25 Ağustos 2012 Cumartesi

Zeus Twelve Gold Rush Magnate Sigma


Daha önce yaptığı uçuk tasarımlarla dikkat çeken Gray Design kurduğu otomobil firmasının ismini Zeus Twelve olarak açıkladı. İşe son sürat giren markanın ilk üç otomobil konsepti hazırlanma aşamasında.

Gold Rush isimli ilk otomobil köşeli hatlarıyla dikkat çeken bir coupé. Sivri bir burun yapısına ve kısa arka tampon-tekerlek mesafesine sahip olan otomobil için düşünülen motor 5.9 litre hacimli bir v12. Büyük ihtimalle Aston Martin raflarından alınması planlanan bu ünite 517 beygir güç üretiyor ve aracı 302 km/s sürate ulaştırması planlanıyor.


Daha yuvarlak hatlara sahip bir sedan olan Magnate, geriye doğru açılan arka kapıları ve arka kısmı açılabilen tavanıyla dikkat çekiyor. 6.75 litre hacimli bir v8 motorla donatılması planlanan aracın 512 beygir güç üretmesi ve 296 km/s maksimum sürate ulaşması düşünülmüş.


Oldukça fütüristik bir görünüme sahip olan Sigma'nın yapısında bolca kullanılacak karbon fiber sayesinde ağırlığının minimum seviyede tutulması planlanmış. Ford raflarından alınması ve Caterham tarafından modifiye edilmesi düşünülen 2 litre hacimli motoru 335 beygir güç üretecek olan aracın maksimum sürati de 290 km/s olarak öngörülmüş.

24 Ağustos 2012 Cuma

Nissan Micra ELLE


Nissan'ın küçük hatchback modeli Micra'nın, moda dergisi ELLE ile birlikte şekillendirilen sınırlı üretim bir versiyona sahip olacağı açıklandı.

Bordo, beyaz veya mavi gövde rekleriyle alınabilecek olan otomobilde 15 inç çaplı, füme renkli jantlar, spoiler, panoramik cam tavan, sis farları, kromajlı ön tampon hava emiş çerçevesi ve ön çamurlukların yanıyla bagaj kapağı üzerinde görülen ELLE logoları standart olarak sunuluyor.


İç mekanında kromajlı kapı kolları, özel döşemeler, ELLE logolu kapı eşik kaplamaları ve paspaslar dikkat çekerken anahtarsız giriş ve çalıştırma, elektrikli katlanabilen yan aynalar, hız sabitleme sistemi ve otomatik klima gibi donanımlar standart olarak sunuluyor.

Navigasyon sistemini de opsiyonel olarak sunan araçta kullanılan 1.2 litre hacimli motorun atmosferik emişli versiyonu 80 beygir güç üretebilirken kompresör beslemeli ünite 98 beygir güç, 142 Nm tork üretebiliyor.

Alfa Romeo MiTo ve Giulietta Sportiva


Alfa Romeo, Quadrifoglio Verde donanımına sahip olamayan MiTo ve Giulietta modelleri için Sportiva isimli donanım paketini sunuyor.

Dışarıdan bakıldığında Sportiva logoları ve 18 inç çaplı jantlarla farklılaşan otomobillerde sportif egzoz çıkışları ve kırmızı renkli fren kaliperleri de kullanılmış.


İç mekana geçildiğinde MiTo'nun siyah renkli koltuk ve tavan döşemesinde yer yer Alcantara göze çarparken vites topuzu, direksiyon simidi ve el freni kolu deri kaplı. Kapı eşiklerine Sportiva logoları eklenen otomobilin dikiş iplikleri beyaz ve yeşil renkli.


İç mekanında deri döşeme ve kırmızı renkli dikiş iplikleri sunan Giulietta'da da Sportiva logolu kapı eşik kaplamaları bulunurken ön ve arka kol dayanakları ve siyah tavan iç kaplaması standart olarak sunuluyor.

MiTo'nun 0.9 litre hacimli TwinAir, 1.4 litre hacimli, 135 beygir güç üretebilen MultiAir ve 120 beygir gücündeki 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor seçenekleriyle birlikte sunulan donanım Giulietta'nın 1.75 TBI motoru haricinde kalan bütün motor ve şanzıman seçenekleriyle birlikte alınabiliyor.

Toyota Auris


Toyota, geçtiğimiz günlerde tanıttığı yeni nesil Auris'in Japonya pazarında satılacak modellerini detaylandırdı. Avrupa pazarı için henüz motor detayları belli olmayan otomobilin Japon kardeşiyse iki adet benzinli üniteye sahip olacak.

Ana hatlarında Avrupalı kardeşinden farklılığı olmayan Japon Auris'in RS isimli modelinde daha büyük jantlar, daha sportif görünümlü tamponlar, büyük bir egzoz çıkışı ve spoiler görev yaparken iç mekanda çift renkli döşemeler ve sportif yan desteklere sahip koltuklar dikkat çekiyor.


Motor seçeneklerinden ilki 1.5 litre hacimli benzinli ünite. Önden çekişli modellerde 107, dört tekerlekten çekişlilerdeyse 103 beygir güç üretebilen motor sadece sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) alınabiliyor. Bu motorla birlikte start/stop opsiyonel olarak sunuluyor.

1.8 litre hacimli benzinli motoru 140 beygir güç üreten aracın RS donanımında sunulan egzoz sistemiyle bu güç 143 beygire yükseliyor. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan bu ünite ek ücretle CVT'ye kavuşabiliyor.

23 Ağustos 2012 Perşembe

Land Rover Freelander 2


Range Rover departmanına ait Evoque ve yeni nesil Range Rover gibi araçlarla bu aralar işi başından aşkınmış gibi duran Land Rover'ın yenilenen modelleri arasına Freelander da katıldı.

Henüz iki yıl önce makyajlanan aracın far ve stoplarının iç tasarımları değişirken her ikisinde de yeni LED aydınlatmalar kullanılmış. 19 inç çaplı yeni tasarım hantlara sahip olan Freelander 2 üç yeni gövde rengiyle alınabilecek. Sisfarları kromajlı çerçevelerle donatılan Freelander 2 çevresi siyaha boyanan daha parlak görünümlü bir ön panjura da sahip.

Asıl değişikliği iç mekanda yapılan otomobilde yeni döşeme renkleri sunulurken direksiyon simidi üzerinde bulunan kumanda düğmeleri makyajlanmış. Gösterge tablosunun ortasında bulunan motor sıcaklığı ve yakıt seviye göstergeleri artık dijital bir ekran içine alınırken çekiş sistemi kontrol düğmeleri vites kolunun önünden arkasına alınmış.


En büyük değişikliği orta konsolda yer alan Freelander 2 burada sunduğu analog saat ve yeni kumanda elemanlarıyla dikkat çekiyor. Standart olarak 5 inç büyüklüğünde bir bilgi ekranına sahip olan araç Meridian ses sistemiyle birlikte alınırsa dokunmatik ekranın büyüklüğü 7 inç oluyor. Bu ses sistemi 11 hoparlör ve 380 Watt çıkış güçlü veya 17 hoparlör ve 825 Watt çıkış güçlü olarak alınabiliyor.

Geri görüş kamerası, anahtarsız motor çalıştırma ve sesli kumanda gibi özelliklere de sahip olan aracın motor kaputunun altındaysa değişiklik yapılmamış.

Trident Iceni Grand Tourer


İngiliz otomobil üreticisi Trident, Londra'da düzenlenecek olan 2012 Salon Privé'ye ilginç bir roadster modeliyle katılacak. Görünümü çok standart olmasa da aracın asıl değişik kısmı kaputunun altı.

Yuvarlak hatlı bir tasarıma sahip olan otomobilin iç mekanında sunulan yarış koltuklarının buraya adeta gömüldüğü görülebiliyor. Farları Lexus SC430'dan alınmış gibi duran aracın ön panjuru da Maserati Quattroporte'yi andırıyor.

Gelelim bolca hava çıkışıyla donatılan kaputun altına. Bu tip araçlarda görmeye alıştığımız benzinli motorların aksine 6.6 litre hacimli bir turbo Diesel motora sahip olan Iceni Grand Tourer 430 beygir güç, 1.286 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 96 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse yaklaşık 320 km/s.

70 mil/s (113 km/s) süratle sadece 980 d/d çeviren motor sayesinde 4.1 litre/100 km gibi bir tüketim değerine ulaşabilen araç bu devirde 948 Nm tork üretebiliyor. Performansı yeterli bulmayan müşteriler için bir de modifikasyon kiti sunan Trident motordan 660 beygir güç, 1.422 Nm tork alabiliyor.

PRIOR Mercedes-Benz CL Serisi


PRIOR Design'ın Şubat ayında tanıtılan Black Edition CL Serisi kiti artık başka renklerde de alınabiliyor. Üstelik gövde parçalarında yapılan birkaç değişiklikle birlikte.

Mercedes'in Black Series modellerinde kullanılana benzeyen ön tamponda büyük hava girişleri, splitter ve deflektörler dikkat çekerken üzerinde ek hava çıkışları bulunan kaputun önünde bulunan panjur siyaha boyanmış.

Çamurluklarla birlikte yan etekleri de genişletilen araçta 20 inç çaplı jantlar kullanılmış. Küçük hava çıkışlarıyla daha sportif bir görünüme kavuşan arka tamponun alt kısmına bir de difüzör ekleyen PRIOR Design bagaj kapağı üzerine spoiler yerleştirirken egzoz sistemine dörtlü çıkış uygun görmüş.

22 Ağustos 2012 Çarşamba

Fiat 500 Colour Therapy ve Street


İtalyan üretici Fiat, İngiltere pazarına özel iki ayrı 500 tanıttı. İlki 70'li yılların ruhunu yeniden yaşatmak isteyen araçlardan ikincisi daha sportif özellikle sunuyor.

Colour Therapy versiyonuna ilk bakışta geçmişe dönmek mümkün. Pastel gövde rengi seçeneklerinin yanında beyaza boyanan jant, anten ve yan aynaları da dikkat çeken otomobili 500 veya 500c olarak sipariş etmek mümkün.

İç mekanı da beyaz ağırlıklı olan araçta özel tasarım bir anahtar kabı kullanılmış. 0.9 litre hacimli TwinAir ve 1.2 litre hacimli motor seçeneklerine sahip olan aracın fiyatı 10.760 Sterlin seviyesinden başlıyor.


Daha sportif bir görünüme sahip olan 500 Street'in beş gövde rengi seçeneği olsa da fotoğrafta görülen mat siyah en çekicisi. Merkezi kırmızı bir çemberle çevrilen 16 inç çaplı jantları siyaha boyanan aracın fren kaliperleri de kırmızı. Yan ayna, arka plakalık ve kapı kolları füme renkli olan aracın yan ve arka camları karartılırken standart modellerde tamponlarda bulunan krom şeritler siyaha boyanmış.


İç mekanı sportif koltuklar ve deri kaplı direksiyon simidi sunan araçta 0.9 litre hacimli TwinAir ve 1.2 litre hacimli benzinli ünitenin yanında 1.25 litre hacimli turbo Diesel ünite de bulunuyor. Araçların fiyatıysa 11.360 Sterlin seviyesinden başlıyor.

ROUSH Mustang


ROUSH'un Nisan ayında tanıttığı Mustang modifikasyon kiti biraz daha gelişti. Görsel olarak bir yenilik sunmayan firma kaput altında bir miktar daha güç artışı elde edebilmiş.

20 inç çaplı jantlarından aerodinamik gövde kitine, frenlerden süspansiyon sistemine kadar geçtiğimiz aylarda tanıtılan aracın aynısı olan otomobilin 5 litre hacimli v8 motoruna eklenen kompresör besleme artık 625 beygir güç, 711 Nm tork üretebiliyor.

JMS Audi A3


Yeni nesil Audi A3'ün görünümü değiştirilmeye başlandı bile. Bu işte zaman kaybetmeyen JMS henüz tamamlamadığı gövde paketini parça parça tanıtmaya karar vermiş gibi.

Otomobilin ön tamponu altına hava girişlerine sahip bir splitter ekleyen firma bu parça için 279 Euro isterken 19 inç çaplı OZ Racing jantlar 2.599 Euro karşılığında satılıyor. KW süspansiyon sistemiyle yere daha da yaklaşan A3'e bu kiti uygulamak isteyenlerden de 1.049 Euro isteniyor.

Yeni süspansiyon sistemi yüksekliği önde 45, arkada 50 mm alçaltırken ön splitter sadece S Line donanımına sahip olmayan versiyonlar için uygun.

Toyota GT 86 CS-V3


Toyota'nın küçük sportif coupé modeli GT 86 pistlere iniyor. Giriş seviyesi yarışlar için hazırlanan otomobilin motoru standart halini korusa da yürüyen aksamda yenilikler var.

Dışarıdan bakıldığında en çok dikkat çeken yeniliği hafifletilmiş jantlar olan otomobilin egzoz, fren ve süspansiyon sistemleri modifiye edilirken şasi daha rijit hale getirilip ağırlık dağılımı yeniden düzenlenmiş.


İç mekanda yarışlar için zorunlu olan takla kafesi, yangın söndürücü, yarış koltuğu, 4 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve koruma filesi gibi donanımlara yer verilen aracın iç kaplamalarının çoğu ve yalıtım malzemeleri iptal edilmiş.

2 litre hacimli motoru 200 beygir güç üreten standart haliyle kullanılan otomobilin fiyatıysa vergiler hariç 38.500 Euro.

21 Ağustos 2012 Salı

Ford Focus 1.6i Trend PowerShift


Sıra geldi Ford Focus'a. Hatırlarsanız Focus'un 3. nesil modelleriyle ilgili katıldığım ilk organizasyon 2011 yılının Haziran ayında düzenlenmişti. Turbo Diesel motorla donatılan modellerini kısa da olsa kullanma şansını elde ettiğim Focus şimdiyse Türkiye'ye ithal edilen tek otomatik şanzıman-motor kombinasyonuyla testime konuk oldu.


Dış Mekan


Uzaktan bakıldığında, tasarım olarak Focus'un önüne geçebileceğini düşündüğüm bir sedan, en azından C segmenti düşünüldüğünde aklıma gelmiyor. Daha önce testini sizlerle paylaştığım Focus RS'inkini andıran ön tampon tasarımıyla sportif görünen aracın yan hatlarında abartıdan kaçılırken bir önceki nesilden alınan yan ayna tasarımı üzerinde biraz daha çalışılmayı hak ediyor. Kısa bir bagaj kapağına sahip olan otomobilin dinamik duruşu burada da devam ederken yan panellere doğru uzayan stoplar bence Focus ailesinde sunulanların en güzel görünenleri.

4.534 mm boy, 2.010 mm genişlik (Aynalar dahil) ve 1.484 mm yükseklik sunan Focus sedan modelleri diğer gövde seçeneklerinde olduğu gibi 2.648 mm'lik aks mesafesine sahip. Aracın görünüşünde eleştirebileceğim en bariz şey jantlar ve jant kapakları. En düşük donanım versiyonu olan Trend'i bir tarafa atarsak geriye kalan donanımlarda sunulan 2 jant seçeneği ve bunların her ikisinin de 16 inç çaplı olması hem sportif görünümü hem de kişiselleştirme şansını törpülüyor. Opsiyonel donanımda bile bulunmayan diğer jant seçeneklerinin en azından 17 inç çaplı olanlarının sunulması yerinde bir karar olacaktır. Rakiplerinin büyük çoğunluğu standart olarak bu jant çapını sunup opsiyonel donanımda çapları 20 inçe kadar yükselmişken ve televizyonda dönen reklamlarında 18 inç çaplı yıldız jantlara sahip versiyonlar görünürken tek seçenekte tıkanıp kalmak bir handikap.



İç Mekan


Tasarımında Fiesta'dan etkilenildiği görülen iç mekana geçildiğinde dört kollu olmasına rağmen üzerinde bulunan çıkıntılar ve kalınlığıyla sportif bir tutuşa izin veren direksiyon simidi dikkat çekiyor. Geceleri göz yormayan beyaz bir aydınlatmaya sahip, derine yerleştirilen göstergeler ve ilginç tasarımlı sinyal/silecek kolları araca özgün bir hava katarken orta konsolun üzerinde bulunan radyo ekranı o bölümde göze biraz küçük görünüyor. Dik yerleştirilmiş havalandırma ızgaralarıyla bir önceki nesil Focus modellerinden oldukça farklı görünen orta konsolda bulunan ses sisteminin buraya entegre edilmiş olması olumlu. Manuel klima kumandalarının da kullanımında bir zorluk olmayan otomobilin ses sistemi ve yol bilgisayarının direksiyon simidi üzerinden kontrol edilebilmesi de işe yarayan bir özellik.

Vites konsolunun üzerinde, şık görünümlü vites kolunun arkasında ilginç bir yere yerleştirilen çakmak ve bozuk para tutacağının hemen arkasında bulunan iki bardaklıktan birine küllük eklenmiş. Kol dayanağı sunmayan bu alanın arkasında derin bir eşya gözü bulunurken vites kolunun soför yanında kalan yanında da bir göz bulunması işe yarar bir özellik. Araçta dikkatimi çeken ilginç eksikliklerse güneşliklerde bulunan aynalar için aydınlatma sunulmaması ve arkada, tavanda bulunmayan tutamaklar.

Gösterişten uzak ön koltuklar başarılı yan destekleri ve sert yapılarıyla sportif kullanıma yatkın olan Focus'un kapıları içerisinde sunulan tasarım göze hoş gelse de bu kısımda kullanılan plastik kalitesi oldukça düşük. Kolay ulaşılan elektrikli cam ve ayna kumandalarının kullanımı sorunsuzken far kumandasının altında bulunan kapaklı göz hacmiyle beğenimi kazandı. Ön kapılarda geniş cepler sunan otomobilin arka kapılarında daha küçük cepler bulunsa da arka koltuk sırasının her iki yanında bulunan cepler pratiklik bakımından çok daha başarılı görünüyor.

İç mekanı bir önceki nesil Focus'a göre büyüyen 3. nesil araçların sunduğu baş mesafesi özellikle dikkat çekici. Arka koltuklarda üç kişi için kafalık ve üç noktadan bağlantılı emniyet kemeri bulunması da olumlu. Sırtlıkları asimetrik olarak katlanabilen arka koltuklar 421 litre hacimli bagajın yükleme hacmini artırabiliyor.

Küçük bir kapağa sahip olan bagajın tampon seviyesine kadar inmeyen yükleme eşiği de olumlu bir özellik değil. Ayrıca bu kısımda aracın maliyetini düşürmek için koltuk arkası ve şapkalık altı gibi kaplamaların kullanılmamıl olması hiç de şık olmayan görüntülerin oluşmasına neden oluyor. Bagaj kapağı kirişlerinin ve hatta yayının açıkta durması ve stoplara elektrik taşıyan kabloların halihazırda sunulan profilin içerisinden değil de dışından geçirilmesi de hoş değil. Bu durumun bir benzeri de basıt bir plastik üst kapaktan mahrum bırakılarak bütün karışıklığının ortalıkta dolanmasına izin verilen motor için de geçerli.



Konfor


Daha önce test organizasyonuna katıldığım hatchback modelin beğendiğim özelliklerinden birisi de konforu artırılmış süspansiyon sistemiydi. Aynı sistemin sedan modelde de başarıyla görev yaptığını görmek güzel oldu. Eskisinden biraz daha yumuşak bir süspansiyon ayarına sahip olan aracın darbe emişi gerçekten çok başarılı ki bunu, dinamik kullanımı baltalamadan başarılabilmiş olması Ford'un yürüyen aksama verdiği önemi gösteriyor.

Süspansiyon sisteminin başarısı Ford'un kronik baş ağrılarından birisi olan iç mekan gürültüsüyle gölgeleniyor. Rüzgar sesi makul sınırlar içerisinde kalan Focus'un içeriye aldığı lastik sesi ve süspansiyon gürültüsü rahatsız edici olabiliyor. Sportif sesler sunan motorun yüksek süratlerde yolcuları rahatsız etmemesinin en büyük nedenlerinden birisi de bu süratlerde içeriye dolan yol ve rüzgar sesinin motoru bastırabilmesi.

Başarılı yan desteklere sahip koltuklar sert yapılarıyla konfor odaklı olmasalar da uzun süreli kullanımda bel ağrılarına karşı başarılı sonuçlar veriyor. Ne ön ne de arkada orta kol dayanağının bulunmaması en düşük donanım seviyesi olan Trend için kabul edilebilirken manuel kumandaya sahip başarılı klimanın arkada havalandırma ızgarasına sahip olmaması bir eksiklik. Arka kısımla ilgili bir eleştiri de küçük yapılı ve dar açılan kapılar nedeniyle bu bölümde giriş-çıkışın çok rahat olmaması.

Focus'un konforunu genel anlamda en çok artıran özelliğiyse 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanı. Şık bir vites topuzuna sahip olan şanzımanın hangi viteste olduğu, yatık konumu ve deri körüğü nedeniyle koldan pek anlaşılmasa da gösterge tablosunda sunulan görselle durumu anlamak mümkün. Şanzımanın değişik bir diğer özelliği de manuel vites değiştirme fonksiyonunun kol üzerinde bulunan + ve - tuşlarından yapılıyor olması. İlk başta garipsenen bu duruma daha sonra alışılsa da ani değişimler için kolun hareket ettirilmesi daha hızlı sonuç verebilir.

Bir önceki testimde eleştirdiğim DSG'den daha çabuk tepki veren PowerShift şanzıman özellikle ilk hareket anında vakit kaybetmiyor. Vites geçişleri de oldukça hızlı ve yumuşak olan şanzıman en düşük donanımda bile yokuş kalkış desteği sunuyor. D konumunda fren pedalına basılmadığında aracın yavaşça hareket etmesiyse dar alan manevralarını kolaylaştırıyor. Ünitenin en olumsuz yanıysa teknik verilere bakınca anlaşılıyor. Günümüzde Çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatılan otomobiller manuel şanzımanlı kardeşlerinden hem daha ekonomik hem de daha performanslı olabilirken Ford'da durum tam tersine işliyor. Aynı motor ve sadece 5 ileri vitese sahip manuel şanzımanla donatılan kardeşinden daha yavaş olan test aracı aynı zamanda daha çok yakıt tüketiyor.



Sürüş


Süspansiyon sisteminin başarılı ayarı sayesinde konforlu yolculuklar sırasında gerektiğinde dinamik de olunabiliyor. Aracı istenmeyen salınımlara sokmayan sistemin hem darbe emişi hem de ağırlık değişimlerine verdiği tepkiler sınıfının en iyisi. Şanzımanı da sürüşe zevk katan Focus'un en büyük eksiği bu dinamikliğini yola yansıtacak bir motor. Otomatik şanzımanı 1.6 litre hacimli benzinli ve 2 litre hacimli turbo Diesel ünitelerde sunan Ford büyük hacimli motorun vergi dezavantajı nedeniyle ithal edilmemesi sonucunda atmosferik emişli motorla başbaşa kalmış oluyor. Avrupa kıtasında otomatik şanzımandan gereksiz yere uzak durmayı seçen Ford umarım yakında diğer motor seçenekleri için de bu şanzıman seçeneğini sunmaya başlar zira otomatik şanzımanın pazar payı giderek artıyor.

125 beygir güç, 158 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli motor 1.324 kg'lık araç ağırlığıyla baş ederken zorlanıyor. 0'dan 100 km/s sürate 11.8 saniyede ulaşabilen otomobilin 195 km/s'lik maksimum süratine ulaşırken bazı ilginç noktalar göze çarpıyor. 100-110 km/s gibi süratlerde hızlanabilmek için neredeyse her seferinde vites küçültmek zorunda kalan araç artan devirle birlikte 170-180 km/s gibi tekrardan canlanıyor.

Yüksek sürati seven bir diğer verisi de yakıt tüketimi olan Focus'u 130 km/s civarında bir süratte sabitlemek 7 litre/100 km civarı bir tüketme mal olurken işin içerisine 180-190 km/s dolayında süratler girince bu değer 2-3 litre/100 km'lik artış gösteriyor. Aracı oldukça zorladığım test sonucunda elde ettiğim 8.9 litre/100 km'lik değer çok iyi olmasa da şartlar göz önüne alındığında çok kötü de değil. Bu arada şanzımanın S modunda daha düşük viteslerde kalması ve ekstradan 500 d/d'yı kullanıma sunması hızlı kullanımda ortalamayı 10 litre/100 km'nin üzerine yükseltebiliyor.

Başarılı süsüpansiyon sistemi sayesinde çok göze batmayan küçük lastiklerse hem görünüm hem de performans olarak biraz daha büyük örnekleri ile değiştirilebilir. Üst donanım versiyonlarında 215/55-16 ölçüsünde olan lastikler Trend paketiyle 205/55-16 boyutlarında ve sac jantlar sunmakta.



Fiyat/Donanım


Atmosferik emişli, 1.6 litre hacimli benzinli motor ve Trend donanımına sahip Focus sedan için şu anda verilern kampanyalı satış fiyatı 43.620 TL. PowerShift çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla birlikteyse bu fiyat 47.120 TL seviyesine ulaşıyor.

Standart donanımında yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon, yokuş kalkış desteği, dört elektrikli cam, elektrikli aynalar, far yükseklik ayarı, yol bilgisayarı, manuel klima, direksiyondan kumanda edilebilen, CD ve MP3 çalabilen ve USB girişine sahip ses sistemi, sürücü ve ön yolcu için ön ve yan hava yastıkları, ABS, ESP, elektronik fren gücü dağılımı (EBD), acil durum fren desteği (EBA), patinaj kontrol sistemi (TCS) ve uzaktan kumandalı merkezi kilit bulunan otomobilde sunulan tek opsiyonun, fiyatı 1.010 ile 2.020 TL arasında değişen metalik boya olmasıysa hedef kitlenin daha çok filo müşterileri olduğu izlenimini veriyor.


Sonuç


Sportif sürüşten hoşlandığımdan Ford modellerine her zaman sempati beslemişimdir. Segmentinde sürekli en öne oynayan dinamik sürüş özelliklerine sahip Focus'un 3. nesil modellerinde de çok başarılı bir şekilde hazırlanan altyapı dikkat çekiyor. Otomatik şanzımanın rahatlığına ülkemizde sadece atmosferik beslemeli benzinli motorla birlikte ulaşabilmemizse büyük şanssızlık.

Ford'un bu segmentte bulunan en büyük rakipleri Opel Astra ve Volkswagen Golf/Jetta'nın daha çok modelinde otomatik şanzıman sunması ve benzinli modellerde ortalama fiyatları daha düşük olan Opel Astra'nın geçtiğimiz aylarda tanıtılan sedan modelinin pazara sunulmasıyla Ford'un işi daha da zorlaşacak gibi görünüyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

Nissan Juke with Ministry of Sound


Geçtiğimiz hafta A.B.D. pazarı için sınırlı üretim Midnight versiyonu tanıtılan Nissan Juke'un şimdi de İngiltere pazarı için hazırlanan sınırlı üretim versiyonu tanıtıldı. 250 örneği bulunacak olan araç Haziran ayında tanıtılan Juke Box konseptinin seri üretime geçmiş hali.

Dışarıdan bakıldığında beyaza boyanmış ön kapı kolları, yan aynalar ve 17 inç çaplı jantlar sayesinde tanınabilecek olan aracın C sütunu üzerinde Ministry of Sound logosu bulunuyor. Siyah ve beyaz gövde rengiyle alınabilecek araçların B sütunu da parlak siyaha boyanmış.


İç mekana geçildiğinde kapı iç tutamakları ve vites konsolunun da beyaza boyandığı görülürken siyah deri döşemeli koltuklar üzerinde beyaz dikiş iplikleri dikkat çekiyor. Opsiyonel olarak sunulan müzik paketinde bardaklıklardan birine entegre edilmiş iPod Touch ve Juke logolu kulaklıklar sunan aracın bu paketine  Ministry of Sound VIP üyeliği de dahil.

Juke'un bütün motor seçenekleriyle sunulacak olan bu özel donanıma sahip araçların fiyatı 17.895 Sterlin'den başlıyor.

PRIOR Lamborghini Gallardo PD-L800


PRIOR Design tarafından hazırlanan gövde kitleri tanıtılmaya devam ediyor. Makyaj öncesi Lamborghini Gallardo modelleri için hazırlanan paket otomobili yeni modellerden bile sportif gösteriyor.

Genişletilmiş çamurluklar ve ek hava girişlerine sahip bir ön tamponla işe başlayan firma tamponun ortasına bir splitter eklerken yan etekleri de genişletmiş. Tavana bir havalandırma girişi açan PRIOR Design arka tamponun altına bir difüzör eklerken kaput üzerinde büyük bir spoiler bulunuyor.

12.900 Euro karşılığında alınabilen gövde parçalarının yanında hafifletilmiş jantlar ve dört çıkışlı egzoz sistemi de ek ücret karşılığında sunuluyor.

Rolls-Royce Ghost LWB Pebble Beach


İngiliz üretici Rolls-Royce'un elleri şu sıralar dolu. 2012 Londra Olimpiyatları ardından bu organizasyona özel üç model tanıtan firma Pebble Beach'e de sınırlı seri bir Phantom Coupé getirmişti. 2010 yılında aynı organizasyonda bir Phantom Drophead Coupé sergileyen üretici bu yıl sergilediği otomobiller arasına bir de Ghost LWB kattı.

Mavi beyaz gövde rengiyle dikkatleri üzerine çeken araçta parlak jantlar ve buzlu camdan üretilen bir Spirit of Ecstasy kullanılmış. Dikkatli bakıldığında görülebilen turuncu renkli şerit aracı boydan boya geçerken iç mekanda kafalıkların üzerine işlenen Pebble Beach logolarında da aynı rengin kullanıldığı görülüyor. Parlatılmış kapı eşiklerinde Pebble Beach anagramları bulunan otomobilin iç mekanında beyaz renkli döşemeler dikkat çekiyor.


Organizasyon sırasında bu araçla birlikte Ghost modellerinde 2013 model yılında sunulmaya başlanna aksesuarları da tanıtan Rolls-Royce, Phantom'da standart olarak sunduğu yüksek kalite deri döşemeyi Ghost modellerinde opsiyonel olarak sunacağını duyurdu. Gece görüş sistemine eklenen insan tanıma fonksiyonu fren sistemini ani bir duruşa hazırlarken akıllı bagaj açma fonksiyonu bir ayak hareketiyle bagaj kapağını açıyor.

G-POWER 1 Serisi M Coupé


Üretimi durmuş olmasına rağmen modifikasyon firmalarının halen üzerinde çalışmaya devam ettikleri otomobillerden olan BMW 1 Serisi M Coupé için hazırlanan kitlere bir yenisi daha eklendi. Aracın görünümünde değişiklik yapmayan G-POWER teknik yenilikler konusundaysa oldukça cömert davranmış.

Kasası üzerinde bir değişiklik yapmadığı otomobile 20 inç çaplı jantları uygun gören firma yüksekliği ayarlanabilir süspansiyon sistemi, yaklaşık 20 kg hafifleme sağlayan titanyum egzoz sistemi ve 6 pistonlu kaliperlerle birlikte 396 mm çaplı dev disklere sahip yeni fren sistemiyle aracı baştan yaratmaya koyulmuş.

Turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru üzerinde de yoğun bir çalışma yapılan otomobil 435 beygir güç, 590 Nm tork üretebiliyor ki bu değerler standart bir M3'ten 15 beygir ve 195 Nm daha fazla. 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 300 km/s.

20 Ağustos 2012 Pazartesi

BMW X3 sDrive18d


BMW X3 ailesi genişlemeye devam ediyor. Son olarak geçtiğimiz Şubat ayında güçlü bir benzinli motora kavuşan araca şimdi de giriş modeli eklendi.

2 litre hacimli turbo Diesel motorun 143 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen versiyonuna sahip olan aracın 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan modelleri 0'dan 100 km/s sürate 9.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 195 km/s olarak açıklanıyor. Fren enerjisi geri kazanımı, stop-start, ECO PRO fonksiyonu, vites değiştirme göstergesi ve elektrohidrolik direksiyon sistemine sahip olan sDrive18d arkadan itiş sistemi de işin içerisine girdiğinde ortalama yakıt tüketim değeri 5.1 litre/100 km'ye kadar iniyor.

Optimum vites değiştirme zamanı göstergesi dışında kalan donanımlara sahip olan otomatik şanzımanlı araç 8 ileri vitesle donatılmış. 0'dan 100 km/s sürate 10.3 saniyede ulaşabilen bu versiyonun maksimum sürati 190 km/s olarak belirtilirken ortalama tüketim değeri 5.4 litre/100 km'ye çıkmış.

Ailenin gürüş modeli olan X3 sDrive18d'nin Almanya pazarındaki fiyatıysa 36.200 Euro seviyesinden başlıyor.

Toyota Auris


Birkaç haftadır internete sızan fotoğraflarının ardından Toyota yeni Auris'i tanıttı. Henüz detaylı teknik bilgileri paylaşılmayan otomobilin tasarım detaylarıysa gün yüzüne çıktı.

Eskisinden daha sportif bir görünüme sahip olan otomobilin geniş ön tamponu ve içeriye doğru alınmış farları Subaru Impreza WRX STI modellerini andırırken yan kısımda tipik Toyota sadeliği hakim. Arka kısımda da şişkin görünümlü tamponlar dikkat çekerken stopların bulunduğu bölge C segmentindeki birçok hatchback ile benzeşiyor.


4.275 mm boya ve 1.760 mm genişliğe sahip olan otomobil 1.460 mm yüksekliğe sahip. Eskisinden Daha uzun ve alçak olan Auris'in genişliğiyse aynı kalmış. 2.600 mm aks mesafesine sahip olan hatchback 360 litre bagaj hacmi sunuyor.

İç mekanına geçildiğinde oldukça dik konumlandırılan orta konsolunun üzerinde bulunan ince havalandırma çıkışları ve 90'lı yıllardan kalmış gibi görünen dijital saat ile GT 86'yı andıran otomobilin vites kosolu yukarıya doğru açılı yerleştirilmiş.

İlk etapta 1.3 ve 1.6 litre hacimli benzinli, 1.4 litre hacimli turbo Diesel ve hibrit motor seçenekleriyle karşımıza çıkacak olan aracın hibrit modellerinde Toyota'nın bir önceki nesil Auris HSD'de kullandığı mimari bulunacak.

Wheelsandmore Mercedes-Benz CLS 63 AMG


Wheelsandmore, Mercedes'in ürün gamında bulunan en etkileyici araçlardan birisi olan CLS 63 AMG için yeni bir modifikasyon kiti hazırladığını duyurdu.

Gövdesi istenilen renk folyo ile kaplanabilen otomobilde siyah renkli, 20 inç çaplı jantlar görev yaparken egzoz çıkışları da siyaha boyanmış. Süspansiyon sistemi 30 mm alçaltılan aracın ön panjuru da siyah renkli.


Sahip olduğu çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motoru üzerinde yapılan çalışmalar sonrasında gücü 700 beygire ulaşan otomobilin üretebildiği maksimum tork değeriyse 1.100 Nm.

19 Ağustos 2012 Pazar

RZR Mini Targa Raze


Mini'nin iki kişilik sportif modelleri Coupé ve Roadster geçtiğimiz yıl tanıtılmıştı. Altyapısını diğer iki kapılı Mini modelleriyle paylaşan araçların özellikle motorları için modifikasyon kitleri hazır olsa da yeni gövde parçaları için biraz beklememiz gerekti.

RevoZport tarafından hazırlanan karbon fiber gövde kitiyle ağırlığı 30 kg'a kadar azaltılabilen ikili için hazırlanan yeni ön tamponda ince LED aydınlatmalar, splitter ve ek hava girişleri dikkat çekerken çamurlukların 15 mm genişlemesi aracın daha dinamik bir duruşa sahip olmasını sağlamış.

Kaputu üzerinde iki yeni hava girişi açılan araçların yan eteklerinde de hava girişleri bulunmakta. Hafifletilmiş jantlar ve sabit bir arka spoiler ile donatılan araçların arka tamponlarına bakıldığında burada kullanılan ek hava çıkışları, difüzör ve ortaya yerleştirilmiş çift egzoz çıkışı dikkat çekiyor. Yan ayna muhafazaları da karbon fiberden üretilen otomobillerden metal tavana sahip olanları karbon fiber tavanla donatılabiliyor.

Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motor üzerinde de modifikasyon çalışması yapan RevoZport Racing bu üniteden 250 beygir güç almayı başarmış.