4 Mayıs 2024 Cumartesi

Genesis GV80


Genesis'in makyaj operasyonu bütün modelleri kapsamaya başladı. Büyük SUV GV80'i de içerisine alan güncellemeler dış mekanda fark edilemeyecek kadar küçük olsa da iç mekanda modernleşme bariz. Aracın kaputu altındaysa bir yenilik bulunmuyor.

Yeni gövde renkleri ve jant tasarımları haricinde sunulan yenilikler az olsa da yeni panjur ve tampon altının daha agresif görünmesini sağlayan hava girişi tasarımı yeni. Arka tamponu da elden geçirilen araçta bu bölümde yer alan reflektörler biraz daha aşağıya alınırken gövde rengine boyanan tampon altında egzoz çıkışlarını andıran çıkıntılar oluşturulmuş.

İç mekanda da yeni döşeme ve trim parçası seçenekleri sunan otomobilin dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı birleştirilmiş. Artık 3 kollu direksiyon simidi sunan GV80'in orta konsolu da daha dik bir şekilde yeniden tasarlanmış. Vites konsolu altında artık bir depolama bölümü sunmayan aracın ön bardaklıkları artık kapaklı olmasada daha önde oluşturulan boşluk kapaklı.

Kaputu altında, satıldığı pazara göre 3 litre hacimli Diesel, 2.5 veya 3.5 litre hacimli benzinli üniteler yer alan otomobilde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor. Bu arada benzinli V6 motorun çift turbo beslemeye sahip olduğunu da hatırlatalım.

3 Mayıs 2024 Cuma

Volkswagen ID.3 Pro S


Geçtiğimiz yıl makyajlanan Volkswagen ID.3 gelişmeye devam ediyor. Aracın Pro S donanım seviyesini biraz daha iyileştiren Alman üretici dış görünümde bir farklılık sunmuyor olsa da iç mekanda ve bataryada iyileştirmeler yapılmış.

Artık 12.9 inç büyüklüğünde dokunmatik ekranla alınabilen otomobilde daha zengin güvenlik donanımı sunulurken Harman Kardon ses sistemi 480 Watt çıkış gücü sunuyor. Motor gücü de 231 beygire ulaşan aracın 0'dan 100 km/ sürate ulaşması 7.1 saniye sürüyor. Artık 175 kW DC şarja izin veren bataryaysa 77 kWh kapasite sunmaya devam ediyor. Menzilse küçük bir artışla 559 km'y ulaşmış.

Ferrari 12Cilindri


İtalyan üreticiler araçlarına ilginç isimler vermeye devam ediyor. Otomobilin bir özelliğini belirten ismi İtalyanca söylendiğinde çok daha etkileyici olan araçlardan birisi de 12Cilindri oldu. Üstelik Ferrari, önceki tanıtımlarının aksine 812'nin yerine geçen modelin üzeri açılan seçeneğini de tanıttı.

Uzun ve hava çıkışlarına sahip olan kaputun sivri yapılı ön bölümünde farlar ve aralarındaki siyah bölümün yerleşimi 365 GTB/4 Daytona gibi klasik Ferrari modellerine göndermeler yaparken dışarıya doğru çıkıntı yapan ince uzun gündüz farları da eskilerin krom tamponlarını andırıyor. Bu aracın ön tamponuysa köşeli hava girişlerine sahip.

21 inç çaplı jantlarla donatılan otomobil geniş yan etekler ve hemzemin kapı kollarına sahip. Geniş çamurluklar sayesinde daha da dinamik duran 12Cilindri'nin yatık bagaj kapağı küçük bir spoilere uzanıryor gibi görünse de kenarlarda yer alan siyah parçalar da aslında seviye ayarlı spoiler parçaları olarak görev yapıyor.

LED stopları ince bir tasarım sunan otomobilin dört adet dikdörtgenden oluşan egzoz çıkışları da difüzör çıkışına gizlenmiş. Spider gövdede açılabilir metal tavan kullanan Ferrari, koltukların arkasına eklediği takla barlı tepeciklerle takla güvenliğini artırmış.

İç mekanda farklı koltuk ve döşeme seçeneklerine sahip olabilen otomobilde dokunmatik düğmelere sahip direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve hem orta konsol hem de yolcu önünde dokunmatik ekranlar bulunuyor. Burmester ses sistemiyse 15 hoparlöre sahip. Yere sabitlenen metal pedal seti de dikkatlerden kaçmıyor.

Coupé için 1.569 kg olan kuru araç ağırlığı Spider için 1.619 kg olarak açıklanıyor. Elektronil fren pedalı ve yönlendirilebilir arka aksa sahip olan araçların 6.5 litre hacimli V12 motorları atmosferik emişli ve 9.500 d/d'ya kadar çıkabiliyor. 830 beygir güç, 678 Nm tork üretebilen araçlarda 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılıyor.

812'ninkindenden 20 mm daha kısa olan aks mesafesine sahip otomobilin ağırlık dağılımıysa %48.4 - %51.5. Sabit tavanlı versiyonu 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilen 12Cilindri'nin Spider seçeneği aynı işi 2.95 saniyede tamamlıyor. 0-200 km/s hızlanmaları da sırasıyla 7.9 ve 8.2 saniye olan ikilinin maksimum sürati 340 km/s üzerinde.

Renault Symbioz


Renault ailesine yeni bir SUV eklendi. 2017 yılında tanıtılan aynı isimli konseptle arasında bir bağ bulunmayan otomobili daha uzun bir Captur olarak tanımlamak mümkün. İlk etapta tek motor seçeneği sunan aracın iç mekan tasarımı da tanıdık.

C sütununa kadar temellerini paylaştığı Captur ile aynı tasarımı sunan otomobilde sadece farlar arasında yer alan bölümde sunulan desenler ve 19 inç çaplı jantların tasarımları farklı. 4.413 mm'lik boyuyla Captur'den yaklaşık 15 cm daha uzun olan araç arka bölümde bambaşka bir yapıya sahip.

Bu bölümde Captur'den çok daha köşeli bir tasarım sunan araçta Volkswagen Golf'ten alınmış gibi duran LED stoplar kullanılmış. Dik bir bagaj kapağı, küçük arka cam ve şık bir spoiler sunan aracın arka tamponu da büyük ölçüde siyah renkli.

İç mekan tasarımı da Captur'den aynen alınan aracın 2.638 mm olarak açıklanan aks mesafesi de bu aracınkiyle aynı olsa da bagaj hacmi daha büyük. Arka koltuklar geriye itildiğinde 492 litre olan hacim, koltuklar ileriye itildiğinde 624 litre oluyor.

Kaputu altında Clio ve Captur'de kullanılan hibrit motor görev yapan otomobilin 1.6 litre hacimli, atmosferik emişli ünitesi 95 beygir güç üretebilirken bir çift elektrik motoruyla birleşince karma güç 145 beygire yükseliyor. Şanzımansa benzinli motor için 4, elektrik motoru için 2 ileri oranlı.

Hongqi Guoya


Hongqi'nin yeni amiral gemisinin isminin L1 olacağı tahmin edilse de Çinli üretici bir sürpriz yapıp aracı Guoya model ismiyle tanıttı. Gövdesinde Bentley ve Rolls-Royce gibi Avrupa merkezli lüks otomobil üreticilerin izlerini taşıyan aracın kaputu altındaysa beklenmedik motorlar var.

Tamponda yer alan ilginç motifler ve büyük ön panjurla lüks İngiliz ikilisine göz kırpan otomobilin LED farları dikey halde sunulmuş. Çift gövde rengiyle alınabilen araç arkada da dörtgen egzoz çıkışları ve dikey yerleşime sahip LED stoplarla dikkat çekiyor.

4 veya 5 kişilik olarak alınabilen iç mekanda bol bol ilginç renkli deri döşeme, çift kollu direksiyon simidi, ahşap kaplama, ilginç şekilli bir dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran, elektrikli, ısıtma, soğutma ve masajlı koltuklar ve arka koltuklar için dokunmatik ekranlar yer alıyor.

5.353 mm boya, 1.998 mm ene ve 1.511 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 3.260 mm olarak açıklandı. İki farklı hibrit üniteyle alınabilen araçlarda 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve turbo besleme standart. 3 litre hacimli üniteyle donatılan seçenek 395 beygir güç üretebilirken 4 litre hacimli V8'e sahip paket 490 beygir gücünde.

2 Mayıs 2024 Perşembe

TWR Supercat


Genelde restomod dediğimizde karşımıza klasik Shelby veya Porsche modelleri çıksa da bu işi arada farklı otomobillerle yapmak isteyen üreticiler de bulunuyor. Bu firmalardan olan TWR, 1988 yılında LeMans'ı kazanan TWR Jaguar XJR-9'un anısına 88 adet üreteceğini açıkladığı otomobilini Jaguar XJS temelleri üzerine geliştirmiş.

Ana hatları klasik Jaguar modelinden alınmış olsa da karbon fiber parçalarla öne çıkan geniş çamurluklar, önde 18, arkada 19 inç çaplı aerodinamik jantlar, hava çıkışlarına sahip kaput ve LED aydınlatma grubu modern dokunuşlar. Aracın geniş aerodinamik paketinde büyük bir splitter, çift arka spoiler ve büyük bir difüzör yer alıyor. Egzoz çıkışları arka tekerleklerin önüne alınırken C sütununun klasik şekli de korunmuş.


İç mekanda da klasik çizgiler modern donanımlarla birleştirilmiş. Dört kollu direksiyon simidiyle kokpit ve kapı içleri eskiyi hatırlatırken metalden üretilmiş havalandırma ızgaraları, far kumandaları, orta konsol trim parçaları ve şalterler modern görünüyor. Dijital gösterge paneline de sahip olan aracın dokunmatik ekranı ve havalandırma kumandaları da dikkat çekici. Koltuklarsa karbon fiberden üretilmiş.

Standart aracın 5.3 litre hacimli V12 motoru üzerinde yapılan işlemler sonrasında hacim 5.6 litreye ulaşırken kırmızı çizgi 7.750 d/d'ya ulaşmış. Kompresör beslemeye de kavuşan araç 670 beygir güç, 730 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzıman gücü arka aksa aktarıyor. Karbon seramik fren diskleri, ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve limitli kaydırmalı diferansiyel standart donanımda.

GAC Aion V


Piyasaya çıkmasından dört yıl sonra yeni nesline kavuşan araçlar arasına GAC Aion V de katıldı. İç mekan tasarımı henüz ortaya çıkmamış olan otomobilin performans verileri de detaylı bir şekilde verilmedi. Bilinen tek veri 184 beygir güç üretebilen elektrik motoru.

Ön bölümünde panjur bulunmayan araçta dörtgen farlar ve tavanda LiDar sensörü yer alıyor. Büyük jantlar, köşeli tasarıma sahip yan aynalar, yüksek tavan rayları ve hemzemin kapı kolları da dikkat çeken detaylar arasında. Çamurluk korumaları siyah olsa da tamponlar ve kapı altlarında gövde rengi parçalar kullanılmış.

D sütunu dışında kalan sütunlar siyah renkli olan otomobilin arkasına geçildiğinde uzun sayılabilecek bir spoiler, küçük bir silecek, gövdenin köşelerine çekilmiş köşeli tasarıma sahip LED stoplar ve gövdeden çıkıntı yapmayan arka tampon, 4.605 mm boya, 2.775 mm aks mesafesine sahip aracın detaylarını tamamlıyor.

Buick Electra L ve LT


Buick, bu yıl Çin'de sergilediği konseptlerle de kendisinden söz ettirecek. Şık duruşa sahip ikili birbirinin kardeşi konumunda ve gelecekte seri üretime alınması planlanan elektrikli modellerin bir ön gösterimi niteliğinde. Markanın gelecekte sahip olacağı tasarım dili de gayet güzel görünüyor.

5.036 mm boya ve 3.000 mm aks mesafesine sahip olan sedan seçenekte markanın yeni yüzü görülebiliyor. İnce yapılı farların altında ağ biçimli LED aydınlatmalar yer alıyor. Sivri burun altında siyah bölümlü tampon ve aydınlatılmış model ismi görülebiliyor.

21 inç çaplı jantlara sahip olan modelde gizli kapı kolları ve yan aynalar yerine geçen kameralar görülüyor. Yumuşak bir tavan çizgisi, spoiler gibi görünen bagaj kapağı ve yine bu bölümde birleşen LED stoplar arka bölümü dinamik gösteren detaylar arasında.

Çerçevesiz kapı camlarına sahip olan otomobil bu özelliğini Electra LT ile paylaşıyor. 40 mm yükseltilebilen süspansiyon sistemi, yine 21 inç çaplı ve çift renkli jantlar, port bagaj, çamurluk ve kapı altı korumalarıyla birleşince SUV havası estiriyor. Shooting Brake gövde tipi de sedan gibi sportif görünümü bir adım ileriye taşıyabilmiş.

İç mekanda iki kollu direksiyon simidi, tek parça dijital ekran, dört adet tekli koltuk, cam tavan, açık renkli döşemeler ve koltuklar arasında yer alan platformlar dikkat çeken otomobilin arka bölümünde bir çaydanlık ve iki fincan koymak için yer boşaltılmış. Düz bir tabana sahip olan araçların arkada yer alan elektrik motoruysa 347 beygir güç üretiyor. Ön camda da dev bir head up display yer alıyor.

Mahindra XUV 3XO


Mahindra, iddialı bir tasarımla karşımızda. XUV300'ün yenilenmiş hali olan 3XO, eskiden de olduğu gibi SsangYong Tivoli temelleri üzerine geliştirilmeye devam ediyor. İki motor seçeneği sunan aracın donanımında da ilginç kalemler var.

Köşelere çekilmiş ilginç tasarımlı farlara sahip olan otomobil siyah renkli, plastik tampon, kapı altı ve çamurluk korumalarına sahip. Tavan ve yan aynalar da siyaha boyanmış. Arka bölümde ince yapılı LED stoplar bulunuyor ve bagaj kapağında birbirine bağlanıyor. Arkada yer alan detaylar arasında spoiler, sahte egzoz çıkışları ve gümüş renkli koruma da bulunuyor. Jant çaplarıysa 16 ve 17 inç.

İç mekanı çok modern görünmese de kullanışlı olan araç bu noktada 2000'li yılların başındaki Opel modellerini hatırlatıyor. Kokpitin üst bölümünde dikiş iplikleri görülebilirken dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran da donanımda. 295 litre hacimli bir bagaja sahip olan otomobilde 7 hoparlöre sahip Harman Kardon ses sistemi de bulunuyor.

Kaputu altında yer alan 1.2 litre hacimli, benzinli motor turbo beslemeye sahip ve 110 ile 130 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip. 1.5 litre hacimli Diesel üniteyse 115 beygir gücünde. Bu güç, ön aksa 6 ileri vitesli manuel veya yine 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla aktarılıyor.

Mercedes-Benz S Serisi


Güncel Mercedes S Serisi'nin dört yıl önce aramıza katıldığını duymak sileri şaşırtabilir. Gerçi Mercedes de bu duruma şaşırmış olacak ki aracın makyajını, ancak mikroskopla görünebilecek kadar yapmış. Mekanik bir değişiklik sunmayan otomobile ufak tefek yenilikler eklenmiş.

Dış görünüşte değişen tek şey standart renk paletine eklenen iki yeni gövde rengi olmuş. İç mekandaysa en büyük farklılık yumuşan ön koltuk kafalık yastıkları. MBUX arayüzünü de daha sezgisel hale getirdiğini söyleyen Mercedes arka koltuk doluluk uyarısı ve otonom sürüşte otomatik sollama yapma özelliğini de donanıma eklemiş. Ayrıca RIDEVU kitaplığı da araç sahiplerinin kullanımına açılmış.

Force Gurkha


Force Motors, Gurkha'nın beş kapılı seçeneğini tanıttı. Uzayan gövdesi haricinde 3 kapılı kardeşinden farksız görünen otomobilin gelişiyle birlikte Gurkha ailesinin iç mekanında biraz daha modernleşme görülürken kaput altında yer alan motorda değişim yaşanmamış.

Köşeli hatlarıyla Mercedes G Serisi'ni andıran bir tasarım sunan otomobil bu benzerliği yuvarlak farlar, köşeli kaput, kaput köşelerine yerleştirilmiş sinyaller ve ön sağ çamurlukta yer alan hava çıkışı gibi detaylara borçlu.

4.390 mm boyuyla 3 kapılı kardeşinden 425 mm daha uzun olan aracın aks mesafesi de 2.825 mm. Yerden yüksekliği de 233 mm olarak açıklanan merdiven şasiye sahip araçta siyah renkli tamponlarla çamurluk ve kapı altı korumaları kullanılırken port bagaj, şnorkel, merdiven ve yan basamaklar gibi donanımlar da sunulmakta.

İç mekanda daha kaliteli malzemeler kullanıldığı söylense de fotoğraflardan bunu doğrulamak zor. Orta konsolda sunulan dokunmatik ekransa Apple CarPlay ve Android Auto gibi programlara sahip. Bu arada üç koltuk sırasına kavuşan aracın 7 kişilik olduğunu da belirtelim.

Kaputu altında Mercedes'ten alınan 2.6 litre hacimli bir Diesel ünite bulunan araç 140 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli manuel şanzımanla gücü dört tekerleğe ileten otomobilde ön ve arka kilitli diferansiyeller bulunuyor.

1 Mayıs 2024 Çarşamba

Cupra León ve Formentor


Cupra'nın en popüler modelleri León ve Formentor makyajlandı. Eskisinde daha da agresif görünen ikilinin iç mekanında tasarım yeniliği bulmak zor olsa da Volkswagen grubunun diğer modellerinde kullanılmaya başlayan motor seçenekleri kaputlar altında yer bulmuş.

León'dan başlayacak olursak bu modelin üçgen biçimli parçalı gündüz aydınlatmaları arasında kalan kısımda bir sivrilme yaşanmış. Marka logosu yukarıya alınırken farların da şekli değişmiş. Çok daha agresif duran tamponda büyük bir hava girişi ve LED sis farları kullanılmış. 18 ve 19 inç çaplı jantlarda da yeni tasarımlar dikkat çekiyor.

Arka bölümde LED stopların içlerine de önde olduğu gibi üçgen detaylar eklendiği görülebiliyor. Işıklandırılmış marka logosuyla birbirine bağlanan stoplar haricinde tamponun da tasarımı daha sportif hale getirilmiş. Bu bölümde yer alan reflektörler dikey yerleşime sahip ve alt bölümde de bir difüzör çıkışına yer verilmiş.

İç mekan tasarımlarını paylaşan ikilide bu bölümde neredeyse yenilik yok. Dijital gösterge panelinde yeni grafikler kullanılırken daha büyük dokunmatik ekran ve yeni döşeme seçenekleri en büyük tasarım değişiklikleri. Bakır renkli trim parçaları vites selektörü çevresine de eklenirken araçların donanımına eklenen 12 hoparlörlü ve 425 Watt çıkış gücüne sahip Sennheiser ses sistemiyse opsiyon.

Formentor'un tasarımında da benzer değişiklikler bulunuyor. Daha sivri burun kısmında yukarıya alınan logo, yenilenen LED farların içlerinde bulunan üçgen desenler, ön panjurla birleşip daha agresif bir görüntü veren ön hava girişi ve yine üçgen hale gelen sis farları ön bölümü tamamlıyor.

Yine 18 ve 19 inç çaplı sunulan jantlarda farklı tasarımlar sunan Cupra, arka bölümde ışıklandırılmış logoda birleşen LED stoplar ve dik yerleşimli reflektörlerle biraz daha agresif görünüm yakalayan tampon gibi detaylara kavuşmuş.

Motor seçenekleri 1.5 litre hacimli, 150 beygir güç üretebilen benzinli üniteyle başlayan araçlar 2 litre hacimli benzinli motorla birlikte 204 beygir güç ve dört tekerlekten çekiş sistemi sunmaya başlıyor. Formentor'da aynı motorun 265 beygir güç üretebilen çeçeneği de sunulurken León hatchback doğrudan 300 beygire terfi ediyor.

Her iki modelde de alınabilen şarj edilebilir hibrit sistemde 1.5 litre hacimli, benzinli motorla eşleşen elektrik motoru kullanılıyor. 204 veya 272 beygir güçle tercih edilebilen bu motorlarla birlikte gelen 19.7 kWh kapasiteli bataryalar 100 km'nin üzerinde elektrik menzili sunuyor.


Formentor VZ ve León Sportstourer VZ'de sunulan 2 litre hacimli üniteyse 333 beygir güç üretebiliyor. Bu araçlarda sunulan dört tekerlekten çekiş sistemi bütün torku tek arka tekerleğe aktarabiliyor ve bu sayede donanıma özel Cupra modu haricinde drift modu da sunuyor. Akebono imzası taşıyan ve önde 375 mm çaplı disklerle 6 pistonlu kaliperler sunan fren sistemiyse araçların opsiyonel donanımları arasında. Makyaj öncesinde sunulan 5 silindirli motora sahip VZ5 versiyonlarsa henüz ortalarda yok.