21 Mart 2024 Perşembe

Volkswagen ID. Buzz GTX


Volkswagen'in sportif elektrikli ailesi GTX genişlemeye devam ediyor. Markanın yeni sportif aracıysa beklenmedik bir şekilde ID. Buzz kıyafetini giymiş. Tasarımında ufak tefek değişiklikler bulunan aracın performansıysa tabii ki artışta.

Diğer kardeşlerde olduğu gibi tamponun köşelerinde dik yerleşime sahip LED aydınlatmalar eklenen modelin yeni tamponu petek desenli hava girişi sunuyor. Yeni bir kırmızı gövde rengini GTX'e özel olarak sunan Volkwagen jant çaplarını 21 inçe kadar büyütebiliyor. Çift gövde rengiyle de tercih edilebilen otomobilin arkasındaysa siyah GTX arması yer alıyor.

İç mekanda tavan dahil bol bol siyah renkli döşeme ve kaplama görülebilen araçta kırmızı renkli trim parçaları da yer alıyor. Kontrast renkli trim parçalarıysa gri olan aracın ön koltuk sırtlıklarında GTX armaları bulunuyor. Bilgi-eğlence sistemi ChatGPT sunan ID. Buzz GTX'in çekme kapasitesiyse 1.8 tonu buluyor.

Çift elektrik motoruna ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan araç 340 beygir gücünde. 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilen ID. Buzz GTX'in maksimum sürati 160 km/s. Kısa aks mesafeli modeller 79, uzunlarsa 86 kWh kapasiteye sahip bataryalarla donatılmış. Maksimum şarj hızlarıysa sırasıyla 185 ve 200 kW. Yolcu kapasiteleriyse iki ile yedi arasında değişiyor.

Infiniti QX80


Infiniti'nin büyük SUV modeli QX80 yeni nesline kavuştu. Görsel olarak, geçtiğimiz yıl tanıtılan QX Monograph konseptinin bir kopyası olan otomobilin kaputu altında artık V8 motor bulunmayacak. Yine de sahip olduğu ünitenin yeterince güçlü olduğunu söyleyebiliriz.

Modern bir makyaj görmüş gibi duran otomobil konsept halinden çok farklı görünmüyor. Çift katlı LED farlar, dik yerleşimli ön panjur, 22 inç çaplı jantlar, hemzemin kapı kolları, siyah renkli tavan, bagaj kapağında birleşen LED stoplar, spoiler, çift anten, yan basamaklar ve difüzör çıkışı şeklinde tasarlanan arka tampon seri üretimde kendilerine yer bulmuş.

Dokunmatik düğmelere sahip olan ilginç tasarımlı direksiyon simidinin arkasında dijital gösterge tablosu ve geniş dokunmatik ekran yer alıyor. Çift renkli deri döşeme haricinde havalandırma kumandalarının yer aldığı dokunmatik ekran da orta konsolda dikkat çekiyor.

Üç sıra koltuğa sahip olan otomobil 6, 7 veya 8 kişilik olarak alınabilecek. Açılabilir cam tavan, yüksekliği ayarlanabilen havalı süspansiyon sistemi ve biyometrik havalandırma sistemi gibi donanımlara sahip olabilen modelin Klipsch ses sistemi 1.200 Watt çıkış gücünün yanında tavan ve ön koltuk kafalıklarına da yerleştirilmiş 24 hoparlöre sahip.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3.5 litre hacimli V6 motora yer veren QX80 456 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. Donanım paketine göre arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen araçta 9 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılıyor.

20 Mart 2024 Çarşamba

Peugeot 5008


Peugeot'dan beklenen haber geldi ve geçtiğimiz yıl tanıtılan yeni nesil 3008'in büyük kardeşi de ortaya çıktı. Önceki nesil 5008'e benzer bir arka bölüme sahip olsa da aracın sahip olduğu teknilojiler çok daha gelişmiş durumda. Satışa çıkacak ilk motor seçeneği de bunu doğrular nitelikte.

Önden görünüşü 3008'den farksız olan otomobile yandan baktığımızda tavan rayları ve C sütunu arkasında yer alan daha büyük camlar dikkat çekiyor. Bu bölümü, güncel 5008'in makyajlanmışı gibi dururken arkada 3 boyutlu stoplar ve tamponun 3008'den alınması şaşırtmıyor. Bagaj kapağı camıysa çok daha dik konumlu ve bir sileceğe sahip.

4.79 metre boya ve 2.89 metre aks mesafesine sahip olan otomobilin iç mekanına geçildiğinde ilk koltuk sırasında 3008'in bir ikizini görmek mümkün. Üç koltuk sırası bulunan aracın tavan şekli, baş mesafesini iyileştirmiş. 7 koltuklu kullanımda 250 ve 5 koltukluda 740 litre bagaj hacmi sunan aracın iki koltuklu kullanımda sahip olduğu bagaj hacmiyse 1.815 litre oluyor.

Motor seçenekleri de tanıdık olan 5008'in elektrikli seçeneği E-5008'de 210, 230 ve 320 beygir güç üretebilen versiyonlar bulunuyor. 3. seçenek çift motorlu. 98 kWh kapasiteli bataryaya sahip olan 230 beygir gücündeki aracın menzili 660 km olarak belirtiliyor. 160 kW DC şarj standadrt olarak sunuluyor.

Tam elektrikli bir versiyon istemeyen müşterilerini de düşünen Peugeot, 1.2 litre hacimli, benzinli motora sahip hibrit seçeneği 6 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanla sunacak. İlerleyen zamanlarda 195 beygir güç üretebilen ve 7 ileri vitesli şanzımanla donatılacak şarj edilebilir hibrit model de satışa sunulacak. Bu modelin elektrik menziliyse 80 km olarak açıklandı.

Mercedes-AMG GT 43


Genelde sportif modellerin en güçlü seçenekleri sonradan tanıtılıyor olsa da konu Mercedes-AMG olduğunda işler değişebiliyor. Markanın şık coupé modeli GT, V8 motorlu kardeşlerin ardından dört silindirli motorla donatılan versiyonuna kavuştu.

Ana hatları değişmemiş olsa da aracın Panamericana ön panjuru altında yer alan aktif hava girişleri daha geniş bir alana yayılmış. Ön çamurluklarda yer alan hava çıkışları küçülürken jant çapları opsiyonel olarak 21 inçe kadar büyüyor. Yuvarlak egzoz çıkışları, daha dar yan etekler ve sabit spoiler sunmayan arka bölüm de farklılıklar arasında. Ayrıca çamurluklar da daralmış.

İç mekanında bir yenilik sunulmayan aracın fren sisteminde, önde görev yapan diskler 390 mm çaplı ve 6 pistonlu kaliperlerle kumanda ediliyor. Opsiyonel donanımda yönlendirilebilir arka aks ve adaptif süspansiyon sistemi de yer alıyor.

Kaput altında 422 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli bir motor bulunan otomobil arkadan itişli. 48 Volt yardımcıya sahip ünite bu sayede kısa süre için 14 beygir ek güç üretebiliyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 280 km/s'te sınırlandırılmış. Otomobilin ağırlığı 1.775 kg.

18 Mart 2024 Pazartesi

Audi Q6 e-tron


Audi'nin elektrikli model ailesi genişlemeye devam ediyor. Q6 e-tron ve sportif kardeşi SQ6 e-tron ile birlikte SUV modellerini de çeşitlendiren Alman üretici daha önce Çin pazarında satışa sunduğu Q5 e-tron ve Q6'nın bir birleşimiyle karşımızda.

Grafikleri değişebilen çift katlı Matrix LED farlar, kapalı ön panjur ve agresif görünümlü ön tamponla diğer Audi modellerine göndermeler yapan aracın çamurluklarında derin karakter çizgileri bulunurken jant çapları 20 inçe kadar çıkıyor. Gövde renkli çamurluk korumaları, hemzemin tavan rayları, difüzör çıkışlı arka tampon ve önde olduğu gibi programlanabilir grafiklere sahip stoplar diğer detaylar arasında.

İç mekanda daha da köşeli hatlar sunan modelde dokunmatik düğmelere sahip dört kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneliyle bitişik dokunmatik ekran ve ön yolcu bilgi ekranı bulunuyor. Önde de 64 litre hacimli bir bagaj sunan Q6 ailesinde koltuk ısıtma ve havalandırma ayarlarıyla far kumandaları sürücü kapısına alınmış. Bu kumandaların da dokunmatik olduklarını belirtelim.

4.771 mm boya, 1.993 mm ene ve 1.648 mm yüksekliğe sahip olan Q6 e-tron'un aks mesafesi 2.900 mm. Arka bagajı 526 litre hacim sunan otomobilde 22 hoparlörlü Bang & Olufsen ses sistemi opsiyonel olarak sunuluyor. Araçların bataryaları 95 kWh kullanılabilir kapasiteye sahip ve çift elektrik motoru standart olarak sunulmakta.

388 beygir güç üretebilen seçeneği 625 km menzil sunabilen otomobilin SQ6 e-tron versiyonuysa 517 beygir gücüyle 598 km menzile sahip. Araçların 0-100 km/s deparları sırasıyla 5.9 ve 4.3 saniye sürerken maksimum süratler 210 ve 230 km/s olarak açıklandı. 800 Volt mimari sayesinde şarj hızı 270 kW'a kadar çıkıyor.