10 Temmuz 2021 Cumartesi

XPeng G3i


Çinli üreticiler elektrikli otomobillerini şık bir şekilde makyajlamaya devam ediyor. XPeng'in SUV modellerinden G3, yaşadığı güncellemenin ardından ismine de "i" harfini eklemiş bir şekilde tanıtıldı.

Sadeleştirilmiş bir ön tamponla karşımıza çıkan otomobilde kullanılan çift katlı LED far tasarımı sürüyor olsa da üst kat artık ortadan birbirine bağlanıyor. Kapı kolları hemzemin hale gelen otomobilin arkasında da artık daha büyük bölümü gövde rengine boyanan tampon ve yatay reflektörler var.

İç mekanında tasarım olarak bir değişiklik bulunmayan otomobilin sunduğu döşemelerin renk kombinasyonlarındaysa yenilikler mevcut. Dijital gösterge paneli korunurken 15.6 inç büyüklüğünde, dikey yerleşimli dokunmatik ekran güncellenmiş. Ayrıca otonom sürüş sisteminde de güncellemeler yapılmış.

Öne yerleştirilen elektrik motoru 197 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 8.6 saniye sürerken maksimum sürat 170 km/s. 55 ve 66 kWh kapasiteli iki batarya seçeneğine sahip olan aracın NEDC standardında ölçülen menzil değerleriyse sırasıyla 460 ve 520 km.

8 Temmuz 2021 Perşembe

Ineos Grenadier

Ineos, geçtiğimiz yıl Grenadier isimli ilk otomobilini tanıttığında çok konuşulmuş olsa da her geçen gün elektrikliye doğru ilerleyen pazarın ortasına 6 silindirli araçlarla girmek büyük sansasyon yaratmamıştı. Birçok kişinin kısa ömürlü olarak gördüğü projenin yeni tamamlanan iç mekanı da bizlerle paylaşıldı.

Köşeli hatlara sahip dış görünüşüne bakıldığında aklımıza klasik Land Rover Defender'ı getiren SUV aslında bu özelliğine güveniyor diyebiliriz. Yuvarlak LED farlar, kısa tamponlar, sac jantlar, dışarıdan menteşeli kapılar ve gövde altı korumalarıyla arazi sürüşüne hazır olan modelde bu amaca yönelik birçok aksesuar da sunulacak. 2024 yılında pick up seçenekleri de tanıtılacak olan araç bu gövdesinde 305 mm uzatılan aks mesafesi sunacak.

Dış görünümüne yakışan bir iç mekana sahip olan otomobilde modern dokunuşlar da unutulmamış. Hem geniş orta konsol hem de tavana yerleştirilen kumandalarla bir uçak kokpitini hatırlatan bölümde ince bir dijital gösterge paneli ve iki kollu direksiyon simidi yer alıyor. Vites kollarından ilki BMW'den alınsa da takviye için özel bir kol tasarlanmış.


Dayanıklı ve yıkanabilir malzemelerden üretilen bölümde tavana yerleştirilen cam bölümler manuel olarak açılabiliyor. Ayrıca arka tarafta, tavanın kenarlarına eklenen bombeli camlar da Defender'a göz kırpan detaylar arasında. Bagaj bölümündeyse zemine kullanışlı metal raylar yerleştirilmiş.

Kaput altında yer alacak motorlarsa tanıdık. BMW raflarıdan alınacak 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli üniteler, pazara göre benzinli veya Diesel olarak alınabilecek. 8 ileri vitesli otomatik şanzımana da sahip olacak Grenadier dört tekerlekten çekiş sistemini de standart olarak sunacak.

7 Temmuz 2021 Çarşamba

Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae


Lamborghini, artık 10 yaşını deviren V12 motorlu modeli Aventador'un üretimini son versiyonla tamamlıyor. Ulrimae isimli araç, 300 coupé ve 250 adet roadster örneğe sahip olacak ve aracın üretim sırası A sütununda görülebilecek.

Tasarım olarak bu sefer oyunu sadelikten yana kullanan İtalyan üretici, karşımıza SVJ'de olduğu gibi çılgın bir aerodinamik kitle çıkmamış. Bu aracın jantlarını kullanıyor olsa da yeni tamponların sunduğu aktif aerodinamik özellikler göze daha az batıyor. Karbon seramik fren diskleri ve direksiyonel arka aks standart donanımda.

İç mekanda da büyük değişikliklere sahip olmayan otomobilin koltukları ve ön konsolunda Y desenleri göze çarpıyor. Koltukların yan bölümlerinde Ultimae işlemeleri görülebilirken deri ve Alcantara döşemeler standart donanımda.

Kaputu altında görev yapan atmosferik emişli V12 ünite 6.5 litre hacimden 780 beygir güç, 720 Nm tork alabilen araç 7 ileri vitesli, tek kavramalı, yarı otomatik şanzımana ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Aventador S'e göre 25 kg daha hafif olan Ultimae'nin Coupé seçeneği 1.550, Roadster ise 1.600 kg ağırlığında. Her iki seçenek de 355 km/s maksimum sürate ulaşabilse de sabit tavanlı aracın 2.8 saniyelik 0-100 km/s deparı, üzeri açılan kardeşininkinden 0.1 saniye daha iyi.

Volkswagen Golf R Variant


Golf, en güçlü wagon seçeneğine kavuştu. Golf R'ın daha da kullanışlı olan versiyonunda, hatchback kardeşte bulunan her türlü sportif detay yer alırken büyük bagajıyla aileler de hedefleniyor.

Ön bölümü tanıdık olan otomobilin gümüş renkli tavan rayları ve daha uzun tavan çizgisi kendisine özel. 18 ve 19 inç çaplı jant seçenekleri sunan model dört çıkışlı egzoz sistemi ve biraz daha sportif görünen arka tampon gibi farklılıklara da sahip.

İç mekana geçildiğinde ön bölümün, kısa boylu kardeşten alındığı görülebiliyor. Arkadaysa diz ve baş mesafelerinde artış var. 4.633 mm boya sahip otomobilin bagaj hacmi 611 ile 1.642 litre arasında değişiyor.

357 mm çaplı fren disklerine sahip olan Golf R Variant'ın süspansiyon sistemi de yeniden ayarlanarak değişen ağırlık dağılımına ayak uydurulmuş. Bu arada hatchback kardeşe göre ağırlık artışı 79 kg olarak açıklanıyor.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli, benzinli motoru koruyan model 320 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli DSG ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı. R Performance paketiyle birlikte gelen 19 inç çaplı jantların yanında maksimum sürat limitörü de 270 km/s'e çekiliyor. Bu paketle birlikte sürüş modlarına Nürburgring ve Drift de ekleniyor.

Lotus Emira


Yakın gelecekte içten yanmalı motorlara veda etmesi beklenen firmalar arasında yer alan Lotus, bir sürpriz yapıp iki farklı benzinli motor seçeneğine sahip olan Emira'yı tanıttı. Süperspor otomobil görünümlü model Porsche 718 Cayman'a rakip olacak.

Evora'dan 20 mm uzun olan otomobilin yuvarlak hatları Evija'yı hatırlatıyor. Arkaya doğru uzayan LED farlar ve kaputta yer alan hava girişleri dinamik dururken tamponda yer alan hava girişleri agresif görünümü geliştirmiş.

20 inç çaplı jantlara sahip otomobilin yan bölümünde de hava girişleri dikkat çekiyor. Cam kapağın altında yer alan motorun arkasında küçük bir spoiler, ince LED stoplar, hava çıkışlarına sahip tampon ve çift egzoz çıkışı bulunuyor.

İç mekanı, eski Lotus modellerinden çok daha modern ve lüks olan Emira'da dijital gösterge tablosu, dokunmatik ekran, deri ve Alcantara döşemenin yanında elektrikli koltuklar, üst ve alt kısımları düzleştirilmiş direksiyon simidi, USB çıkışı ve ambiyans aydınlatması yer alıyor. Bütün bu donanımlar, aracın ağırlığını 1.4 tonun üzerine çıkarmış.

İlk motor seçeneği, AMG arması taşıyan, 2 litre hacimli, turbo beslemeli ünite olacak arkadan itişli Emira'nın ikinci motoruysa kompresör beslemeye sahip, ve Toyota armalı 3.5 litre hacimli bir V6. Güç seviyeleri kesinleşmemiş olsa da ilk ünitenin çift kavramalı şanzımanla, ikincisninse ister manuel, ister 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabileceği kesinleşti.

BMW 2 Serisi Coupé


BMW'nin küçük coupé modeli 2 Serisi yeni nesline kavuştu. Büyük kardeşi 4 Serisi'nin aksine yanlara doğru genişleyen bir ön panjura sahip olan otomobilin tasarımında 2002 Hommage konseptinden esinlenilmiş.

2 Serisi'nin LED farları, birçok BMW modelinin aksine tek mercekli olarak tasarlandığından küçük tutulabilmiş. Aşağıya doğru olmasa da yanlara doğru genişleyen panjursa gerekmediğinde hava geçişini kapatabiliyor.

Almanlardan alışık olduğumuz üzere farklı donanım seviyelerinde değişik tampon, yan ayna, jant ve egzoz çıkışı tasarımları sunan 2 Serisi eskisinden 10.5 cm daha uzun ve 2.8 cm daha alçak. Genişliği de artan otomobilde sunulan jant seçenekleriyse 17 ile 20 inç arasında değişen çaplara sahip.

Arka bölümünde biraz aşağıya alınan LED stopların iyice köşelere itilmesi, bu parçaların bagaj kapağına taşmasının önüne geçmiş. Bagaj kapağı demişken, bu parçanın uç bölümü, bütün araçlarda bir spoiler şeklinde tasarlanmış.


İç mekana geçildiğindeyse büyük bir sürprizle karşılaşılmıyor. Diğer BMW modellerinde de görülen üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve fiziksel düğmelere sahip orta konsolla klasik bir tasarıma sahip olan 2 Serisi Coupé, birçok modelin kaybetmeye başladığı vites kolunu da korumuş. 40:20:40 oranında katlanabilen arka koltuklar sayesinde genişletilebilen bagajın hacmiyse eskisine 20 litre fark atarak 390 litreye ulaşmış.

Avrupa'da ilk etapta 3 motor seçeneğine sahip olacağı açıklanan 2 Serisi Coupé’nin 220i modelinde görev yapan 2 litre hacimli motor 184 beygir güç, 300 Nm tork üretebilirken aynı hacimli dizel motor, 220d'de 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Bu seçenekte 48 Volt hafif hibrit sistem standart olarak sunuluyor.

M240i’nin kaputu altındaysa sıralı 6 silindire sahip, 3 litre hacimli bir ünite görev yapıyor. 374 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen aracın 0-100 km/s hzlanması 4.3 saniyede tamamlanıyor. Bu araçta dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunulsa da diğer modeller arkadan itişli olacak. 8 ileri vitesli otomatik şanzımansa bütün araçlarda standart. İlerleyen dönemde 2 litre hacimli motorun 258 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen seçeneğiyle 230i ve 3 litre hacimli motorun 400 beygir üzerinde  güç sağlayan versiyonuyla M2 bizlerle olacak.

6 Temmuz 2021 Salı

Bentley Flying Spur Hybrid


Elektrik, Bentley gibi markaları da ıskalamıyor. İngiliz premium otomobil üreticisi, Bentayga'nın ardından büyük sedan modeli Flying Spur'de de şarj edilebilir hibrit motor seçeneği sunmaya başladı. Araç bu şekilde ilk defa bir V6 motora da kavuşmuş oldu.

Dışarıdan bakıldığında ön çamurluklarda bulunan armalar ve her iki arka çamurlukta da yer alan depo kapaklarından tanınabilen otomobil 20 inç çaplı jantlarla sunulsa da opsiyonlar arasında 21 ve 22 inç çaplı örnekler de yer alıyor.

İç mekandaysa elektrikli mod seçim butonu ve hem dijital gösterge paneli hem de dokunmatik ekranda yer alan yeni grafikler hibrit aracı farklılaştırıyor. Bu arada modelin şarj miktarı ve menzili gibi veriler Bentley akıllı telefon uygulamasından takip edilebiliyor.

Kaputu altında 2.9 litre hacimli, çift turbo beslemeli bir V6 motor barındıran otomobil elektrik motorunun da katkısıyla 544 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 285 km/s. 14.1 kWh kapasiteli bataryalarsa 40 km elektrikli menzil sunuyor.

4 Temmuz 2021 Pazar

Vanderhall Brawley



Elektrikli otomobillerin sayısı arttıkça ortaya çıkan çeşitlilik de giderek zenginleşiyor. İlginç seçeneklerden biri de Vanderhall tarafından tanıtıldı. Gelecekten günümüze ışınlanmış bir Jeep gibi görünen araç ilginç özelliklere sahip.

Farları panjur içerisine alınmış bir Jeep gibi duran otomobilde dev çamurluklar, 18 inç çaplı jantları çevreleyen 35 inç çaplı lastiklere yuva olmuş. Üç kapılı modelin yan kapılarının büyük bölümü cam. Ayrıca süspansiyonun da 56 cm strok sunduğunu ve aracın yönlendirilebilir dört tekerleğe sahip olduğunu da belirtelim.

Çok sade bir iç mekan sunan Brawley'de yan destekleri yüksek ve sabit kafalığa sahip dört koltuk bulunuyor. Üç kollu direksiyon simidinin arkasında analog ve dijital göstergeler yer alırken orta konsolda sadece 8 adet şalter bulunuyor.

Dört elektrik motoruyla toplamda 410 beygir güç, 650 Nm tork üretebilen arazi aracı yaklaşık 320 km menzile sahip. 40 ve 60 kW kapasiteli bataryalarla sunulacak olan modelin boyu 3.75, eni 1.93, yüksekliği 1.76 ve aks mesafesi 2.86 metre.