16 Ocak 2025 Perşembe

ALPINA B8 GT


ALPINA, tamamen BMW kontrolüne geçmeden önce en güçlü motorunu B8'e uyguladı. 8 Serisi temelli otomobil öncekinden de yüksek performansıyla dikkatleri üzerine çekerken ilk hızlanma konusunda M8'in gerisinde kalması ilginç.

Dışarıdan bakıldığında GT armaları haricinde ön tamponun alt kısmının hafifçe makyajlanmış olması B8 GT'nin farklılıklarını oluşturuyor. Sadece 99 örneği üretilecek modelin 20 adedi çift gövde renkli olacak. İç mekanda da özel üretim plakaları dışında büyük bir değişiklik bulunmuyor.

Yeni susturucu sayesinde daha yüksek ses veren V8 motor haricinde elden geçirilen çekiş sistemiyle gücün daha yüksek oranı arka aksa aktarılıyor. Çift turbo beslemeye sahip, 4.4 litre hacimli V8 ünite 643 beygir güç, 850 Nm tork üretiliyor. 

Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart donanımda sunan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.3 saniye sürüyor ki bu değer M8'inkinden 0.1 saniye yavaş. Maksimum süratse 330 km/s ki bu değer M8'in önüne geçiyor.

15 Ocak 2025 Çarşamba

Aston Martin Vantage Roadster


Aston Martin'den beklenen haber geldi ve 2024 yılının Şubat ayında tanıtılan yeni nesil Vantage, üzeri açılabilen seçeneğine kavuştu. Yeni Vantage Roadster da sabit tavanlı kardeşinde yapılan değişiklikleri daha şık bir şekilde sunmayı başarmış. Buna ağırlık dağılımı da dahil.

Tasarım konusunda bir sürpriz sunmayan otomobil Vantage'ın bez tavana sahip seçeneği olduğundan tavan çizgisi ve bagaj kapağı tasarımı haricinde metal tavanlı kardeşiyle aynı duruşa sahip. Aynı şeyi, eskisinden çok daha modern görünen iç mekan için de söylemek mümkün.

Tavanı 6.8 saniyede açılıp kapatılabilen otomobilde bu iş 50 km/s sürate kadar yapılabiliyor. Coupé gövde seçeneğinden 60 kg daha ağır olan Roadster'ın ağırlık dağılımı 49-51 şeklinde açıklandı. Kaput altında görev yapan 4 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip V8 ünite de tanıdık. Önde 400, arkadaysa 360 mm çap sunan karbon fiber fren diskleri standart donanımda.

665 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen ünite, üretilen gücü arka aksa 8 ileri vitesli otomatik şanzıman yardımıyla aktarıyor. Adaptif Bilstein amortisörler ve araca özel geliştirilen Michelin Pilot Sport S 5 lastikler de standart donanımda sunuluyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 325 km/s.

12 Ocak 2025 Pazar

Subaru WRX STI S210


Güncel Subaru WRX ailesi sonunda STI versiyonuna kavuştu. Üstelik bu araç, 2019 yılında tanıtılan S209'un devamı niteliğinde olan S210. 500 adetlik sınırlı üretime sahip olması beklenen otomobilin gücünde artış yaşanmış olsa da elde edilen değer herkesi mutlu etmeyebilir.

Alt kısmı kırmızı renkli ön panjur, bagaj kapağı ve ön çamurluklarda S210 armaları barındıran otomobilin 19 inç çaplı jantları da merkezlerinde STI logosu taşıyor. Daha geniş yan etekler, bagaj kapağına eklenen dev spoiler, öne eklenen splitter, parlak siyah yan aynalar ve çamurluk korumalarıyla deflektörler gövdede yapılan değişiklikler.

İç mekanda da bol bol STI ve S210 arması sunan otomobilin direksiyon simidinde sınırlı üretim plakası yer alıyor. Kırmızı renkli dikiş iplikleri ve Alcantara kaplı ön kol dayanağı haricinde kırmızı ön emniyet kemerleri ve karbon fiber sırtlıklı Recaro ön koltuklar dikkat çekiyor. Elektrikli olarak ayarlanabilen bu koltuklar sabit kafalıklı.

Egzoz çıkışları da genişletilen otomobilin 2.4 litre hacimli Boxer motoru, turbo besleme yardımıyla 300 beygir güç, 375 Nm tork üretebiliyor. Ayarlanabilir süspansiyon sistemine sahip olan otomobilin frenleri güçlendirilmiş. Ön fren kaliperleri 6 pistonlu ve Brembo logosunu taşıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi standart. Şanzımansa sürekli değişken oranlı otomatik (CVT)