19 Ekim 2018 Cuma

Chevrolet Yenko/SC Camaro


SEMA yaklaştıkça A.B.D. merkezli üreticilerin drag yarışları için geliştirdiği özel modeller de ortaya çıkmaya başlıyor. Bu yıl sahneye çıkan ilk araç olan Chevrolet Camaro'nun kaputu altında büyük bir güç yatıyor.

Aslında dışarıdan bakıldığında rakipleri kadar iddialı görünmeyen otomobilin gövdesi üzerinde özel grafikler, 20 inç çaplı jantlar, hava girişine sahip karbon fiber kaput, spoiler ve splitter bulunuyor.


İç mekanında sYc logolu koltuklar, özel üretim plakaları, Yenko armalı paspaslar ve farklı kapı eşik çıtaları görev yaparken 2. etap modifikasyonlu araçta Recaro koltuklar da yer alıyor.

Adaptif süspansiyon sistemi ve limitli kaydırmalı diferansiyele de sahip olan bu versiyonun kaputu altında yatan 6.8 litre hacimli V8 motor, kompresör besleme yardımıyla 1013 beygir güç üretebilirken ilk etap modifikasyonda güç 846 beygire iniyor.

17 Ekim 2018 Çarşamba

Porsche Panamera GTS


Porsche Panamera ailesi genişliyor. Alman marka, diğer modelleri için de sunduğu GTS armasını yeni nesil Panamera'da da sunmaya başladı. Aracın bu nesilde iki gövde seçeneği bulunacak.


Dışarıdan bakıldığında GTS logoları ve 20 inç çaplı jantlarıyla tanınabilecek modelde siyah renkli detaylar sunan görünüm paketi de bulunuyor. İç mekanda standart olarak daha fazla Alcantara döşeme sunulurken koyu renkli alüminyum trim parçaları ve GTS armalı koltuklar da donanımda.

Adaptif süspansiyon sistemini standart donanımda bulunduran model 10 mm alçaltılırken güçlendirilen fren sisteminde, önde 390, arkadaysa 365 mm çaplı diskler görev yapıyor.


Kaputu altına yer alan çift turbo beslemeli, 4 litre hacimli V8 motor 460 beygir güç, 620 Nm tork üretebilen otomobil dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana sahip. 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati, gövde seçeneğine göre 289 ve 292 km/s olarak değişiyor.

Vanderhall Carmel


2010 yılında A.B.D.'nin Utah eyaletinde kurulan Vanderhall, üç tekerlekli araçlar üreten bir firma. Venice ve Edison gibi kapısı bulunmayan modellere sahip olan firma ürün gamını zenginleştirmeye başladı.


Arkaya doğu açılan kapılara sahip olan modelin farları, ön bölümünün tamamını kaplayan panjurun içine gizlenmiş. İki kişilik modelin iç mekanıysa tahmin edileceği gibi sade bir tasarıma sahip.


Kaputu altında GM raflarından alınan 1.5 litre hacimli bir motor bulunan Carmel turbo besleme yardımıyla 202 beygir güç, 275 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 96 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 222 km/s.

GMMC Eupheme EV


Elektrikli otomobillerin çok popüler olduğu Çin'den bu tip bir araç daha geliyor. Guangzhou ve Mitsubishi ortaklığı GMMC tarafından üretilen araç farklı tasarımıyla dikkat çekiyor.


Dışarıdan bakıldığında köşeli hatlarıyla gözlerden kaçmayan otomobilin çok şık olduğu söylenemese de farklı C sütunu tasarımı ve stoplarda korunan papyon deseni farklı bir görünüm sunabiliyor.


İç mekanında ilginç şekilde ağırlıklı olarak yuvarlak hatlar kullanan modelde bulunan deri döşeme koltuklar ve kapı içleri haricinde ön konsolda da görülebiliyor. Elektrik motoru hakkında bilgi verilmeyen modelin 410 km menzile sahip olduğu açıklandı.

Škoda Kodiaq GT


Avrupaşı üreticiler Çin'e çalışmaya devam ediyor. Çek marka Škoda, Kamiq'in ardından yine sadece Çin'de satacağını açıkladığı SUV modeli Kodiaq GT'yi tanıttı. Araç, Kodiaq'ın coupé tasarımlı seçeneği.

Önden bakıldığında yeni tamponu sayesinde standart Kodiaq'tan biraz daha sportif görünen 4.63 metre boyundaki otomobilin ön çamurluklarının arkasında farklı bir süs parçası yer alıyor. Tavanı erken alçalmaya başlayan otomobilin arkasıysa yepyeni.


Yatık bir bagaj kapağı camı ve yanlara doğru uzayan spoiler sayesinde dinamik bir arka bölüme sahip olan Kodiaq GT'nin LED stopları da hoş bir tasarıma sahip. Farklı yapıya sahip tamponda reflektörlerin arası da kırmızı renkte sunulurken çift egzoz çıkışı da sportif duruyor.


İç mekanında alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, karbon fiber görünümlü trim parçaları dikkat çeken otomobilin ön koltukları sabit kafalıklara ve yüksek yan desteklere sahip.

Aracın kaputu altında kullanılan 2 litre hacimli, benzinli motorun 186 ve 220 beygir güç üretebilen iki seçeneği bulunacak. İlk seçenek önden, ikincisiyse dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunulacak.

BMW X7


BMW'deki SUV çıkgınlığı bitmiyor. Alman üretici şimdi de Mercedes GLS'ye doğrudan rakip olacak dev aracını tanıttı. İddialı bir görünüme sahip olan aracın hatları, 2017 yılında tanıtılan X7 iPerformance konseptine benziyor.


Markanın şimdiye kadar seri üretim araçlarında kullanılan en büyük panjura sahip olan X7'te ince yapılı LED farlar kullanılırken dik yapılı ön bölüm heybetli duruşu pekiştirmiş. 20, 21 veya 22 inç çaplı jantlar sunan otomobilin arkasında LED stoplar ve bunlar arasında, aynı 7 Serisi'nde olduğu gibi kromajlı çıta dikkat çekiyor.

Ön çamurluktan başlayıp kapıların altından devam eden bir kromajlı çıtaya daha sahip olan araç 5.150 mm boya, 2 metre genişliğe, 1.805 mm yüksekliğe ve 3.100 mm aks mesafesine sahip. Bu arada pnömatik süspansiyon sistemi de aracın standart donanımında yer alıyor ve arazi sürüşlerinde gövdeyi yükseltebiliyor.


İç mekanında yeni nesil BMW modellerinin şık çizgilerine sahip olduğu görülebilen X7'de dijital gösterge paneli ve geniş bilgi-eğlence ekranı standart olarak sunuluyor. 3 koltuk sırası bulunan otomobilde 5 bölgeli havalandırma sistemi, üç parçalı açılır tavan, ve 20 hoparlörlü Bowers & Wilkins ses sistemi gibi donanımlar alınabiliyor.

İkinci koltuk sırası ister üç kişilik ister tekli bir çift koltuktan oluşabilen araçta bütün bu koltuklar elektrikli olarak hareket edebiliyor ve hem ikinci hem de üçüncü sıra bu şekilde katlanabiliyor. En arka sırada bile hoparlör, koltuk ısıtması, havalandırma kanalları, bardaklık ve ahşap kaplama sunan BMW X7'nin bagaj hacmi 326 ile 2.120 litre arasında değişiyor.


Sıralı 6 silindire ve 3 litre hacme sahip Diesel motorları xDrive30d'de 265 beygir güç, 620 Nm tork, M50d'de ise 400 beygir güç, 760 Nm tork üretebilen X7'nin aynı hacimli benzinli ünitesi xDrive40i'de 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Avrupa'da satılması düşünülmeyen xDrive50i'de görev yapan 4.4 litre hacimli V8 motorsa 462 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor.

14 Ekim 2018 Pazar

Ford Tourneo Custom 2.0 EcoBlue Titanium Plus


Gün geçtikçe daha çekici görünmeye başlayan 8+1 ticari araçlar pazarında bir de yerli üretim model bulunuyor. Ford markası taşıyan bu model 2017 yılında geçirdiği makyaj operasyonunun ardından 2 litre hacimli yeni motoruna kavuşurken donanımı ve iç mekan tasarımında da önemli gelişmeler oldu. Bakalım yaşanan değişiklikler Tourneo Custom'ı rekabette nereye getirmiş.