10 Haziran 2022 Cuma

Picasso 660 LMS


Son zamanlarda ortaya çıkan yeni üreticilerin genelde elektrikli otomobillerle pazara girmelerine alışsak da durum bundan ibaret değil. İsviçreli Picasso Automotive, sadece 21 örneğini üreteceğini açıkladığı modeliyle alışılmışın dışına çıkıyor.

Aerodinamik detaylar ve hava girişleriyle dolu olan gövdesi dikkat çekici olsa da güzel olduğu şüpheli olan 660 LMS'te önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı, tek bijonlu jantlar görev yapıyor. 980 kg ağırlığa sahip olan karbon fiber gövdeli otomobilin fren sistemindeyse 350 ve 355 mm çaplı disklerle dört ve altı pistonlu kaliperler bulunuyor.

İç mekan fotoğrafları paylaşılmamış olsa da bu bölümde Sabelt arması taşıyan koltuklar, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, bol bol karbon fiber, Alcantara kaplı karbon fiber direksiyon simidi, dokunmatik ekran ve dikiz aynaların yerine kullanılan kameraların görüntüsünü iç mekana ileten ekranlar bulunuyor.

Kaput altında çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli bir V6 ünite sunan araç 650 beygir güç, 720 Nm tork üretebiliyor. Üretilen güç, 6 ileri vitesli, sıralı şanzımanla arka aksa iletiliyor. Titanyum egzoz sistemine de sahip olan 660 LMS'in başlangıç fiyatıysa vergiler hariç 820.000 Euro.

Nissan Altima


Nissan Altima, yenilenmesinin üzerinden geçen dört yılın ardından makyajlandı. Beklenenden hafif gerçekleşen güncelleme işlemi sonrasında daha çok ön görünüm değişirken kaput altında bir yenilik sunulmamış.

Yenilenen ön tamponunda hafifçe güncellenen bir panjur bulunan otomobilin 19 inç çaplı jantları da farklı tasarıma kavuşmuş. Yeni gövde renkleri haricinde stopların koyulaşması ve çiftli egzoz çıkışı arasında bulunan küçük difüzörün siyah renkte sunulması da farklılık olarak sayılabilir.

İç mekanda elden geçirilen trim parçaları ve döşemeler haricinde daha büyük bir dokunmatik ekran sunmaya başlayan Altima'nın kaputu altında 2.5 litre hacimli, atmosferik emişli ve 2 litre hacimli, turbo beslemeli üniteler kullanılıyor.

Büyük hacimli motor, önden çekişli araçlarda 191 beygir güç, 244 Nm tork üretebilirken dört tekerlekten çekişli modellerde 184 beygir güç, 241 Nm tork üretebiliyor. Turbo beslemeli üniteyse 251 beygir güç, 370 Nm tork üretiyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) bütün araçların standart donanımında.

9 Haziran 2022 Perşembe

Peugeot 408


Peugeot 408 geri döndü. Çin pazarında satılan ve 308'in sedanı olarak tanımlayabileceğimiz otomobil yeni neslinde de aynı özelliği sürdürecek. Bu arada aracın, yakında tanıtılacak Avrupalı 408 ile uzaktan yakından ilgisi bulunmadığını belirtelim.

Önden bakıldığında güncel 308'in yüzüne sahip olduğunu söyleyebileceğimiz otomobilin yan kısmıysa önceki nesil modelin yumuşak çizgilerini korumuş. 17 inç çaplı jantlarla donatılan aracın yüksek bagaj bölümündeyse kapağa taşan LED stoplar gözlerden kaçmıyor. 4.750 mm boya sahip olan 408'in aks mesafesiyse 2.730 mm.

İç mekanında önceki nesil Peugeot modellerine göndermeler yapan 408'de sade görünümlü bir dijital gösterge paneli ve küçük direksiyon simidi kullanılmış. Havalandırma ızgaraları da daha basit duran aracın vites kolu da güncel 308'de olduğu gibi yerini selektöre bırakmamış. Arka koltuklarda yan destekli kafalıklara sahip olan otomobilin bagaj hacmiyse 550 litrenin üzerinde.

Kaputu altında 1.6 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli motor yer alan 408, 170 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. Üretilen güç, ön aksa 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla aktarılıyor. Bu arada aracın, önceki nesil 308'in de platformu olan EMP2 üzerinde yükseldiğini hatırlatalım.

Cupra UrbanRebel


UrbanRebel geri döndü. 2021 yılında çılgın görünümlü bir konsept olarak karşımıza çıkan elektrikli otomobil seri üretime yakın bir şekilde karşımızda. Cupra yetkililerinin yaptığı açıklamalara göre konsept, seri üretime %95 hazır durumda.

Ana hatlarında büyük değişiklikler yapılmamış olan otomobil dikkat çekici görünümünü korumuş. 3 parçaya bölünmüş üçgen farlar ve büyük hava girişlerinin yer aldığı tampon üzerinde yer alan üç parçalı LED sis farları ön bölümü tamamlıyor.

3 renkli büyük jantlar, sarı renkli Brembo kaliperleri gizlerken yan aynalar ince kollarla cam altlarına sabitlenmiş. Gizlenmiş kapı kolları ve derin karakter çizgileri profili özetlerken arkada çift uzantılı spoiler, logoyu da içerisine alan LED stoplar ve büyük bir difüzör yer alıyor.

İç mekanda da köşeli hatları koruyan konseptte dört kollu direksiyon simidi, 3 parçaya bölünmüş dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran, metal pedal seti, gizlenmiş havalandırma çıkışları ve üzerinde kumanda elemanı bulunmayan ara konsol dikkat çekiyor.

Henüz teknik verileri kesinleşmemiş olsa da MEB platformu üzerine geliştirildiği belirtilen araçta 226 beygir güç üretebilen elektrik motoru görev yapacak. 4.030 mm boya sahip olan araç önden çekişli ve 0-100 km/s deparını 6.9 saniyede tamamlayabiliyor. Menzilse 440 km olarak belirtiliyor.

8 Haziran 2022 Çarşamba

Honda HR-V


Avrupa için 2021 yılında tanıtılan Honda HR-V Kuzey Amerika pazarında farklı bir araç haline geldi. Avrupalı kardeşinden çok daha büyük olan modelin kaputu altında da hibrit bir ünite bulunmuyor. Üstelik aracın platformu da farklı.

Öne doğru uzanan panjur ve LED farlarıyla Ford Kuga'yı andıran bir duruşa sahip modelin arkası da kardeş firma Acura'nın SUV modellerinden alınmış gibi duruyor. Tamponlarda yer alan siyah korumalar geniş olsa da profilden bakıldığında bu parçaların inceldiği görülebiliyor.

Türkiye'de de satılan kardeşinin aksine Civic temelleri üzerine geliştirilen bu HR-V'nin iç mekanı da bu otomobilinkini andırıyor. Direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran gibi birçok detayı Civic'ten alınan aracın vites konsoluysa biraz daha kaliteli görünüyor.

Kaputu altında 2 litre hacimli, atmosferik emişli bir motor bulunan HR-V, 160 beygir güç, 187 Nm tork üretebiliyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılan araç önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

7 Haziran 2022 Salı

Fiat Doblò


Fiat'tan beklenen haber geldi. PSA grubu ile birleşme sonrasında Stellantis'in bir üyesi konumuna gelen Fiat, Doblò'nun yeni neslini tanıttı. Ailenin diğer hafif ticarileriyle aynı yapıya sahip olan yeni modelin elektrikli versiyonu da bulunuyor.

Peugeot, Citroën, Toyota ve Opel'in de aynı gövdeyle sunduğu aracın üretimi İspanya'ya alınıyor. Tasarım olarak burun yapısında yer alan ufak farklılıklarla kardeşlerinden ayrılan Doblò sadece siyah renkli tamponlarla üretilecek. Modelin bagaj kapağı üzerinde yer alan ince spoiler de dikkat çeken bir detay.

Dijital gösterge paneli ve yeni vites selektörü gibi detaylarla dikkat çeken modelin iç mekanı da kardeşlerinden tanıdık. Aynı şeyi depolama bölümleri ve bagaj hacmi için de söylemek mümkün. Bu arada yeni Doblò'nun da panel van seçeneğinin sunulacağını belirtelim.

Alıştığımız üzere 1.2 litre hacimli benzinli ve 1.5 litre hacimli Diesel motorlarla sunulacak olan Doblò'ya bir de e-Doblò isimli, elektrikli kardeş ekleniyor. 136 beygir güç, 260 Nm tork üreten model 50 kWh kapasiteli bataryalarla 280 km'in üzerine çıkabilen bir menzile sahip.

Lynk & Co The Next Day


Çinli üreticilerin konseptleri tanıtılmaya devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde yapılan konferansta ilginç bir modelle karşımıza çıkan Lynk & Co, markanın güncel yüzünü gelecekle birleştirmiş. Oldukça iddialı tasarıma sahip modelin kaputu altında hibrit bir ünite var.

Köşeli hatlarıyla dikkat çeken otomobilin ön kısmında markanın imzası olan çift parçalı ve dikey yerleşimli far grubu bulunuyor. İleriye doğru açı alan tamponun altındaysa bir splitter var. Dev jantları tek bijonlu olan konseptin ön camı, cam tavanla birleşik.

Bütün kapıları yukarıya doğru açılan otomobilin yan camlarında çerçeve bulunmuyor. Yüksek bir arka bölüme sahip model ince LED stoplar ve küçük bir difüzörle donatılmış arka tamponla agresif bir duruşa sahip. Bu arada stopların üzerinde yer alan bölüm, seviyesi ayarlanabilir bir spoiler görevi de görüyor.

İç mekanı da dikkat çekici bir tasarım sunan konseptte dört adet tekli koltuk kullanılmış. Oval direksiyon simidinin ortasına küçük bir ekran yerleştiren  Lynk & Co, büyük bir dokunmatik ekrandan oluşan konsolu ön yolcunun önüne kadar uzatmış. Bu bölümde koyu renkli ahşap kaplama ve mavi Alcantara kullanılması da farklı bir görünüm ortaya çıkarmış.

Konseptin ürettiği güç hakkında detaylı bilgi paylaşmayan marka, gücün ön aksa bir benzinli motordan sağlandığını doğrularken arka aks için de bir elektrik motoru kullanıldığını belirtiyor. Bu sayede model dört tekerlekten çekişl hale geliyor.

Qiantu K20


Çin'den ilginç modeller gelmeye devam ediyor. Qiantu'nun yeni spor otomobili, 2 kişilik oturma kapasitesine sahip benzer araçların aksine hatchback tasarımıyla dikkat çekiyor. Üstelik model elektrik motoruyla ilerliyor.

Alçak bir buruna sahip olan otomobilin önünde LED farlar olsa da panjur bulunmuyor. Büyük ve yatık ön camsa hatchback gövdeyle birleşince farklı bir görünüm ortaya koyuyor. Yan aynaları cam altlarına sabitlenen modelin kapı kolları da gizlenmiş.

Geniş bir B sütununa sahip olan otomobilde hafifçe çıkıntı yapan yan etekler de kullanılmış. Arkada ilginç yapılı bagaj kapağı camı ve Porsche modellerini hatırlatan LED stopların haricinde küçük bir difüzör de bulunuyor.

Açık renkli iç mekanda alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve dijital gösterge paneliyle birleşik kumanda panelleri bulunan araç çok geniş değil. Bu nedenle de koltuklar birbirine yakın konumlandırılmış. Havalandırma ızgaralarının asimetrik yapıları da farklı görünen noktalar arasında.

Henüz performans verileri paylaşılmayan araç, Çin basınına göre tek elektrik motoruna sahip olacak ve 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabilecek. Basın fotoğrafları arasında aracı drift yaparken gösteren bir kare bulunması da motorun ve çekişin arkada olabileceğini gösteriyor.