25 Nisan 2019 Perşembe

Lincoln Corsair


Lincoln, en küçük SUV modelini tanıttı. Üstelik A.B.D. merkezli üretici, yeni aracı tanıtmak için New York'u değil Şanghay'ı seçti. Çin'de üretilip bu ülkede satılacak olan Corsair'e yakında A.B.D.'de üretilen kardeşi de eşlik edecek.

Markanın sade çizgilerini taşıyan model küçültülmüş bir Aviator'ı andırıyor. Biraz daha agresif görünüm sunan farlar ve dik ön panjur, büyük jantlar ve camların altına sabitlenmiş yan aynalarla dinamik bir görünüm veriyor. Çift egzoz çıkışı, spoiler ve arka bölümü boydan boya geçen ince LED stoplar da sportif görünüyor.


İç mekanda premium marka özellikleri göstermeye devam eden Corsair'de çift katlı ön konsol, deri döşeme, ahşap ve metal trim parçaları, dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve alt kısmı boşaltılmış orta konsol sunuluyor. Havalandırma ızgaralarının, ön yolcuya doğru uzanmasıysa Volkswagen Passat'ı hatırlatıyor.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip iki benzinli motor seçeneği bulunan Corsair'in 2 litre hacimli ünitesi 254 beygir güç, 375 Nm tork üretebilirken 2.3 litre hacimli ünite 284 beygir güç, 422 Nm tork üretebiliyor. Her iki araçta da 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.

Fiat Argo Trekking


Fiat, bir araçla hem Argo diğer taraftan da Trekking ailesini genişletiyor. Güney Amerika pazarlarında popüler olan Argo'nun araziye daha uygun versiyonunu tanıtan İtalyan üretici bu modelle birlikte farklı araçlara da rakip oldu.

Standart modellerden 40 mm daha yüksek olan otomobilin gövdesinde farklı grafikler görülebilirken tavan ve yan aynalar siyah renkli olarak geliyor. 15 inç çaplı jantlar, spoiler ve tavan rayları da standart donanımda.


İç mekanında daha az farklılık sunan Argo Trekking'de yenilenmiş koltuk döşemeleri, Trekking armaları ve siyah renkli Fiat amblemine sahip direksiyon simidi kullanılmış.

Kaput altında yer alan 1.3 litre hacimli motor hem benzin hem de etanolle çalışabiliyor. İkinci yakıtla 110 beygir güç, 140 Nm tork üretebilen ünite 5 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilmiş ve gücü ön aksa aktarıyor.

Renault Master ve Trafic


Renault'nun makyajlanan ticari modelleri arasına Master ve Trafic de eklendi. Hem dış hem de iç mekanlarında gözle görünür değişiklikler yapılan modellerin motorlarında da geliştirme çalışmaları yapılmış.


Ailenin büyüğü Master'ın ön bölümünde daha küçük farlar ve LED gündüz aydınlatmaları dikkat çekerken kromajlı ön panjur ve yeni tampon da gözlerden kaçmıyor. Trafic'te tamamı LED farlar sunan Renault bu modelin de panjur ve ön tamponunu yenileyerek modeli güncellemiş. Ayrıca yeni gövde renkleri ve jant seçenekleri de donanımlar arasına eklenmiş.


İç mekana geçildiğinde her iki modelin de bineklere daha da yaklaştığı söylenebilir. Master'da kullanılan yeni gösterge paneli, direksiyon simidi, havalandırma ızgaraları ve dokunmatik ekranlı orta konsol modern bir görünüm sunarken Trafic'in Clio'dan alınmış gibi görünen gösterge paneli ve orta konsolu, aracın havasını değiştirmiş.

Her iki modelin de donanımına kör nokta uyarısı, yan rüzgar yardımcısı, geri görüş kamerası, otomatik acil durum frenleme sistemi ve treyler çekme yardımcısı eklenmiş.


2.3 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan Master seçeneklerinin gücü 180, torkuysa 400 Nm'ye ulaşırken artık Euro 6d-Temp egzoz normlarını karşılayan motorlar 100 km mesafede 1 litreye kadar yakıt tüketimi düşüşü sunuyor. Elektrik motorlu seçeneği de sunulan Master'ın bu versiyonu, motorunu Zoe ile paylaşıyor. Diesel seçeneklerdeyse 6 ileri vitesli manuel veya yarı otomatik şanzımanlar seçilebiliyor.


Trafic'in kaputu altında görev yapan 2 litre hacimli motorsa 120 ile 170 beygir arasında güç üretebiliyor ve tüketimdeki azalma 0.6 litre/100 km seviyesinde. Ayrıca en güçlü motorla donatılan seçenekte ilk defa 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman sunulmakta.

Renault Alaskan


Renault'nun pick up modeli de güncellenen ticari araçlar arasına katıldı. Artık daha temiz motorlara sahip olan aracın arka süspansiyon sistemi de yenilendi. Bu sayede konfor ve taşıma kapasitesinde artış yaşanmış.

Görünümünde sadece yeni jant seçenekleri fark yaratan aracın iç mekanında Android Auto ve Apple Carplay uyumlu bilgi-eğlence sistemi kullanılmaya başlanmış. Ayrıca beş noktadan bağlantılı arka süspansiyon sistemi sayesinde yükleme kapasitesi 1.1 tona ulaşmış.


Nissan Navara ve Mercedes X-Class ile platform kardeşi olan aracın kardeşlerinden aldıkları bu kadarla sınırlı değil. Mercedes logolu pick up'tan da arka fren disklerini ödünç alan Alaskan'ın fren performansı iyileşmiş.

Kaputu altında 2.3 litre hacimli turbo Diesel motoru kullanmaya devam eden Alaskan'ın 160 ve 190 beygir güç üretebilen seçenekleri sunuluyor. SCR sayesinde daha temiz egzoz gazı salınımı yapabilen ünitelerden düşük güçlü olanı artık 425 Nm tork üretebiliyor.

Aston Martin DBS Superleggera Volante


Aston Martin'den beklenen haber geldi. İngiliz üretici, en güçlü yol otomobili DBS Superleggera'nın üzeri açılabilen seçeneğini tanıttı. Artan ağırlığa rağmen modelin performansı dikkat çekici olmayı sürdürüyor.


Tahmin edileceği gibi sabit tavanlı kardeşiyle benzer bir görünüme sahip olan Volante'nin bez tavanı 8 kattan oluşuyor ve 8 farklı renkte alınabiliyor. Ünitenin açılıp kapanması 14 saniye sürüyor. İç mekanda da yenilik sunmayan otomobl 2+2 oturma düzeni sunmaya devam ediyor.


Kaput altında 5.2 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip, V12 motor bulunan araç 725 beygir güç, 900 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilen modelin 0-160 km/s deparı 6.7 saniye sürüyor. Maksimum süratse 340 km/s.

Enovate ME-S


Çin'in elektrikli otomobil konseptlerinin sonu gelmeyecekmiş gibi görünüyor. Tasarımı porsche modellerini andıran ME-S konsepti de bunlardan birisi. Aracın teknik verileri de görünümünü destekler nitelikte.

Tasarım bölümünün başında, daha önce Porsche için çalışmış Hakan Saraçoğlu bulunan firmanın bu modelinde Porsche dokunuşları görmek sürpriz değil. Sivri bir burun yapısına sahip araçta büyük jantlar, ön çamurluklar arkasında hava çıkışı, yan aynalar yerini alan kameralar, ince uzun stoplar ve dinamik görünümü pekiştiren bir tavan yapısı bulunuyor.


İç mekana geçildiğinde bir konsept olduğunu belli etmeye devam eden araçta çok parçalı cam tavan, dört adet tekli koltuk, hem ön hem de arkada dokunmatik paneller ve oval bir direksiyon simidi bulunuyor. Gösterge paneli ön bölüm boyunca uzanan otomobilin arka kapıları geriye doğru açılıyor.

Motor gücü açıklanmayan otomobilin dört tekerlekten çekişli olduğu ve 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyede ulaşabildiğiyse kesinleşti. Ayrıca 800 Volt sisteme sahip model 300 kW hızlı şarj istasyonlarıyla uyumlu olacak.

Renault Kangoo ZE Concept


Renault'nun geleceği şekillenmeye başladı. Fransız üretici, düzenlediği organizasyonda gelecekte piyasaya süreceği Kangoo'nun neye bezeyeceğini gösterirken modelin elektrikli seçeneğinin de üretimde kalacağını doğruladı.


Markanın binek modellerinde kullandığı parantez biçimli LED gündüz aydınlatmalarını kullandığı görülen Kangoo konseptinin ön bölümü şık bir duruşa sahip. Yan aynaların yerine kameralar geçerken büyük jantlar ve LED stoplar da şık görünüyor. Modelin iç mekanı ve elektrik motoru hakkındaysa henüz bir bilgi verilmiş değil.

22 Nisan 2019 Pazartesi

Chevrolet Tracker ve Trailblazer, Buick Encore ve Encore GX


GM ailesinin de Çin'de ilginç tanıtımları vardı. Aslında sergilenen araçlar kompakt SUV modellerdi ve kaputlarının altında da son zamanların trendi olan elektrik motorları bulunmuyordu ama bütün araçların kardeş olması yine de ilginçti.


Sade fakat bir o kadar da oturaklı görünen Tracker, markanın Çin pazarında sahip olduğu yüzü en iyi şekilde yansıtan SUV modellerinden. Özellikle yan bölümde köşeli hale gelen hatlarıyla dikkat çeken modelin kardeşi Trailblazer, çift katlı far tasarımıyla daha iddial görünüyor. Bu modelin C sütunu da hem daha kalın, hem de karakter çizgileri gibi daha sofistike.


Buick armasına sahip SUV modellerinde de tasarım anlamında büyük yenilikler görmek zor. Dinamik görünen ve Çin'de satılan diğer Buick modelleri gibi Opel markası taşıyan araçları andıran otomobillerden Encore daha kısa boylu.


Farklı tavan rengi, daha agresif hava girişlerine sahip ön tampon ve gövde rengi şerit sunan jantlar gibi detaylar sayesinde büyük kardeşinden ayrılabilen aracın kaputu altında benzinli motorların görev yapacağı açıklansa da detay verilmedi.


Teknik olarak Encore'un biraz daha uzun versiyonu olan Encore GX, daha oturaklı ve ağırbaşlı bir çizgiye sahip. Araçların sahip olacakları açıklanan şanzımanlardan tam otomatik olanı 9 ileri vitesliyken diğeri sürekli değişken oranlı bir otomatik (CVT).

Buick GL8 Avenir Concept


Çin'de tanıtılan araçlar arasında elektrikli olmayanlar da yok değil. Evi A.B.D.'de daha az tutulan Buick markasının GL8 Avenir isimli MPV modeli bu ülkede satılıyor olsa da bu, firmanın aynı isimle bir konsept tanıtmasına engel değil.


Büyük ön panjur, LED farlar ve hava girişlerine sahip tampon sayesinde önden dinamik bir görünüm veren aracın yan bölümünde jantlar dahil birçok yerde kromaj görmek mümkün. İnce yapılı yan aynaları aracın konsept olduğunu hatırlatırken arkada spoiler, yan deflektörler, yatay stoplar ve ön tamponun görünümünü andıran tampon dikkat çekiyor.


Delikli disklere sahip bir fren sistemiyle donatılan aracın iç mekanı çift renkli deri döşeme, dijital gösterge paneli, 12 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran, 14 inç head up display ve metal trim parçalarıyla farklı bir duruşa sahip.


Asıl lüksse arka bölümde. Burada iki adet tekli koltuğa sahip olan araç bu koltuklarda yatma, ısıtma, soğutma ve masaj fonksiyonları sunuyor. Ön koltukların sırtlıklarında ekranlar yer alırken bu bölümde buzdolabı da sunuluyor.

Qiantu K50 By Mullen


Çin'den çıkan elektrikli modeller arasında spor otomobiller de bulunuyor. A.B.D. pazarına Mullen tarafından ithal edileceği açıklanan Qiantu K50 de bunlardan bir tanesi.

Alçak ve geniş yapısıyla dikkat çeken otomobilin karbon fiber gövdesi ve alüminyum iskeleti hafifleme sağlarken tavana yerleştirilmiş güneş panelleri, otomobil hareket halinde değilken iç mekanı serin tutma görevini yerine getiriyor.


İç mekanına geçildiğinde beklediğimiz gibi dijital gösterge paneli ve büyük bir dokunmatik ekrana sahip olduğu görülebiliyor. Metal pedal seti, deri ve Alcantara döşemeler, sabit kafalıklara sahip koltuklar ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi de donanımda sunulmakta.

Ön ve arka aksta yer alan elektrik motorları toplamda 435 beygir güç üretebilirken 78 kWh kapasiteli pillerin 300 km üzerinde menzil sunacakları belirtiliyor.

21 Nisan 2019 Pazar

Aston Martin Rapide E



Elektrikli otomobil kervanına ilginç bir marka daha katılıyor. İngiliz spor otomobil üreticisi Aston Martin, dört kapılı modeli Rapide'in elektrik motoruna sahip seçeneğinin seri üretime hazır versiyonunu tanıttı. Araçtan 155 adet üretilmesi planlanıyor.

Dış görünüşüne bakıldığında, ana hatlarının diğer Rapide modelleriyle aynı olduğu görülebilen otomobilde farklı hava girişlerine sahip bir ön tampon, elden geçirilmiş panjur, daha aerodinamik jantlar ve büyük bir difüzöre sahip arka tampon kullanılıyor.


İç mekanda ise değişim daha da az. İlk bakışta farklı olduğu görülebilen tek şey gösterge panelinin dijital olması.

610 beygir güç, 950 Nm tork üretebilen bir çift elektrik motoruna sahip olan araç arkadan itişli. Normalde V12 motorun bulunduğu yere konumlanan 65 kWh kapasiteli bataryalar 320 km menzil sunabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyeden kısa sürede ulaşabilen aracın maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.

Nissan Sylphy


Nissan'ın Çin'de tanıttığı araçlar arasında Sylphy'nin yeni nesli de bulunuyor. Şık bir görünüme sahip olan sedan model ilerleyen aylarda Sentra ismiyle farklı pazarlarda satılmaya başlayacak.

Büyük ön panjur ve LED farlarıyla dinamik duran aracın yan bölümünde şık karakter çizgileri bulunuyor. C sütununa gelindiğinde hatchback seçeneklerde karşımıza çıkan ilginç tasarımın bir kere daha bizlerle olduğu görülüyor. LED stoplar ve difüzör görünümlü parça da sportif duruşu pekiştirmiş.


İç mekan için de benzeri yorumlar yapılabilir. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, orta bölümü dijital olan göstergeler, bol bol deri döşeme ve orta konsolun üzerine yerleştirilmiş dokunmatik ekran hoş duruyor.

Performans verileri henüz açıklanmayan aracın 1.6 litre hacimli, benzinli bir motora sahip olacağıysa kesinleşti. Ayrıca şanzıman da sürekli değişken oranlı bir otomatik (CVT) olacak.

Mini Clubman


Mini'nin en ilginç biçimli modellerinden olan Clubman makyajlandı. Çok abartılmayan operasyon sonrasında modelin kişiselleştirilmesi daha da kolay olurken teknik anlamda bir değişiklik yapılmamış.

Yeni aracın ön kısmında farklı panjur, elden geçirilmiş tampon ve çevresine gündüz aydınlatması eklenmiş LED sis farları görülebiliyor. 17, 18 ve 19 inç çaplı jantlara yeni tasarımlar eklenirken gövde renklerinin sayısı da artmış. Stopları da Union Jack biçimli iç desene kavuşan araçta piyano siyahı dış trim parçaları alınabiliyor.


İç mekanda da yeni trim parçalarını seçenekler arasına katan Mini, farklı döşemeler ve daha çok fonksiyon sunan bilgi-eğlence ekranı gibi yeniliklere sahip. Sürüş yüksekliğini 10 mm alçaltan sportif süspansiyon sisteminin yanında adaptif süspansiyon sistemi de opsiyonlar arasına eklenmiş.

Kaputu altında bir yenilik olmayan araç 3 benzinli 3 de Diesel motor seçeneğine sahip. Güçleri 102 ile 192 beygir arasında değişen ünitelerin en güçlüleri dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabiliyor. Şanzımanlarsa motora göre 6 ileri vitesli manuel, 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik ve 8 ileri vitesli tam otomatik arasında değişiyor.

Renault City K-ZE


Renault, geçtiğimiz yıl konsept halini Paris'te tanıttığı elektrikli şehir otomobilinin seri üretime hazır versiyonunu Çin'de sergiledi. İlginç bir görünüm sunan modelin pilleri de hızlı bir şekilde şarj olabiliyor.

Çift katlı far tasarımını benzimseyen araçlar arasına katılan modelin yerden yüksekliği 150 mm olarak açıklandı. Çamurluklarının çevresi siyah plastikle korunan model mavi süslemeleriyle elektrikli bir araç olduğunu belli ediyor. Tavan rayları, küçük stoplar ve agresif bir görünüm sunan arka tampon da donanımda.


İç mekanında dijital gösterge paneli ve 8 inç büyüklüğünde bir dokunmatik ekran barındıran araç bunlar dışında dikkat çekici detaylar barındırmıyor. Vites, ön koltuklar arasına yerleştirilen çevirmeli kumanda tarafından seçilirken bagaj hacmi 300 litre olarak açıklanıyor.

Aracın teknik detayları henüz açıklanmamış olsa da menzilinin 250 km olacağı biliniyor. Ayrıca hızlı şarj sayesinde piller, 0'dan %80 doluluk oranına 50 dakikada ulaşabiliyor.

Lotus Evora GT4


İngiliz üretici Lotus'un da Çin'de tanıtacak bir konsepti vardı. Üretime hazır haliyle fuarda boy gösteren Evora GT4, Çin kontrolündeki markanın yakın zamanda pistlere süreceği yeni modelinin habercisi.

Birleşik Krallık ve Çin bayraklarının birlikte resmedildiği gövdesiyle dikkat çeken otomobilin gövdesinde birçok karbon fiber parça kullanılmış. Splitter, hava girişli tavan, dev spoiler, küçük yan aynalar ve difüzör bu parçalar arasında. Tek bijonlu jantlar, arka çamurluklar önüne açılan hava girişleri ve daha agresif duran arka kısım da gözlerden kaçmıyor.


Tam boy takla kafesiyle donatılmış iç mekanında bir yarış koltuğu, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemeri, yangın söndürücü, çok fonksiyonlu ve tek hamlede yerinden sökülebilen direksiyon simidi, Alcantara döşeme ve dijital gösterge paneli de bulunuyor.

3.5 litre hacimli V6 motoru 456 beygir güç, 510 Nm tork üretebilen otomobil sadece 1.200 kg ağırlığında. Limitli kaydırmalı diferansiyel ve 6 ileri vitesli sıralı şanzımanla birlikte modelin maksimum sürati 275 km/s'i buluyor.