26 Ekim 2019 Cumartesi

Jaguar Vision Gran Turismo Coupé


Bir süredir tanıtımı yapılmayan Gran Turismo araçları farklı bir marka ile geri döndü. Jaguar logosunu taşıyan otomobil gerçek hayatta olmasa da aynı ismi taşıyan oyunda kullanılabilecek.


Bu araçlarda alıştığımız şekilde alçak ve geniş bir görünüm sunan otomobil yuvarlak hatlı gövde tasarımına sahip. İnce yapılı LED aydınlatmalar ve dev jantlarla birlikte geniş hava çıkışları gözlerden kaçmıyor. Büyük difüzör sabit olsa da aracın genel duruşuna pek uymayan spoiler sökülebiliyor.

Bir savaş uçağında olduğu gibi yukarıya doğru açılan kabin tavan bölümü içeriye geçmeyi kolaylaştırıyor. Oval direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dokunmatik kumandalarıyla iç mekan çok sade görünüyor.


Önde bir, arkada iki elektrik motoruna sahip olan araç 1.020 beygir güç, 1.200 Nm tork üretebiliyor. Karbon fiber ve alüminyum alaşımlardan üretilen yapısı sayesinde 1.400 kg ağırlığa sahip olan konseptin ağırlık dağılımı da 50:50. 0'dan 100 km/s sürate 2 saniyenin altında ulaşabilen modelin maksimum sürati de 320 km/s'in üzerinde.

25 Ekim 2019 Cuma

Mitsubishi MI-Tech


Tokyo'nun ilginç konseptleri arasında bir de Mitsubishi modeli bulunuyor. Markanın şarj edilebilir hibrit sisteminin çok farklı yorumlandığı bir araç olan MI-Tech, görünüm olarak da dikkat çekmeyi başarıyor.

Buggy görünümlü bir SUV olan ve kapıları bulunmayan otomobil markanın son dönemde benimsediği çift katlı far tasarımına sahip olsa da bu farlar birbirine çok yaklaşmış. Büyük ön panjur ve dev jantların haricinde yan bölümde, gövdeye entegre basamaklar, arkada da kısa bir tampon, uzun LED stoplar ve açıkta duran havalandırma fanları dikkat çekiyor.


İç mekanı sade bir görünüm sunan otomobilde üst ve alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi, dokunmatik düğmelere sahip orta konsol ve vites selektör kolu bulunan bir ara konsol bulunuyor. Küçük dijital gösterge panelinin haricinde ön cama artırılmış gerçeklik yansıtması yapılabiliyor.

Jantların içerisine gizlenmiş dört elektrik motoruna sahip olan otomobilin kapasitesi açıklanmayan bataryalarıysa bir gaz türbini tarafından şarj ediliyor. Bu motor yakıt olarak mazot veya saf alkol gibi birçok sıvıyı kullanabiliyor.

Toyota e-Racer


Tokyo'nun seri üretime hazır konseptleri dışında uçuk görünen araçları da yok değil. Bunlardan bir tanesi olarak gösterebileceğimiz e-Racer, pist öncelikli tasarlanan elektrik motorlu bir otomobilin nasıl görünebileceğini işaret ediyor.


Küçük boyutlarıyla şehir kullanımı için de uygun olan otomobilde ince yapılı LED aydınlatmalar ve abartılı hatlar dikkat çekiyor. Dev jantlara sahip konseptin sahip olduğu lastiklerin üzerleri kapalı olsa da kendisini açık lastikli bir yarışçı olarak nitelendirmek mümkün.


Kapı veya camları bulunmayan otomobilin iç mekanı da ilginç bir tasarıma sahip. Üst ve altı bulunmayan direksiyon simidinin ortasına dijital göstergeler yerleştiren Toyota artırılmış gerçeklik gözlükleriyle modelin farklı pistlerde yol alıyormuş gibi algılanmasını sağlayabiliyor. Üstelik aracın ortasında bulunan kemer sayesinde arkada oturan yolcu da bu özellikten faydalanabiliyor.

24 Ekim 2019 Perşembe

Volkswagen Golf


Volkswagen'den beklenen haber sonunda geldi ve Golf'ün 8. nesli tanıtıldı. Daha önce de olduğu gibi aşırıya kaçan bir tasarıma sahip olmayan aracın kaputunun altında 5 farklı hibrit ünite sunulurken donanım seviyesi de yukarıya çekilmiş.


Rüzgar sürtünme katsayısı 0.275'e inen otomobilin ön bölümünde ilginç görünümlü LED farlar ve çok da dikkat çekici olmayan bir tampon görülebiliyor. 4.284 mm boya, 1.789 mm genişliğe ve 1.456 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.636 mm. Standart olarak sunulan jantların en büyüğü 17 inç çaplı olsa da opsiyonlarla çapı büyütmek mümkün.

C sütunu tipik tasarımını koruyan Golf'ün arka kısmında da heyecan verici gelişmeler yok. Küçük bir spoiler ve köşeli tasarıma sahip LED stoplar modelin bir Volkswagen olduğunu belirtirken tampon altında motor ve donanım seviyesine göre gerçek veya sahte egzoz çıkışları bulunuyor.


İç mekanı büyük ölçüde sadeleşen Golf'te dijital gösterge paneli ve yukarıya alınan dokunmatik ekran haricinde inceltilmiş havalandırma ızgaraları, Porsche 911'inkini andıran küçük otomatik şanzıman vites kolu ve neredeyse hiçbir fiziksel düğmeye sahip olmayan ara konsol dikkat çekiyor. Far ve bazı havalandırma kumandaları da sürücünün soluna alınan düğmelerden kontrol ediliyor. Bagaj hacmiyse 380 litre.

15 saniyeye kadar otonom sürüşe izin veren Travel Assist sistemini 210 km/s sürate kadar kullanabilen Golf'ün donanımına matrix LED farlar, adaptif şasi kontrolü, aracın birçok fonksiyonunu akıllı telefondan kumanda etmeye olanak sağlayan We Connect Plus, head up display, 3 bölgeli otomatik klima ve 400 Watt çıkış gücü sunan Harman/Kardon ses sistemi eklenebilecek. Temen donanım paketi isimleriyse Golf, Life ve Style olarak yenilenmiş.


Kaputu altında 1 ve 1.5 litre hacimli TSI motorların 90, 110, 130 ve 150 beygir güç üretebilen seçenekleri yer alan Golf, en düşük güçlü ünitesi haricinde motorların tamamında 48 Volt hafif hibrit sistem opsiyonu sunuyor. 2 litre hacimli TSI motorla donatılacak GTI, GTI TCR ve R'ın teknik verileriyse henüz açıklanmadı.

İlk etapta 2 litre hacimli olacak TDI motorun 115 ve 150 beygir güç üretebileten iki seçeneği olacak ve yüksek güçlü ünite dört tekerlekten çekişli olarak tercih edilebilecek. Daha yüksek performanslı GTD de ilerleyen aylarda satışa sunulacak.


eHybrid olarak adlandırılacak şarj edilebilir hibrit seçeneklerdeyse 1.4 litre hacimli TSI ünite bir elektrik motoruyla eşleştirilecek. 13 kWh kapasiteli bataryalara sahip olacak hibrit araçlar 204 veya 245 beygir güç üretebilir şekilde alınabilecek. Motor seçeneğine göre Golf modellerini 6 ileri vitesli manuel, 6 veya 7 ileri vitesli çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla almak mümkün olacak.

Nissan Serena


Nissan'ın MPV modellerinden Serena makyajlandı. Sportif görünüme sahip Autech seçeneğine de kavuşan otomobil bir çift hibrit motor ve çok daha zengin bir güvenlik donanımına sahip.


Büyük ön panjur ve LED farlarıyla farklı bir görünüm kazanan aracın farlarından başlayıp stoplarına kadar uzayan karakter çizgisi ilginç bir dokunuş olmuş. Kontrast tavan rengiyle tercih edilebilen modelin arka kısmında dik yerleşimli LED stoplar ve şık bir spoiler görülebiliyor.


Üç koltuk sırasına sahip olan Serena'da geniş bir dijital gösterge panelinin yanında büyük bir dokunmatik ekran kullanılmış. Birçok depolama bölümüne sahip iç mekanda vites kolu orta konsola alınarak ön koltuklar arası geçiş kolaylaştırılmış. Ayrıca çift parçalı A sütunu da ön görüşü iyileştirmiş.


Kaputu altında 2 litre hacimli bir benzinli motor bulunan MPV önden çekişli olarak sunulurken aynı motoru hibrit üniteyle birleştiren modeller dört tekerlekten çekişli olarak da tercih edilebiliyor. Bir diğer hibrit seçenekse 1.2 litre hacimli motora sahip.

Mazda MX-30


Mazda da bu yıl Tokyo'da ilginç bir model tanıtan üreticiler arasında. Markanın ilk seri üretim elektrikli otomobili olacak MX-30, farklı modellerden tanıdığımız tasarım özelliklerini bir araca toplamış.


Markanın son dönemde tanıttığı konsept araçların far ve ince ön panjur grubuna sahip olan otomobilin ön bölümü dik bir açıyla kesilmiş. Üst kısmı düzleştirilen çamurlukları siyah plastikle korunan modelin arka kapıları RX-8'de olduğu gibi arkaya doğru açılıyor. Yatık tasarlanan C sütunu ve siyah renkli tampon da diğer dikkat çeken detaylar.


İç mekanda modern ve diğer Mazda modelleri gibi sade bir görünüm benimseyen MX-30'da büyük kısmı dijital olan gösterge paneli, ince yapılı havalandırma ızgaraları, geniş bir bilgi-eğlence ekranı, havalandırma kumandalarının yapılabildiği dokunmatik ekran ve çok katlı tasarımıyla dikkat çeken vites konsolu gibi dokunuşlar görülebiliyot.


Tek elektrik motoruna sahip olduğu açıklanan aracın teknik verileri paylaşılmamış olsa da ünitenin yaklaşık 145 beygir güç, 260 Nm tork üretebildiği tahmin ediliyor. 35.5 kWh kapasiteli bataryalarsa yaklaşık 200 km menzil sunuyor.

Mitsubishi Super Height K-Wagon Concept


Tokyo otomobil fuarının olmazsa olmazlarından biri de Japonya pazarına özel kei car modelleri. Ülkenin dar sokaklarına sığması için belli boyutlarda tutulması zorunlu olan araçlardan bir tanesinin konsepti de Mitsubishi standında yer alıyor.

İsminden de anlaşılacağı gibi özellikle tavan yüksekliği konusunda segmentinin sınırlarını zorlayan otomobil sürpriz olmayan şekilde köşeli hatlara sahip. Güncel mitsubishi modellerinin çift katlı far tasarımına sahip olan konseptte büyük ön panjur ve kısa yapılı kaput kullanılmış.


Tavanı farklı renkte alınabilen otomobilin jantları da çift renkli olarak tercih edilebiliyor. Stopları dik biçimde yerleştirilen modelde segmentinin en geniş açılan arka kapısı bulunuyor ki bu parçanın varlığı, C ve D sütunları arasındaki mesafenin azlığından anlaşılabiliyor.

İç mekanda modern bir duruş sergileyen konsept arka koltuklarda yine sınıfının en iyi diz mesafesini sunduğunu iddia ediyor. Çift parçalı A sütunu görüş açısını iyileştirirken birçok göz ve cep bu bölümde kullanışlılığı artırmış.


Kaputu altında ne tip bir motor kullanıldığı açıklanmamaış olsa da segmentin gerekliliği olan 0.66 litre maksimum motor hacminin korunacağına kesin gözüyle bakılıyor.

Subaru Levorg Prototype


Subaru, yeni nesil Levorg'un seri üretime hazır prototipini sergilemek için kendi evinde düzenlenen fuarı seçti. Ana hatlarında bir yenilik olmayan otomobilin kaputunun altındaysa bizler için kötü bir haber bulunuyor.

Tokyo'da sergilenen otomobilin station wagon yapısı korunmuş. Ön bölümde daha çıkık bir panjur, küçülen LED farlar ve daha agresif bir tampon dikkat çekerken yana geçildiğinde aynaların daha aşağıya alınıp çamurlukların üst bölümlerinin düzleştirilmesi gözlerden kaçmıyor.


Arka spoiler için yana deflektörler ekleyen Subaru stopları daha ince ve uzun bir hale getirirken arka tamponun da tasarımı daha sportif bir hal almış. Çift egzoz çıkışıysa aynen korunmuş.

İç mekanı henüz gösterilmeyen otomobilin teknik veriler de paylaşılmamış olsa da kaputu altında yer alacak turbo beslemeli motorun 1.8 litre hacimli olduğu kesinleşti.

Honda Jazz


Honda'nın B segmentinde yer alan temsilcisi Jazz yeni nesline kavuştu. Biraz daha Avrupalı görünüme sahip olan modelin kaputu altında hibrit bir güç ünitesinin de görev yapacağı açıklandı.


Biraz daha yumuşatılmış hatlara sahip olan yeni modelde LED farlar, farklı renklerde alınabilen tavan, Kalın bir C sütunu ve LED stoplar dikkat çekiyor. Farklı donanım seçenekleri farklı dış görünüm sunmaya başlayan aracın özellikle arka çaprazdan görünümü Opel modellerini andırıyor.


İç mekanı büyük bir değişim geçiren otomobilin arka koltuklarında sunulan yukarıya katlanma fonksiyonu korunmuş. Ön bölümdeyse çift kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dijital ekranlı havalandırma sistemi ve geniş bir dokunmatik ekran bulunuyor. Donanım seviyesine göre deri döşeme de opsiyonlar arasında.


Kaput altında yer alacak motor seçenekleri henüz detaylandırılmayan Jazz, Avrupa pazarına sadece hibrit olarak gelecek. Bu araçta iki adet elektrik motoru bulunacak ve 1.5 litre hacimli, benzinli motorla birlikte 109 beygir güç, 253 Nm tork üretebilecek.

23 Ekim 2019 Çarşamba

Nissan Ariya


Nissan da Tokyo'nun konsept tanıtan markaları arasında yer alıyor. Standında birden fazla konsept otomobil bulunacak üretici bu sefer tasarımın dilini oldukça sade tutmuş. Özellikle de Ariya için.


Yuvarlak hatları, ince yapılı LED farları ve büyük panjuruyla özellikle önden bakıldığında Mercedes EQC'yi andıran araçta çift renkli aynalar, 21 inç çaplı jantlar, parlak siyah renkli korumalar, yukarıya doğru açı alan bir arka tampon, arka kısmı boydan boya geçen LED stoplar ve şık bir spoiler kullanılmış.


İç mekanda da uçuk tasarım detaylarından uzak duran Nissan bu kısımda dijital gösterge paneli, dokunmatik bilgi-eğlence ekranı, çift kollu direksiyon simidi ve birçok dokunmatik kumanda sunuyor. Koltuklar ve havalandırma ızgaralarıyla birlikte birçok noktada dikkat çeken bakır renkli trim parçaları siyah yaşam alanını az da olsa renklendirmiş.


Henüz detaylı teknik verileri paylaşılmayan konsept önde iki, arkadaysa bir elektrik motoruyla donatılmış. Otonom sürüş özellikleri sunan araç dört tekerlekten çekişli.

Lexus LF-30


Tokyo'da konsept sergileyecek otomobil üreticileri de araçlarını yavaş yavaş tanıtmaya başlıyor. Lexus tarafından duyurulan elektrik motorlu model fütüristik tasarımıyla dikkatleri üzerine çekecek.

Markanın güncel modellerinde olduğu gibi keskin hatlara sahip bir tasarım sunan konseptte büyük jantlar, yukarıya doğru açılan kapılar, dev ön panjur, ince yapılı LED farlar, yatık A sütunu, aracın yanına kadar uzayan parçalı stoplar ve küçük difüzör dikkat çekiyor.


İç mekanında dört adet tekli koltuk sunan otomobilde sadece sürücü koltuğu açık renkli döşemelere sahip. Sürücünün önünde dijital ve holografik göstergeler yer alırken ön yolcu için de dokunmatik ekran sunulmuş. İnce A sütunu bu bölümde sunulan görüş açılarını da iyileştirmiş.

Jantlar içerisine alınan dört elektrik motorundan güç alan otomobil otonom sürüş özellikleri ve temassız şarj sistemini destekliyor. Pil kapasitesi 110 kWh olarak açıklanan aracın sahip olduğu güç 544 beygir, torksa 700 Nm. 2.4 ton ağırlıkla 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen konseptin menziliyse yaklaşık 500 km.

22 Ekim 2019 Salı

Nissan Titan XD


Nissan'ın en büyük pick up modeli Titan XD yenilendi. Küçük kardeşi Titan'ın geçtiğimiz ay yapılan tanıtımı ardından ortaya çıkan araç basitleştirilmiş motor, çekiş sistemi, kasa ve kabin seçeneğiyle müşterilerin işini kolaylaştırıyor.

İlk bakışta Titan'ın büyümüş bir versiyonu olduğunu hemen belli eden modelde bu aracın LED farları ve büyük ön panjuru kullanılmış. 381 mm uzatılmış bir şasiye sahip olan XD bu sayede 1.981 mm yükleme uzunluğu sunan bir kasaya sahip. Bu kasa ve dört kapılı kabin artık aracın bu noktada sunduğu tek seçenek.


İç mekanının tamamını küçük kardeşiyle paylaşan aracın boyu daha uzun olduğundan yan aynaları da hem daha büyük hem de daha dışarıya konumlanmış. Taşıma ve çekme kapasiteleri hakkındaysa henüz detaylı bilgi paylaşılmadı.

Kaputu altında artık Diesel motor seçeneği sunmayan modelde görev yapan 5.6 litre hacimli V8 motor 406 beygir güç, 560 Nm tork üretebiliyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de standart olarak sunuluyor.

21 Ekim 2019 Pazartesi

Baojun 530


Son dönemde elektrikli otomobilleriyle öne çıkan Çinli üreticilerden gelen daha "Normal" araçlar da görmek mümkün. Bu modellerden olan 530 isimli SUV, makyajlı yüzüyle karşımıza çıktı.

Dışarıdan bakıldığında çift katlı farları ve dik yerleşime sahip ön panjuruyla Hyundai Palisade modelini andırdığı söylenebilecek SUV, üst bölümü düzleştirilmiş şişkin çamurluklar ve siyah renkli plastik korumalara sahip.


İç mekanda dijital gösterge paneli ve 10.4 inç büyüklükte, dikey yerleşime sahip dokunmatik ekranla dikkat çeken model iki veya üç koltuk sırasına sahip şekilde alınabiliyor.

4.695 mm boya 1.835 mm genişliğe, 1.750 mm yüksekliğe ve 2.750 mm aks mesafesine sahip modelin bagaj hacmiyse, ikinci koltuk sırası arkasında tavana kadar hesaplandığında 1.065 litre.


Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli benzinli bir motor görev yapan SUV, 147 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik (CVT) şanzıman bu üniteyle eşleştirilebiliyor.