21 Ağustos 2014 Perşembe

Nissan Qashqai 1.6 DCI Platinum Premium X-Tronic


Nissan'ın ilk olarak 2007 model yılında piyasaya sürdüğü kompakt crossover modeli Qashqai ilginç ismi ve şehir trafiğine uygun boyutlarıyla kısa sürede popüler bir araç olmayı başarmıştı. 2010 model yılına makyajlı ve daha sportif görünen yüzüyle giren otomobil başarısını yeni görünümüyle de devam ettirmeyi başardı.

2013 yılının sonunda ikinci nesil örnekleri ortaya çıkan Qashqai'nin tasarımı yine sportif bir çizgi tuttururken küçülen motor hacimleri sayesinde Türkiye pazarı için sunulan motor çeşitliliğinde artış oldu. Bu üniteler arasında en çok dikkat çeken örnekse kardeş firma Renault'nun da araçlarında kullanmaya başladığı 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor. Üstelik Renault'nun aksine Nissan'da otomatik vites seçeneği de sunuluyor. Bakalım Nissan'ın bu polüler modeli geçen hafta test ettiğim Volkswagen Tiguan ile nasıl çekişecek.

TECHART 911 Turbo ve Turbo S


TechArt'ın ünlü modifikasyon kitlerinden birisi daha yenilendi. 991 kasa kodlu Porsche 911 Turbo ve Turbo S modelleriyle birlikte modifikasyon paketlerini de yenileyen firma ilk etapta göreceli olarak daha düşük güç artışına sahip kitlerini tanıttı.

Gövdesi üzerinde farklı grafikler kullanılabilen otomobillerin ön tampon altına yeni bir splitter eklenirken yan etekler de makyajlanmış. Arka tamponu altına yeni bir difüzör eklenen araçlarda çift katlı sabit spoiler, hafifletilmiş jantlar ve yeni egzoz çıkışları da dikkat çekiyor.


TA 091/T1 kodlu kitle donatılan 911 Turbo modellerinde görev yapan çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli motor 580 beygir güç, 840 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilen sabit tavanlı versiyon 200 km/s sürate 9.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 325 km/s.

911 Turbo S üzerinde yapılan çalışma sonrasında aynı özelliklere sahip olan motor 620 beygir güç, 880 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 328 km/s.

19 Ağustos 2014 Salı

Škoda Fabia


Özellikle son haftalarda değişik açılardan çekilmiş fotoğrafları internete sızan küçük Škoda modeli Fabia'nın ilk resmi görselleri paylaşıldı. Aracın tasarımında ailenin diğer otomobillerinin izlerini görmek mümkün.

Küçültülmüş bir Rapid Spaceback'i andıran yeni nesil Fabia'nın dış görünümü tahmin edildiği gibi köşeli çizgilere sahip. Kaput üzerinde ek dalgalanmalara yer verilirken yan bölümde de hem üst hem de alt kısımda birer uzun şerit dikkatlerden kaçmıyor.

Daha önec Volkswagen Polo'da tanıtılan PQ ile Golf'te kullanılan MQB platformlarının bir karışımına sahip olan Fabia'nın ağırlığı ortalama 65 kg azalmış. Bu sayede aracın giriş modeli artık 980 kg boş ağırlığa sahip.


İç mekanında da köşeli çizgiler hakim olan Fabia'nın ön konsolu yepyeni olsa da tanıdık hatlara sahip. Kapı içi cepleri genişletilen otomobilin dirsek mesafelerinde de artış var. USB girişiyle akıllı telefon fonksiyonlarını dokunmatik ekrandan kumanda edebilen MirrorLink'e sahip ilk Škoda modeli olan yeni nesil Fabia'nın bagaj hacmi de 330 ile 1.150 litre arasında değişiyor.

İlk etapta düşük güçlü motor seçenekleri tanıtılan aracın benzinli ünitelerinin hacimleri 1 ve 1.2 litreyken üretilen güç 60 ile 110 beygir arasında. Sadece 1.4 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılacak olan Fabia'nın bu ünitesi de 75 ile 105 beygir arasında güç üretebilecek.

18 Ağustos 2014 Pazartesi

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse one of one


Bugatti Veyron ailesinin sayısız özel üretim modeline bir yenisi eklendi. Bu yıl Pebble Beach'te tanıtılan otomobil adından da anlaşılacağı gibi tek örnek bir çalışma.

Type 41 Royale, Type 55 ve Type 44 gibi klasik Bugatti modellerinde kullanılan siyah-sarı gövde rengine sahip olan otomobilin ön panjurunda alıcısının isminin baş harfleri olan PL görülebiliyor. 200 adam-saate mal olan bu parçanın haricinde spoilerin alt kısmına da Bugatti logosunun işlenmesi otomobili farklı kılan detaylar arasında.


İç mekanda siyah renkli deri döşeme ve piyano siyahı kaplamalar görülebilirken dış mekanda olduğu gibi yaşam alanında da detaylarda sarı renk kullanılmış. Kapı eşikleri ve vites konsolunun yanına "one of one" grafikleri işlenirken koltuklarda da Bugatti logoları bulunuyor.


Koltuk aralarına da özel bir işleme yerleştiren Bugatti asıl ilginç özelliğiyse kapı içlerinde sunuyor. Çift katlı deri döşemeye sahip olan bölümde siyah renkli üst kısımda laser kullanılarak delikler açılmış. Bu deliklerden görülen sarı renkli döşemeyse Grand Sport Vitesse şeklini almış.


Kaputu altında yenilik olmayan otomobilin dört turbo beslemeye sahip 8 litre hacimli w16 motoru 1.200 beygir güç, 1.500 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.6 saniyede ulaşabilen dört tekerlekten çekişli aracın üzeri açıkken ulaşabildiği maksimum sürat 409 km/s.

Saleen FourSixteen


Daha çok Ford modelleri üzerinde yaptığı modifikasyon çalışmalarıyla tanınan A.B.D. merkezli firma Saleen bu sefer sürpriz yaparak sadece elektrik motorlu otomobiller üreten Tesla'ya el atmış.

Markanın büyük sayılabilecek liftback modeli Model S temelleri üzerine geliştirilen FourSixteen ismini, toplam 416 beygir güç üretebilen elektrik motorundan alıyor. 600 Nm tork üretebilen ünitede performans artışı bulunmuyor.


Ön panjuru iptal edip daha geniş hava girişlerine yer açan yeni ön tampon tasarımı ve 21 inç çaplı jantlar sportif görünümü desteklerken kapı kolları ve bagaj kapağında yer alan kromajlı parçalar mat griye boyanmış. Bagaj kapağına bir spoiler eklenirken yan bölümlerine hava çıkışları eklenen tamponun altına bir de difüzör yerleştirilmiş.

İç mekan yapısında değişiklik yapılmayan araçta çift renkli deri ve Alcantara döşemeler kullanılırken bütün koltuklara Saleen logosu eklenmiş. Otomobilin orta konsolunun alt bölümü de yeniden şekillendirilmiş.


Model S'in süspansiyon sistemini yenileyen Saleen isteyen müşterilerine seviye ayarlı bir süspansiyon sistemi de sunarken opsiyonel donanımlar arasına yeni bir son dişli oranı ve kilitli diferansiyel de eklenmiş. Soğutma sistemi artık daha yüksek kapasiteye sahip olan otomobilin frenleri güçlendirilirken elektronik yardımcıları da pist kullanımı için yeniden programlanmış.

BRABUS C Serisi


Mercedes'in popüler modellerinden C Serisi için geliştirilen modifikasyon kitlerine BRABUS tarafından üretilenler de sonunda eklendi. Dış görünüm paketleri standart ve Avantgarde donanımlarına uygun olan aracın motor modifikasyonu da şimdilik küçük hacimli motorlar için tanıtıldı.

Yeni ön tamponda plastik parçalarla bölünmüş hava girişleri dikkat çeken otomobilin bu bölümünde daha uzun bir splitter kullanılmış. Sunulan jant seçenekleri farklı tasarımlara ve 20 inçe kadar çapa sahipken arka bölümde ince spoiler, dört çıkışlı egzoz sistemi ve difüzör dikkat çekiyor.


C200 için sunulan modifikasyon paketinde turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motor 225 beygir güç 330 Nm tork üretebilirken C220 BlueTEC'in 2.1 litre hacimli turbo Diesel ünitesi 220 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor.

İlk aracın maksimum sürati 242, ikincisininkiyse 240 km/s'e yükselirken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi sırasıyla 7 ve 7.1 saniyeye gerilemiş.