7 Şubat 2020 Cuma

Volkswagen Atlas


2020 Chicago otomobil fuarı makyajları arasına bir de Volkswagen katıldı. Markanın en büyük SUV modeli Atlas yeni yüzüyle çok daha şık görünüyor. Kaput altındaysa bir yenilik sunulmuyor.

Atlas'ın makyajı da bildiğimiz kalemler içeriyor. Yeni panjur, LED farlar ve stoplar, çapları 22 inçe kadar çıkan jantlar ve farklı tamponlar yenilikleri oluşturuyor. R-Line'da daha agresif görünen ve aracın boyunu yaklaşık 7 cm uzatan tamponlar ve farklı yan korumalar kullanılmış.


İç mekanda Atlas Cross Sport modeline göndermeler yaptığı söylenebilecek otomobilde yeni direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve daha büyük bir dokunmatik ekran kullanılmakta. Opsiyonel olarak sunulan üst seviye ses sistemiyse Fender imzalı.

2 litre hacimli, turbo beslemeli motoru 240 beygir güç üretmeye devam eden Atlas'ın bu versiyonu artık dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabiliyor. 280 beygir güç üretebilen, 3.6 litre hacimli V6 motor da küçük kardeşi gibi 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunuluyor.

Chrysler Pacifica


Chrysler, dört yılın ardından MPV modeli Pacifica'yı makyajladığını açıkladı. Chicago'da sergilenen araç geçmişte kullandığı motor seçenekleriyle üretilecek olsa da donanımda geliştirmeler yapılmış.

Ön panjuru genişletilen aracın LED farları küçültülürken tamponda yer alan aydınlatmalar da yeni. LED stopları da yenilenen otomobilin bu ünitesi artık bagaj kapağı üzerinde birleşiyor. Yeni donanım seçenekleri daha bol kromaj veya siyah renkli dış trim parçalarıyla alınabiliyor.


İç mekana geçildiğinde, ön bölümde yeni bir ara konsol olduğu görülebiliyor. USB C girişleri ve temassız şarj ünitesi de donanıma eklenirken en üst pakette süet tavan döşemesi ve karamel renkli deri döşeme sunuluyor. Bu araçta iki adet küçük yastık da yer alıyor. Uconnect 5 yazılımıyla donatılan dokunmatik ekransa artık 10.1 inç büyüklüğünde.

Güvenlik donanımına radarlı hız sabitleme, otomatik uzun farlar, yaya algılama özellikli otomatik fren ve şeritte kalma yardımcısı eklenen Pacifica'nın camları ve fitillerinde yapılan iyileştirmeyle kabin daha sessiz hale getirilmiş.


Kaputu altında 3.6 litre hacimli V6 motorun standart ve şarj edilebilir hibrit seçenekleri sunulmaya devam eden model dört tekerlekten çekişli olarak da alınabiliyor. Bu araçlar diğerlerinden 20 mm daha yüksek bir süspansiyon sistemi sunuyor.

6 Şubat 2020 Perşembe

Chevrolet Equinox


2020 Chicago otomobil fuarında sergilenen makyajlı modellere bir yenisi katıldı. 1.5 ve 2 litre hacimli benzinli motorlarıyla sunulmaya devam eden Chevrolet Equinox artık yeni bir yüze sahip.


Ön bölümde yenilenen panjur, tampon ve çift katlı far grubuyla kolayca tanınan otomobilin RS donanımında tamponda yer alan aydınlatmalar iptal edilmiş. Diğer versiyonlarda da eskiden halojen olan bu üniteler LED teknolojisi kullanmaya başlamış.


Arka kısmında yenilenen LED stoplar ve makyaj geçiren tampon alt bölümü dikkat çeken aracın RS paketinde dörtlü egzoz çıkışı sunuluyor. Yeni jant seçenekleri ve gövde renkleri de 2020 yılı itibariyle sunulurken iç mekanda yaşanan yenilikler döşeme renkleri, dokunmatik ekran yazılımı ve yeni vites topuzuyla sınırlı.

Ford GT


Ford'un süperspor otomobili GT biraz daha güçlendi. Kaputu altında yenilikler bulunan modelin sesi de iyileştirilirken artık iki farklı özel donanım seçeneği de sunuluyor.


Liquid Carbon isimli özel donanım paketinde gövdesi boyasız olarak sunulan otomobilde karbon fiber jantlar da standart olarak geliyor. İsteyenler bu otomobilde farklı gövde grafikleri ve boyalı yan aynalar tercih edebiliyor.


Yeni Gulf Racing görünüm paketiyle mavi ve turuncu renklerini koruyan Ford GT'nin bu renkleri siyah bir şeritle ayrılmış. 1968 ve 1969 yıllarında Le Mans'da birinci gelen araca gönderme yapılan grafikler bu aracın kapı numarası olan 6'yı da içeriyor.


Kaputu altında çift turbo beslemeli, 3.5 litre hacimli V6 motor kullanmaya devam eden otomobil artık 669 beygir güç üretiyor. Yeni intercooler, pistonlar ve ateşleme sistemi sayesinde tork bandı düzleşen Ford GT'nin arka kısmında yapılan aerodinamik çalışmalar sayesinde motora %50 daha fazla hava girişi sağlanmış.

Nissan Frontier


Nissan, Avrupa'da Navara modelini güncellese de Amerika halen daha bir önceki nesil araçla idare ediyor. Frontier isimli model 2020 yılında bir kere daha güncellendi. Üstelik asıl yenilik kaputun altında yaşandı.


Görünümünde hemen hemen hiçbir değişiklik olmayan pick up yeni jant seçenekleri ve daha az donanım seçeneğine sahip. Klasik görünümlü iç mekandaysa dijital havalandırma kumandaları ve anahtarsız çalıştırma düğmesi bulunuyor. Gösterge zeminleri, donanıma göre siyah veya beyaz alınabiliyor.


Kaputun altında 3.8 litre hacimli, yenilenmiş bir benzinli V6 barındıran araç 314 beygir güç, 382 Nm tork üretebiliyor. Güç, 9 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla dört tekerleğe aktarılıyor.

5 Şubat 2020 Çarşamba

Kia Sonet ve Seltos X-Line


Hindistan'da tanıtılan küçük SUV konseptlerine yeni katılımlar var. Kia, bu ülkede düzenlenen fuarda hem Sonet isimli yepyeni bir araç hem de Seltos'un daha haşin görünen bir seçeneğini sergiledi.


Geniş ön panjur ve LED farlarıyla ilk bakışta dikkat çeken Sonet, agresif duran ön tamponu ve şişkin çamurluklarıyla da güçlü bir duruşa sahip. Konseptin ince yan aynaları ve arkaya doğru açı almış gibi görünen C sütunu da şık görünüyor. Siyah tavan, ince uzun LED stoplar ve dörtgen egzoz çıkışları da diğer tasarım detayları arasında.


Seltos'un araziye daha uygun seçeneği olarak tanıtılan X-Line konseptindeyse dik yerleşime sahip LED gündüz aydınlatmalarının iptal edilip tamponda daha fazla gri renkli koruma kullanıldığı görülüyor. Siyah renkli ön panjur ve kapı altı korumaları ve kaputta Kia logosu yerini alan Seltos yazısı da gözlerden kaçmıyor.


Kromajlı parçaları siyaha boyanan otomobilde turuncu detaylar da bulunuyor. Arkada reflektör iptali ve yine daha agresif bir tampon görülebiliyor. Ayrıca bir Seltos arması da bagaj kapağına eklenmiş. Henüz iç mekanları hazır olmayan ikilinin motor seçenekleri de kesinleşmiş değil.

Cadillac Escalade


Cadillac'tan beklenen büyük haber sonunda geldi. Markanın büyük SUV modeli Escalade yeni nesline kavuştu. Tahmin edileceği gibi her özelliği geliştirilen aracın kaputu altında artık bir Diesel motor opsiyonu da sunulacak.

Dimdik yükselen ön bölümüyle heybetli bir duruşa sahip olan yeni modelde dev ön panjur, ince LED farlar ve dik yerleşime sahip gündüz aydınlatmaları yer alıyor. Elektrikli basamaklar ve standart olarak sunulan 22 inç çaplı jantların haricinde C sütununda görülebilen krom çıta yan bölüme renk katıyor.


Sade hatları arkada da devam eden Escalade'in stopları D sütunları boyunca uzanan LED üniteler. Tampon altında dörtgen egzoz çıkışları sunan aracın sahip olduğu spoiler, elektrikli bagaj kapağı camı açılırken yukarıya doğru açı alma özelliğine sahip.

İç mekanında çok daha modern bir görünüm sunan otomobilin 38 inç büyüklüğündeki ekranı 3 parçaya bölünmüş. Dijital gösterge paneli, solda yer alan sürücü bilgilendirme göstergesi ve büyük dokunmatik ekranın haricinde havalandırma kumandaları da dokunmatik. Yüksek bir vites konsoluna sahip olan araçta otonom sürüş özellikleri de sunuluyor.


Sanal gerçeklik navigasyonuna da sahip olan Escalade, ön kameradan aldığı görüntüyü sürücüye yansıtıp ekran üzerinde yönlendirme yaparken dönülmesi gereken yöndeki hoparlörlerden ses vererek bu işi daha da kolaylaştırmış. Ayrıca sistem, arka koltuk eğlence sisteminden konum öneriler alabiliyor.

3 koltuk sırasına sahip SUV, bütün koltuklarında daha fazla diz mesafesi sunsa da daha fazla hacim isteyenler 404 mm daha uzun ESV seçeneğini tercih edebiliyor. Bu modelin bütün koltukları katlandığında bagaj hacmi neredeyse 3.600 litre oluyor. Sunulan donanımlar arasında adaptif süspansiyon sistemi bulunurken AKG imzalı ses sistemlerinden standart olanı 19, opsiyonel olanıysa 36 hoparlöre sahip.


Kaput altında 6.2 litre hacimli V8 motoru barındırmaya devam eden Escalade bu üniteden 426 beygir güç, 623 Nm tork alabilirken 3 litre hacimli turbo Diesel motor 280 beygir güç ve 623 Nm tork üretebiliyor. Her iki motor da 10 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.

Troller TX4


Ford Brezilya'nın kurduğu bir marka olan Troller şimdiye kadar T4 isimli modeliyle off road sevenlerin karşısındaydı. Şimdiyse aileye yeni bir araç eklendi. Daha donanımlı TX4.

Görünüm olarak kardeşinden farkı olmayan aracın basit fakat uçuk tasarımı dikkat çekici. Yuvarlak farlar, 17 inç çaplı jantlar ve düz paneller, 3 kapılı arazi aracının ilginç görünümünü oluşturuyor. Farklı parçalarda kullanılan farklı renklerin de ilginç duruşa katkı yaptığını söyleyebiliriz.


İç mekanı da dışı gibi basit bir tasarıma sahip olan modelin birçok parçası Ford modellerinden tanıdık. Önceki nesil Fiesta'lardan alınmış gösterge paneli ve orta havalandırma çıkışlarından Ranger'da kullanılan ayna ve çekiş sistemi kumanda butonları, hatta kapı kolları gözlerden kaçmıyor.


Kaputu altında da eski Ranger Wildtrak'in 3.2 litre hacimli, 5 silindirli turbo Diesel motorunu barındıran TX4, 200 beygir güç, 470 Nm tork üretebiliyor. Aracın T4'ten farkıysa 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve arka diferansiyel kilidini standart olarak sunması.

4 Şubat 2020 Salı

Volkswagen Taigun


Volkswagen, sadece grup olarak değil marka olarak da SUV modellere doymuyor. İlk olarak 2012 yılında sergilediği küçük SUV konseptini hayata döndüren Alman marka bir yükseltilmiş modele daha kavuşmaya hazırlanıyor.

Önden bakıldığında Tiguan'ı andıran bir yapıya sahip konseptte mat metal süslemeler kullanılmış. 4.2 metre boya ve 2.65 metre aks mesafesine sahip olan araç, ilk konseptten çok daha büyük olsa da yine B segmentinde yer alıyor.


C sütununa eklenen çıkartmalar ve metal tavan raylarıyla dikkat çekici bir araç olan Taigun'un stopları ilk konsepte göz kırpsa da güncel modellerde giderek yayılmaya başlayan bagaj kapağında birleşen tasarım bu araca da sıçramış.

İç mekan tasarımı henüz paylaşılmayan otomobilin kaputu altında da hangi motorun kullanılacağı belirtilmese de 0'dan 100 km/s sürate ulaşmanın 9.9 saniye süreceği ve maksimum süratin de 183 km/s olacağı açıklandı.

Škoda Vision IN


Ülkelerin pazarları büyüdükçe markalar tarafından bu bölgelere gösterilen ilgi de artıyor. Volkswagen grubunun yakından incelediği Hindistan da son zamanlarda göze girmeyi başaran yerlerden.

Hindistan'a özel bir SUV geliştireceğini açıklayan Škoda'nın Vision IN konsepti bu otomobilin bir ön gösterimi. B segmentinde yer alacak model bu haliyle 4.256 mm boya, 1.589 mm yüksekliğe ve 2.671 mm aks mesafesine sahip.


Markanın köşeli hatları ve çift katlı far yapısını koruyan konseptin geniş ön panjuru aydınlatmalı bir yapıya sahip. Sportif duran ön tampon, 19 inç çaplı jantlar, siyah renkli gövde korumaları, yine çift katlı tasarlanan stoplar ve ön kısmı aynalayan arka tampon diğer detaylar.

İç mekanda dört adet tekli koltuğa sahip olan modelde geniş dokunmatik ekran ve dijital gösterge panelinin yanında çift katlı bir ara konsol kullanılıyor. Hatta bu konsol arka koltukların arasına doğru devam ediyor. Sabit kafalıklı koltuklarda Vision IN arması aydınlatılmış.


Kaputu altında 1.5 litre hacimli tanıdık TSI motor kullanan konsept 150 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli DSG ile 0'dan 100 km/s 8.7 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 195 km/s.

Renault Mégane


Renault'nun yeni model atılımı sürüyor. Son dönemde özellikle küçük boyutlu modellerinin yeni nesil örneklerini tanıtan Fransız üretici şimdi de C segmenti temsilcisi Mégane'ın makyajlı seçenekleriyle bizlerle.

Zaten şık bir otomobil olduğundan görünümüyle çok oynanmayan Mégane'ın ön bölümünde, standart olarak sunulan LED farların yeni iç tasarımları dikkat çekiyor. Panjur ve tampon da elden geçirilirken yeni gövde rengi ve jant seçenekleri donanıma eklenmiş. Stopları ve arka tamponu da daha sportif bir görünüme kavuşan aracın GT Line donanımı yerini R.S. Line'a bırakmış.


İç mekanda da büyük bir değişim geçirmeyen otomobilde tek parçadan oluşan bir dijital gösterge paneli kullanılırken orta konsolda bulunan dokunmatik ekran da yeni grafiklerine kavuşmuş. Yeni döşeme seçenekleri ve çerçevesiz dikiz ayna da donanıma eklenmiş.


Kaput altında ilk defa şarj edilebilir bir hibrit ünite bulunduran Mégane'da kullanılan 1.6 litre hacimli, benzinli motor, bir çift elektrik motoruyla birlikte 160 beygir güç üretebiliyor. 9.8 kWh kapasiteli bataryalarsa karma kullanımda 50, şehir içerisindeyse 65 km menzil sunabiliyor. Aracın elektrik motorlarıyla ulaşabildiği maksimum sürat 135 km/s.


1.33 litre hacimli benzinli motorun 100, 115, 140 ve 160 beygir güç üretebilen seçeneğine sahip olacak Mégane'ın 1 litre hacimli ünitesiyse ilerleyen aylarda satışa sunulacak ve 120 beygir gücünde olacak. 1.5 litre hacimli Diesel motorsa 95 ve 115 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip.


R.S.'te kullanılan 1.8 litre hacimli motorsa artık sadece 300 beygir güç üretebilen versiyona sahip. Otomatik şanzımanla 420 Nm tork üretebilen ünite manuel üniteyle 400 Nm tork değeri sunuyor. Motorlar, ürettikleri güç seviyesine göre 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılabiliyor.