28 Mayıs 2011 Cumartesi

AHG Infiniti FX 30d S


Infiniti'nin Nissan'dan aldığı turbo Diesel motoru Avrupa pazarında öngörülen bir başarıya ulaştı. Bu sayede modifikasyon firmalarının da dikkatini çekmeyi başaran Infiniti'nin crossover modeli FX'in turbo Diesel motorlu versiyonu Alman AHG Sports tarafından daha da güçlü bir hale getirildi.

Dışarıdan bakıldığında sadece 21 inç çaplı jantlarında farklılık olan araçta sunulan bu jantlar, lastik takımıyla birlikte 7.900 Euro'ya mal oluyor. Süsüpansiyon alçaltma da sunan AHG Sports bu opsiyon içinse 1.495 Euro talep ediyor.

1.250 Euro'ya sunulan motor modifikasyon kiti 3 litre hacimli v6 motorun gücünü 280 beygire yükseltirken alınan tork değeri de 600 Nm'ye ulaşıyor.

Mopar Ram Runner


Dodge grubu modelleri için modifikasyon parçaları üretimiyle uğraşan Mopar, aylar süren sergileme aşamasının ardından 2009 - 2011 model yılları arasında üretilmiş Ram 1500 modelleri için geliştirdiği arazi kitini satışa sundu.

Kitin en önemli parçası şüphesiz yeni süspansiyon sistemi. 35.6 cm gibi oldukça uzun bir strok sunan sistemin alıcıya maliyeti 13.270 Dolar. Genişletilip yukarıya doğru çekilen çamurluklar için 1.020 (Ön) ve 1.350 (Arka) Dolar talep eden Mopar alt kısmında karter koruması bulunan çelik ön tampon için 1.250 Dolar istiyor.

Alüminyumdan üretilen ek hava girişlerine sahip motor kaputunun fiyatı 978 Dolar olarak açıklanırken tam boy yedek lastiğin kasaya yerleştirilmesi için 1.010 Dolar telep ediliyor. Aracın 5.7 litre hacimli v8 motoru için sunulan ve oldukça geniş çift çıkışa sahip egzoz sisteminin fiyatıysa 1.135 Dolar.

MEC Mercedes-Benz SLS AMG


Mercedes'in süperspor aracı SLS AMG'nin üzerinde çalışma yapan firmalar arasına MEC Design da katıldı. Otomobilin motorunu ellemeyen firma hem iç hem de dış görünüşe yenilikler getirmiş.

Plastik veya karbon fiberden üretilmiş olarak alınabilen gövde kitinde yeni tasarım ön tampon, LED gündüz farları, splitter, yan etekler, yeni arka tampon, difüzör, bagaj üstü spoiler, tavan için hava girişi ve çift parçadan oluşan tavan spoileri bulunuyor.

Yeni bir egzoz sistemiyle donatılan aracın süspansiyon sisteminin yüksekliği ayarlanabiliyor. Önde ve arkada 20 inç çaplı jantlarla donatılan SLS AMG'nin arka jant çapları 21 inçe yükseltilebilmekte.

İç mekana geçildiğinde tavan ve direksiyon simidinin nubukla kaplandığı görülürken orta konsol, şaft tüneli, kapı içleri ve direksiyonda karbon fiber parçalar dikkat çekiyor. Aracın nubuk kaplanan bir diğer yeriyse bagajı.

Vorsteiner GTRS3


A.B.D. merkezli modifikasyon firması Vorsteiner daha önce 100 örneğini ürettiği GTR S3 serisinin hafifçe makyajlanmış bir versiyonunu daha tanıttı.

Altına çift parçalı splitter uygulanan ön tampon, genişletilen çamurluk ve yan etekler, yeni tasarım arka tampon, ek hava çıkışlarına sahip kaput, bagaj kapağı ve bu parça üzerinde hafif bir çıkıntı yapan spoiler karbon fiberden üretilmiş. 20 inç çaplı jantlarla donatılan aracın iç mekanında yeni paspaslar, alüminyum pedal seti, yarış koltukları ve Alcantara döşeme gibi farklılıklar bulunuyor.

Süspansiyon sistemi de daha sportif bir setle yenilenen aracın yeni fren sistemi Brembo'dan alınmış. 4 litre hacimli v8 motoruna kompresör besleme uygulanan bu BMW M3'ün motor gücü 629 beygire ulaşmış.

27 Mayıs 2011 Cuma

Porsche 911 10 Year Anniversary Edition


Alman üretici Porsche, dünayanın en büyük pazarı Çin'e resmi olarak girişinin 10. yılına özel bir model tanıttı. 911 Turbo S temelli otomobilden sadece 10 adet üretilecek.

Altın renkli gövdesiyle dikkatleri anında üzerine çeken aracın bagaj kapağı, yan ayna muhafazaları ve motor kaputu üzerinde bulunan seviye ayarlı spoileri karbon fiberden üretilmiş. 911 Sport Classic modelinde de kullanılan Fuchs jantlar siyaha boyanırken çamurluklar üzerinde sınırlı üretim plakaları bulunuyor.

İç mekana geçildiğinde siyah renkli deri ve Alcantara döşemelerle karşılanan yolcular özel paspaslar ve yine Alcantara kaplı direksiyon simidine de sahip oluyor. Kullanılan dikiş iplikleri de altın renkli olan aracın orta konsol ve kapı içlerinde karbon fiber kaplamalar kullanılmış. Kapı eşiklerinde de karbon fiberden üretilmiş kaplamalar bulunan aracın iç mekanında da özel serinin bir üyesi olduğunu belirten armalar bulunuyor.

Kaputu altında bir yenilik bulunmayan otomobilin çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli Boxer motoru 530 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift debriyajlı yarı otomatik şanzımanı ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati de 315 km/s olarak açıklandı.

Dacia Duster No Limit


Ünlü tırmanma yarışı Pikes Peak, bu yıl alışılmadık bir markayı parkur üzerinde izlememizi sağlayacak. Yarış hayatına Trophée Andros ile başlayan ve büyük satış başarısı yakalayan Dacia Duster 20 km uzunluğundaki parkuru 10 dakikanın altında almak için uğraşacak.

No Limit kategorisinde yarışacak olan aracın dış görünüşü, bu kategoride yarışan diğer otomobillerinkine benzerlik taşıyor. Alçak yapısıyla seri üretim versiyonlarından farklı olan Duster'ın önüne büyük bir splitter eklenirken arkada devasa bir spoiler ve difüzör yer alıyor.

Genişletilen gövdesi ve bu gövde üzerinde açılan havalandırma yarıklarıyla da yarışmaya hazır görünen otomobilin motoruysa kardeş marka Nissan'dan alınmış. Yalnız Nissan deyince aklınıza Micra veya Juke gelmesin zira aracın ortasına yerleştirilen çift turbo beslemeli ünite GT-R'ın 3.8 litre hacimli v6'sından başkası değil.

850 beygir güç üretebilecek şekilde modifiye edilen motor 2007 yılında Tajima Nobuhiro tarafından elde edilen 10 dakika 1.42 saniyelik rekoru kırmaya çalışacak.

25 Mayıs 2011 Çarşamba

TopCar Panamera Stingray GTR


Resmi tanatımı geçtiğimiz yıl yapılan ve Porsche Panamera temelleri üzerine geliştirilmiş bir gövde kitinden oluşan TopCar Stingray'e daha da az bulunan bir kardeş eklendi.

Geniş hava yarıklarına sahip kaputu aynen korunan otomobilin yeni ön tamponu daha sade bir tasarıma sahipken 21 inç çaplı jantlar da bu sadelikten payına düşeni almış. Arka kapı kolları gizlenen otomobilin çamurlukları genişletilirken arka çamurluk ve yan eteklerin geride kalan kısımlarına hava girişleri eklenmiş.

Koyulaştırılmış stoplar, hava çıkışlı arka tampon, büyük bir difüzör ve çift katlı bir spoiler gibi değişiklikler sunan arka kısımda dört çıkışlı egzoz sistemi de dikkatlerden kaçmıyor. Fren sistemi Brembo'dan alınan aracın süspansiyon sistemi de istenirse modifiye edilebiliyor.

İç mekanında baklava desenli deri koltuklarla birlikte karbon fiber kaplamalar dikket çeken otomobilin çift turbo beslemeye sahip 4.8 litre hacimli v8 motoru 600 veya 700 beygir güç üretebilecek şekilde modifiye edilebiliyor.

Jaguar E-Type Speedster Lightweight


Retro otomobil tasarımları günümüzde oldukça tutuluyor. Bunu bir adım ileri götürmek isteyen Eagle gibi firmalarsa bazı efsanevi araçların tasarımlarını değişiklik yapmadan günümüze taşımayı tercih ediyor.

Jaguar'ın ünlü spor aracı E-Type da günümüze en az değişiklikle uyarlanan otomobiller arasında. Yuvarlak hatlı dış tasarımı ve alçak ön cam görenleri 50 yıl geriye götürürken baklava desenli deriyle kaplanmış iç mekan da aynı etkiyi veriyor. Ahşap direksiyon simidi ve alüminyum orta konsol gibi tasarım detayları nostalji yaşatırken göstergeler elbette ki yuvarlak.

4.260 mm uzunluk, 1.740mm genişlik ve 1.000 mm yüksekliğe sahip olan aracın telli tasarıma sahip 16 inç çaplı jantları da klasik Jaguar modelinden alınmış gibi duruyor. Önde 315, arkada 280 mm çaplı fren diskleri ve dört pistonlu kaliperlerle donatılan fren sistemi modern etkinin başlangıç noktasıyken 5 ileri vitesli manuel şanzıman ve kilitli diferansiyel çok da yeni olmayan unsurlar.

Ayarlanabilir süspansiyon sistemine de sahip olan otomobilde görev yapan 4.7 litre hacimli, 6 silindirli motor 310 beygir güç, 460 Nm tork üretebiliyor. Ağırlığı 1.008 kg olarak açıklanan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 5 saniyenin altına inerken maksimum süratin 260 km/s'in üzerinde olduğu açıklandı.

24 Mayıs 2011 Salı

Kahn TR8


Sade görünümlü gövde kitleri ve dev jantlarıyla dikkat çeken Project Kahn araçları arasına Audi'nin başarılı coupé modeli TT de eklendi.

Tasarımında büyük kardeş R8'den etkilenildiği belli olan aracın ön ve arka tamponları bu otomobile benzeyecek şekilde yeniden şekillendirilirken ön tampon altına bir de splitter eklenmiş. Bagaj kapağının üzerine bir spoiler eklenen otomobilin egzoz sistemi 4 çıkışlı olarak tasarlanmış.

Kahn'ın etkileyici ürünlerinden olan jantlar bu otomobilde 20 inç çaplı olarak seçilirken genel havanın R8'e daha da yaklaşması için kapıların arkasına, gövde rengine kontrast renkte bir şerit yerleştirilmiş.

Protoscar Lampo3


Geçtiğimiz yıl Lampo2 isimli elektrik motorlu roadster modelini tanıtan Protoscar bu yıl da güçlü motorlarla donattığı dört kişilik coupé modelini sergiledi.

Aerodinamik tasarımı genel hatlarıyla Lampo2'yi andıran otomobilin önde bir, arkada iki adet elektrik motoru bulunuyor. Bu sayede dört tekerlekten çekişli bir araç haline gelen Lampo3 toplam 570 beygir güç, 900 Nm tork üretebilmekte.

Teknik verileri henüz kesinleşmemiş olsa da 32 kWh kapasiteli pillerle yaklaşık 200 km menzile sahip olması planlanan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.5 saniye sürerken maksimum süratin 220 km/s olacağı düşünülüyor.

23 Mayıs 2011 Pazartesi

Audi Q5 Hybrid Fuel Cell


Audi, bu yıl düzenlenen ve sürdürülebilir enerji çözümleri için bir vitrin vazifesi gören Michelin Challenge Bibendum'a yakıt pilli bir Q5 getirdi.

Görünümü diğer Q5 modellerinden farksız olan otomobilin hidrojenle beslenen yakıt pili 133 beygir güç üretebilirken çift elektrik motoru toplam 122 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. Q5 Hybrid'in aksine 0 emisyonlu bir araç olan Q5 HFC'nin hidrojen tankı arka koltukların altına yerleştirilirken elektrik enerjisini depolamaya yarayan 1.3 kWh kapasiteli piller bagaj zeminine gizlenmiş.

Mercedes-Benz GL Serisi Grand Edition


Mercedes, dev SUV ailesi GL için yeni bir donanım seviyesi piyasaya sürdü. Grand Edition isimli aile zengin motor seçenekleriyle birlikte serinin en üst basamağına oturdu.

Yeni gövde renkleriyle diğer modellerden ayrılabilen Grand Edition donanımında daha sportif bir tasarıma ve LED gündüz farlarına sahip ön tampon, alüminyum görünümlü yan basamaklar, reflektif camlar, 20 inç çaplı jantlar, koyulaştırılmış far ve ön ızgarayla kromajlı egzoz çıkışları bulunuyor.

İç mekanında çift renkli deri döşeme ve koyu renkli ahşap kaplamalar dikkat çeken aracın motor seçenekleriyse oldukça zengin. 211 beygir güç üretebilen GL 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY ile başlayan seçenekler 265 beygir gücündeki GL 350 BlueTEC 4MATIC ile devam ederken benzinli v8 motor seçenekleri 340 beygir güç üretebilen GL 450 4MATIC ile 388 beygir gücündeki GL 500 4MATIC olarak sıralanıyor. Araçların Almanya pazarındaki başlangıç fiyatlarıysa sırasıyla 80.206, 81.396, 91.868 ve 99.127 Euro.

DSQUARED Red Mudder


AIDS ile savaşın simgelerinden birisi haline gelen Life Ball'un ana sponsorluğu görevini uzun süredir üstlenen Mini bu yıl da Dean ve Dan Caten ile ortaklaşa geliştirilen aracını AIDS ile savaş adına açık artırmayla satacağını açıkladı.

Yükseltilmiş bir Cooper S olan Red Mudder siyaha boyanmış tamponlar, çamurluklar, yan etekler ve jantların haricinde yan basamaklar, telle korunan arka cam, far ve stoplar, tavanda ve ön panjurda dörder adet ek sis farı, bagaj kapağına yerleştirilmiş yedek lastik, port bagaj ve ön koruma barı ile dikkat çekici bir arazi aracı haline gelmiş.

Dışarıda olduğu gibi iç mekanında da DSQUARED logoları kullanılmış olan aracın deri döşemeleri yenilenirken paspaslar yerine daha kolay temizlenen ve daha dayanıklı endüstriyel alüminyum kaplama kullanılmış.

22 Mayıs 2011 Pazar

G-POWER M3 GTS


Resmi tanıtımı geçtiğimiz yıl yapılan en güçlü BMW M3 modeli GTS'in sahip olduğu 450 beygir güç bazı müşterilere yeterli gelmemiş olacak ki G-POWER bu otomobilin ürettiği gücü 600 beygir üzerine çıkarma kararı almış.

Dış görünüşüyle oynanmayan aracın iç mekanı da standart modelde olduğu gibi yarışlara hazır bir şekilde bırakılırken motor üzerinde ciddi değişiklik yapılmış. Elektronik kontrol ünitesi yenilenen üniteye tamamı titanyumdan üretilen bir egzoz sistemi uygulanırken asıl ek güç kaynağı kompresör besleme olmuş.

Bütün değişikliklerle birlikte 635 beygir güç, 630 Nm tork üretebilir hale gelen 4.4 litre hacimli v8 motor, otomobile 323 km/s maksimum sürat kazandırıyor. 0'dan 100 km/ sürate 4.2 saniyede ulaşabilen aracın 200 km/s'i görmesiyse 11.9 saniye sürmekte.

Modifikasyon kitinin tamamı, vergiler ve işçilik masrafları hariç 23.500 Euro'ya sunulmakta.