16 Eylül 2017 Cumartesi

Honda Jazz


Honda'nın Frankfurt yenilikleri arasında makyajlı Jazz ve bu modelin en sportif seçeneği olan Dynamic bulunuyor. Görünümü çok değişmeyen otomobil pratikliğinden de bir şey kaybetmemiş.

Honda ailesinin diğer üyelerine uygun bir şekilde daha köşeli çizgilerle donatılan Jazz'ın ön bölümünde, panjura doğru uzayan farlar dikkat çekerken farklı jant seçenekleri daha agresif çizgiler sunan arka tampon diğer değişiklikler.


Dynamic paketle birlikte bunlara ek olarak kırmızı renkli süslemelere sahip splitter ve difüzörle yine aynı renkte sunulan yan aynalar ve 16 inç çaplı jantlar yer alıyor. Yan etekler de bu araçta daha geniş.

1.3 litre hacimli, 100 beygir güç üretebilen motorunu koruyan Jazz ayrıca Dynamic versiyonuna özel 1.5 litre hacimli motorla da donatılabiliyor. Bu ünite 130 beygir gücünde.

BMW i Vision Dynamics


BMW'nin elektrikli otomobillerini işaret eden "i" ailesine yeni bir üye katılıyor. Konsept haliyle Frankfurt'a gelen aracın görünümü, daha önce i5 ismine sahip olacağı söylenen modelinkinden çok daha sportif.

Sivri bir burun yapısına sahip olan araçta bir ön panjur olmasa da panjur şekli korunmuş, hatta büyütülmüş. LED aydınlatma grubu ince yapılı olan aracın dev jantları yan aynaları yerine kameralar kullanılırken kapı kolları da hemzemin. Kısa bir bagaj kapağına sahip olan aracın dinamik görünümlü arka tamponu altında bir de difüzör bulunuyor.


İç mekanı henüz hazır olmayan aracın teknik verileri de açıklanmamış olsa da 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyenin altında ulaşabildiği ve 600 km menzil sunduğu biliniyor. Ayrıca maksimum sürati de 200 km/s'in üzerinde.

15 Eylül 2017 Cuma

Genesis G70


Hyundai'nin lüks alt markası Genesis büyümeye devam ediyor. Şimdiye kadar tanıtılan modelleri arasında en yüksek satış rakamlarına ulaşması beklenen G70, Mercedes C, BMW 3 ve Audi A4 gibi modellere rakip olacak.

4.685 mm boya, 1.850 mm genişliğe ve 1.400 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.350 mm olarak açıklanıyor. Markanın öne doğru uzayan panjuruna sahip olan otomobilde LED farlar ve agresif görünümlü bir ön tampon bulunuyor. Yüksek bagaj kapağının ucu bir spoiler gibi görünürken LED stoplar ve tampon altına entegre edilen egzoz çıkışları gözlerden kaçmıyor.


İç mekan tasarımı konusunda Avrupalı rakiplerinden ders almış gibi görünen Genesis henüz tamamen dijital bir gösterge paneli sunmuyor olsa da dokunmatik ekran, kısa vites topuzu, deri döşemeler, metal pedal seti ve kumanda sayısı azaltılmış bir orta konsolla karşımıza çıkıyor.

Kaputu altında tanıdık motor seçenekleri bulunan araçta kullanılan ünitelerin tamamı turbo beslemeli. 2 litre hacimli benzinli motor 254 beygir güç, 352 Nm tork üretebilirken 2.2 litre hacimli Diesel ünite 201 beygir güç, 440 Nm tork üretiyor.

Platform kardeşi Kia Stinger'da da görev yapan 3.3 litre hacimli, çift turbo beslemeli v6, 370 beygir güç, 510 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekişli versiyonun 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.7 saniye sürüyor.

Audi RS4 Avant


Audi Sport şu sıralar çok çalışıyor. Frankfurt'ta arkadan itişli R8 V10'un yanında RS4 Avant'ın yeni nesil modellerinin de prömiyerini yapan firma performansı bir kere daha station wagon gövde seçeneğinde sunuyor.

Görünümde yapılan değişiklikler malum. Daha agresif görünümlü tamponlar, geniş ve çift egzoz çıkışı, 19 ve 20 inç çaplı jantlar, siyah renkli detaylar, ek hava giriş ve çıkışlarıyla daha geniş yan etek ve çamurluklar RS logolu bir otomobilden beklediğimiz farklılıklar. Süspansyion sistemi A4 Avant'a göre 7 mm alçaltılırken karbon-seramik fren diskleri opsiyonel donanımda.


İç mekanda RS ailesine özel olarak hazırlanmış grafiklere sahip dijital gösterge paneli, bir sürü RS logosu, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti ve sportif koltuklar dikkat çekiyor. 80 kg hafifleyen araç artık 1.790 kg ağırlığında.

Asıl yenilikse kaput altında yatıyor. 4.2 litre hacimli motorun yerini alan 2.9 litre hacimli v6 ünite çift turbo beslemeyle 450 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate ulaşma 4.1 saniye sürerken donanıma göre maksimum sürat 250 veya 280 km/s'te sınırlandırılıyor.

Mercedes-Benz Concept EQA


Mercedes'in elektrikli otomobillerini barındıracak olan EQ ismi yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Frankfurt otomobil fuarında küçük bir hatchback konsepti tanıtan Alman üretici elektriklenme konusunda geride kalmak istemiyor.

Yuvarlak hatlarıyla şık ve dinamik bir görünüme sahip olan otomobil üç kapıya sahip. Büyük jantlar ve ince yapılı yan aynaların yanında gövdenin çeşitli yerlerinde karşımıza çıkan mavi renkli LED aydınlatmaların da çoğu seri üretim araçta olmayacak.


LED aydınlatma grubu ve siyah renkli kaputla tavansa duruşu biraz daha farklı kılabilmiş. Bu arada otomobilin ön panjurunun bulunması gereken yerde görülen ekran, seçilen sürüş moduna göre farklı şekiller alabiliyor.

İç mekan fotoğrafları paylaşılmayan konsept 272 beygir güç üretebiliyor ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 60 kWh kapasiteli bataryalarsa 400 km menzil sağlıyor.

14 Eylül 2017 Perşembe

Audi Aicon


Audi'nin Frankfurt yenilikleri arasında bulunan Aicon, Elaine'in aksine yepyeni bir konsept. Dev boyutlarıyla dikkat çeken araçta seviye 5 otonom sürüş özelliği sunulmakta.

5.444 mm boya sahip olan otomobil 2.100 mm genişlik, 1.506 mm yükseklik sunuyor. Aks mesafesi de 3.470 mm olan otomobilin jantları 26 inç çaplı. Far ve stoplar yerine küçük üçgen piksellerden oluşan aydınlatmalara sahip olan aracın logoları da LED aydınlatmalı. Şişkin çamurluklar, büyük difüzör ve spoiler dikkat çeken detaylar arasında.


İç mekanı birinci sınıf bir kabin olan konsetin uzun aks mesafesi sayesinde bu bölümde sunduğu hacim inanılmaz. Ayrıca panoramik cam tavan ferahlığı daha da üst seviyeye çıkarıyor. Direksiyon simidi bulunmayan aracın gösterge paneli neredeyse bütün kabini çevreliyor. Hem ön hem de arkada yer alan bagaj toplam 660 litre hacme sahip.

Dört adet elektrik motoruna sahip olan Aicon 354 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. Modelde performanstan çok uzun menzile önem verildiğinden tek şarjla gidilebilecek yolun 700 ile 800 km arasında olması planlanıyor.

Volkswagen I.D. Crozz II


Geçtiğimiz Nisan ayında I.D. Crozz konseptini tanıtan Volkswagen şimdi de Frankfurt Otomobil Fuarı'nda aynı aracın elden geçirilmiş bir seçeneğini bizlere tanıtıyor. Elektrik motorlu model seri üretime daha yakın.

Güçlü görünen ana hatlarını koruyan otomobilin ön bölümünde daha sade bir LED far grubu panjur dikkat çekerken sportif tampon neredeyse hiç değişmemiş. 21 inç çaplı jantlar ve alt kısmı siyah renkli kapılar diğer değişiklikler olarak sayılabilirken panoramik cam tavan, yan aynalar yerine geçen kameralar ve yüksek arka bölüm hemen hemen önceki konseptle aynı.


Ön kapıları 90 derece açılabilen otomobilin arkaya doğru kayarak açılan arka kapıları da korunmuş. Dört adet tekli koltuk ve kullanılmadığında öne doğru çekilen direksiyon simidi de dijital gösterge paneli gibi değişmemiş.

Değişmeyen bir diğer şey de motorlar. Bir çift elektrik motoruna sahip olan araç 306 beygir güç üretebiliyor. 500 km menzil sunan konseptin maksimum sürati 180 km/s'te sınırlandırılırken bataryalar %80 doluluğa 30 dakikada ulaşabiliyor.

Honda Urban EV Concept


Honda'nın elektrik motorlu otomobil atağı başlıyor. Şu andan itibaren markanın Avrupa pazarına süreceği her modelde elektrik motoru yardımcı veya ana güç ünitesi olarak kullanılacak.

Bu iddianın ciddiliği de Frankfurt'ta tanıtılan Urban EV konseptiyle gösteriliyor. Üç kapılı hatchback, küçük boyutları sayesinde geleceğin şehirleri için uygun. Üstelik Honda'dan gelen açıklamalara göre modelin seri üretim halini sadece iki yıl sonra yollarda görebileceğiz.


Klasik Civic modellerini andıran bir yapıya sahip olan otomobilin ön ve arkasında yer alan aydınlatma grubu aynı zamanda marka logosu ve çeşitli bilgilerin de yayınlanabildiği ekran görevini görüyor.

Arkadan menteşeli kapılar açıldığında ince sütunlara sahip, sade görünümlü iç mekana ulaşılıyor. Bolca ahşap kaplama kullanılan yaşam alanında gösterge tablosu geniş bir ekrandan oluşurken yan aynalar yerine geçen kameralar görüntülerini kapı içlerinde görülen ekranlara aktarıyor.

Porsche 911 GT3 Touring Package


Porsche 911 ailesi sürekli genişliyor. Sınırlı sayıda üretilen ve tamamı kısa sürede satılan 911R o kadar talep gördü ki Alman marka bu aracın bir benzerini, GT3'e daha az aerodinamik detay katarak yeniden üretime aldı.

Görünüm olarak standart GT3 ile hemen hemen aynı olan Touring Package sahibi otomobillerde büyük spoiler yerine daha küçük bir ünite görev yapıyor. Ayrıca cam ve far çerçeveleri gibi yerlerde kullanılan metalik süslemeler de bu modele özel.


İç mekanda farklı döşemeler ve koyu renkli alüminyum süslemeler kullanılırken otomobilin fiyatı, standart GT3 versiyonlarından farklı değil.

Kaputu altında da 4 litre hacimli, atmosferik emişli, 6 silindirli Boxer motoru koruyan model 500 beygir güç, 460 Nm tork üretebiliyor. Sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan araç 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 316 km/s.

13 Eylül 2017 Çarşamba

Kia Proceed


Kia'nın gelişim hızına yetişmek zor. Güney Kore merkezli üretici bu yıl Frankfurt'ta tanıttığı Proceed konseptiyle Pro_cee'd ailesinin gelecekte sahip olacağı yüzü de bizlere göstermiş oluyor. Haberler iyi.

Stinger'ı andıran bir burun yapısına sahip olan otomobilde geniş bir ön panjur, agresif bir ön tampon ve şık LED farlar görev yapıyor. Yan aynalar yerine kameralar görev yaparken 20 inç çaplı jantlar, geniş çamurluklar, gizli kapı kolları ve çerçevesiz kapı camları sportif görünüyor.


Geniş yan eteklerle güçlü görünüm sürdürülürken B sütununun olmaması ve arkaya gittikçe daha hızlı alçalan tavan çizgisi aracı olduğu yerde hız yapıyormuş gibi göstermiş. İnce uzun LED stoplar ve en az öndeki kadar agresif görünen arka tampon diğer dikkat çeken tasarım özellikleri.

Elle boyanmış 19 kattan oluşan Lav Kırmızısı isimli gövde rengi iç mekanda da devam eden otomobilin dijital gösterge paneli ve orta konsolu bir konsept için çok farklı olmasa da elastan döşemeler kesinlikle dikkat çekiyor. Araca nasıl bir motorun güç verdiğiyse açıklanmadı.

Audi R8 V10 RWS


Audi R8 ailesi genişliyor. Üstelik bu sefer tanıtılan yeni seçenek çok özel. Audi Sport departmanının dört tekerlekten çekişli olmayan ilk üyesi R8 V10 RWS sınırlı üretim bir araç olarak karşımızda.

Rear Wheel Series'in kısaltması olan RWS, aracın arkadan itişli olduğunu işaret ediyor. Dış görünüşte siyah renkli jantlar ve gövde üzerine uygulanan grafikler dışında diğer kardeşlerinden farklı olmayan otomobilin iç mekanında koyu renkli alüminyum süslemeler, sınırlı üretim plakası ve farklı döşeme kumaşları görülebiliyor.


999 örneği üretilecek olan R8 V10 RWS, coupé ve roadster gövde seçenekleriyle tercih edilebilecek. Daha önce Lamborghini Huracán'da da karşımıza çıkan arkadan itiş sistemiyle 50 kg hafifleyen otomobilin sabit tavanlı seçenekleri 1.590 kg ağırlığında.

Kaput altında görev yapan 5.2 litre hacimli V10 motor 540 beygir güç, 540 Nm tork üretebiliyor. Coupé seçeneği 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşan arcın maksimum sürati 319 km/s.

Renault Symbioz


Renault, Frankfurt'ta da şaşırtmadı ve fuara ilginç bir konseptle katıldı. Elektrikli otomobilin hayata geçirilmesi sırasında aracın, evin bir parçası haline gelebileceği düşünülmüş.


Basık bir tavan yapısına sahip olan aracın hatları genel olarak yuvarlak. Aydınlatma grubunun parantez şekli, güncel Renault modellerini andıran otomobilde dev jantlar, büyük bir difüzör ve arka camda dengeleyici bir yüzgeç yer alıyor.



Bir kubbe şeklinde tasarlanmış olan tavanı, bütün camlarla bağlantılı olan konseptin B sütunu bulunmuyor. Ön kapılar öne, arka kapılarsa arkaya doğru kayarak açılırken giriş-çıkışın kolaylaşması için tavan da yukarıya doğru açı alıyor.


Dört adet tekli koltuğa sahip olan sade tasarımlı iç mekanda ön koltuklar döndürülebilirken oval direksiyon simidi, otonom modda aşağıya doğru çekiliyor. Dijital gösterge paneli aynı zamanda bilgi-eğlence sistemi olarak da görev yapıyor.

Konseptte görev yapan elektrik motorları arka aksa monte edilmiş ve toplamda 680 beygir güç, 660 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 6 saniyenin altında olan otomobilin menzili de, 72 kWh kapasiteli pilleri sayesinde 500 km.

Suzuki Swift Sport


Suzuki bu yıl Frankfurt'ta sportif bir modelini tanıtıyor. Yeni Swift'in en dinamik versiyonu olan Sport, turbo beslemeye sahip yeni motoruyla ve azalan ağırlığıyla dikkat çekiyor.

Sportif bir görünüm sunan araçta modele özel ön panjur ızgarası, splitter, spoiler, 17 inç çaplı jantlar ve çift çıkışlı egzoz sistemi kullanılırken süspansiyon sistemi de elden geçirilmiş. Önceki nesil modele göre ciddi bir zayıflama yaşayan otomobilin ağırlığı 970 kg'a inmiş.


İç mekanında kırmızı renkli süslemeler, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, yüksek yan desteklere sahip koltuklar, metal pedal seti ve kırmızı zeminli devir göstergesi gibi detaylar dikkat çeken modelde 7 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran kullanılmış.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 1.4 litre hacimli bir motor bulunan Swift Sport 140 beygir güç, 230 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan küçük hatchback modelin performans verileriyse henüz paylaşılmadı.

12 Eylül 2017 Salı

Mercedes-AMG Project One


Formula 1 yollarda. Mercedes'in hiper otomobili Project One, W08 Formula 1 aracının 1.6 litre hacimli v6 motorunu yollarda kullanabilmenin en ucuz yolu. Sınırlı üretimin tamamının satılmış olmasıysa üzücü olsa da sürpriz değil.

Tam bir Le Mans yarışçısı gibi duran otomobilde dev hava girişleri, LED aydınlatma grubu, deflektörler, büyük difüzör, yükseklik ayarlı spoiler ve merkezi egzoz çıkışı gibi detaylar dikkat çekerken tavandaki hava girişinin arkasında büyük bir yüzgeç yer alıyor. Ön jantlar 19, arkalarsa 20 inç çaplı.


İç mekanı da minimalist bir tasarıma sahip olan otomobilde koltuklar birleşik. Büyük bölümü karbon fiberden üretilmiş Project One'ın kapıları yukarıya doğru açılıyor ve yaşam alanında, biri gösterge paneli, diğeri de bilgi-eğlence ekranı olmak üzere iki dijital ekran mevcut.

Üst ve altı düz direksiyon simidindeyse aracın birçok sürüş ayarıyla birlikte hava yastığının da bulunması etkileyici. Arka cam bulunmadığından iç aynaya kamera görüntüsü yansıtılırken klima ve elektrikli camlar da donanımda yer alıyor.


İçten yanmalı motorla birlikte toplam dört elektrik motoruna sahip olan otomobil toplamda 1.000 beygirin üzerinde güç üretebiliyor. 8 ileri vitesli, otomatikleştirilmiş manuel şanzımanla donatılan araç 0'dan 200 km/s sürate ulaşmasını 6 saniyeden önce tamamlayabiliyor.

Sadece elektrik motorlarıyla 25 km menzil sunabilen aracın 275 örneği bulunacak. Tamamı soldan direksiyonlu olacak otomobillerin her bir tanesi vergiler hariç 2.27 milyon Euro karşılığında satılmış.

Renault Mégane R.S.


Renault'dan beklenen haber sonunda geldi. Markanın en sportif modellerinden Mégane R.S.'in yeni nesil örnekleri yüzünü gösterdi. Otomobil, artan gücüyle olduğu kadar opsiyonlar arasına katılan otomatik şanzımanla da dikkat çekiyor.

Dış görünüşü daha agresif hale gelen otomobilde daha sportif görünümlü bir ön tampon kullanılırken üç parçalı LED sis farları ve siyah renkli ön panjur altına eklenen R.S. logoları tanıdık detaylar. 18 veya 19 inç çaplı jantlarla alınabilen otomobilin yan aynaları da siyah renkli.


Önde 60, arkada 45 mm genişleyen gövdeye sahip olan Mégane R.S.'in ön çamurluklarının arkasına hava çıkışları eklenirken yan etekler aşağıya doğru genişlemiş. Arkada daha büyük bir spoiler ile birlikte agresif duruşlu tampon, büyük difüzör ve merkezi egzoz çıkışı bulunuyor.

İç mekanda da sportif detaylar göze çarpıyor. Yüksek yan destekli koltuklar, metal pedal seti, R.S. logolu, deri ve Alcantara kaplı direksiyon simidiyle kırmızı dikiş iplikleri bu detaylardan bazıları. EDC ile donatılan modellerde yer alan büyük vites değiştirme kulakçıkları da direksiyon kolonunda yer alıyor.


Kaputun altında Alpine A110'dan tanıdığımız turbo beslemeye sahip, 1.8 litre hacimli motor bulunuyor. 280 beygir güç, 390 Nm tork üretebilen ünite, 355 mm çaplı, Brembo armalı ön fren diskleri ve 4Control isimli yönlendirilebilir arka aksla alınıyor. Üstelik 5 sürüş modunun yanında 6 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanı seçenlere kalkış kontrol sistemi de hediye ediliyor. Manuel şanzıman isteyenlerse kollu bir el frenine kavuşyor.