19 Ocak 2013 Cumartesi

Honda Urban SUV


2013 Detroit otomobil fuarının zengin konsept modellerinden birisi de Honda standında yer alıyor. CR-V'nin altında konumlandırılacak olan küçük SUV modelinin konseptini tanıtan Japon firma bu aracın 2014 yılında piyasada olacağını da açıkladı.


4.3 metre boya sahip olan aracın yüksek kaputu ve dik ön panjuru güçlü bir görünün sunarken LED farlar, ince yapılı yan aynalar ve dev jantlar konsept modelin dikkat çekici arıntıları. Yan çizgileri de oldukça akıcı görünen Urban SUV konseptinde yan etekler, gizlenmiş arka kapı kolları, spoiler ve LED stoplar da dinamik bir duruşa sahip.

İç mekanı seri üretime hazır görünen aracın yaşam alanında heyecan verici bir özellik bulunmasa da Honda'nın tipik kumandaları yabancılık çektirmiyor. Asimetrik bir orta konsola sahip olan otomobilde dokunmatik ekranın altında dijital klima göstergeleri bulunuyor. Büyük bir kısmı deriyle kaplanan iç mekanda vites konsolu üzerinde kısa boylu bir vites topuzu ve elektronik park freninin kumandası yer alıyor.

18 Ocak 2013 Cuma

Volkswagen Passat Performance


Volkswagen'in A.B.D.'de satılan Passat modellerine bir yenisi eklenecekmiş gibi görünüyor. Bu sefer sportif bir versiyona kavuşacak olan otomobilin motoruysa küçülmüş.

Adaptif bi-xenon farlar, LED gündüz aydınlatmaları, petek desenli ön panjur, 19 inç çaplı jantlar, bagaj kapağı üzerinde bulunan küçük spoiler, çift egzoz çıkışı, LED stoplar ve karbon fiber görünümlü yan ayna kaplamaları donanımında sunan konsept modelin süspansiyon sistemi de alçaltılmış.

Direksiyon sistemi de daha sportif bir şekilde hazırlanan otomobilin iç mekanında sportif yan desteklere sahip koltuklar, çift renkli deri döşeme, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti, karbon fiber görünümlü konsol kaplamaları, siyah renkli tavan iç kaplaması ve metal kapı eşik kaplamaları bulunuyor.

Kaput altında Amerika kıtası için küçük sayılabilecek bir motor bulunuyor. Turbo beslemeye sahip 1.8 litre hacimli ünite 250 beygir güç üretebiliyor. Bu motor 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.

Infiniti Q50


Japon üretici Infiniti, 2013 Detroit otomobil fuarında G ailesinin yerine geçecek otomobili tanıttı. Üreticinin en küçük dört kapılı modeli olan yeni otomobil yaz aylarında A.B.D. pazarında satışa çıkacak.

4.519 mm boy, 1.363 mm yükseklik ve 1.723 mm genişlik sunan otomobilin aks mesafesiyse 2.692 mm. Genel tasarımında kullanılan yuvarlak hatlar, ince yapılı farlar ve yeni ön panjurun görünümü M Serisi'ni andırırken tamponda sis farlarının üzerine eklenen LED gündüz aydınlatmaları dikkat çekiyor.

Essence konseptinden alınan tasarım detayları da gözlerden kaçmayan otomobilin C sütununda bulunan girintiler ve şişkin yan çamurluklar sportif coupé konseptine göndermeler yapıyor. Standart jantları 17 inç çaplı olan Q50'nin opsiyon donanımları arasında 19 inç çaplı jantlar bulunuyor.

İç mekanında tipik Infiniti çizgileri görünen otomobilin gösterge tablosunda büyük bir ekran bulunuyor. Orta konsolun üst kısmına büyük bir dokunmatik navigasyon ekranı yerleştirilirken alta inildiğinde de dokunmatik kumanda düğmeleri göze çarpıyor.


Klima kontrolleri konsolun iki yanına dağıtılırken direksiyon simidinin arkasına oldukça büyük yapılı vites değiştirme kulakçıkları eklenmiş. Aracın iç mekanında kullanılan parçaların büyük çoğunluğu oldukça kaliteli görünse de kapı içlerine yerleştirilen cam kumanda düğmeleri 20 yıllık Japon tasarımlarını çağrıştırıyor.

İlk etapta iki motor seçeneğiyle piyasaya çıkacak olan otomobilin 3.7 litre hacimli v6 motorunu diğer Infiniti modellerinden de tanıyoruz. 328 beygir güç, 366 Nm tork üretebilen ünitenin haricinde sunulacak hibrit seçenek 3.5 litre hacimli v6 motoruyla birlikte kullanılan elektrik motoruyla karma kullanımda 354 beygir güç üretebiliyor.

Avrupa pazarı için dört silindirli benzinli ve turbo Diesel motor seçenekleri de tanıtılacak olan Q50'de 7 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel olarak alınabilecek.

Wald Toyota Land Cruiser


Agresif gövde kitleriyle dikkat çeken firmalar arasında bulunan Japon Wald International bu sefer de Toyota'nın büyük SUV modeli Land Cruiser için hazırladığı paketi tanıttı.

Siyah renkli ön panjurun altında daha sportif görünümlü bir tampona yer veren firma bu kısımda LED aydınlatmalar kullanmış. Çamurluklar 40 mm kadar genişletilirken jant çapları 24 inçe yükseltilmiş. Yan etekleri de genişletilen Land Cruiser'ın arkasında yeni bir tampon, köşeli egzoz çıkışları ve iki adet spoiler gözden kaçmıyor.

Peugeot RCZ Arlen Ness


Fransız üretici Peugeot, İtalya'da tek örnek bir RCZ tanıttı. Makyajlı aracın özel bir modeli olan bu otomobil motosiklet üreticisi Arlen Ness'in adını da taşımakta.

Gövde rengi turuncu olsa da kaput, yan aynalar, yan kemer ve spoiler üzerinde siyah deri döşemeler bulunan aracın tavanı da siyah renge boyanmış. Çift egzoz çıkışı bir motosikletten alınmış gibi duran aracın yan kısmında da Arlen Ness yazısı dikkat çekmekte.


İç mekana geçildiğinde koltuklarının siyah renkli deri ve Alcantara ile kaplandığı görülen araçta turuncu renkli dikiş iplikleri kullanılmış. Direksiyon simidinde de aynı kombinasyon kullanılırken paspaslar da özel olarak bu otomobil için tasarlanmış.


Teknik anlamda bir yenilik sunmayan RCZ Arlen Ness turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motorun 200 beygir güç üretebilen versiyonu kullanılırken siyah renkli jantlar ve Brembo imzalı fren sistemi bu araca özel.

Honda Gear


Dünyanın gözü Detroit'e çevrilmiş olsa da Japon üretici Honda Kanada'da bir konsept araç tanıtmaktan geri kalmadı. Küçük bir hatchback olan Gear adlı araç geçmişe göz kırpan bir duruşa sahip.

Önünde kullanılan tasarım detayları ve yuvarlak farlarıyla ilk iki nesil Civic'e göz kırpan araç yuvarlak hatlı bir tasarıma sahip. Büyük jantlar ve delikli disklere sahip fren sistemiyle genişletilmiş çamurluklar sportif bir görünüm sunarken arka kısımda bulunan difüzör ve merkezi yerleşime sahip dörtli egzoz çıkışı bu duruşu destekliyor.

Stopları da önde olduğu gibi füme renkli korumanın altına saklanan otomobilin yan cam yüzeylerinin genişliği de dikkat çeken bir başka nokta. İç mekanı henüz hazır olmayan aracın teknik verileri de henüz belli değil.

17 Ocak 2013 Perşembe

Jeep Grand Cherokee


Chrysler'ın alt markalarından birisi olan Jeep, 2013 Detroit otomobil fuarında popüler modeli Grand Cherokee'nin makyajlı versiyonlarını tanıttı.

Chrysler 300 ailesiyle benzerlikler içeren LED gündüz farlarına sahip olan makyajlı aracın ön panjur ve tamponunda da küçük değişiklikler yapılmış. Yeni jant seçenekleri sunan Grand Cherokee'nin LED stoplarının da şekilleri değişirken arka tampon ve bagaj kapağı rötuşlanmış.


İç mekana geçildiğinde yenilenen direksiyon simidi ve ortasında 7 inç büyüklüğünde bir ekran bulunan gösterge tablosu dikkat çekerken orta konsolda kullanılan düğmelerin de makyajlandığı görülebiliyor. Konsol üzerinde 5 veya 8.4 inç büyüklüğünde dokunmatik ekranla alınabilen aracın vites kolu da küçültülmüş.


SRT8 modelinde de benzer değişiklikler yapan Jeep bu versiyonun dış mekanında yeni tasarım jantlar kullanırken iç mekanda kalın direksiyon simidi ve yeni gösterge tablosu dikkat çekiyor.


Motor seçeneklerinde bir yenilik bulunmayan aracın şanzımanıysa artık 8 ileri vitesli otomatik bir ünite. Direksiyon simidinin arkasında bulunan kulakçıklardan da kumanda edilebilen şanzımanın katkıları henüz detaylandırılmış olmasa da performans artışı ve yakıt tüketiminde düşüş yaşanması beklenebilir.

16 Ocak 2013 Çarşamba

Volkswagen CrossBlue


Routan modeliyle Kuzey Amerika MPV pazarında beklenen başarıya ulaşamayan Volkswagen şansını bu sefer de 7 kişilik SUV pazarında deneyecek. Sadece A.B.D. ve Kanada pazarında satılacak olan araç fiyat olarak Tiguan ile Touareg arasına konumlandırılacak.

Köşeli hatlarına bakıldığında tasarımındaki Amerika etkisi görülebilen araçta şişkin çamurluklar, 21 inç çaplı jantlar, LED aydınlatma grubu, spoiler ve tampon içerisine gizlenmiş egzoz çıkışları gibi detaylar dikkat çekiyor. 4.986 mm boya, 2.014 mm genişliğe ve 1.732 mm yüksekliğe sahip olan araç 2+2+2 oturma düzenine sahip olsa da seri üretim modellerde 2+3+2 oturma düzeni bulunacağı doğrulandı.


İç mekana geçildiğinde sade bir şıklık sunan konseptin A sütununda bulunan tutacakları büyük bir araçla karşı karşıya olunduğunu belirtse de alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve dijital göstergeler sportif bir otomobile binilmiş gibi hissettiriyor. Geniş bir orta konsola sahip olan CrossBlue'nun bu kısmında dev bir dokunmatik ekran bulunurken açık renkli deri döşemeyle birlikte kullanılan mavi ambiyans ışıklandırması ve ahşap kaplamalar zengin bir görünüm sunmakta.

Arka koltuklar için ayrı havalandırma ve eğlence sistemleri sunan aracın iki ve üçüncü sıra koltukları yatırılarak tamamen düz bir bagaj zemini elde edilebiliyor. Ayrıca ikinci sırada bulunan tekli koltukların her iki tarafında da kol dayanakları bulunuyor.


Kaputu altında 190 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli bir turbo Diesel motor bulunan CrossBlue'nun ön aksında 54, arka aksındaysa 116 beygir güç üretebilen birer elektrik motoru yer alıyor. Karma kullanımda elde edilen 702 Nm tork sayesinde 0'dan 96 km/s sürate 7.2 saniyede ulaşabilen otomobilin elektrik motorlarıyla ulaşabildiği maksimum sürat 120 km/s olarak açıklanırken karma kullanımda 204 km/s sürate ulaşılıyor.

Toyota Corolla Furia


Toyota, dikkat çekici tasarımlarıyla ün yapmış bir marka olmasa da bu yıl Detroit otomobil fuarında gözlerden kolay kolay kaçmayacak bir sedan konsepti sergilemeyi başardı.

Markanın gelecekte takip edeceği tasarım yolunu çizen otomobil uzun burun yapısı, ince ön panjuru ve LED aydınlatma grubuyla dikkat çekiyor. 19 inç çaplı jantlarla donatılan aracın arkasında da genel olarak köşeli bir tasarım kullanıldığı görülebiliyor.


Yan aynalar gibi siyah renkli küçük bir spoilerle donatılan bagaj kapağının altında LED stoplar görülebilirken alt kısmı siyah renkli olan tamponda difüzör ve egzoz sisteminin çift çıkışı fark ediliyor. 4.620 mm boya, 1.805 mm genişliğe ve 1.425 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.700 mm.

Dikkat çekici olsa da çok orantılı olmayan tasarım özellikle uzun aks mesafesi ve kenarlara doğru itilen A ve C sütunları nedeniyle biraz bozulmuş. Oldukça uzun tutulan yaşam alanının bu görünümünü bir nebze kamufle edebilmek için yan eteklerden arka tampona kadar siyah bir şerit çekilmiş olsa da özellikle yandan bakıldığında bu saklanma uzun sürmüyor.

Acura MDX


Detroit'in bu yıl bizlere sergilediği konseptler arasında seri üretime en yakın olanı Acura'dan geldi. Büyük SUV modeli MDX'in yeni nesil modellerinin bir ön gösterimini yapan firma seri üretimde büyük ihtimalle büyük bir değişiklik sunmayacak.

Markanın güncel araç gamında görülen köşeli tasarım anlayışının devamı niteliğinde olan araçta LED aydınlatma grubu, sportif tasarımlı ön tampon, şişkin çamurluklar, bombeli bir kaput ve büyücek bir spoiler gibi detaylar dikkat çekiyor.

Yüksekliği 3.75 cm azaltılan aracın iç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmamış olsa da kaput altında görev yapacak olan ünitenin 3.5 litre hacimli bir v6 olacağı açıklandı. Diğer Acura modellerinde de kullanılan motor büyük ihtimalle yine 300 beygir civarında güç üretecek. Otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de standart donanımda sunulacak.

Lexus IS Serisi


Bu yıl Detroit otomobil fuarında tanıtılan yüksek güçlü otomobiller ve konseptler arasında biraz sönük kalan araçların başında Lexus markasının en küçük modellerinden IS ailesi geliyor.

Tamamen yeni bir nesil olan 2014 IS serisi eskisinden daha dinamik bir görünüm sunuyor. Küçültülen farlarının altına eklenen LED aydınlatma sayesinde bu kısım sanki daha büyükmüş gibi algılanırken son zamanlarda bütün Lexus modellerinde görebildiğimiz içbükey altıgen ön panjur bu araçta da kendisine yer bulmuş.


Sportif bir ön tampon tasarımına eşlik eden keskin yan etek çizgileri dinamik görünümü sürdürürken jant seçenekleri de bu havayı değiştirmeyecek şekilde tasarlanmış. LED stopların arkadan görünümü birçok aracı andırsa da otomobilin yan kısmına baktığımızda bu parçaların yan eteklerin yükseldiği yere doğru alçaldığı görülebiliyor. Bagaj kapağının ucu bir spoiler şeklinde tasarlanan otomobilin arka tamponuna da bir difüzör eklenmiş.

İç mekanda büyük bir sürpriz sunmayan IS serisi bu kısımda diğer Lexus modellerinden alıştığımız çizgilere sahip. Deri döşemenin yanında şık alüminyum kaplamalar sunan iç mekanda oldukça yatık bir tasarıma sahip orta konsol dikkat çekiyor.


Aileyle birlikte F-Sport donanımını da tanıtan Lexus bu paketle birlikte daha sportif ayarlı süspansiyon ve direksiyon sistemleri, daha agresif görünümlü ön tampon, petek desenli ızgaralar, LFA'dan alınmış gibi duran koyu renkli jantlar ve kişiselleştirilebilen gösterge tablosu, metal kapı eşik kaplamaları, direksiyon arkasına yerleştirilen vites değiştirme kulakçıkları, metal pedal seti ve bol bol F-Sport logosu sunmakta.


Üç motor seçeneğiyle satılacak olan otomobilin IS250 ve IS350 modellerinde görev yapan 2.5 ve 3.5 litre hacimli üniteleri Toyota ve diğer Lexus modellerinden de tanıyoruz. IS300h modelinde kullanılan hibrit ünitenin benzinli motoru da 2.5 litre hacimliyken karma kullanımda üretilen güç 220 beygir. Donanımına 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da katılan IS ailesi arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek.

Acura NSX


Honda'nın lüks araç divizyonu Acura da Kuzey Amerika merkezli üreticilerin etkisinde kalmış gibi görünüyor. Bir aracın konsept halini yıllarca sergilemeyi seven bu üreticiler gibi Acura da sportif coupé modeli NSX'i her sene küçük rötuşlarla gösteriyor.

Köşeli tasarım çizgisini koruyan otomobilin bir önceki konseptten en büyük farkı ön ve arka tamponlarda kullanılan petek desenli plastik parçalar ve farklı tasarıma sahip jantlar olduğu söylenebilir.


2013'te bir iç mekana da kavuşan aracın yaşam alanında ilk nesil NSX'ten olduğu gibi Lexus LFA modelinden de etkilenildiği gözlerden kaçmıyor. Deri ve Alcantara döşemelerle birlikte kullanılan karbon fiber kaplamalar hoş bir görüntü oluştururken orta konsolu da içerisine alan vites konsolu ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi sportif tasarımı pekiştiriyor.


Teknik verileri hala kesinleşmeyen otomobilin ortaya yerleştirilecek olan v6 motorunun iki elektrik motoruyla eşleştirileceği ve gücün yere dört tekerlekten çekiş sistemiyle aktarılacağı açıklanıyor.

Nissan Resonance


2013 Detroit otomobil fuarına konsept araç ile katılan firmalar arasında Nissan da bulunuyor. Organizasyona Resonance isimli crossover konseptiyle gelen Japon üretici bu otomobille birlikte geleceğin Murano'sunun da neye benzeyeceğini gün ışığına çıkarmış oldu.

Oldukça düşük bir ön panjura sahip olan otomobilin dış tasarımında yuvarlak hatların keskin çizgilerle birlikte kullanıldığı görülebiliyor. 22 inç çaplı jantlar ve LED aydınlatma grubuna sahip olan aracın yan aynaları yerine kameralar kullanılmış. Aerodinamik tasarımıyla dikkat çeken yan etekler, panoramik tavan ve yatık tasarımlı bagaj kapağı camıyla dikkat çeken otomobilin tamponları da sportif bir görünüm sunuyor.


4.841 mm boya, 2 metre genişliğe ve 1.730 mm yüksekliğe sahip olan Resonance konseptinin aks mesafesi 2.875 mm.

Aracın iç mekanında sadeliği ön planda tutan Nissan farklı renkte deri döşemelerin arasına açık renkli ahşap kaplamalar serpiştirmiş. Şeffaf gösterge tablosuna sahip olan otomobilin vites konsolunda çok az kumanda düğmesi bulunurken orta konsolun neredeyse tamamı 3 boyutlu dokunmatik bir ekrandan oluşuyor.

Aracın detaylı teknik verilerini paylaşmayan Nissan, Resonance'ın bir hibrit olduğunu belirtti. Fren enerjisi geri dönüşüm sistemine sahip olan araçta kullanılan benzinli motor 2.5 litre hacimliyken gücü dört tekerleğe aktarma görevi sürekli değişken oranlı otomatik şanzımana verilmiş.

15 Ocak 2013 Salı

Ford Atlas


Konu Detroit otomobil fuarı olunca Kuzey Amerika'nın en popüler araçlarından pick up modellerinden bahsetmezsek olmaz. Ford da bu şekilde düşünmüş olacak ki büyük pick up modellerinin gelecekte neye benzeyeceğini Atlas konseptiyle ziyaretçilere gösterdi.


Aslına bakarsanız seri üretime alınabilecek bölümleri güncel F Serisi pick up modellerinden çok da farklı görünmeyen aracın dev ön panjuru ve LED farları güçlü bir görünüm sunuyor. Ön tampon altına yüksek süratlerde indirilebilen bir splitter eklenen aracın motor hava emişinde de kapatılabilir flaplar kullanılmış.


Yan eteklerin altına otomatik basamaklar yerleştiren Ford aerodinamik yapıyı daha da iyileştirmek için jantların içerisine, yüksek süratlerde boşlukları otomatik kapatabilecek parçalar eklemiş. Bu parçaların yerlerine gelmesini sağlayan enerjiyse lastiklerin hareketinden alınıyor.

Arka kısmında güncel Raptor modellerinden esinlenilmiş olan aracın kromajlı arka tamponunun altına dikdörtgen egzoz çıkışları eklenirken kasa kapağına hem basamak, hem de uzun yükleri sabitlemeye yarayan yükseltilebilir bir parça eklenmiş.


İç mekanında bol bol alüminyum kaplama ve mavi renkli ambiyans ışıklandırması kullanılan aracın orta konsolunun büyük kısmını dokunmatik bir ekran kaplarken küçük vites topuzu da dikkat çekiyor. Metal pedal seti ve şeffaf gösterge tablosu da dikkatlerden kaçmayan Atlas'ın arka koltukları için de dokunmatik bir bilgi ekranı sunulmuş.

Yeni nesil, turbo beslemeye sahip bir benzinli motorla donatıldığı açıklanan aracın kasa içi ve ayna arkası ışıklandırmalarında da LED kullanılırken ön camın üst kısmının aşağıya doğru girintili tasarımı tavanda da devam ediyor.

Hyundai HCD-14 Genesis


Bu yıl Detroit otomobil fuarı konseptler açısından da oldukça zengin. Güney Kore merkezli üretici Hyundai'nin gelecekte üreteceği Genesis modellerinin tasarım detaylarını barındıran HCD-14 isimli araç bu konseptlerden ilki.

Son yılların yükselen trendlerinden olan dört kapılı coupé formuna sahip olan araçta tamamı LED aydınlatma grubu, dik yerleştirilmiş ve yeni nesil Peugeot konseptlerini andıran ön panjur, gizli kapı kolları, ince yapılı aynalar, dev jantlar ve kısa bir bagaj kapağı bulunuyor.


B sütunu bulunmayan aracın arkaya doğru açılan arka kapıları sayesinde iç mekana girmek daha da kolaylaşıyor. Yaşam alanında deri döşemelerle birlikte karbon fiber ve altın kaplamalar kullanan Hyundai bazı noktalarda ahşap kaplamaya da yer vermiş.


Dört adet tekli koltuğa sahip olan otomobilde kullanılan kumanda kolu ve düğme sayısı minimuma indirilirken sürücüyle etkileşimi sağlamak için göz ve 3 boyutlu hareket algılayıcı sensörler yerleştirilmiş.

Firmanın güncel Genesis'te de kullandığı 5 litre hacimli v8 motoruna sahip olan konsept 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış.