera ve LiDAR sensörleri yer alan konseptin arkasında bir sabit, bir de seviyesi ayarlanabilen spoiler bulunuyor. Difüzör ve bagaj kapağı boyunca uzanan LED stoplar da son zamanların olmazsa olmaz detayları arasında.

B sütunu bulunmayan otomobilin çerçevesiz camlara sahip olan kapıları birbirinin tersine açılıyor. İç mekanda dört kişilik yer sunan Robo-01'in direksiyon simidi, otonom sürüş sırasında gizlenebiliyor. Ön panelse dev bir ekrandan oluşuyor. Koltukları arasında dokunmatik kumanda panelleri bulunan otomobil cam tavana da sahip.