19 Ağustos 2023 Cumartesi

Mercedes-AMG GT


Mercedes, yeni nesil AMG GT'yi SL temelleri üzerine geliştireceğini açıkladığında bu modelin daha hantal olacağını düşünenler yanılıyor. Yeni GT, görünüm olarak üzeri açılabilen kardeşinden oldukça farklı. Üstelik tanıtılan ilk örneklerde V8 motor da bulunuyor.

Yuvarlak burun kısmında büyük Panamericana panjur, hava girişleri ve çamurluklara doğru yönelen LED farlar bulunan otomobilde 20 veya 21 inç çaplı jantlar tercih edilebiliyor. Eskiden olduğu gibi liftback gövde stilini koruyan otomobilin arkası da SL'den çok farklı.

Üç parçalı iç desene sahip LED stopları bagaj kapağına taşan otomobilde yükseklik ayarlı spoiler sunulurken sabit spoiler de bu bölümün daha da sportif görünmesini sağlıyor. Aynı hava çıkışlarına sahip tampon ve dörtlü egzoz çıkışları gibi.

Artık 2+2 oturma düzenine sahip olduğundan Porsche 911'e daha iyi bir rakip olabilecek AMG GT'nin kokpitiyse SL'den aynen alınmış. Metal pedal seti, AMG'ye özel direksiyon simidi ve dijital gösterge paneliyle açısı ayarlanabilen dokunmatik orta konsol donanımda. Arka koltuklarsa 1.5 metreye kadar boya sahip insanlar için uygun.

321 litre hacimli bagajı tek parçalı olarak katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde 675 litreye ulaşabilen GT'de adaptif süspansiyon sistemi, aktif aerodinamik yüzeyler ve yönlendirilebilir arka aks standart olarak sunuluyor. 420 mm çaplı ön disklere sahip karbon sermik fren sistemiyse 2024 yılında suulacak.

İlk etapta 55 ve 63 olarak iki seçeneğe sahip olacak GT ailesinde 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 üniteler kullanılacak. İlki 476 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 295 km/s. 585 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen GT 63'ün 0-100 km/s deparıysa 3.2 saniye sürüyor. Kardeşi gibi 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş  sistemiyle donatılan aracın maksimum süratiyse 315 km/s.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder