30 Ağustos 2024 Cuma

Volkswagen Passat Pro


Geçtiğimiz yıl tanıtılan yeni nesil Volkswagen Passat artık sadece station wagon gövdeyle sunuluyor. En azından Avrupa pazarında. İsminin sonuna Pro eklenen Passat Çin'de sedan versiyonuna kavuştu. Benzinli motorlarla satılan aracın iç mekanı da daha yüksek lüks seviyesi sunuyor.

5.006 mm boya, 1.850 mm ene ve 1.489 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.871 mm. Bu değer, Avrupa'da satılan aracınkinden 30 mm daha uzun. İki farklı donanımla alınabilen aracın sportif seçenekleri, R Line tamponlarından daha agresif dururken diğer versiyonların geniş ön panjurunda değişim bulunmuyor.

Sportif pakette farklı jant seçenekleri, yan aynalar ve cam çerçevelerinde kullanılan siyah renkli kromajlı çıtalar gibi detaylar sunulurken 3 boyutlu LED stoplar, aynı Variant'ta olduğu gibi birbiriyle birleşiyor. Aynı birleşim, arka tamponda yer alan reflektörler arasında da yaşanıyor.

İç mekan tasarımı da büyük oranda Avrupalı kardeşiyle aynı olan araçta dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran haricinde ön yolcu için de bir ekran sunulmuş. Bütün koltuklarında ısıtma, soğutma ve masaj fonksiyonları sunan araçta arka koltuk kafalıklarının büyüdüğü görülebiliyor. 16 hoparlörlü Harman Kardon ses sistemi ve açılabilir cam tavan da donanımda.

İlerleyen aylarda 1.5 litre hacimli TSI motorun 160 beygir güç üretebilen seçeneğiyle donatılması beklenen Passat Pro'nun ilk ünitesiyse 220 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli motor. Önden çekişli araçta 7 ileri vitesli DSG görev yapıyor.

MG ZS Hybrid+


MG ZS ailesi genişliyor. Markanın özellikle Avrupa pazarında başarıya ulaşmasını istediği modele hibrit bir motor seçeneği eklendi. Performansı da düşük sayılmayacak otomobilin tasarımı da yenilenmiş. MG ZS Hybrid+, İngiltere'de 22.000 Sterlin seviyesinden başlayan fiyatlara satılacak.

Damla biçimli farlar ve öne doğru çıkan büyük panjura sahip olan otomobilde ince tutulan siyah renkli plastik gövde korumaları, 18 inç çaplı jantlar, hemzemin tavan rayları, şişkin arka çamurluklar, spoiler, bagaj kapağına taşan stoplar ve sahte egzoz çıkışları öne çıkan detaylar.

Markanın sade tasarımlı iç mekan konseptini bozmayan araçta 3 kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran ve köşeli havalandırma çıkışları bulunuyor. Araçta kullanılan vites selektörü oldukça şık. Arka koltuklardaysa katlanabilir kol dayanağı bulunmuyor.

1.5 litre hacimli, benzinli motor ve 136 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen elektrik motoruna sahip olan aracın karma gücüyse 196 beygir olarak açıklanıyor. 0'dan 100 km/s sürate 8.7 saniyede ulaşabilen otomobilin bataryalarıysa 1.83 kWh kapasite sunuyor.

28 Ağustos 2024 Çarşamba

Smart #5


Smart tarafında işler ciddileşiyor. Nisan ayında konsept haliyle tanıdığımız #5 çok az görsel değişiklikle seri üretime alınıyor. Büyük bir batarya ve hem tek hem de çift motor seçenekleriyle alınabilecek olan SUV bu sayede daha geniş bir kitleye ulaşmayı hedefliyor.

4.705 mm boya ve 2.900 mm aks mesafesine sahip olan SUV, parçalı LED farları ve tampon korumasıyla dikkat çekiyor. Aerodinamik tasarımlı jantların ortasında yer alan marka logosu sürekli düz dururken hemzemin kapı kolları ve tavan rayları da aerodinamik verimliliğe katkı sağlamış. Aracın arka bölümünde de stopların farlarla aynı tasarıma sahip olduğu görülebiliyor.

Summit Edition donanımındaysa farklı jantlar, büyük bir port bagaj, bu bölüme ulaşmayı sağlayan merdivenler, yan basamaklar, tavana eklenen LED spot, merdivene sabitlenebilen ek çanta, gövde altı koruması ve elektrikli olarak katlanabilen çeki demiri standart olarak sunuluyor.

İç mekan tasarımı da neredeyse hiç değişmeden konseptten alınan otomobilde dijital gösterge paneli haricinde iki büyük dokunmatik ekran kullanılmış. Konseptin kapı içlerinde kullanılan ambiyans ışıklandırması sadeleşmiş olsa da kokpitteki daha ilginç bir hale gelmiş. Cam tavan ve 21 hoparlörlü Sennheiser ses sistemi de donanıma eklenmiş. Bu arada modelin önünde de bagaj sunuluyor.

100 kWh kapasiteli bataryaları 740 km'ye kadar menzil sunabilen otomobilin arkadan itişli seçenekleri 340 veya 363 beygir güç üretebilirken Dört tekerlekten çekişli araçların önünde 224, arkasındaysa 363 veya 422 beygir güç üretebilen elektrik motoru kullanılıyor.

Ariel E-Nomad


Elektriklenme furyasına Ariel de katıldı. Piller nedeniyle ağırlaşmış olsa da diğer birçok benzinli otomobilden çok daha hafif yapıda olan otomobil hafifliği sayesinde küçük tutulan bataryaya rağmen makul bir menzil sunabiliyor.

Gövdeye eklenen paneller ve bombeli tavan sayesinde hava sürtünme katsayısı %30 iyileştirilen otomobil görünüm olarak yeni tanıtılan 2. nesil Nomad'den farklı değil. En büyük değişiklik arka bölümde egzoz çıkışı bulunmaması ve bu kısımda eklenen E-Nomad işlemeli metal plaka.

İç mekanının tasarımı da genel olarak benzinli kardeşinden alınan otomobil dijital gösterge paneli ve yerinden sökülebilen direksiyon simidi gibi özelliklerini korumuş. Vites konsolundaysa artık vites düğmeleriyle diğer bazı kumanda butonları yer alıyor.

286 beygir güç, 490 Nm tork üretebilen elektrik motoru arkaya konumlandırılırken 41 kWh kapasiteli bataryalar da koltukların arkasında yer alıyor. 896 kg ağırlığa sahip konseptin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması da 3.5 saniye sürüyor. Bu arada bataryaların 300 kg ağırlığında olduklarını belirtelim.

26 Ağustos 2024 Pazartesi

Gunther Werks GWR


Klasik Porsche 911 modellerine göndermeler yapan restomod araçların sonu gelmiyor. 993 kasa kodlu araçlarla çalışmayı seven firmalardan Gunther Werks, hazırladığı yeni modelle turbo beslemeden hoşlanmayan ve vitesleri kendisi değiştirmeyi seven müşterileri hedefliyor.

Tamamı karbon fiberden oluşan gövdesinde değişmeyen parça kalmayan otomobil ön çamurluklar ve kaputta hava çıkışları sunarken alt kısmında splitter bulunan ön tamponda daha büyük hava girişleri bulunuyor. Magnezyum jantlar ve genişleyen yan etekler de gözlerden kaçmıyor.

Çamurluklarının arka kısmı boşaltılan GWR'da yan aynalar da yarış araçlarında kullanılanları hatırlatıyor. LED stoplar, sabit spoiler biçimli motor kaputu, büyük difüzör ve merkezi yerleşime sahip çift egzoz çıkışı dinamik görünümü pekiştiriyor.

Gövdesi gibi iç mekanının da büyük kısmı karbon fiber kaplanan modelde sabit sırtlıklara sahip karbon fiber koltuklar kullanılmış. Arka koltukları bulunmayan araçta bu bölüm takla kafesine ayrılmış. Klasik tasarımlı ön panelde metal direksiyon kolonu, altın kaplama sürüş ayar butonları ve küçük de olsa dokunmatik ekrana sahip bir ses sistemi bulunuyor.

Kaputu altında 4 litre hacimli, atmosferik emişli, 6 silindirli Boxer motor bulunan aracın bu ünitesi 9.000 d/d çevirebiliyor. Üretilen 500 beygir güç ve 460 Nm tork, 6 ileri vitesli manuel şanzımanla arka aksa aktarılıyor. 1.080 kg boş ağırlığa sahip GWR'dan 40 adet üretilecek.

BYD Seal 06 GT


BYD'nin dikkat çekici modellerine bir yenisi eklendi. Büyük bir hatchback olan Seal 06 GT, Nisan ayında sergilenen Ocean M konseptinin seri üretime geçmiş bir hali. İlk bakışta MG4'ün rakibiymiş gibi duran araç aslında Hyundai Ioniq 5 boyutlarında.

4.630 mm boya ve 2.820 mm aks mesafesine sahip olan otomobil sivri bir burun yapısı ve ince LED farlar sunuyor. Sportif tasarımlı ön tampon ve siyah renkli jantlar haricinde kırmızı renkli kaliperler de dinamik bir duruş sağlıyor. Kapı kollarıysa hemzemin tasarıma sahip.

Arkaya geçildiğinde LED stopların ortada birleştiği görülebiliyor. Bu bölümde büyük sayılabilecek bir difüzör de yer alsa da Ocean M konseptinde bu parça daha da büyük. Konseptte kullanılan spoiler ve kaput daha agresif tasarıma sahip olsa da ön tampon daha sade görünüyor. Yan kameralar ve hem ön tampon hem de arka kapılarda sunulan deflektörler de seri üretimde iptal edilmiş.

Açık renkli döşemelerle alınabilen iç mekanda diğer BYD modellerine göndermeler yapan Seal 06 GT'de üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran gibi detaylar yer alırken ortada yer alan havalandırma ızgaraları vites konsoluna yakın konumlandırılmış. Orta konsolda olması beklenen fiziksel düğmelerse burada yer alan selektörün etrafına yerleştirilmiş.

Henüz motor seçenekleri kesinlik kazanmamış olsa da araçta iki seçenek sunulması bekleniyor. 218 beygir güç üretebilen ilk seçenek Türkiye için avantajlı vergi seviyesi demek olurken dört tekerlekten çekiş ve çift motor sunan versiyonun 422 beygir güçle yüksek performans beklentilerini karşılaması bekleniyor. Batarya seçenekleriyse yakında detaylandırılacak.

Dongfeng Nammi Box


Dongfeng'in Avrupa'da piyasaya sunduğu araçlara küçük bir elektrikli hatchback eklendi. Yaklaşık 23.000 Euro fiyatıyla satışa çıkan modelin özellikle iç mekanı, segmentinin üzerinde kaliteli bir görünüm sunuyor. Dış mekansa kişiselleştirilebilir bir yapıya sahip.

Yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken otomobilde çift katlı far tasarımı kullanılmış. Her iki tamponu da gövdesinden çok çıkıntı yapmayan modelde kontrast renkli tavan ve yan aynalar sunulmakta. Çift renkli jantlar, hemzemin kapı kolları, küçük spoiler ve 3 boyutlu LED stoplar diğer dikkat çeken noktalar.

Çift renkli iç mekanda elmas desenli deri döşeme ve oval havalandırma ızgaraları kullanılmış. İki kollu direksiyon simidi, küçük dijital gösterge paneli ve büyük sayılabilecek dokunmatik ekran öne çıkan noktalar arasında. Modelin torpido gözü de kayarak açılıyor.

Markanın S3 platformunu kullanan otomobilde 95 beygir güç üretebilen elektrik motoru kullanılıyor. 42.3 kWh kapasiteli bataryaları 310 km menzil sunuyor. Çin'de aynı aracın 31.5 kWh kapasite sunan batarya seçeneği de sunulsa da Avrupa'da bu versiyonun sunulması henüz düşünülmüyor.