9 Eylül 2022 Cuma

Jeep Avenger


Jeep, elektrikli model atağını yeni bir seviyeye taşıyor. A.B.D. merkezli üretici, Renegade'in altına konumlandıracağı Avenger'ı ilk olarak sadece elektrikli olarak sunacağını açıklamış olsa da bazı pazarlar benzinli versiyonu da görecek.

Köşeli hatlara sahip olan tasarımı şık duran otomobilin bir Jeep olduğu ön panjurdan anlaşılıyor. Yan aynalar ve tavanı siyah renkte alınabilen aracın tampon ve kapılarında yer alan korumalar da bu renkte sunulmuş. Çamurlukların şişkinliğiyse güçlü bir duruş sunmuş. 4.076 mm boya sahip olan aracın yerden yüksekliği 200 mm.

Arka bölümde küçük boyutlu LED stoplara sahip olduğu görülebilen otomobilde spoiler ve yüzgeç anten kullanılıyor. Bu arada arka tamponun neredeyse bagaj kapağı kadar çıkıntı yaptığı söylenebilir. 18 inç çaplı jantlar ve C sütununa gizlenmiş arka kapı kolları da şık görünüme katkıda bulunuyor. Yaklaşma ve askı açıları 20 derece olarak açıklanan Avenger'ın uzaklaşma açısıysa 32 derece.


Şık görünüm iç mekanda da sadeleşerek sürüyor. Dijital gösterge paneli ve geniş dokunmatik ekran haricinde havalandırma ızgaralarının da şık bir şekilde konsola entegre edildiği görülebiliyor. Gövde rengi trim parçalarına da sahip olan konsol ve vites düğmelerinin altında kalan kapaklı gözü de kattığımızda iç mekanda sunulan depolama bölümü hacmi 34 litreyi buluyor. Bagajsa 380 litre hacimli.

Kaputu altında ilk etapta 156 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen elektrik motoru bulunacak olan otomobil 54 kWh kapasiteli bataryalarıyla 400 km karma menzil sunabiliyor. Bu bataryalar 11 kW AC ve 100 kW DC şarja uyumlu. Araçta sunulacak ikinci motor seçeneğiyse 1.2 litre hacimli, 130 beygir güç, 240 Nm tork üretebilen 1.2 litre hacimli, 3 silindirli, benzinli ünite olacak.

6 Eylül 2022 Salı

Nissan X-Trail


Nissan, sonunda X-Trail'i Avrupa'da da yeniliyor. 2020 yılında Amerika Kıtası için hazırlanan ve Rogue ismiyle tanıtılan araç yakın zamanda Japonya'da da satışa sunuldu. Avrupa'ya gelen modellerde kaput altında farklı motorlar dikkat çekiyor.

Markanın yeni tasarım dilini yansıtan otomobilin dış görünüşü kıta değişimiyle değişmemiş. Sunulan bazı krom parçaların siyaha boyanması ve yeni jant seçenekleri en büyük farklılıklar. İç mekandaysa daha geniş dokunmatik ekran dikkat çekiyor. 3 koltuk sırasıyla alınabilen otomobil 5 kişilik kullanımda 585 litre bagaj hacmi sunuyor.

Kaputu altında sunulan motor seçenekleri 1.5 litre hacimli olan X-Trail'in ilk ünitesi turbo besleme ve 12 Volt hafif hibrit yardımcı sayesinde 163 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) gücü ön aksa ileten araç 0'dan 100 km/s sürate 9.6 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum süratse 200 km/s.

Aynı motoru menzil uzatıcı olarak kullanan araç tek elektrik motoruyla 204, çift elektrik motoruylaysa 213 beygir güç üretiyor. İlki önden çekişli olan araç 0'dan 100 km/s sürate 8 saniyede ulaşırken maksimum sürati 170 km/s olarak açıklanıyor. Dört tekerlekten çekişli ikinci seçenekse 180 km/s sürat yapabiliyor ve 0-100 km/s deparı 7 saniyede tamamlanıyor.

GAC M8


Çin'in uçuk tasarımlı lüks MPV modelleri hız kesmeden tanıtılıyor. M8'in ikinci nesil seçenekleri yolda dikkat çekecek bir tasarımla bizlerle. Detaylı teknik verileri açılanmayan otomobilde benzin, hibrit ve şarj edilebilir hibrit seçenekler sunacak.

Boyutları, önceki nesle göre büyüyen otomobil 5.212 mm boya, 1.893 mm genişliğe ve 1.823 mm yüksekliğe sahip olan modelin aks mesafesi 3.070 mm. Temmuz ayında sergilenen Space konsepti gibi yuvarlak hatlara sahip olmasa da M8 de dev ön panjuruyla dikkat çekmeyi başarabiliyor.

LED farları aşağıya kadar uzanan otomobilin arka çamurluğu çevresinde ilginç duran bir karakter çizgisi görülebiliyor. Arka bölümde spoiler ve önde olduğu gibi dikkat çekici tasarımlı LED stoplar bulunuyor. Tamponsa bagaj kapağıyla aynı düzlemde.

Lüks bir iç mekana sahip olan M8'de tek veya çift renkli deri döşeme, üç kollu direksiyon simdi, dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran ve panoramik cam tavan gibi detaylar görülebiliyor. 7 kişilik modelin orta koltuk sırasında iki adet tekli ünite bulunuyor ve bu ikili, elektrikli kumanda, ısıtma, soğutma ve masaj gibi fonksiyonlara sahip.

Ariel Hipercar


Bir süredir kendisinden haber alamadığımız Ariel, suskunluğunu çok ilginç bir otomobille bozuyor. Çılgın tasarımın altında yine görünümü kadar ilginç teknolojiler sunan araç performansın yanında düşük tüketim de sunmayı planlıyor.

Gövdesi başlı başına aerodinamik bir çalışma olarak ele alınabilecek Hipercar yukarıya doğru açılan kapılara sahip. Arka bölümde yukarıya yerleştirilmiş tek egzoz çıkışı ve radyatröler haricinde difüzörün dev çıkışları görülebiliyor.

İç mekanı da minimalist bir tasarıma sahip olan araçta dijital gösterge paneli, alüminyum pedallar, sabit kafalıklara sahip koltuklar ve Ariel için lüks sayılabilecek donanımları kumanda eden düğmeler bulunuyor. Bu donanımlar arasında ısıtmalı ön cam ve elektrikli olarak katlanabilen yan aynalar görülebiliyor.

Dört elektrik motorundan güç alan araçta her motor 300 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 1.200 beygir güç ve 1.800 Nm tork üretebilen aracın ağırlığı 1.546 kg olsa da 0-100 km/s deparını 2 saniyeden biraz daha uzun sürede tamamlayabiliyor. 62 kWh kapasiteli bataryalarla 240 km menzil sunan modelin Cosworth üretimi mikro gaz türbiniyse menzil uzatıcı olarak kullanılabiliyor. Hipercar'ın iki motorlu ve arkadan itişli seçenekleri de bulunacak ve gaz türbini, hidrojenle çalışacak şekilde modifiye edilecek.

Wuling Xingchen


Çin'den çok detaylı teknik veriler gelmese de ilginç otomobillerin haberleri ulaşıyor. Bu sefer GM'in alt markalarından Wuling'in hibrit SUV modellerinden biriyle birlikteyiz. Büyük boyutlara sahip otomobil yeterince güçlü de.

4.954 mm boya, 1.820 mm genişliğe ve 1.750 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.750 mm. Köşeli hatlarıyla dikkat çeken otomobil öne çıkan bir tasarıma sahip olmasa da hemzemin tavan rayları, siyah tavan ve büyük ön panjurun kenarlarına doğru uzayan LED farlar gözlerden kaçmıyor.

İç mekanda da büyük bir yenilik bulunmuyor. Yine de açık renkli döşemeler ve lacivert trim parçaları bölümü ferahlatmış. Köşeli hatlara sahip direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve çok büyük olmayan dokunmatik ekran haricinde kristal vites kolu da öne çıkıyor.

Kaputu altında yer alan 2 litre hacimli, benzinli motoru 136 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla birlikte çalışan hibrit modelin 0'dan 60 km/s sürate ulaşma süresi 3.2 saniye olarak açıklanmış. Otomobilin fiyatıysa 99.800 Yuan (262.200 TL)