30 Mayıs 2020 Cumartesi

ATS Corsa RR Turbo


ATS işleri büyütüyor. Sınırlı üretim GT gibi bir araçla hayatta kalan marka artık pistlere özel otomobil üretimine geçiyor. Yola çıkma izni olmayan Corsa RR Turbo, GT3 dahil birçok kategoride yarışabilecek.

Görünümüne bakarak modeli, her yeri aerodinamik paketin parçalarıyla donatılmış bir ATS GT olarak tanımlamak mümkün, büyük splitter, sayısız deflektör, geniş yan etekler, dev bir spoiler, tavanda ek hava girişi ve difüzör bütün otomobilin bir aerodinamik test maketi gibi görünmesini sağlamış.

İç mekanda da neredeyse hiçbir kumanda elemanı görülmeyen araçta tam boy takla kafesi, yere sabitlenmiş metal pedallar, ortaya yerleştirilmiş dijital gösterge paneli, sökülebilir direksiyon simidi, metal vites kolu, yarış kolruğu ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri bulunuyor. Verilerin görüntülenip kolayca yüklenebilmesi için de bir tablet orta konsola eklenebiliyor.


Turbo beslemeye sahip motoru 600 beygir güç üretebilen otomobil yaklaşık 800 kg'lık boş ağırlığa sahip. Vergiler hariç 132.000 Euro seviyesinden başlayan fiyatıyla ortalama bir GT3 otomobilinden çok daha düşük fiyatlı olan modelin bakım masrafları da yarı yarıya düşük. Corsa RR Turbo'nun planlanan yıllık üretim sayısıysa 30 adet.

29 Mayıs 2020 Cuma

Acura TLX


Acura'nın sportif sedan modeli TLX'in merakla beklenen yeni nesli tanıtıldı. Otomobilin tasarımını, geçtiğimiz yıl tanıtılan Type S konseptine benzeten marka bu sayede Alman sedanlarına daha dişli bir rakip olma peşinde.

Alman modellerde olduğu gibi farklı donanım seviyelerinde farklı tamponlar ve jantlar kullanmaya başlayan otomobilin ön bölümünde çokça çıkıntıya sahip kaput, beşgen panjur ve LED farlar dikkat çekiyor. Jant çapları 18 ile 20 inç arasında değişen TLX'in yan karakter çizgisi ve genişletilmiş çamurlukları da dinamik detaylar arasında.


Arka bölümde yatay stoplar, kısa bir bagaj kapağı ve köşeli çift egzoz çıkışı olan otomobilin tavanında yüzgeç anten görülebiliyor. Type S paketli seçeneklerdeyse önde splitter, arkada spoiler, karartılmış aydınlatma grubu, dörtlü egzoz çıkışı, difüzör ve ön panjur çamurluklarda Type S logoları bulunuyor.

İç mekanında bir NSX havası esen TLX'in gösterge tablosu analog olsa da yükseltilmiş orta konsol modern görünüyor. Artık tek bir dokunmatik ekran sunan aracın bu ünitesi dokunmatik bir yüzeyden kumanda alıyor. A-Spec seçeneklerde daha büyük vites değiştirme kulakçıkları sunulurken Type S'te alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve armalı koltuk kafalıkları standart.


TLX ve A-Spec'in kaputu altında görev yapan 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli motor 276 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. 10 ileri vitesli otomatik şanzıman ve önden çekişli olarak sunulacak araçlarda dört tekerlekten çekiş sistemi de opsiyonel olarak alınabilecek. Type S ise 360 beygir güç, 480 Nm tork üretebilen çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli bir V6 ile satılacak.

28 Mayıs 2020 Perşembe

Volkswagen Nivus


Volkswagen'in SUV aşkı bitmiyor. Alman markanın Brezilya ayağı, bu ülkede üretilecek Nivus'u tanıttı. Üstelik bu sefer otomobilin uluslararası pazarlarda da satılacağı açıklandı. Avrupa'ya gelişse 2021'in ikinci yarısı olarak açıklandı.


Markanın köşeli tasarım diline sahip olan otomobilde büyük sayılabilecek bir ön panjur, LED farlar, dik yerleşime sahip sis farları ve şık sportif duruşa sahip tampon hava girişi, 17 inç çaplı jantlar, tavan rayları, siyah renkli gövde korumaları, spoiler, koyu renkli stoplar ve arkaya doğru alçalan tavan dikkat çekiyor.

Polo temelleri üzerine geliştirilen otomobilin boyutları T-Cross'unkine yakın. 4.266 mm boya, 1.757 mm genişliğe ve 1.493 mm yüksekliğe sahip olan modelin aks mesafesiyse 2.566 mm olarak açıklandı.


İç mekanda da Polo izleri görülebilen Nivus'ta dijital gösterge paneli, üç kollu direksiyon simidi ve fiziksel butonlara sahip olmayan, 10 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran sunuluyor. Bagaj hacmiyse 415 litre.

Kaputu altında 1 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, 3 silindirli, benzinli motor bulunan otomobil yakıt olarak E85 kullanabiliyor. Benzinle 116 beygir güç üretebilen ünite etanolle 128 beygir güç, 200 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımansa standart.

BMW


BMW'nin yenilikleri bitmek bilmiyor. Geçtiğimiz günlerde 5 ve 6 Serisi GT ile X2 xDrive25e'yi tanıtan Alman üretici bu sefer de diğer model ailelerine uyguladığı motorlar ve donanımlarla konuğumuz.

3, 5, 6 ve 7 Serisi yanında X3, X4, X5, X6 ve X7 ailelerinde 48 Volt hafif hibrit kullanmaya başlayan BMW bir taraftan yakıt tüketimini düşürürken diğer taraftan hızlanmalara 11 beygirlik bir katkı yapabiliyor.

Elden geçirilen 3 litre hacimli turbo Diesel ünitede de sunulan bu teknoloji 730d, 730d xDrive, 730Ld, 730Ld xDrive, X3 xDrive30d, X4 xDrive30d, X5 xDrive30d ve X6 xDrive30d modellerinde 286 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. 740d xDrive, 740Ld xDrive, X3 M40d, X4 M40d, X7 xDrive40d'de görev yapan versiyonsa 340 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor.


2 Serisi Gran Coupé'ye giriş Diesel motoru da ekleyen BMW, 218d'de görev yapan otomobilde kullandığı 2 litre hacimli üniteden 150 beygir güç, 350 Nm tork alabiliyor. 6 ileri vitesli manuel ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman modelle birlikte alınabiliyor.

Şarj edilebilir hibrit modellerde kullanılan eDrive Zone fonksiyonu sayesinde Avrupa'nın birçok şehrinde yer alan düşük emisyon alanlarında otomatik olarak elektrik motoru kullanımına geçiliyor.

3 Serisi'nde iDrive'ın 7. sürümünü kullanmayan başlayan BMW bu araçların gösterge panelini de güncellemiş. Modelde yeni M Sport koltuklar ve Phytonic Mavi isimli gövde rengi de sunulmakta.

27 Mayıs 2020 Çarşamba

BMW 6 Serisi GT


BMW'nin yaza girerken tanıttığı makyajlı modeller 6 Serisi GT ile son buluyor. Markanın 5 Serisi ile birlikte tanıttığı otomobil bu aracın tasarım detaylarına ve motor seçeneklerine sahip olmayı sürdürüyor.


Önden bakıldığında, daha ince yapılı LED farlar, yeni panjur ve tampon tasarımıyla dikkat çeken araçta yeni gövde rengi ve jant seçenekleri sunuluyor. Arka tamponu da hafifçe elden geçiren BMW bu kısımda dörtgen egzoz çıkışlarına yer vermiş.

İç mekanda da 5 Serisi izleri görmek mümkün. iDrive'ın 7. sürümüne sahip olan modelde online güncellenebilen yazılım ve yeni trim seçenekleri sunulmakta. Bagaj hacmiyse 600 ile 1.800 litre arasında değişiyor.


Kaputu altında hafif hibrit sistem desteğine sahip 2 ve 3 litre hacimli motorlar görev yapan otomobilin benzinli ve Diesel üniteleri 190 ile 340 beygir arasında güç ve 400 ile 700 Nm arasında tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken motor seçeneğine göre arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş sistemi alınabiliyor.

BMW X2 xDrive25e


BMW'nin hibrit saldırısı devam ediyor. Makyajlı 5 Serisi ile birlikte tanıtılan X2 xDrive25e, bu modelin ilk hibrit versiyonu. Görünümü de farklılaşan otomobilin bagaj hacmiyse biraz küçülmüş.


Dışarıdan bakıldığında yeni ön tamponunda sis farlarının bulunmadığı görülebilen otomobilin farlarına "kötü hava fonksiyonu" eklenmiş 17 inç çaplı jantları standart olarak sunan modelin 10 mm azalan yerden yüksekliği aerodinamik yapısını iyileştirmiş.

İç mekanında hibrit sistem kullanımına özel grafiklere sahip ekranlar bulunan otomobilde yaya tanıma sistemi standart olarak sunulurken pillerin kapladığı hacim nedeniyle bagaj hacmi 410 litreye inmiş. Ayrıca trim parçalarının rengi de mavi olmuş.


Hibrit sisteminde 1.5 litre hacimli, 3 silindirli, benzinli motor bulunan xDrive25e karma kullanımda 220 beygir güç, 385 Nm tork sunuyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi standart olan model 0'dan 100 km/s sürate 6.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 195 km/s'te sınırlandırılmış. 10 kWh kapasiteli bataryalar 57 km'ye kadar menzil sunabiliyor.

BMW 5 Serisi


BMW'den beklediğimiz haberler gelmeye başladı. Alman marka, en popüler modellerinden 5 Serisi'ni makyajladı. Daha sportif bir duruş sergileyen araca 48 Volt hafif hibrit sistem opsiyonu da eklendi.

Beklenen değişikliklerle karşımıza çıkan otomobilde daha ince yapılı LED farlar, yeni tasarım tamponlar ve ön panjur, farklı egzoz çıkışları, deseni değişen LED stoplar, yeni jant ve gövde rengi seçenekleri sunuluyor.


İç mekanda daha az farklılık sunan otomobilin direksiyon simidinde krom trim parçaları bulunuyor. Apple CarPlay ve Android Auto sunan bilgi-eğlence sistemi aynı zamanda iDrive'ın 7. sürümüne de sahip. Deri döşeme renkleri ve konsollar üzerinde yer alan trim parçalarında da farklı seçenekler oluşturulmuş.

Bütün motor seçeneklerinde 48 Volt hafif hibrit yardımcı sunmaya başlayan 5 Serisi'nin Avrupa'da sunulacak benzinli motorları 2, 3 ve 4.4 litre hacimli. Ünitelerin ürettiği güç 184 ile 530 beygir arasında değişirken tork değerleri 290 ile 750 Nm arasında.


Diesel ünitelerin hacimleri de eskiden olduğu gibi 2 ve 3 litre olarak belirlenmiş. Ünitelerin güç ve tork değerleri 190 beygir, 400 Nm'den 340 beygir, 700 Nm'ye kadar uzanıyor. Şarj edilebilir hibrit motorlarında da 2 ve 3 litre hacimli, benzinli üniteler kullanan 5 Serisi, elektrik motorunun da yardımıyla 530e'de 292 beygir güç, 420 Nm tork, 545e'de 394 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. Bütün modellerde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken motor seçeneğine göre arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş sistemi donanımda sunuluyor. Sadece elektrikli kullanımda araçların menzilleri 67 km'ye kadar uzayabiliyor.

Mercedes-Benz E Serisi Coupé ve Cabriolet


Mercedes, Mart ayında başladığı işi tamamlıyor. Bu tarihte makyajlanan E Serisi'nin iki kapılı seçenekleri de çok kapılıların farklılıklarına kavuştu. Araçların sahip oldukları teknoloji seviyesi de gelişmiş.


Dış görünümde ortaya çıkan yenilikler büyük değil. Diğer kardeşlerde olduğu gibi biraz daha yuvarlak hatlara sahip farlar, ön panjur ve tamponun haricinde hafifçe rötuşlanmış arka tampon ve iç tasarımı yenilenmiş stoplar dikkat çekiyor. Dört yeni gövde rengiyle birlikte yeni jant seçenekleri de donanıma eklenmiş.


Araçların iç mekanında karşımıza çıkan en büyün yenilik şüphesiz direksiyon simidi. Çiftli gruplanmış üç kola sahip olan parça üzerinde dokunmatik düğmeler yer alıyor. MBUX'in son sürümüne de kavuşan araçların dokunmatik ekranına sürücünün boyu girildiğinde koltuğun otomatik olarak ayarlanması da yeni bir fonksiyon.


Motorlarını da diğer kardeşleriyle paylaşan ikilinin benzinli ve Diesel üniteleri 194 ile 435 beygir arasında güç üretebiliyor. Bazı ünitelerde sunulan EQ Boost 48 Volt hafif hibrit sistem 21 beygire kadar ek güç ve 250 Nm'ye kadar ek tork üretebiliyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda sunulurken motor seçeneğine göre araçlar arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabiliyor.

MINI Countryman


BMW grubunun yaza girerken tanıtmaya başladığı yenilikler makyajlı Mini Countryman ile başladı. Görünümü çok farklı olmayan otomobili kişiselleştirme yolunda daha da geliştiren marka motorları da daha temiz hale getirmiş.


Countryman'in değişikliklerinde bir sürpriz bulunmuyor. Far ve stoplarla tamponları makyajlanan otomobilde yeni jant ve gövde rengi seçenekleri sunuluyor. Ayrıca Mini, krom trim parçalarını siyaha boyayan bir paketi de donanıma eklemiş.

İç mekanda dijital gösterge paneli ve yeni bilgi-eğlence ekranı en çok dikkat çeken yenilikler. Ayrıca vites kolu ve direksiyon simidinde de ufak rötuşlar yapılmış. Ayrıca bu bölümde yeni deri döşeme ve trim renkleri görülebiliyor.


Motor seçenekleri artık daha az emisyon salınımı yapan Countryman, hacimleri 1.5 ile 2 litre arasında değişen ünitelere sahip. Motor güçleri 136 ile 305 beygir arasında değişirken versiyona göre önden veya dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor. Şanzımanlarsa 6 ileri vitesli manuel, 6 veya 8 ileri vitesli tam otomatik ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik ünitelerden oluşuyor.

26 Mayıs 2020 Salı

Kia Rio


Kia'yı B segmentinde temsil eden hatchback model Rio makyajlandı. Kuzeni Hyundai i20'de kullanılan yeni teknolojilerle donatılan otomobilin iç mekanı da artık daha kaliteli bir görünüm sunuyor.


Makyajlı Rio'nun dış mekanında aslında büyük farklılıklar yok. İki yeni gövde rengi ve farklı jant seçenekleri sunulmaya başlanan aracın ön panjur ve tamponu elden geçirilmiş. GT-Line paketli modellerde farklı yan etekler, daha sportif duran arka tampon ve çift egzoz çıkışı sunuluyor. Anten de artık yüzgeç biçimli.

İç mekanda daha kaliteli trim parçaları kullanmaya başlayan Kia yeni bir mavi trim paketiyle bu kısmı renklendirmiş. Ayrıca en büyük dokunmatik ekranın boyutu da artık 8 inç. Kia, Rio'nun gösterge panelinde de ufak yenilikler yapmış.


Kaput altında da i20'den etkilendiği görülen Rio'nun 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan 1.2 litre hacimli, benzinli motoru 84 beygir güç, 118 Nm tork üretebiliyor. Turbo beslemeye sahip, 1 litre hacimli ünitenin 100 beygir güç, 172 Nm tork üretebilen seçenekleri 6 ileri vitesli manuel, 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik veya manuel şanzımanın akıllı seçeneğiyle alınabiliyor. Bu şanzıman, ayak gazdan çekildiğinde motor ve şanzıman arasındaki bağlantıyı kesiyor. Bu modelde 48 Volt hafif hibrit desteği de bulunuyor.

120 beygir güç üretebilen 1 litre hacimli motoru artık 200 Nm tork sunabilen Rio'nun bu seçeneğinde sadece akıllı 6 ileri manuel ve 7 ileri yarı otomatik şanzıman opsiyonu bulunuyor. Modelde 48 Volt hafif hibrit destek de standart.