14 Eylül 2023 Perşembe

Geometry Panda Knight


Geely'nin alt markalarından olan Geometry, küçük modeli Panda'nın araziye daha hazır bir seçeneğini tanıttı. 3 kapılı miniğin görünümü çok farklılaşmış olsa da iç mekanda sunulan özellikler değişmemiş. Elektrik motoruysa daha güçlü.

Siyah renkli ön panjur ve tamponlarla donatılan otomobilin çamurluk ve ince kapı altı korumaları da bu renk plastikten üretilmiş. Ön tamponda çeki kancaları, kaputtaysa sabitleyiciler sunan aracın tavan raylarına da merdivenle ulaşılabiliyor. Çift renkli jantlar ve siyah spoiler de bu seçeneğe özel.

Gövdede kullanılan renklerle uygun bir şekilde dekore edilen iç mekanda ince bir dijital gösterge tablosu, çift kollu direksiyon simidi, fiziksel havalandırma kumandaları, sabit kafalıklı koltuklar, büyük sayılabilecek bir dokunmatik ekranla güzel görünen havalandırma ızgaraları görülebiliyor.

3.135 mm boya, 1.565 mm ene, 1.655 mm yüksekliğe ve 2.015 mm aks mesafesine sahip olan miniğin elektrik motoru 41 beygir güç, 110 Nm tork üretebiliyor. 17 kWh kapasiteli bataryaların da 200 km menzil sunabildiği belirtiliyor. Arka koltuklar yatırıldığında ulaşılan bagaj hacmiyse 800 litre.

Volkswagen ID.X Performance


Volkswagen'den ilginç bir konsept geldi. Nisan ayında tanıtılan büyük elektrikli liftback ID.7'ye yüksek performanslı bir seçenek eklemek istiyormuş gibi görünen Alman firma aracın görünümünü de performansına uygun bir hale getirmiş.

Daha geniş hava girişlerine sahip ön tamponu altında bir splitter bulunduran otomobil 60 mm alçaltılmış. Tek bijonlu jantları 20 inç çapla gelen konseptin delikli fren diskleri ve büyük kaliperleri de geliştirme çalışmalarının sonucu. Yan etekler de çamurluklarla birlikte genişlemiş. Bagaj kapağına büyük bir spoiler eklenen konseptin arka tamponuna da büyük difüzör çıkışı yerleştirilmiş.

İç mekandaysa değişim çok daha az. Kırmızı renkli trim parçaları haricinde Porsche modellerinde görmeye alıştığımız yüksek yan destekli ve sabit sırtlıklı karbon fiber koltuklar bu bölümün en büyük değişimini oluşturuyor.

Otomobilin performans verileriyse çok etkileyici. Çift elektrik motoruyla dört tekerlekten çekişli olan araç 560 beygir güç üretebiliyor. Volkswagen detaya girmemiş olsa da sunulan güce bakarak otomobilin 0'dan 100 km/s sürate çıkmak için yaklaşık 4 saniyeye ihtiyaç duyacağı söylenebilir.

Lotus Emeya


Son zamanlarda elektriklenme yolunda büyük yol kaydeden markalardan Lotus, elektrikli SUV modeli Eletre'nin ardından büyük liftback Emeya ile karşımıza çıktı. Dikkat çekici tasarımı performansıyla süsleyecek otomobilin üretimi 2024 yılında başlayacak.

Detaylarında Eletre'nin izlerini görmenin kolay olduğu modelde üç katlı far tasarımı kullanılırken ön tampon ve kaput tasarımı agresif görünümü destekliyor. Yan kameralar, hemzemin kapı kolları ve çift renkli jantlar profilden bakınca öne çıkan detaylar. Kontrast renkli tavanı arkaya doğru alçalan aracın bu bölümünde ince yapılı LED stoplar görülebiliyor. Difüzör çıkışlı tampon ve stopların yanlarına eklenen hava çıkışları dinamizmi destekliyor.

Çerçevesiz camlara sahip olan kapılar, kapılara yerleştirilen yan görüş ekranları, altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, ince yapılı sürücü ve yolcu göstergeleriyle büyük dokunmatik ekran dikkat çeken iç mekan detayları arasında. Dört adet tekli koltuğa sahip olan otomobilde sabit cam tavan da bulunuyor. Havalandırma çıkışları şık bir şekilde gizlenen aracın ara konsolunda da fiziksel butonlar var.

Çift elektrik motoruyla dört tekerlekten çekiş sistemi sunan Emeya'nın teknik verileri kesinleşmemiş olsa da 918 beygir güç, 985 Nm tork gibi verilerden bahsediliyor. Maksimum sürati 256 km/s olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 2.78 saniye sürüyor. 102 kW kapasiteli bataryalar 350 kW şarja uygun.

13 Eylül 2023 Çarşamba

Peugeot 3008


Peugeot'nun popüler C-SUV modeli 3008 yeni nesline kavuştu. İlk etapta elektrikli seçenekleri tanıtılan araç eskisinden çok daha dikkat çekici bir dış tasarıma kavuştu. Yeni platformu üzerinde üretilecek otomobilin benzinli versiyonlarıysa ilerleyen aylarda tanıtılacak.

İnce yapılı LED farların arasında bulunan siyah bandın üzerine eklenen 3008 arması ve çok daha dik tasarlanan ön panjur haricinde üç çentikli gündüz aydınlatmaları da Fransız markanın yeni yüzünü ortaya çıkarıyor. Parlak siyah renkli gövde korumaları ve çepları 20 inçe kadar olan jantlar da donanımda.

4.542 mm boya ve 2.739 mm aks mesafesine sahip olan aracın en çok değişime uğrayan bölümüyse Coupé görünümlü bagaj kapağı. 408 tarzı bir spoiler ve sileceksiz bir arka cama sahip olan aracın 3 boyutlu LED stopları ve siyah renkli tamponu öne çıkıyor. Bu bölümün tasarımı Lexus SUV modellerine de göz kırpıyor.

İç mekanı aylar önce tanıtılan otomobilin direksiyon simidi yeniden tasarlanırken bu bölüme dokunmatik düğmeler eklenmiş. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran birleşik tasarımlarıyla dikkat çekerken yüzen ara konsolda dokunmatik butonlar yer alıyor. Havalandırma ızgaralarını şık bir şekilde gizleyen Peugeot vites selektörünüyse orta konsola almış. Dokunmatik kısayol kumandaları da orta konsolda yer alıyor.

Bağımsız arka süspansiyona sahip olan 3008 ailesinin elektrikli üyelerinde 210, 230 ve 320 beygir güç üretebilen seçenekler bulunuyor. Önden motorlu ikili 345, dört tekerlekten çekişli olansa 510 Nm tork üretebiliyor. Bu seçeneğin maksimum sürati 180 km/s'te sınırlanırken 0-100 km/s deparı 6.4 saniyede tamamlanıyor.

210 ve 320 beygir gücündeki araçlarda 73, 230'daysa 98 kWh kapasiteli piller kullanan Peugeot, bu sayede menzilin 700 km'yi bulacağını belirtiyor. 22 kW'a kadar AC, 160 kW DC şarjı destekleyen otomobiller tek motorla 520, çift motorlaysa 470 litre bagaj hacmi sunuyor.