5 Kasım 2015 Perşembe

Kia


Bu yıl SEMA'da kardeş firma Hyundai ile birlikte dikkat çekici konseptlere imza atan bir diğer Kore firması da Kia. Üretici kaput altında büyük değişiklikler sunmasa da birçok seri üretim modelinin değişime uğrayan seçeneklerini organizasyona getirmiş. Araçların asıl ilginç yanıysa hemen hemen hepsinin, dahil oldukları segment dışında kullanım alanına kavuşması olmuş.


İsmini, Florida'da yer alan bir otoyoldan alan A1A Optima daha ilk bakışta görülebildiği gibi üzeri açık dört kapılı bir sedan. Arka kapıları geriye doğru açılan otomobilin dışarıdaki kapı kolları iptal edilirken ızgara ve süslemeler, 20 inç çaplı jantlar gibi kromajlı.

İç mekana geçildiğinde ön bölümde değişiklik sunmadığı görülen aracın arka kısmında iki adet tekli koltuk görev yapıyor. Bu koltukların arasınaysa özel üretim bir panel yerleştirilmiş. Konseptin açık rengine uygun beyaz deri döşemeler de unutulmamış.


Kaputu altında standart araçta da görev yapan, 245 beygir gücündeki, turbo beslemeli, 2 litre hacimli motor bulunan A1A Optima'nın süspansiyon sistemi alçaltılırken dört çıkışlı egzoz sistemi de yeni.


Photo Safari Sedona isimli konseptte MPV modelini bir pick up haline getiren Kia bu aracı arazide kullanım için donatmış. Mat kızıl kamuflaja sahip olan konseptte dört bir yanı aydınlatabilen LED spotlar, kasa rayları, 17 inç çaplı jantlar ve arazi kullanımına uygun lastikler kullanılmış. Kasada üç kilitli dolap bulunurken zemin altında da gizli bir göz bulunuyor.


İç mekanı yeniden yaratılan aracın kokpiti aynı kalsa da geriye kalan bölümler farklı. Ön yolcu koltuğu iptal edilirken bu bölüm ek bagaj bölümü olarak kullanıma sunulmuş. Arkada bir bilgisayar masası ve iMac görülebilirken kasanın önünde bulunan yer de kapaksız gözlere ayrılmış. Çalışma sandalyesi Sparco'dan alınan konseptin bu aksesuarı, kayar arka kapı sayesinde dışarıya çıkarılabiliyor. Kasaya bakan camı açılabilen otomobilin süspansiyon sistemi de seviye ayarlı.


Lux Motorwerks ile birlikte geliştirilen Forte Koup Mud Bogger, bir coupé'nin nasıl buggy'ye dönüştürülebileceğini gözler önüne seriyor. 10 cm yükseltilen süspansiyon sistemi, 15 inç çaplı jantlar ve 28 inç çaplı lastiklerle donatılan aracın ön tamponu önüne bir koruma barı ve LED spotlar eklenirken egzoz çıkışları tamponun sağ tarafına alınmış. Kapıların altına ek korumalar eklenirken çamurluklar da genişletilmiş.


İç mekana geçildiğinde tavanın kesilerek büyük bir sunroof elde edildiği görülebilirken takla kafesi, yarış koltukları, dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, tek hareketle yerinden çıkabilen direksiyon simidi, yangın söndürücü ve bol bol süet döşeme dikkatlerden kaçmıyor.


Kia'nın bu konseptleri arasında segment değişimine uğramamış tek örnekse PacWest Adventure Sorento. Süspansiyon sistemi yükseltmesi, 17 inç çaplı jantlar, araziye uygun lastikler, büyük ön ve arka alt koruma plakaları, bu plakalara bağlı koruma barları, LED spotlar, tavan bagajı ve şnorkel donanıma eklenirken 290 beygir güç üretebilen 3.5 litre hacimli v6 motorda bir değişiklik yapılmamış.

Hyundai Tucson


SEMA'da salon sadece Amerikan ve Japon otomobilleriyle dolu değil. Organizasyona iyi hazırlanmış üreticiler arasında Güney Kore merkezliler de bulunuyor. Neredeyse her aracının modifiye edilmiş halini sergileyen Hyundai, SUV modellerinden Tucson üzerinde özellikle durmuş.


Arazi kullanımı için geliştirilen JP Edition Tucson'da bu işe uygun lastikler ve 17 inç çaplı jantlar kullanılırken yenilenen süspansiyon sistemi 38 mm yükseltilmiş. Yan aynalar ve ön panjuru siyaha boyanan otomobilin çiftli egzoz çıkışı da genişletilmiş. Tavana eklenen taşıyıcı üzerinde katlanabilir bir çadır yer alırken hem bu bölümün önünde hem de ön panjurda LED spotlar kullanılmış.


Daha da ağır arazi şartlarıyla başa çıkmak isteyenler için hazırlanan Rockstar Performance Garage Tucson'da 32 inç çaplı lastikler ve 17 inç çaplı jantlar kullanılmış. Ayarlanabilir süspansiyon sistemi 15 cm yükseltilirken kaput atlında yeni hava filtresi, farklı bir egzoz sistemi ve daha büyük bir intercooler kullanılmış. Ön ve arkada ek LED sporlarla donatılan konseptin tampon altlarına da çelik koruma barları eklenmiş.


Daha çok asfalt için geliştirilmiş olan Bisimoto Tucson kuzu postuna bürünmüş bir kurt. Yenilenen süspansiyon sistemi ve frenler yüksek süratte güvenliği artırırken kaput altına yerleştirilen 2.4 litre hacimli motor ciddi bir modifikasyon işlemi sonrasında 700 beygir üzerinde güç üretmeye başlamış.

4 Kasım 2015 Çarşamba

Honda Ridgeline Baja


SEMA'nın sürprizlerinden birisi de Honda'dan geldi. Japon üretici Baja'da çöl yarışlarına geri döneceğini açıkladı. Dahası, bu geri dönüş gelecek yıl tanıtılacak olan yeni nesil Ridgeline pick up modelin tasarım detaylarından bazılarını sergiliyor.

Ön panjur, farlar ve kaputunu seri üretim modellerle paylaşacağı duyurulan yarış aracının geriye kalanı arazi üzerinde hızlı gidebilmek için geliştirilmiş. Süspansiyondan çekiş sistemine, direksiyondan frenlere kadar her noktası HPD (Honda Performance Development) tarafından güçlendirilen araçta bir sürü LED spot, bir çift yedek lastik, arazi sürüşlerine uygun dökme jant ve özel lastikler bulunuyor.


İç mekanda tek hamlede yerinden çıkabilen direksiyon simidi, navigasyon ekipmanları, takla kafesi, yarış koltukları ve 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri bulunurken vites ve el freni kolları birbirine yakın yerleştirilmiş.

Kaputu altında aslında tanıdık bir motor bulunan yarış aracında görev yapan 3.5 litre hacimli v6 ünitenin bloğu, silindir kafaları ve krank şaftı seri üretimde de aynen kullanılacak. Yarış için çift turbo beslemeyle donatılan motor yaklaşık 550 beygir gücünde.

Toyota Tundrasine


SEMA bu yıl da uçuk konseptlere gebe. Organizasyonda farklı modifikasyon firmaları tarafından hazırlanmış sportif modelleri görülebilen Japon marka Toyota, A.B.D. pazarının favori pick up modelleri arasında bulunan Tundra'nın limuzin versiyonuyla sahnede.

Tundra 1794 Edition CrewMax temelleri üzerine geliştirilen araç 8 kapısı ve her iki yana eklenen ikişer basamağı dışında farklı bir görünüm sunmasa da durum iç mekanda böyle değil. bu bölümde bol bol deri, ahşap kaplama ve kalın paspas kullanıldığı görülürken ek aydınlatma ve metal süslemeler gözden kaçmıyor.


Arka bölümünde sırt sırta vermiş dört adet tekli koltuğu bulunan Tundrasine'in kasası önünde yine üçlü bir koltuk yer alıyor. Tekli koltuklarsa kendi emniyet kemerlerine ve katlanabilir ayak dinlendirme bölümlerine sahip.

Toplam 2.286 mm uzatılan aks mesafesiyle boyu 8.110 mm'ye, ağırlığı 3.618 kg'a ulaşan otomobilde görev yapan 5.7 litre hacimli v8 motor 381 beygir güç, 545 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan pick up dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip.

Mansory Ghibli


Mansory yine iş başında. Bu sefer İtalyan üretici Maserati'nin dört kapılı modellerinden Ghibli'yi güçlendiren firma bu araç için kilometrelerce öteden tanınan abartılı görsel kitlere veda etmiş. Kaput altında yapılan güçlendirme çalışmasıysa devam etmiş.


Otomobilin ön tamponu altına karbon fiberden üretilmiş bir splitter, deflektör ve süslemeler ekleyen Mansory arka bölümde kullandığı ince yapılı spoiler ve difüzörü de bu malzemeden üretimiş. İç mekanda metal pedal seti, yeni direksiyon simidi, farklı deri döşemeler ve ışıklandırmalı kapı eşikleri dikkat çekerken jant çapları 22 inçe çıkmış.

Ghibli S ve Diesel versiyonlar için güçlendirme kiti sunan firma çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli v6 motorun gücünü 480 beygire, torkunuysa 640 Nm'ye yükseltirken aynı hacimli turbo Diesel ünite 310 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor.

Chevrolet COPO Camaro


SEMA'nın olmazsa olmazları bu yıl da yerlerini aldı. Mustang'in drag yarışçısı Cobra Jet'in ardından ezeli rakip Camaro'nun COPO'su da sergilendi. Üstelik Ford'un aksine bu araçta üç motor seçeneği ve 69 adetlik sınırlı üretim adedi bulunuyor.


Her noktasında yenilik yapılan otomobilde görev yapan büyük motorların rahat edebilmesi için yeni bir kaput kullanılırken lastikler de önde daha ince, arkadaysa çok daha kalın seçilmiş. Spoiler, wheelie bar ve paraşütü de donanıma ekleyen Chevrolet süspansiyon, fren ve direksiyon sistemlerini de elden geçirmiş.

İç mekanda takla kafesi, yarış koltuğu, beş noktadan bağlantılı emniyet kemeri, ek göstergeler ve şalterler bulunurken kaput altında üç motor seçeneği bulunuyor. Tamamı 8 silindirli olan motorlardan 5.7 litre hacimlisi kompresör beslemeye sahipken 6.2 ve 7 litre hacimliler atmosferik emişli.

Dodge Charger Deep Stage 3 ve Challenger GT AWD


SEMA'nın kapılarını açmasıyla birlikte organziasyondan gelen haber sayısı da artışta. Fuara iyi hazırlanan firmalardan birisi olan FCA grubunun en dikkat çekici araçlarından ikisi Dodge markasını taşıyor. Otomobillerden ilki dört, ikincisiyse iki kapılı.


Siyah, beyaz ve az da olsa mavi rengin kullanıldığı gövdesiyle tanınabilen Charger Deep Stage 3 konseptinde karartılmış far ve stoplar, bagaj kapağı üzerine eklenen spoiler ve siyah renge boyanmış 22 inç çaplı jantlar dikkat çekerken iç mekanda kontrast renkli dikiş ipliklerine sahip deri koltuklar, özel paspaslar ve Charger logolu kapı eşik kaplamaları yer alıyor.


Yine üç renkli bir gövde boyası sunan Challender GT AWD konseptiyse genişletilmiş çamurluklar, splitter, spoiler ve koyu renkli metal yakıt deposu kapağıyla daha sportif bir görünüm sunuyor. İç mekanında çift renkli deri döşeme ve özel logolar dışında bir değişiklik bulunmayan aracın asıl farklılığı dört tekerlekten çekişli olması.


Her iki otomobilde de fren ve süspansiyon sistemlerini Mopar parçalarıyla yenileyen Dodge araçlarda görev yapan 5.7 litre hacimli v8 motora uyguladığı Scat Pack 3 ile 75 beygir güç, 60 Nm tork artışı sağlamış.

Ford Cobra Jet Mustang


Cobra Jet Mustang geri döndü. 2015 yılında King Cobra ile yetinmek zorunda kalan drag yarışçısı Ford müşterilerinin 2016 yılında imdadına yetişecek olan araç daha önce olduğu gibi yine SEMA da tanıtıldı.

Önceden olduğu gibi gövdesi üzerinde büyük değişiklikler yapılmayan otomobilde ince ön ve çok kalın arka lastikler kullanılırken gövde grefikleri paketi 1.995 Dolar karşılığında alınabiliyor. Süspansiyon sistemi yenilenen aracın frenleri hafifletilirken yakıt deposu da bagaja alınmış.


İç mekanda tam boy takla kafesi, yarış koltuğu, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemeri, tek harekette yerinden sökülebilen direksiyon simidi ve yangın söndürücü yer alan araçtan toplam 50 adet üretileceği ve fiyatların da 99.990 Dolar'dan başlayacağı açıklandı.

Tek motor seçeneğiyle üretilecek olan Cobra Jet Mustang'in kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motoru, standart Mustang GT motoruyla parçalarının yaklaşık %75'ini paylaşıyor.

Chevrolet Camaro RS


Chevrolet'nin bu yıl SEMA'da sergilediği araçlar güncel modellerle sınırlı değil. Modern klasiklere de meraklı olan marka standında 1970 model bir Camaro RS de sergiliyor. Bu otomobilin farklı olan yanıysa kaputunun altında gizli.

19 inç çaplı jantlar ve LED dönüşümü yapılmış aydınlatma sistemi dışında 45 yaşındaki kardeşleriyle aynı dış görünümü sunan otomobilin iç mekanında 3. nesil Camaro'dan alınmış koltuklar, takla barları ve özel üretim gösterge tablosu bulunuyor.


Gelelim aracın üretim nedenine. Chevrolet'nin LT4 motorunun artık tek başına alınabilmesini kutlayan bu tek örnek Camaro'da güncel Corvette Z06 kaputu altında görev yapan kompresör beslemeli, 6.2 litre hacimli v8 motor bulunuyor. 650 beygir güç, 880 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilmiş. Süspansiyon sistemi de yenilenen otomobilin fren sistemi de Corvette Z06 imzası taşıyor.

Mercedes-Benz GLS Serisi


Mercedes'in büyük SUV ailesi GL Serisi makyajlandı. Kozmetik değişikliklerle birlikte ismi de değişen aracın kaputu altında da güncellemeye gidilmiş. Asıl görsel yeniliği iç mekanda olan GL'nin donanımı da artık daha zengin.

Görünümü neredeyse hiç değişmemiş olan araç ön bölümde LED farlar ve yeni bir panjura kavuşurken her iki tampon da yeniden tasarlanmış. Stopları da biraz daha farklı iç desene kavuşan GLS'nin donanımına yeni jant ve gövde rengi seçenekleri eklenmiş.


İç mekana geçildiğinde değişimin orta konsolda yoğunlaştığı görülebiliyor. Bu bölümde görev yapan havalandırma ızgaraları daha yuvarlak hatlara kavuşurken GL'de konsola gömülü olan bilgi ekranı artık daha dik bir şekilde, kendi başına ayakta duruyor. Gösterge paneli de elden geçirilen aracın direksiyon simidi seçenekleri de yenilenmiş.

Donanımına Mercedes'in güncel elektronik sürüş yardımcıları ve güvenlik sistemleri eklenen GLS'nin motor seçeneklerinde de güncellemeler var. GLS 500'de görev yapan çift turbo beslemeye sahip 4.7 litre hacimli v8 motor artık 455 beygir güç, 700 Nm tork üretebilirken GLS 350d olarak adlandırılan turbo Diesel seçeneğin 3 litre hacimli motoru 255 beygir güç, 615 Nm tork üretiyor.


GLS 450'de sunulan 3 litre hacimli, çift turbo beslemeli ünite 362 beygir güç, 500 Nm tork üretebilirken GLS 63 AMG artık 577 beygir güç, 760 Nm tork üretebiliyor. Bütün seçenekler standart olarak dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılırken GLS 63 AMG dışında kalan araçlarda 9 ileri vitesli otomatik şanzıman sunuluyor.

Chevrolet Corvette Z06 C7.R Edition


Bu yıl SEMA'nın konuklarından birisi de sürpriz olmayan bir şekilde Chevrolet Corvette. GM'in sportif otomobilleri arasında yeri ayrı olan Corvette'in en güçlü versiyonu, yarış aracından esinlenen özel bir paketle donatıldı. Toplam 650 örneği üretilecek olan aracın 500 adedi A.B.D. pazarında satılacak.


Çıplak karbon fiberden üretilmiş splitter, yan etek eklentileri, difüzör ve spoiler gibi ek donanımlara sahip olan otomobilde hava giriş ve çıkışları, jantlar, yan aynalar ve tavan siyah renkli. Z07 performans paketiyle de donatılan aracın iç mekanında süet döşemelerle özel seri logoları yer alıyor.


Kaputu altında yenilik bulunmayan aracın kompresör beslemeye sahip 6.2 litre hacimli v8 motoru 650 beygir güç, 880 Nm tork üretmeye devam ediyor. Z06 C7.R Edition da 7 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla ısmarlanabiliyor.

3 Kasım 2015 Salı

Mazda MX-5 Spyder ve Speedster


Her yıl olduğu gibi bu yıl da SEMA renkli geçiyor. Özellikle A.B.D. merkezli üreticilerin farklı modelleri için sunduğu modifikasyon kitleriyle zenginleşen organizasyonda Mazda gibi Japon firmalarının tanıttığı konseptler de büyük ilgi çekiyor.


Geçtiğimiz yıl tanıtılan küçük roadster MX-5 temelleri üzerine geliştirilen ikiliden Spyder olarak adlandırılanı ön panjura eklenen sis farlar, 17 inç çaplı hafifletilmiş jantlar, merkezi bir egzoz çıkışı, ön tampon altına eklenen splitter, iptal edilen yan camlar, gerdirilerek takılan kumaş tavan, ince yapılı spoiler ve arka tampona eklenmiş deflektörlerle farklılaşmış.


Ayarlanabilir süspansiyon sistemine sahip olan otomobilin 2 litre hacimli motorunda bir değişiklik bulunmazken hafifletme çalışmaları sonucunda ağırlık 1.043 kg'a kadar düşürülmüş.


Daha agresif bir yüze sahip olan Speedster'da ön sis farları iptal edilirken splitter korunmuş. Jantları 16 inç çaplı olan otomobilin yan camlarıyla birlikte ön camı da iptal edilirken tavanı da kapanmıyor. Yan aynaları daha ince bir tasarıma kavuşan konseptin takla barları da bagaj bölümüne doğru uzayan korumalara sahip.

Karbon fiber koltuklarla donatılan otomobilde ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve Brembo'dan alınan fren sistemi görev yapıyor. Daha sıkı tutulan rejimle birlikte araç ağırlığı da 943 kg'a düşürülmüş.

Lumma CLR SV


Range Rover Sport'un geçtiğimiz yıl tanıtılan en sportif modeli SVR, Lumma Design tarafından modifiye edildi. Görünümde dikkat çekici değişiklikler yapan Alman firma kaput altında da ciddi güç artışı sunuyor.

Çok daha agresif görünen yeni ön tamponda ince yapılı LED aydınlatmalar görülebilirken genişletilen çamurluklar ve kalınlaştırılan yan etekler daha heybetli bir görünüm sunmuş. 22 inç çaplı jantlarla donatılan aracın bagaj kapağı üzerinde iki spoiler bulunurken yenilenen arka tamponun alt bölümünde egzoz sisteminin dörtgen biçimli dörtlü egzoz çıkışları  görülebiliyor.


İç mekanda farklı renklerde deri döşeme ve kontrast renkli dikiş iplikleri sunulurken metal pedal seti, özel paspaslar, renkli emniyet kemerleri ve sportif bir direksiyon simidi donanıma eklenebiliyor.

Kaput altında görev yapan 5 litre hacimli v8 motor kompresör besleme yardımıyla 630 beygir güç üretebilirken Avrupa Birliği mevzuatını kullanmayan ülkeler için güç 680 beygire yükseltilebiliyor.

Hennessey Performance


Hennessey Performance bu yıl SEMA'ya üç farklı araçla geliyor. İlki üzeri açılabilen bir Mustang, ikincisiyse F-150 pick up olan otomobillerin sonuncusuysa Venom GT'nin daha da güçlendirilmiş seçeneği.

HPE750 Supercharged Ford Mustang Convertible isimli Mustang'de karbon fiberden üretilmiş aerodinamik paket, hafifletilmiş jantlar ve Brembo imzalı fren sistemi kullanılırken 5 litre hacimli v8 motora uygulanan kompresör beslemeyle 774 beygir güç alınmış.

VelociRaptor 650 Supercharged Ford F-150'de 20 inç çaplı jantlar, yeni tampon ve çamurluklar, alt korumalar, elden geçirilen süspansiyon sistemi kullanılırken yine kompresör beslemeyle donatılan 5 litre hacimli motor bu sefer 650 beygir gücünde.

Venom GT'nin çift turbo beslemeye sahip 7 litre hacimli v8 motorunu E85 ile çalışabilir duruma getiren Hennessey 1.244 kg'lık otomobilin gücünü 1.451 beygire yükseltmiş. 0'dan 300 km/s sürate 10.9 saniyede ulaşabilen araç 400 km/s'e 18.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 450 km/s'in üzerinde.

2 Kasım 2015 Pazartesi

Scion FR-S Release Series 2.0


Scion ailesine yeni bir sınırlı üretim araç katıldı. Diğer modellerde uzun süredir sunulan Release Series geçtiğimiz yıl küçük coupé FR-S'te de sunulmaya başlamıştı. Japon üretici bu yıl da sürpriz olmayan bir şekilde aracın ikinci versiyonunu SEMA'da tanıttı.


Özel bir gövde rengiyle sunulacağı açıklanan otomobilin ön tamponu altında ince bir splitter bulunurken bagaj kapağı üzerine de küçük bir spoiler eklenmiş. Bunlar haricinde görünümde yapılan tek değişiklikse siyah renkli ve 17 inç çaplı jantlar.


İç mekanda daha seçkin bir hava yaratmayı hedefleyen Scion bu bölümde siyah renkli Alcantara ve deri döşemenin yanında yer yer kahverengi deri döşeme de kullanmış. Metal pedal setine de sahip olan otomobilin ön paneline 1.000 adetlik sınırlı üretim amblemi yerleştirilmiş.