15 Kasım 2025 Cumartesi

Cupra León VZ TCR


Cupra'nın sportif model ailesi genişliyor. León'un en güçlü seçeneklerini tanıtan İspanyol marka bu araçlardan ilki olan VZ'den 1.500 adet üretileceğini açıklarken TCR'da yakalanan başarıyı kutlamak için hazırlanan VZ TCR'dan sadece 499 adet üretilecek. Modellerin motorları az da olsa güçlenmiş.

Standart VZ'de çok farklı bir tasarım sunmayan Cupra, ön tampon ve yan eteklerde parlak siyah renkli parçalar kullanırken dörtlü egzoz çıkışları bakır renkli. VZ TCR'daysa yeni tasarıma sahip 19 inç çaplı jantlar, çift parçalı splitter, deflektörlü yan etekler ve arka tamponla elden geçirilmiş difüzör görülebiliyor. Gövde grafikleri ve siyah çerçeveli reflektörler de bu versiyona özel.

İç mekan fotoğrafları paylaşılmayan araçlarda sabit kafalıklı sportif ön koltuklar standart olarak sunuluyor. VZ TCR'da dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri yer alırken arka koltuklar da pist günleri için kolayca sökülebiliyor. Aracın kapılarında sınırlı üretim plakaları da yer alıyor.

Kaputu altında yakından tanıdığımız 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor bulunan ikili 325 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. Önden çekişli araçlarda 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılıyor. Hız limitörü kaldırılan ikilinin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.6 saniye sürüyor. Araçların süspansiyon sistemlerinde de sportif yenilikler yapılmış. Kule gergisi ve 6 pistonlu ön kaliperlere sahip Akebono fren sistemi de donanımda.

Bentley Continental GT Supersports


Bentley'de işler değişiyor. En azından bir seferlik. Continental GT'nin en eğlenceli sürüşe sahip seçeneği olarak tanıtılan yeni nesil GT Supersports ilginç özellikler sunuyor. Markanın son 85 yılda ürettiği araçlar içerisinde ağırlığı 2 tonun altına inen ilk yol otomobili olan bu modelden sadece 500 adet üretilecek.

Çok daha agresif bir görünüme ve Continental GT Speed'inkinden 300 kg daha fazla yere basma kuvvetine sahip bir aerodinamik kitle donatılan otomobilde bol bol kanatçık, karbon fiber hava girişleri, splitter, genişletilen yan etekler, arka tamponun çamurluk bölümüne açılan yarıklar, büyük spoiler ve küçük bir difüzör kullanılıyor.

22 inç çaplı jantlarıyla birlikte Akrapoviç logolu, dört çıkışa sahip titanyum egzoz sistemi de donanıma eklenirken tavan da karbon fiberden üretilmiş. Önde kullanılan karbon seramik fren diskleri 440 mm çaplı olan otomobilde yönlendirilebilir arka aks sunuluyor. Aracın şasi, süspansiyon, direksiyon ve sürüşle ilgili bütün elektronik sistemleri yeniden kalibre edilmiş.

İç mekanda, normalde kromajlı olan bölümlerin birçoğunun siyah renkte sunulduğu görülürken karbon fiber trim parçaları alüminyum olarak da alınabiliyor. Daha alçağa konumlandırılan koltuklar sabit kafalıklara ve daha yüksek yan desteklere sahipken arka koltuklar yerinde karbon fiber bir kaplama yer alıyor. Dijital gösterge panelinde yeni grafikler kullanılırken vites konsolunda sınırlı üretim numarası işli.

Kaputu altında hibrit sisteme sahip olmayan, çift turbo beslemeli, 4 litre hacimli V8 motoru barındıran otomobil aslında ailenin en yüksek performanslısı değil. 666 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen modelin arkadan itişli olması da Continental GT ailesi için bir ilk. 0-100 km/s hızlanmasını 3.7 saniyede tamamlayabilen araç 8 ileri vitesli, çift kavramalı bir şanzıman kullanıyorve maksimum sürati de 310 km/s.

14 Kasım 2025 Cuma

Nissan Pathfinder

Nissan Pathfinder makyajlandı. Sürpriz olmayan bir şekilde ön bölümde yoğunlaşan değişiklikler iç mekanda da kendilerini az da olsa hissettirebiliyor. Kaput altındaysa 3.5 litre hacimli V6 ünitenin kullanımı devam ediyor. Teknolojik donanımlaraysa ufak bir ekleme olmuş.

Ön bölümde yeniden şekillendirilen panjur ızgarası ve tamponun köşelerinde dikkat çeken sahte hava girişleri görülebilirken yeni jant seçenekleri de 20 inç çapa kadar sunulmakta. Arka bölümdeyse bir değişiklik bulunmuyor. Farklı gövde rengi seçenekleri de donanıma eklenmiş.

İç mekanında da ufak tefek yenilikler bulunan otomobilde daha geniş bir dokunmatik ekran ve hem göbeği hem de 3. kolu yenilenmiş bir direksiyon simidi kullanılıyor. Havalandırma ızgaralarıyla kumandaları arasında yer alan panele model ismini işleyen Nissan 360 derece kamerayı daha kaliteli hale getirip sanal kaput fonksiyonunu da donanıma katmış. Koltuk döşemelerinde de yeni desenler kullanılmış.

13 Kasım 2025 Perşembe

Peugeot Polygon


Peugeot, boyut olarak küçük, marka için büyük önemi olan bir konsept sergiledi. 208'in gelecekte kullanacağı tasarımın bazı detaylarına sahip olan araç tahmin edilebileceği gibi seri üretimden oldukça uzak. Teknik verileri açıklanmamış olsa da aracın sahip olduğu bazı teknolojik yenilikler dikkat çekici.

Ön bölümde aydınlatmalı logo haricinde üç katlı LED farlar ve hem tampon altı hem de yanlarında açılan hava girişleriyle dikkat çeken otomobil deliklerle yazılan marka ismini de tamponunda taşıyor. Ön tampon altında yer alan splitter karbon fiberden üretilmiş. İlginç tasarımlı aerodinamik jantlar ve dev kapılar üzerinde yer alan marka logoları da gözlerden kaçmıyor.

Kapıları yukarıya doğru açılan konseptin B sütununda sunduğu grafiklerse 205'i hatırlatıyor. oldukça köşeli hatlara sahip arka bölümdeyse çift parçalı spoiler, yine üç katlı stoplar ve kapı alt bölümleriyle uyum içerisinde olduğu söylenebilecek tampon öne çıkıyor. A sütunu çift parçalı olan modelin kapı kolları da gizlenmiş.

Dört kişilik iç mekanda mavi aydınlatmalar ve kırmızı döşemeler öne çıkarken jantların tasarımı direksiyon simidinin şekliyle tekrarlanmış. Cama yansıtmalı bir gösterge paneli kullanan konseptin ön tekerlekleri direksiyon simidine bağlı değil. Drive-by-wire teknolojisinin B segmentinde ilk olarak yeni 208'de kullanılması bekleniyor.  

12 Kasım 2025 Çarşamba

Volkswagen ID. Unyx 08


Volkswagen'in Çin'de satılacak olan modelleri arasına bir SUV daha katılıyor. İsminden de anlaşılacağı gibi elektrikli bir model olan ID. Unyx 08, Mayıs ayında sergilenen ID.Evo'nun seri üretime alınmış hali. Aracın sunduğu performans seviyesi dikkat çekici olsa da dış tasarımı soru işaretleri oluşturmaya devam ediyor.

Ana hatlarının değişmediğini söyleyebildiğimiz otomobilde çift katlı farlar bulunuyor. Aydınlatmalı logo ve sadece tampon altına açılan hava girişiyle çok çekici bir görünüm oluşturulmamış. Büyük jantlar, ön çamurluğa eklenen kamera, ince yapılı çamurluk korumalarıyla kalın tutulan kapı altı korumaları öne çıkan detaylardan.

Kapı kolları gibi tavan rayları da hemzemin olan otomobilin bu bölümünde arkaya doğru bir yükselti olduğu görülebiliyor. Ucuna 3. fren lambası entergre edilen spoiler, aydınlatılmış logoda birleşen ince yapılı stoplar ve tamamı siyah renkli olarak sunulan arka tampon da arka bölümün dikkat çeken noktaları.

İç mekan tasarımı henüz paylaşılmamış olan otomobilin hem tek hem de çift motorlu seçenekleri bulunacak. Arka motor 313 beygir güç üretebilirken 190 beygir gücünde olan ön motorla birlikte karma toplam 503 beygire ulaşıyor. Boyu tam 5 metre olan otomobilin eni 1.954, yüksekliği 1.688, aks mesafesiyse 3.030 mm.

11 Kasım 2025 Salı

Kia Telluride


Kia'nın büyük SUV modellerinden Telluride ikinci nesline kavuştu. Eskisinden de dikkat çekici bir dış görünüm sunan otomobilin iç mekanı da modern Kia modellerinin tasarımına kavuşmuş. Genişleyen boyutlar da önceki nesil modelleri dar bulanların yüzünü güldürecek.

Köşeli hatlarını koruyan otomoblin dik yerleşimli LED farları da önceki nesilde olduğu gibi köşelere kadar çekilmiş. Büyük ön panjur ve ileriye doğru çıkıntı yapan bölümü siyah renkte sunulan tampon heybetli duruşu pekiştirmiş. Kaput üzerinde de iki yüksek tepecik bulunuyor. Jantlar ve kapı altı korumalarıysa donanım seçeneğine göre farklı tasarım sunabiliyor.

58 mm uzayıp 25 mm yükselen Telluride'ın aks mesafesi de 75 mm artmış. Hemzemin kapı kollarına sahip olan modelin tavan rayları da X-Pro donanımında çok daha yüksek yapılı. Geniş bir D sütununa sahip olan aracın dik yerleşimli stopları da köşelerde bulunuyor. Spoiler ve bagaj kapağı seviyesinde tutulan arka tampon da bu bölümün dikkat çeken noktaları arasında. X-Pro paketi her iki tamponda da kırmızı renkli bir çift çekme noktası sunuyor.

Üç koltuk sırası sunmayan devam eden SUV çift renkli döşemelerle şık bir iç mekana sahip. Dört kollu direksiyon simidi arkasında yer alan dijital gösterge paneli dokunmatik ekranla bitişik tasarım sunarken orta konsolda yer alan düğme sayısı azaltılmış. Vites kolu da direksiyon kolonuna alınmış. İkinci koltuk sırasında tekli üniteler alınırsa elektrik kumandası da standart olarak sunulmakta.

Kaputu altında artık V6 ünite sunmayan aracın 2.5 litre hacimli, benzinli ünitesi turbo besleme yardımıyla 278 beygir güç, 423 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan araç önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor. X-Pro paketiyle birlikte tork yönlendirme de mümkün oluyor.


Aynı motora sahip olan hibrit seçeneği 334 beygir güç 461 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli otomatik şanzımana ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 1.65 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan modelin menziliyse 1.000 km'yi zorluyor. 

10 Kasım 2025 Pazartesi

Toyota Hilux


Toyota'nın efsanevi modellerinden Hilux yeni nesline kavuştu. Dokuzuncu nesil Hilux, tarihinde ilk defa elektrikli olarak da sunulacak. İlerleyen dönemde pick up ailesine hidrojenle çalışan bir seçenek de eklenecek. Modelin temelleriyse artık eskisinden de güçlü.

Japon üreticinin SUV modellerini andıran köşeli hatlara sahip burun kısmında inceltilen LED farlar görülebiliyor. Yüksek ve düz yapısıyla heybetli duran ön bölümde çok geniş tutulmayan panjur ve logo yerine gelen Toyota yazısı görülebiliyor. Tamponun alt kısmı da siyah ve gümüş renkli korumalara sahip.

Farklı motor ve donanım seçeneklerinde farklı jantlarla sunulacak Hilux'ın içten yanmalı motora sahip seçeneklerinde siyah renkli çamurluk korumaları kullanılmış. Yan aynalar ve kapı kolları da bu renge boyanabilirken kapıların altında basamaklar yer alıyor. Aracın boyu 5.320,  aks mesafesiyse 3.085 mm olarak açıklanıyor.

Yine köşeli hatlara sahip olan arka bölümü Isuzu D-Max'i andıran Hilux burada LED stoplar ve yanlarında basamak olarak kullanılabilecek boşluklara sahip siyah tamponla öne çıkıyor. Kasa kapağında büyük Toyota baskısı sunulurken model adı kapağın koluna işlenmiş. Yüzgeç anten ve kasa barları da donanıma eklenmiş.

Avrupa'da sadece dört büyük kapıya sahip gövde seçeneği sunulacak olan aracın diğer pazarlarda iki ve küçük arka kapılı versiyonları da bulunacak. İç mekanı da çok daha modern hale gelen modelde dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran kapaklı bardaklıklar ve birçok depolama bölümü sunuluyor. 3 kollu direksiyon simidinde de logo sunmayan Toyota motor seçenğine göre vites kolunu bile farklı şekillerde sunuyor.

Kaput altında eskiden olduğu gibi 2.7 litre hacimli benzinli ve 2.8 litre hacimli Diesel üniteleri sunmaya devam eden Hilux ikinci motorun 48 Volt hafif hibrit yardımcılı versiyonunu da üretiyor. İlerleyen dönemde aileye katılacak hidrojenli Hilux henüz detaylandırılmadı. Aynı şekilde aracın GR versiyonundan da haber yok.

Sürpriz haberse elektrikli Hilux olarak karşımıza çıkıyor. Daha aerodinamik jantlar ve gövde rengine boyanan çamurluk korumalarıyla öne çıkan modelin ön panjuru da çok daha az açıklık sunuyor. Ön aksta 205, arkadaysa 269 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru sunan model 196 beygir gücünde. 59.2 kWh kapasiteli bataryalarsa yaklaşık 240 km menzil sunuyor. Elektrikli araç 715 kg yükleme, 1.600 kg çekme kapasitesine sahip. İçten yanmalı motorlu kardeşlerindeyse bu değerler sırasıyla 1 ve 3.5 ton.