30 Temmuz 2011 Cumartesi

Fiat Doblò 2.0 MultiJet Premio


İlk nesil modellerinden itibaren oldukça başarılı satış rakamlarına ulaşmış bir hafif ticari araç olan Fiat Doblò, ikinci nesliyle binek araç kullanıcılarını da hedefliyor. Ticari segmentte olması sayesinde ÖTV ve MTV'si oldukça düşük olan otomobilin sürüş dinamikleri de artık bu hedefi destekleyecek şekilde başarılı.

2010 yılı başında Antalya'da yapılan lansmanına katıldığım Doblò'nun 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılmış olan modelini burada kullanma fırsatı bulmuştum. Performansını başarılı bulduğum aracın 2 litre hacimli motora sahip versiyonlarının da olması, yüksek performanstan zevk alan beni daha da heyecanlandırmıştı. Aradan geçen zaman içerisinde yine önemli satış başarısı yakalayan ve hemen hemen her köşede bir örneğini görebileceğiniz Doblò'nun en güçlü motoruyla yaptığım teste başladığımda içimde heyecan olduğunu itiraf etmeliyim.


Dış Mekan

İlk nesil kardeşlerine oranla çok daha yuvarlak hatlara sahip olan Doblò büyük far ve ön panjuruyla güçlü bir duruşa sahip. Ticari temellerinin de etkisiyle arkaya gidildikçe köşeli bir hal alan çizgiler şişkin çamurluklarla güçlendirilmiş. Arka kısımda D sütunlarına yerleştirilen stoplar dikkat çekerken bagaj kapağının alçakta bulunan tampona kadar uzandığı görülebiliyor.

Tavan raylarını standart olarak sunan Doblò'nun testime konuk olan modelinde Türk Kahvesi isimli özel gövde rengi seçilmişti. Koyu renge boyanmış 16 inç çaplı jantları da şık bir duruş sergileyen aracın büyük yan aynalarına sinyal lambaları entegre edilmiş.

4.390 mm boya, 1.832 mm genişliğe ve 1.845 mm yüksekliğe sahip olan Doblò yüksekliği dışında C segmentinde bulunan bir araç büyüklüğünde.


İç Mekan

İçeriye geçildiğinde aklınıza gelen ilk sözcük "Ferahlık" oluyor. En azından binek araç kullanmaya alışmış benim gibi birisi için durum böyle. Daha alçak yapılı otomobillere alışık olmanın yan etkisiyse hafif yukarıya doğru açılı duran pedal setine alışmanın süre alması oluyor. Bunun haricinde Doblò'nun boyut avantajı büyük. Büyük ön ve yan camlar sayesinde görüşünde problem bulunmayan aracın yüksek tavanı da bu tip araçlara alışık olmayanları şaşırtıyor. Ön yolcuların hemen üstüne kapaksız bir göz yerleştiren Fiat fonksiyonelliği artırırken tavanın uçsuz bucaksız görünmesinin önüne geçmemiş. Özellikle ön koltuklarda otururken tavana değebilmek için kollarınızı yukarıya doğru dik konuma getirmeniz gerekebiliyor.

Çift renkli olarak sunulan konsol kapı içleri ve koltuk döşemelerinin rengine uygun olarak alınabiliyor. Gösterge tablosu ve üzerinde ses sistemi kontrol düğmeleri bulunan direksiyon simidi diğer Fiat modellerinden alınan Doblò'nun Orta konsolunun da büyük kısmı Punto Evo modeliyle ortak. Konsolun en üstünde TomTom navigasyon sisteminin ön hazırlığı bulunurken onun hemen altında CD ve MP3 çalabilen ses sisteminin kontrolleri ve havalandırma ızgaraları bulunuyor. Daha aşağıya indiğimizde, içerisinde far yükseklik ayarı, ESC'yi devreye alma, dörtlü flaşör, ön ve arka sis farları ve arka cam rezistansını devreye alan düğme grubu bulunan kontrollerle karşılaşılırken buranın da altında elektronik klima yer alıyor.

Vites kolunun bulunduğu kısmın devamı, birbirlerine yakın yerleştirilen ön koltuklar nedeniyle daraldığından el freninin arkasında kapaklı bir kol dayanağı bulunmuyor. Bunun yerine sürücü koltuğunun sağ tarafına katlanabilen bir kol dayanağı yerleştiren Fiat bu alandaki göz eksikliğini konsolda sunduğu ek hacimlerle kapatmış. Start&Stop ile ASR'nin devre dışı bırakma düğmelerini ön koltuklar arasına yerleştiren üretici aynı yerde bir de USB girişine yer vermiş.

Elektrikli cam kumandaları şoför kapısı kolçağına yerleştirilirken yatay konumlu kapı kolları da bu kısımda bulunuyor. Aracın elektrikli yan ayna kumandalarıysa sürücü tarafında bulunan aynanın iç kısmında. Bu arada birbirlerine yakın olan ön koltukların ek mesafeyi nereye yolladığı da belli oluyor. Ön koltuklar ve kapılar arasında oldukça geniş bir alan bırakılmış.

Aracın her iki yanında da bulunan kayar kapılardan ulaşılabilen arka koltuklar da oldukça rahat bir baş ve omuz mesafesi sunarken kısa aks mesafeli versiyonda diz mesafesi büyük bir C serisi aracınki kadar. Elektrikli camlara sahip arka kapılar haricinde sunulan havalandırma ızgarası da arka koltuk yolcularına verilen önemin bir göstergesi.

790 litrelik büyük bir bagaj hacmi sunan Doblò'da bu hacim, arka koltuklar katlanarak 3.200 litreye kadar ulaşabiliyor. Çift katlı kullanılanbilen arka şapkalık da üzerinde 70 kg yük taşıyabiliyor.


Konfor

İlk nesil örneklerinde oldukça düşük seviyelerde seyreden konfor yeni Doblò'da kendisini gösteriyor. Bağımsız arka süspansiyonun etkisiyle bozuk yollarda otomobilleri aratmayan bir süspansiyon konforu sunan aracın iç mekanından da rahatsız edici seslerin gelmemesi olumlu.

Konfor donanımı konusunda da C segmentinde bulunan binek araçlardan geri kalmayan Doblò'nun şehir trafiğine uygunluğunu, daha aracı aldığım ilk gün görme durumunda kaldım. Dur kalk trafikte Start&Stop sisteminin devreye girip çıkması insanı önce biraz tedirgin etse de duruma alışıldığında sürüşte bir problem kalmıyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanı belirli yolları ve zahmetsiz geçişleriyle sağ elinizi yormazken hafif debriyaj pedalı da sol ayağınıza iyi bakıyor.

Konfor konusunda söylemeden geçmek istemediğim bir özellik de arka koltuklar için, ön koltukların arasındaki tünelin bittiği bölüme yerleştirilen havalandırma kanalı. Önemsiz bir ayrıntıymış gibi görünse de araç içinin çabuk bir şekilde istenilen sıcaklığa ulaşmasında rolü büyük olan bu donanım, sıcaklığın araç içinde sabit kalmasını ve ön-arka koltuk sıcaklık farklarını da önlüyor.


Sürüş

Doblò'nun başarılı olduğu kategorilerden birisi de Sürüş performansı. Orta sertlikteki süspansiyon sistemi, ESP ve ASR gibi yardımcı sistemlerle birleştiğinde kompakt otomobiller seviyesine ulaşan bir denge sunarken 16 inç çaplı jantlar ve 60 yanaklı lastikler konforlu bir sürüş sağlıyor. Yalnız aklında yüksek performans olanların lastik seçimine dikkat etmesinde fayda var zira 195/60-16 ölçüsündeki Pirelli Chrono modelleri çok zorlamaya gelmiyor. Neyse ki performans odaklı sürüşler için aynı markanın bolca lastiği bulunuyor. Gayet dengeli bir yol tutuşu olan aracı çok zorladığınızda hafif önden kayma başlıyor. Şayet zorlamaya devam ederseniz ESP devreye girerek Doblò'yu yola oturtuyor.

Hatırlayacağınız gibi Doblò'nun lansmanı sırasında aracın 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan versiyonunu kullanmıştım. Performans seven bir sürücü olarak 2 litre hacimli bir motor seçeneğinin de bulunduğunu öğrenmek beni oldukça sevindirmişti. 135 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen motor düşük devirlerde turbo lag yaşasa da devir sayacı 1.750 d/d'nın üzerine çıktığında performanslı sürüşler elde edilebiliyor. Oldukça sessiz çalışan motorun karakteristiği de oldukça ilginç. Normalde belli bir devirin üzerine çıkıldığında çabuk bir şekilde güçten düşen turbo Diesel motorların aksine Doblò'nun motoru devir kesiciye kadar aracı sabit ivmeyle hızlandırabiliyor.

Vites değiştirme uyarısı da bulunan 6 ileri vitesli şanzımanın özellikle son dişli oranının performans düşünülerek seçilmediğini belirtmeliyim. Aracın 1.510 kg ağırlığındaki gövdesini hareket ettirmekte zorlanmayan motor başarılı ara hızlanmalarıyla da sürüş zevkini eksiltmiyor. Bu konuda yapılabilecek iki eleştiri olabilir. Birincisi, Doblò'nun geniş ön görüşünün sürati belli etmemesi ve bu nedenle de sanki olduğundan düşük performans gösteriyormuş gibi hissettirmesi, diğeriyse yakıt tüketimi. Dur kalk trafikte Start&Stop yardımıyla 10 litre/100 km değerini yakalayabilen araç sabit sürat kullanımlarında da 8 litre/100 km'nin altına düşebiliyor. Performanslı kullanımlardaysa tüketim değeri 11 litre/100 km'yi aşabiliyor. Test sırasında klimanın bir saniye bile kapanmadığını da not olarak düşeyim.


Donanım/Fiyat

Sınıfında bulunan diğer araçlar gibi Doblò da ticari araç kategorisine girdiğinden hem ÖTV hem de MTV değerleri oldukça düşük. Bu sayede 2 litre hacimli turbo Diesel motor ve zengin donanımla indirimli fiyatı 41.470 TL seviyesinde olan Doblò'nun standart donanımında karartılmış arka camlar, gövde renginde tamponlar, arka park sensörleri, tavan rayları, 16 inç çaplı jantlar, çift renkli kokpit, yol bilgisayarı, CD ve MP3 çalarlı ses sistemi, sis farları, deri kaplı direksiyon simidi, el freni ve vites kolları, Start&Stop, elektrikli dört cam, çift kayar arka kapı, elektrikli yan aynalar, ön koltuklarda bel destek ayarı, follow me home fonksiyonlu farlar, ESP, ASR, Hillholder, katlanabilen arka koltuklar ve 6 adet havayastığı sunulmakta.

Sesle kumanda edilebilen Bluetooth ve TomTom navigasyon ön hazırlığı sunan Blue&Me TomTom 1.000 TL karşılığında alınabilirken metalik boya için 250 TL, hız sabitleme sistemi ve ön far yıkayıcılarını içeren lüks paket içinse 400 TL ek ödeme yapmak gerekiyor.


Sonuç

Fiat Doblò beni ilk günden beri şaşırtan bir araç oldu. İlk nesil modellerinde olmasa da ikinci nesilde bir otomobil konforu ve ataklığını sunabilen araç hem oturma alanı hem de bagaj hacmiyle zaten tüketicinin gözdesi olmuş araçların başında yer alıyor. 2 litre hacimli motoruyla sportif olmak isteyen müşterilerine de göz kırpan Doblò'nun en önemli artısıysa eşdeğer donanıma sahip kompakt araçlardan çok daha düşük olan fiyatı.


Fotoğraflar

Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.


Ek Bilgi

Aracı teslim almamın ardından trafiğin hafiflemesini beklemek için uğradığım Kanyon AVM'nin otoparkında beni bir sürpriz bekliyordu. Geçtiğimiz yıl Fiat araçlarının ücretsiz park edebildiği otoparkta bu markayı taşıyan araçlar -sınırlı sayıda da olsa- hala ücretsiz park edebiliyor!!

Bu arada Doblò'yu yollarda başka bir logoyla görürseniz şaşırmayın zira aracın ikizi olan Opel Combo da Bursa'da üretilip ihraç ediliyor.

BMW i3 ve i8


Bu yıl Alman üretici BMW'nin Frankfurt otomobil fuarında sergileyeceği konseptlerde çevrecilik ön plana çıkıyor. Bu bağlamda iki aracı, ve bu araçlarla birlikte yeni model ailesini tanıtan üretici gelecekte bu otomobilleri seri olarak da üretecek.

Tanıtılan iki aracın yapıları oldukça farklı olsa da tasarım dillerindeki benzerlik gözlerden kaçmıyor. Daha önce tanıtılan Mega City konseptinden esinlenen i3, 5 kapılı hatchback gövdeye sahipken i8 alçak yapılı bir spor otomobil. Yapısal olarak, 2009 yılında tanıtılan Vision EfficientDynamics isimli konsept araçla hemen hemen aynı olan i8'de, aynı i3'de olduğu gibi cam tavan ve büyük kısmı yine camdan üretilen kapılar dikkat çekiyor. Konseptleri birbirine yakınlaştıran diğer tasarım detaylarıysa ön, arka ve yan kısımlarda bulunan mavi renkli süslemeler ve LED aydınlatma grubu.

Her iki modelin de  iç mekanına geçildiğinde dijital göstergeler ve yine mavi süslemeler dikkat çekiyor. Son dönem konseptlerinde görmeye alıştığımız sadelikte tasarlanan iç mekanlarda güncel BMW modellerine de göndermeler yapıldığı görülebiliyor.

3.845 mm boya, 2.011 mm genişliğe ve 1.537 mm yüksekliğe sahip olan i3'ün 2.570 mm uzunluğunda aks mesafesi bulunuyor. 1.250 kg ağırlığa sahip olan otomobilde kullanılan elektrik motoru arka aksa yerleştirilmiş. 170 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen motor aracı 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaştırabilirken 150 km/s maksimum sürate izin veriyor. Bagaj hacmi 200 litre olarak açıklanan aracın pilleri %80 dolum oranına 1 saatte ulaşabilirken konsepte maksimum 225 km menzil sağlayabilmekteler.

4.632 mm boy, 1.955 mm en ve sadece 1.280 mm yüksekliğe sahip olan i8, 2.800 mm uzunluğunda bir aks mesafesine sahip. 223 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen turbo beslemeye sahip 3 silindirli ve 1.5 litre hacimli benzinli motoru arka aks üzerine yerleştirilen aracın ön aksında da i3'de kullanılan elektrik motoruna yer verilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilen 1.480 kg ağırlığındaki 2+2 aracın maksimum süratiyse 250 km/s'te sınırlandırılmış. 150 litre hacimli bir bagaja sahip olan otomobilin sadece elektrik motorunu kullanarak ulaşabildiği menzil 35 km.

Aracların her ikisine de uzaktan kumandayla pil ısıtma fonksiyonu ekleyen BMW aynı şekilde uzaktan kumada kullanarak şarj işlemi başlatma fonksiyonunu da donanıma eklemiş.

29 Temmuz 2011 Cuma

Senner Audi A7


Audi'nin Sportback ailesinin en büyük üyesi A7'nin modifikasyon çalışmaları başladı. Görünümünde büyük değişiklikler yapılmayan otomobilin motor gücündeyse ciddi artış kaydedilmiş.

30 mm alçaltılan süspansiyon sistemi ve 20 inç çaplı jantlarıyla yol tutuşu iyileştirilmiş olan otomobilin egzoz sistemi de yenilenerek daha büyük çıkışlara kavuşmuş.

Modelin en popüler motor seçeneği olan 3 litre hacimli v6 TDI üzerinde yapılan modifikasyon çalışması sonrasında 306 beygir güç, 620 Nm tork elde edilirken maksimum sürat limitörü de iptal edilmiş.

28 Temmuz 2011 Perşembe

Renault Twingo


Bütün Avrupa Renault'nun yeni yüzünü yakında tanıtılacak olan Clio'da görmeyi beklerken Fransız marka 2011 Frankfurt otomobil fuarından önce bir sürpriz yaptı. Küçük hatchback modeli Twingo'yu makyajlayan Renault bu sayede gelecek nesil araçlarının ön panjur tasarımlarını da ilk defa sergilemiş oldu.

Son zamanlarda tanıttığı konsept araçlarda da görülebilen ön panjuru neredeyse hiç değiştirmeden Twingo'ya uyarlayan üretici bu otomobilin eğlenceli yapısını da akılda bulundurarak biraz daha maceraya girmiş ve ön tamponun hemen üst kısmına ek farlar yerleştirmiş.

Henüz detayları belli olmayan aracın stoplarında da değişiklik var. Basına dağıtılan ilk fotoğraflara bakacak olursak stopların bir kısmının bagaj kapağına taştığını görebiliyoruz.

İç mekanı da artık çok daha renkli bir yapıya sahip olacak aracın jant seçenekleri yenilenirken gövde renkleri arasına da daha canlı seçenekler eklenmiş.

Hennessey V1000 CTS-V Coupé


Cadillac'ın, 2010 yılının başında tanıttığı sportif coupé modeli CTS-V standart haliyle de oldukça güçlü bir otomobil olsa da Hennessey gibi firmalar elde edilen verileri yeterli bulmayabiliyor.

Yapılan modifikasyonlara dış mekanla başlayan şirket ön tampon altına karbon fiberden üretilen bir splitter eklerken kaput üzerinde ek hava çıkışları açmış. Ön panjuru boşaltıp siyaha boyayan Hennessey genişletilen çamurluklara uygun olarak makyajladığı yan eteklere de hava çıkışları eklemiş. 20 inç çaplı jantlarla donatılan aracın arka tamponu artık bir difüzöre sahipken bagaj kapağı üzerinde bir spoiler bulunuyor.

İç mekanına geçildiğinde Alcantara ile kaplanmış tavan, daha kaliteli deri döşemeler, karbon fiber kapı eşik kaplamaları, koltuk kafalıkları üzerinde Hennessey logoları, kontrast dikiş iplikleri ve özel paspaslar dikkat çekmekte.

Süspansiyon sistemi 25 mm alçaltılan aracın modifiye edilen fren sisteminde karbon seramik diskler görev yapıyor. Dört tekerlekte de 384 mm çaplı disklere yer verilen aracın ön aksında 8, arka aksındaysa 6 pistonlu kaliperler görev yapmakta.

7 litre hacimli v8 motoru çift turbo beslemeyle donatılan araç 1.000 beygir güç, 1.286 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 3.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 370 km/s olarak açıklanıyor. 400 metreyi 10.9 saniyede geride bırakabilen otomobilden sadece 12 adet üretileceği de açıklandı.

27 Temmuz 2011 Çarşamba

Mazda 2 ve MX-5 Black Edition


Mazda'nın İngiltere pazarına özel modellerine iki araç daha katıldı. Efsanevi roadster MX-5 ve küçük hatchback 2'nin bu özel donanımlı modelleri sadece görsel yenilikler sunmakta.

Mart ayında tanıtılan MX-5 GT modelinden etkilenerek tasarlanan MX-5 Black Edition, Sport Tech donanımını temel alıyor. 3 ayrı özel gövde rengiyle alınabilen aracın metal tavanı, yan aynaları ve 17 inç çaplı jantları siyaha boyanırken iç mekanda siyah renkli deri döşeme, özel üretim plakası, piyano siyahı konsol kaplaması, alüminyum pedal seti ve kontrast renkte dikişler dikkat çekiyor.

2 litre hacimli motoru 160 beygir güç üretebilen otomobilden 500 adet üretilecek ve fiyatı, standart donanımlı MX-5'inkinden 360 Sterlin daha yüksek.

Mazda 2 Black Edition'da da benzer yenilikler sunuluyor. Standart donanımında sis farları ve sportif tasarımlı arka tampon bulunan aracın tavan, yan ayna ve 16 inç çaplı jantları siyaha boyanırken arka camlarda da ekstra karartma kullanılmış. İç mekanda siyah kaplamalar ve kontrast oluşturan kırmızı süslemeler dikkat çekerken elektrikli arka camlar, klima, Bluetooth bağlantısı ve numaralı sınırlı üretim plakası standart donanıma eklenmiş.

618 örneği üretilecek olan aracın 1.3 litre hacimli motoru 84 beygir güç üretebiliyor ve fiyatı 12.395 Sterlin seviyesinden başlıyor.

Honda Ridgeline Sport


Honda, Amerika kıtasında sattığı büyük pick up modeli Ridgeline'a yeni bir donanım seviyesi ekledi. Daha sportif görünümlü bir araç olan yeni versiyon diğer modellerle aynı motor gücüne sahip.

Araç üzerinde yapılan değişiklikler arasında petek desenli siyah ön panjur, 18 inç çaplı jantlar, siyaha boyanmış dış kapı kolları ve yan ayna muhafazaları sayılabilirken far ve stopların zeminleri de siyah renkli.

Sis farlarını da bu versiyonda standart olarak sunacak olan Honda 3.5 litre hacimli v6 motorda bir değişiklik yapmamış. 253 beygir güç üretebilen ünitenin maksimum tork değeri de 335 Nm.

Wald XJ X350 Black Bison Edition


2009 yılında tamamen yenilenen Jaguar XJ üzerinde çalışan modifikasyon firması sayısı giderek artarken eski kasa üzerinde de çalışmalar devam ediyor. Bu aracın dahil edildiği değişimlerden en dikkat çekici olanlarından birisi de Japon firma Wald International tarafından sunulan örnek.

Daha büyük hava emişlerine sahip sportif tasarımlı bir ön tamponla donatılan araca LED gündüz farlarıyla birlikte yan aynaları üzerine LED sinyaller de eklenmiş. Yan etekleri de elden geçirilen otomobilde 21 inç çaplı jantlar kullanılmış.

Arka kısımda da daha sportif görünümlü tampon bulunurken bu tampon üzerine merkezi bir sis farı eklenmiş. Difüzör görünümlü bir orta kısmı da bulunan tamponun her iki tarafında egzoz sisteminin çıkışları bulunuyor. Gövde kiti, bagaj kapağı ve tavanın arka kısmında bulunan iki spoiler ile tamamlanıyor.

İç mekan değişimi için yeni döşeme ve kaplamalar sunan Wald International otomobile yeni paspaslar da eklemiş.

Carlsson CS 60


Yavaş yavaş ömrünün sonuna gelen güncel Mercedes S Serisi üzerinde yapılan modifikasyon çalışmaları hız kesmiyor. S600 üzerinde yaptığı değişikliklerle dikkat çeken Carlsson hem sportif görünüm hem de yüksek performans sunuyor.

Daha iddialı görünen ön tamponunda dik yerleştirilmiş LED gündüz farlarının yanında dört adet sis farı bulunan aracın yan etekleri de yeniden şekillendirilirken jantların çapı 20 inçe büyütülmüş. Arka bölümde egzoz sisteminin dörtlü çıkışı ve yenilenen tamponun alt kısmında bulunan difüzör dikkat çekerken bagaj kapağının üzerine de küçük bir spoiler yerleştirilmiş.

İç mekanında sunulan en büyük yenilik kapı eşiklerine eklenen ışıklı Carlsson plakalarıyken bir diğer plakanın üzerinde, otomobilin 999 adetlik sınırlı üretimin kaçıncı aracı olduğu görülebiliyor.

Süspansiyon sistemi 30 mm alçaltılan aracın çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motoru 600 beygir güç, 1024 Nm tork üretebiliyor. Tork değeri elektronik olarak sınırlandırılmış olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 320 km/s olarak açıklandı.

26 Temmuz 2011 Salı

Mercedes-Benz S Serisi Grand Edition


Yeni nesil modelleri yollarda fotoğrafçılara yakalanırken güncel S Serisi modellerine bir donanım seçeneği daha eklendi. Tanıtımı İtalya'da sessiz sedasız yapılan bu seri daha sportif görünümüyle dikkat çekiyor.

Dışarıdan bakıldığında AMG görünüm paketiyle dikkat çeken araçta sportif ön ve arka tamponlar, dikdörtgen şekilli çift egzoz çıkışı, 19 inç çaplı jantlar ve daha sportif yan etekler bulunurken içeride koyu renkli kaplamalar, deri döşeme ve alüminyum pedal seti standart olarak sunuluyor.

Adaptif aydınlatma grubu, sesle kumanda edilebilen 3 boyutlu navigasyon sistemi, park yardımcısı, v6 modellerde 350 mm çaplı ön fren diskleri ve kadife paspaslar aracın standart olarak sunulan diğer donanımları.

Dört motor seçeneğiyle birlikte alınabilecek olan paketin sunulduğu en güçsüz araç olan S250 CDI BlueEFFICIENCY, diğer modeller S350, S500 ve S350 BlueTEC gibi geçtiğimiz sene tanıtılmıştı.

Lorinser CLS Serisi


Mercedes modelleri için geliştirdiği modifikasyon kitleriyle ün kazanan Alman firma Lorinser CLS Serisi için geliştirdiği yenilikleri tanıttı.

Şık bir gövde kitiyle başlayan değişiklikler yeni bir ön tampon, daha geniş yan etekler, hava yarıklı ön çamurluklar, 19 ve 20 inç çaplı jantlar, arka tampon ekleri, bagaj üstü spoiler dört çıkışlı egzoz sistemi ve tavan üstü spoiler ile tamamlanıyor.

Süspansiyon sistemi 25 mm alçaltılan aracın çeşitli motor seçenekleri için de performans kitleri sunuluyor. Lorinser tarafından detayları açıklanan ilk modelse CLS 350 CGI oldu. Gücü 322 beygire, torkuysa 400 Nm'ye yükseltilen aracın maksimum sürati de 265 km/s'i buluyor.

25 Temmuz 2011 Pazartesi

Daihatsu A-Concept


Ürettiği küçük otomobillerle ünlenen Japon üretici Daihatsu, Endonezya'da yeni bir hatchback konsepti tanıttı. Genel olarak köşeli hatlara sahip olan tasarımıyla fütüristik bir görünüm sunan aracın ileride seri üretime geçme şansı büyük.

Köşeli hatlarıyla güncel Kia ve Hyundai modellerini andıran bir yapıya sahip olan otomobil, son dönem konseptlerde olduğu gibi LED aydınlatma grubu, ilginç tasarınlı egzoz çıkışı, büyük jantlar ve kameralı yan aynaları barındırıyor.

İç mekanda da göstergeler ve orta konsolda bulunan kumandaların tamamı dijitalken yan kameraların elde ettiği görüntü camın iç kısmındaki küçük ekranlara yansıtılıyor. Oldukça sade görünen çift renkli bir kokpite sahip olan aracın ambiyans ışıklandırması da mavi renkli.

RUF CTR 3


Yaptığı modifikasyon çalışmalarının haricinde ürettiği Porsche temelli otomobilleriyle de dikkatleri üzerine çeken RUF, CTR modelini bir kere daha yeniledi.

Dış görünüşünde önemli bir değişiklik bulunmayan otomobilin aks mesafesi uzarken süspansiyon ve fren sistemi elden geçirilmiş. Dört lastikte de 380 mm çaplı karbon seramik fren disklerine sahip olan araç 6 pistonlu kaliperlerle kontrol ediliyor.

Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlarla donatılan CTR 3'ün gövdesi galvanize çelikten üretilirken toplam ağırlık 1.400 kg'ın biraz üzerinde tutulabilmiş. İç mekanı müşteri taleplerine göre şekillendirilebilen otomobilin standart donanımında yarış koltukları ve takla kafesi gibi yarış otomobillerini çağrıştıran aksesuarlar bulunuyor.

Çift turbo beslemeye sahip 3.75 litre hacimli Boxer motoru 750 beygir güç, 960 Nm tork üretebilen araç 6 ileri vitesli sıralı şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşıyor. 0'dan 200 km/s'e 9.6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süreti 380 km/s olarak açıklandı. Bu arada merak edenler için CTR 3'ün yakıt tüketim değeri de 100 km mesafede ortalama 13.5 litre olarak gerçekleşmekte.

DMC Sovrano 2011


Maserati'nin şık coupé modeli GranTurismo üzerinde modifikasyon çalışması yapan firmalar arasına DMC de katıldı. Aracı görsel olarak makyajlayan firma bunun ardından motor bölümüne el atmış.

Yeniden şekillendirilen ön tamponunda üç parçalı splitter ve daha büyük hava girişleri bulunurken karbon fiberden üretilen yan eteklerde de hava girişleri yer alıyor. Arka tamponunun alt kısmına büyük bir difüzör eklenen otomobilin bagaj kapağı üzerinde de bir spoiler bulunuyor.

İç mekanda gövde rengi Alcantara ve kontrast oluşturan deri döşemeler dikkat çekerken pedallar alüminyumdan üretilmiş. Jantları da önde 20, arkada 21 inç çaplı olan Sovrano'nun 4.7 litre hacimli v8 motoru komresör besleme yardımıyla 590 beygir güç, 472 Nm tork üretebilmekte.

Mercedes-Benz AMG


Geçtiğimiz yıl 63 AMG uzantılı modellerinde kullanacağı çift turbo beslemeli v8 motoru tanıtan AMG bu yıl da aynı motorun atmosferik emişli versiyonunu Frankfurt otomobil fuarına yetiştiriyor.

İlk olarak SLK 55 AMG'de kullanılacağı açıklanan ünite 422 beygir güç, 540 Nm tork üretebiliyor. Kuru ağırlığı 187 kg olan motor, dört silindirini iptal edebilme özelliği sayesinde 100 km mesafede ortalama 8.5 litre yakıt tüketiyor ki bu değer, yerine geldiği üniteninkinden %30 daha başarılı.

12.6:1 gibi yüksek bir sıkıştırma oranına sahip olan motor dört silindirinde ateşleme yapmazken bile 230 Nm tork üretebiliyor.

Smart ForTwo Pearl Grey


Smart'ın özel ForTwo modellerine bir yenisi daha eklendi. Pearl Grey isimli donanım seçeneğiyle fiyatları Almanya'da 14.490 Euro seviyesinden başlayacak olan ForTwo'nun hem coupé hem de cabrio gövde seçenekleri bulunacak.

Füme gövde rengiyle dikkatleri üzerine çeken aracın koruma kafesi metalik griye boyanırken 15 inç çaplı özel jantlarını saran lastikler önde 175, arkadaysa 195 mm genişlik sunuyor. Ayna muhafazaları ve ön panjuru da griye boyanan otomobilin yan aynalarının arkasında "Pearl Grey" logoları bulunuyor.

İç mekanında da dışarıda olduğu gibi füme ve gri renkler ağırlıklı. Koltuklarla birlikte kapı içleri ve konsolun üst kısmı imitasyon deriyle kaplanan aracın donanımında orta konsol üzerine yerleştirilen göstergeler, ses sistemi ve özel paspaslar bulunuyor.

3 silindirli motoru 1 litre hacim sunan ForTwo Pearl Grey'in atmosferik beslemeli modeli 71 beygir güç üretebilirken turbo besleme yardımıyla güç 84 beygire yükseliyor.

Lotus Evora S Carabinieri


İtalya'nın bağımsız bir ülke olmasının 150. yılı değişik etkinliklerle kutlanıyor. Bu amaçla özel araçlar geliştiren üreticiler arasına katılan Lotus, İtalyan jandarma kuvvetleri için geliştirdiği iki Evora S'i bu ülkeye hediye etti.

Dışarıdan bakıldığında beyaz renkli tavan ve koyu mavi jandarma renkleriyle dikkat çeken araçta tepe lambasıyla birlikte ek ışıklandırmalar kullanılmış. İç mekanında ileri araç otomasyonu sistemi ve organ nakli için izolasyonlu bir bölmesi bulunan otomobilin performans verileriyse standart Evora S ile aynı.

Verilen iki aracın Roma ve Milano'da görev yapacakları da belirtildi.

AMS Nissan GT-R Alpha 12


Nissan GT-R standart haliyle bile en çabuk hızlanabilen otomobiller arasında yer alıyor. 530 beygir güç üretebilen dört tekerlekten çekişli otomobilin 3 saniyelik 0-100 km/s süresi bazılarına yetmiyor olacak ki AMS Performance bu aracın drag modelini geliştirdi.

Arkada bulunan spoilerin iptal edilmesinden ve yeni jantlarından başka görsel bir değişikliği bulunmayan aracın 3.8 litre hacimli motoru, Alpha 9'da yaklaşık 800 beygir güç üretirken bu araçta 1.327 beygir güç ve 1.347 Nm tork üretebiliyor.

60-130 mil/s (96-210 km/s) hızlanmasını 3.46 saniyede tamamlayabilen aracın çeyrek mili (402 metre) geçiş süresiyse 9 saniye olarak açıklandı.