29 Haziran 2019 Cumartesi

Renault Clio Cup, Rally ve RX


Yeni nesil Renault Clio'nun farklı motor seçeneklerinin yanında yarış versiyonları da sunulmaya başladı. Üç farklı seçeneği bulunan otomobiller çok farklı görünmeseler de farklı dallarda yarışmak için hazırlandı.

Dış görünümleri standart modelden farklı olmayan otomobillerde sis farları iptal edilirken tavanda hava girişi açılmış. Bagaj kapağı üzerine spoiler eklenirken jantlar, zemine göre 15, 16 veya 17 inç çaplı olabiliyor.


İç mekanda izolasyon ve birçok donanımını kaybeden yarış araçlarında tam boy takla kafesi, yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, tek hareketle sökülebilen direksiyon simidi ve yangın söndürücü standart olarak sunuluyor.

Kaput altındaysa 1.33 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli motorun 170 veya 180 beygir güce sahip seçeneği görev yapıyor. Koşulacak seriye göre tork miktarı da 280 ile 320 Nm arasında değişiyor. Şanzımansa 5 ileri vitesli sıralı.

Lightyear One


Sayısı her geçen gün artan elektrikli otomobil üreticileri arasına bir yenisi katılıyor. Bu sefer Hollanda merkezli bir marka olan Lightyear ve prototip aracı One ile birlikteyiz.


Henüz final tasarımı elde edilmemiş olsa da modelin hava sürtünme katsayısının 0.20 altında tutulacağı açıklandı. Damla şeklini oluşturmak için arka bölümü uzun tasarlanan otomobilde aerodinamik jantlar ve arka lastik kapakları görev yapıyor. İnce yapılı lastikler, LED aydınlatma grubu ve yan aynaların görevini üstlenen kameralar da donanıma eklenmiş.

İç mekanda sade bir görünüm sunan aracın sabit kafalıklı yarış koltukları biraz iddialı dursa da sunulan bolca depolama bölümü yüzleri güldürüyor. Dijital gösterge paneli ve orta konsolun yerine geçen dokunmatik ekran sade görünümü tamamlıyor.


Modelin asıl ilginç olan yanıysa toplam alanı 5 metrekareyi bulan güneş panelleri. Hollanda'da standart bir yaz mevsiminde günde 50 ile 70 km arasında menzil sunabileceği belirtilen paneller yıl boyunca 700 kWh elektrik üretebilecek.

Otomobilin teknik verileri açıklanmamış olsa da dört adet elektrik motoruna sahip olacağı ve menzilinin de 725 km'yi bulacağı belirtiliyor.

Audi Q7


Audi'nin büyük SUV modeli Q7 makyajlandı. Ailenin diğer üyelerine benzeyen yüzüyle daha çekici hale getirilen aracın donanımında da zenginleştirmeler yapılırken asıl değişiklik iç mekanda yaşanmış.

Kardeşi Q8'dekine benzer bir ön panjura kavuşan Q7'nin yeni far tasarımı da bu aracı hatırlatıyor. Daha sportif görünen ön tampon, yeni jant ve gövde rengi seçenekleri, yan etek kaplamaları, rötuşlanmış arka tampon, yeni bagaj kapağı ve aralarına kromajlı şerit çekilen yeni ince uzun stoplar dikkat çeken diğer detaylar.


İç mekana geçildiğinde ön konsolun doğrudan Q8'den alındığı görülebiliyor. Bu sayede daha modern görünen bölümde aynı kalan tek şey direksiyon simidi. Dijital gösterge paneli ve çift dokunmatik ekran standart donanımda.

Kaputu altında, ilk etapta 3 litre hacimli motorlar bulunan Q7'nin Diesel seçenekleri 230 ve 285 beygir güç üretebilirken benzinli ünite 340 beygir gücünde. 48 Volt hafif hibrit sistem, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyse standart olarak sunulan özellikler arasında. 2020 yılında motor seçenekleri, 2 litre hacimli, benzinli üniteyle genişleyecek. Bu motor 250 beygir güç, 370 Nm tork üretebilecek.

28 Haziran 2019 Cuma

Ford Puma


Ford Puma geri döndü. Eskiden Fiesta temelli bir coupé olan araç günümüzde yine aynı otomobilin temellerini kullanan bir SUV. Üstelik sunduğu donanım ve sahip olduğu motor seçenekleri segment önderliği yapar nitelikte.

Eskiden olduğu gibi kare benzeri şekle sahip farlarla donatılan modelin o araçla tek benzerliği bu. Diğer Ford modellerinde olduğu gibi ön panjur, tamponlar ve çapları 18 inçe kadar çıkan jantları donanımdan donanıma farklılık gösteren Puma'nın genel olarak yuvarlak hatlara sahip olduğu söylenebilir.


İç mekandaysa temellerin paylaşıldığı Fiesta'nın izlerini görmek mümkün. Direksiyon simidinden dokunmatik ekrana birçok detay bu araçtan alınırken dijital gösterge paneli şimdilik Puma'ya özel. 456 litre hacimli bagajı dikkat çekici olan aracın bagaj zemini altında sunulan yıkanabilir bölüm bu hacmin 80 litresini oluşturuyor.

Donanım konusunda iddialı olan otomobilde 10 hoparlörlü, B&O ses sistemi, masaj fonksiyonlu ön koltuklar, yarı otonom park sistemi, adaptif hız sabitleme, elektrikli bagaj kapağı, otomatik acil fren desteği ve panoramik cam tavan bulunuyor.


İlk etapta iki motor seçeneğine sahip olacak aracın 1 litre hacimli, 3 silindirli motoru hafif hibrit sistemden yardım alıyor. 125 ve 155 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip olan ünitenin elektrik motoru 16 beygir güç, 50 Nm tork desteği verebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanın ardından 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman ve 1.5 litre hacimli Diesel motor seçenekleri sunulacak.

Kia XCeed

 

SUV ve Crossover modellerin popülerliğini görüp pazardan uzak kalmak isteyen üretici yok. Son zamanlarda modellerini çeşitlendirmek için canla başla çalışan markalardan Kia da XCeed ile kervana katıldı.

Ceed temelleri üzerine geliştirilen otomobil, farklı hatlarıyla daha sportif bir duruşa sahip. Agresif duran ön tampon ve farklı farların yanında 18 inçe kadar boyut sunan jantlar, siyah plastik yan gövde korumaları, yatık bagaj kapağı, daha sportif görünen arka tampon, şık LED stoplar ve entegre tavan rayları dinamik görünümü tamamlıyor.


İç mekanı, kardeşi Ceed ile neredeyse aynı olan modelde sarı renkli trim parçaları ve farklı desenlere sahip döşemeler sunuluyor. Dijital gösterge paneli ve geniş dokunmatik ekran da donanımlar arasına eklenmiş. Bagaj hacmiyse 426 litre.

Kaputu altında tanıdık motorlar bulunduran otomobilin 1, 1.4 ve 1.6 litre hacimli, benzinli üniteleri 120, 140 ve 204 beygir güç üretebiliyor. 115 ve 136 beygir gücünde olan Diesel ünitelerin haricinde gelecekte hafif hibrit ve şarj edilebilir hibrit seçenekler de aileye katılacak.

Dodge Charger Widebody


2011 yılından beri birçok versiyona sahip şekilde üretimde olan 7. nesil Dodge Charger en güçlü görünen seçeneklerine kavuştu. Genişletilmiş gövdeye sahip araçlar iki farklı motor seçeneğiyle alınabiliyor.


90 mm genişletilmiş çamurluklar, genişleyen yan etekler, 20 inç çaplı jantlar, 305 tabanlı lastikler, yeni spoiler tasarımı ve ön tampona eklenen yeni hava girişiyle daha güçlü bir görünüm sunan geniş gövdeli Charger modellerinde, motor seçeneğine göre farklı hava giriş ve çıkışlarına sahip kaput görev yapıyor.


İç mekanda sunulan yeniliklerse sınırlı, Isıtmalı direksiyon simidi, havalandırmalı ön koltuklar ve farklı renklerde alınabilen dikiş iplikleri, deri döşeme ve trim seçenekleri farklılıkların çoğunluğunu oluşturuyor. Bu arada direksiyon sistemi de artık elektrikli.


Scat Pack'te görev yapan 6.4 litre hacimli V8 ünite atmosferik emişli ve üretilen 492 beygir gücü, 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla arka aksa iletiyor. SRT Hellcat ise kompresör beslemeye sahip, 6.2 litre hacimli bir V8'e sahip. 717 beygir güç, 881 Nm tork üretebilen motorla maksimum sürat 315 km/s'i buluyor.

BMW Vision M Next


BMW'nin geleceği şekillenmeye başladı. Özellikle sportif araçlarının önümüzdeki yıllarda alacağı şekli kesinleştirmeye başlayan Alman üretici bu bağlamda hazırladığı konsept otomobilini tanıttı.

Dış mekanda modern hatlarla klasik BMW özelliklerini harmanlayan otomobilin büyük ön panjuru öne doğru uzanırken küçük LED farlar ve geniş hava girişleri agresif bir görünüm sunmuş. Yukarıya doğru açılan kapılar, çift renkli arka jantlar, büyük difüzör ve ince yapılı stoplar da dikkat çeken diğer detaylar.


Çok sade bir görünüme sahip iç mekanda ilginç detaylar göze çarpıyor. Örneğin kapıların çekme kolları bavul saplarına benzerken 3 boyutlu direksiyon simidi video oyunlarından çıkmışa benziyor. Aynı şeyi sanal gösterge paneli için de söylemek mümkün.

Kaput altında yatan ünitenin detayına girmeyen BMW, şarj edilebilir hibrit motorun dört silindirli bir benzinli üniteye sahip olduğunu ve toplam gücün de 600 beygire ulaştığını açıkladı. İki veya dört tekerlekten çekişli olarak kullanılabilen araç 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 300 km/s. Sadece elektrik enerjisiyle menzil 100 km.

24 Haziran 2019 Pazartesi

Toyota Camry Hybrid 2.5 Passion e-CVT


Uzun zamandır Türkiye'ye uğramayan Camry, Avupa pazarlarıyla birlikte ülkemizde de satışa çıktı. Avensis'in yerine geçen ve Corolla, C-HR ve RAV4 gibi araçlarda olduğu gibi markanın yeni global platformunu kullanan Camry, vergilendirmeden ötürü Türkiye'ye sadece hibrit motoruyla geliyor. Üstelik modelin donanımı da tam bir makam otomobili olmasını sağlayacak gibi.

Kia Stinger 2.0 T-GDI GT-Line S


Kia'nın son zamanlarda aldığı yol dikkat çekici. Güney Kore merkezli üretici kendisine segmentlerde sağlam yerler elde ettikten sonra şimdi de gözünü premium araçlara dikti. Arkadan itiş sistemine sahip büyük liftback modeli Stinger ile yeni bir sayfa açan firma, performans için aslında 3.3 litre hacimli, çift turbo beslemeli bir V6 motor sunuyor olsa da Türkiye'nin astronomik vergileri nedeniyle 2 litre hacimli motorla yetinmek durumundayız. Peki bu ünite güçsüz mü? Sorunun cevabı videoda.

Audi SQ8 TDI


Audi'nin performanslı SUV modellerine bir yenisi eklendi. Bundan üç yıl önce tanıtılan SQ7 TDI'ın güç ünitesine kavuşan Q8, aynı performası bizlere daha şık bir gövdeyle sunmayı başarıyor.

Dış görünüşe bakıldığında Q8'den çok farklı olmadığı söylenebilecek otomobilde SQ8 logoları, 21 inç çaplı jantlar ve dörtlü egzoz çıkışları fark yaratırken 22 inç çaplı jantlar ve yönlendirilebilir arka aks opsiyonlar arasında.


Karbon seramik fren diskleri ve havalı süspansiyon sistemini de standart olarak sunan aracın iç mekanında metal pedallar, Alcantara döşemeler ve yine bol bol SQ8 logosu görülebiliyor.

Kaput altında yer alan 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 Diesel motor aynı zamanda 48 Volt hafif hibrit sistemle eşleştirilmiş. 22 km/s'e kadar elektrikli olarak yol alabilen otomobil 435 beygr güç, 900 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.