8 Ekim 2022 Cumartesi

Honda Fit / Jazz


Honda Jazz'ın Japonya'da satılan versiyonu Fit güncellendi. Görünüm olarak büyük yenilikler sunmuyor olsa da araca eklenen yeni donanım seviyesi ve güçlenen motorlar önemli değişiklikler arasında sayılabilir.

Dışarıda yapılan değişiklikler gerçekten sınırlı. Farklı bir ön tampon tasarımıyla birlikte yenilenen panjur haricinde yeni jantlar ve gövde rengi seçenekleri farklılıkları tamamlıyor. Aileye yeni eklenen RS paketiyse daha agresif görünümlü tamponlar, ön panjurda ızgara, spoiler, kromajlı egzoz çıkışı ve kapı altı eklentileri olarak geri dönüyor.

İç mekanında da tasarım anlamında yenilik bulunmayan araç yeni döşeme çeşitleri ve renkleri sunmaya başlamış. Ayrıca güvenlik sistemlerinde de iyileştirmeler yapılmış. Bu arada RS paketinin daha sert ayarlı süspansiyona sahip olduğunu hatırlatalım.

Japonya'da hibrit olmayan seçeneği de bulunan Fit'in bu versiyonu artık 1.3 değil 1.5 litre hacimli motora sahip. Bu ünite 118 beygir güç, 142 Nm tork üretebiliyor. Hibrit motoru da güçlenen araç artık 123 beygir güç, 253 Nm tork üretebiliyor. Her iki motorla birlikte sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) sunulurken yine her iki araç da iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

GMC Sierra HD


GMC'den beklediğimiz haber de geldi. Chevrolet Silverado'nun lüks seçeneği olarak tanımlayabileceğimiz GMC Sierra, ilk modelin Heavy Duty seçeneklerinin tanıtılmasının ardından aynı versiyona kavuştu. Aracın görünümü değişse de altyapısı kardeşininkiyle aynı.

2019 yılında tanıtılan önceki nesil modelinden çok farklı durmayan araçta yine dev bir ön panjur kullanılıyor ve özellikle ön bölümde bolca kromajlı yüzey dikkat çekiyor. 2500 ve 3500 seçenekleriyle sunulan pick up modellerinde yeni LED aydınlatma grubu kullanımı ve 20 inç çaplı jantlar gibi detaylar bulunmakta. Ayrıca aracın duruşu, donanım seviyesine göre de farklılıklar gösteriyor. Örneğin AT4 paketleriyle birlikte siyah renkli detaylar kromun yerini alıyor.

İç mekan tasarımı eski modelden çok daha modern olan aracın bu bölümü, HD uzantılı olmayan Sierra'dan aynen alınmış. Dijital gösterge paneli, yatay dokunmatik ekran, şık görünen ahşap kaplamalar ve farklı renklerde seçilebilen deri döşemeler modelin donanımında yer alıyor.

Silverado HD'de olduğu gibi Sierra HD'nin de kaputu altında 6.6 litre hacimli V8 motorlar kullanılıyor. Atmosferik emişli ve benzinli ünite 407 beygir güç, 628 Nm tork üretebilirken turbo Diesel kardeşi 477 beygir güç, 1.320 Nm tork üretiyor. Bu motorla donatılan Silverado HD 3500, 16.329 kg çekme kapasitesine sahip. Bütün araçlarda 10 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.

7 Ekim 2022 Cuma

Honda Prologue


Honda, elektrikli modellerine bir SUV ile devam ediyor. Büyük boyutlara sahip olan aracın satışa sunulacağı ilk bölgenin Kuzey Amerika olması bekleniyor. Prologue, markanın GM ile yapılan işbirliği sonucunda ortaya çıkmış.

Köşeli hatlara sahip olan araçta LED farların arasında bulunan siyah panjur, çamurluk ve kapı altlarıyla birlikte piyano siyahı renkte olan kapı kolları, tavan rayları ve yan aynalar dikkat çekiyor. Küçük bir spoiler ve yüzgeç antene de sahip olan SUV, LED stopları ve bagaj kapağının tasarımıyla arkadan bakıldığında Range Rover Evoque'u andırıyor.

4.877 mm boya, 1.989 mm genişliğe ve 1.643 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 3.094 mm olarak açıklanıyor. 6 bijonlu jantlarsa 21 inç çaplı. Bu arada Prologue'un tek ve çift motorlu seçenekleri bulunacak. Bu motorların güçleri ve batarya kapasiteleriyse henüz belirtilmedi.

İç mekanda çok büyük olmayan bir dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran, üç kollu direksiyon simidi, bol düğmeye sahip orta konsol ve çift renkli ön panel görülebiliyor. Trim parçalarıysa gümüş ve parlak siyah renkli.

Mercedes-Benz A ve B Serisi

Mercedes, en küçük otomobil modellerini makyajladı. Dört yaşına giren A ve B Serisi'nin yeni görünümlerine bakıldığında neyin değiştiğini anlamaksa güç. İç mekanda biraz daha yenilik olsa da asıl eklenti motorlara yapılmış.

Her iki aracın da ön panjur içerisinde yer alan desenler yenilenirken ön tamponlar da hafifçe makyajlanmış. Dörder adet yeni jant tasarımına kavuşan araçlarda yeni gövde renkleri de sunulmakta. Far ve stopların iç desenleri de yenilenirken arka tamponun alt bölümü de hafifçe makyajlanmış.

Dijital gösterge panelleri yeni grafiklere kavuşan otomobillerin MBUX arayüzleri de geliştirilmiş. Ara konsolda artık dokunmatik bir kumanda yüzeyi sunmayan Mercedes bunun yerine araçlara parmak izi tanıma sistemi eklemiş. Direksiyon simidi de artık dokunmatik tuşlara ve daha yuvarlak bir göbeğe sahip.

A Serisi'nin A180, A200, A220 4Matic, A250 4Matic, A180d, A200d, A220d ve A35 seçeneklerinin tamamında 48 Volt hafif hibrit yardımcı kullanılırken A250e, şarj edilebilir hibrit yapısını koruyor. Aynı 48 Volt yardımcı, B180, B200, B220 4Matic, B250 4Matic, B180d, B200d ve B220d'de de kullanılıyor. B250e de bu aracın şarj edilebilir hibrit seçeneği olarak hayatına devam ediyor.



6 Ekim 2022 Perşembe

Alpine A110R


Alpine A110 güçlenmeye devam ediyor. Fransız markanın şu anda üretilen tek modeli, daha önce hafifliğiyle dikkat çeken versiyonlarından da daha az ağırlığa sahip olduğundan performans verileri iyice dikkat çekici hale gelebilmiş.

Ön tampon altına eklenen splitter, üzerine hava giriş ve çıkışları açılmış bagaj kapağı, ön ve arkada farklı tasarıma sahip olan jantlar, daha geniş çıkışa sahip difüzör, spoiler, arka cam yerine gelen parça ve arka tamponun yanlarına eklenen kanatçıkları karbon fiberden üretilen otomobile çift egzoz çıkışı ve A110S'e göre 10 mm azaltılmış yükseklik de eklenmiş.

İç mekanda sabit sırtlık ve kafalığa sahip karbon fiber koltuklar kullanan A110R'da 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve kapılara eklenen turuncu renkli çekecekleri de öne çıkan detaylar. Bu arada aracın mat mavi rengi de aileye bu otomobille birlikte katıldı ve renk, markanın Formula1'de kullandığıyla aynı.

1.8 litre hacimli, turbo beslemeye sahip motoru, A110S'te olduğu gibi 300 beygir güç, 340 Nm tork üretmeye devam eden araç 1.082 kg'lık ağırlığı ve azaltılan hava sürtünme direnci sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabiliyor ve maksimum sürati de 285 km/s. Lastiklerse Michelin Pilot Sport Cup 2.

Audi R8 GT


Audi R8'in sonu geliyor. Modelin son örnekleri, 333 adetlik sınırlı üretimiyle GT armasına sahip olacak. Arkadan itişli olarak sunulan otomobilde dört tekerlekten çekişli versiyonların gücüne sahip bir V10 motor standart olarak bulunacak.

Karbon fiber aerodinamik kitinde splitter, ön tampona eklenen kanatçıklar, kapı altında deflektörler, difüzör çıkışı, üstten bağlantılı spoiler ve arka tampon deflektörleri bulunan araçta 20 inç çaplı jantlar kullanılmış. Otomobilin üzerinde yer alan logolar da siyah renkte.

İç mekanı da genel olarak diğer R8 modelleriyle aynı olan otomobilin vites konsolunda sınırlı üretimin kaçıncı aracı olduğu belirtilmiş. Fren kaliperleriyle aynı renkte sunulan emniyet kemerleri de öne çıkan bir detay. Sabit kafalıklı ve R8 GT armalı koltuklarsa Bang & Olufsen hoparlörlere sahip.

20 kg hafiflemeyle 1.570 kg ağırlığa sahip olan aracın 5.2 litre hacimli V10 motoru 620 beygir güç, 565 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanın oranlarını yeniden ayarlayan Audi 0-100 km/s deparı 3.4 saniye, maksimum süratiyse 320 km/s olarak açıkladı. Aracın 0'dan 200 km/s sürate ulaşmasıysa 10.1 saniye sürmekte.

Aurus Komendant


Rusya'nın premium markası Aurus, dev boyutlara sahip yeni SUV modelini tanıttı. Hibrit bir güç ünitesine sahip olan aracın iç mekanı da lüks detaylarla dolu. Modelin Rolls-Royce Cullinan'a olan benzerliğiyse sürpriz değil.

Köşeli hatlarıyla öne çıkan tasarımında büyük ön panjur, kalın kromajlı trim parçaları, 22 inç çaplı jantlar, hemzemin tavan rayları, LED stoplar, köşeli egzoz çıkışları ve spoiler bulunan aracın boyu 5.380 mm, eni 2.004 mm, yüksekliği 1.820 mm ve aks mesafesi 3.100 mm olarak açıklanıyor.

Deri ve ahşap kaplamanın öne çıktığı iç mekanda iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranın haricinde arka koltuklar için yüksek lüks seviyesi sunulduğu görülebiliyor. İki adet çiftli koltuğa sahip bölümde tablet ekranlar, masaj, ısıtma ve havalandırma fonksiyonlu koltuklarla buzdolabı bulunuyor.

600 beygir güç üretebilen hibrit güç ünitesinde 4.4 litre hacimli, çift turbo beslemeli bir V8 kullanılan araçta 9 ileri vitesli otomatik şanzıman, dört tekerlekten çekiş sistemi ve yükseklik ayarlı süspansiyon sunuluyor. 3.235 kg ağırlığa sahip olan modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.5 saniye sürerken maksimum sürati 220 km/s.

Maserati GranTurismo


Maserati'nin şık coupé modeli GranTurismo yenilendi. Eskiden de çok dikkat çekici bir görünüm sunan aracın tasarımı yine dikkat çekiyor. Kaputun altındaysa artık V8 motorlar göremeyeceğiz. Üstelik aracın elektrikli versiyonu da olacak.

Uzun kaput ve kısa bagaj bölümüyle ana hatları çok değişmemiş olsa da ön görünüm biraz yumuşamış. Geniş ön panjur ve kenarlara alınan LED farlar markanın diğer yeni modellerinde de görülebiliyor. Boyu neredeyse 5 metre olan otomobilin ön jantları 20, arkalarıysa 21 inç çaplı. Brembo markalı fren sistemindeyse önde 380, arkada 350 mm çaplı disklerle 6 ve 4 pistonlu kaliperler kullanılmış.


Oldukça yatık bir arka cama sahip olan coupé, sade bir arka görünüme sahip. İnce yapılı LED stopları bagaj kapağına taşan otomobilin difüzör çıkışı da tampona gizlenmiş. Dörtlü egzoz çıkışlarıysa köşelere doğru alınmış. Aracın elektrikli versiyonuysa aerodinamik yapıyı iyileştiren farklılıklara kavuşmuş. Bu modelin egzoz çıkışları bulunmaması da kimeyi şaşırtmayacaktır. Neredeyse 3 metre olan aks mesafesi yerini aldığı modele göre kısalan otomobilin boyu 5, eni de neredeyse 2 metre.

İç mekanda dijital gösterge paneli ve büyük bir dokunmatik ekran sunan otomobilin havalandırma kumandaları da ikinci bir ekrandan kumanda ediliyor. Standart donanımda yer alan Sonus faber ses sisteminde 14 hoparlör bulunurken ünite 860 Watt çıkış gücü ve metal hoparlör kapakları sunuyor. Opsiyonel sistemse 19 hoparlör ve 1.195 Watt güce sahip. Aracın bilgi eğlence sistemine iki telefon aynı anda bağlanabiliyor. Bu arada bagaj hacmi, benzinli seçeneklerde 310, elektriklideyse 270 litre.

Kaputu altında 3 litre hacimli, çift turbo beslemeli, V6 ünite bulunan aracın Modena isimli seçeneği 490 beygir güç, 600 Nm tork üretebilirken Trofeo, 550 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan araçların 0-100 km/s deparları sırasıyla 3.9 ve 3.5 saniyede gerçekleşirken 0-200 km/s hızlanma 13 ve 11.4 saniyede tamamlanıyor. Maksimum süratlerse 302 ve 320 km/s.

Folgore isimli elektrikli GranTurismo'da göre yapan üç elektrik motoru, otomobile dört tekerlekten çekiş özelliği kazandırıyor. Karma gücü 761 beygir olan otomobil 1.350 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.7 saniyede ulaşabilen aracın 0-200 km/s deparı da 8.8 saniye sürüyor. Bu aracın maksimum sürati 320 km/s.

83 kWh kullanılabilir kapasite sunan bataryalar 800 Volt mimarisine sahip. 22 kW AC şarja olanak sağlayan araç 270 kW DC şarjı kabul ediyor. Benzinli modellerin ağırlıkları 1.8 tonun altında tutulabilse de Folgore'nin ağırlığı 2.2 tonun üzerinde.

2 Ekim 2022 Pazar

Tata Tiago.ev


Tata'nın ürün gamı genişlemeye devam ediyor. Hindistan pazarına özel olan yeni model Tiago.ev, makul teknik verilerinin yanında güncel kurla 200.000 TL altında kalan fiyatıyla dikkat çekiyor. Modelde iki farklı batarya seçeneği sunulmakta.

Çok dikkat çekmiyor olsa da hoş bir tasarıma sahip olan otomobilde siyah renkli panjur ve ilginç desenli hava girişleriyle ön tampon görülebiliyor. Mavi trim parçaları elektrikli modelin detaylarından ki bu özellik, siyah renkli jantlarda da bulunuyor. Arka bölümdeyse küçük spoiler ve ilginç tasarımlı cam rezistansı dikkat çekiyor.

Modern duran iç mekanda dokunmatik ekran ve dijital gösterge paneli haricinde birçok fiziksel butonun bulunduğu da görülebiliyor. Üç kollu direksiyon simidi küçük bir göbeğe sahip ve dışarıda olduğu gibi yaşam alanında da mavi renkli trim parçaları görülebiliyor.

75 beygir güç, 114 Nm tork üretebilen elektrik motoruna sahip olan otomobilin 0'dan 60 km/s sürate ulaşması 5.7 saniye sürüyor. 19.2 kWh kapasiteli bataryayla 255 km menzil sunan otomobil 24 kWh kapasiteli ünitelerle 315 km menzile ulaşıyor. Küçük batarya sadece 3.3 kW AC şarj sunarken büyüğü 7.2 kW da sunmakta.