5 Şubat 2021 Cuma

Lancia Ypsilon


Bu yıl, üretiminin 10. yılına giren Lancia Ypsilon bir kere daha makyajlandı. An itibariyle İtalyan üreticinin tek modeli olan aracın duruşu ve sunduğu teknolojilerde büyük bir gelişme yaşanmamış.

Daha küçük bir ön panjura kavuşan otomobilin farları şekil değiştirmese de iç desenlerinde küçük farklılıklar var. Yeniden tasarlanan ön tamponsa farklı hava girişi ve sis farı tasarımıyla öne çıkıyor. Yeni gövde renkleri ve jant tasarımları da seçenekler arasına eklenmiş.

İç mekanda da büyük bir yenilik bulunmuyor. Sonunda Apple CarPlay ve Android Auto destekleyen büyük bir dokunmatik ekrana kavuşan minik İtalyan, farklı renk tasarıma sahip koltuk döşemeleri de sunmaya başlamış.

Kaput altında büyük bir yenilik olmasa da motorların daha çevreci olduğunu belirten Lancia, 1.2 litre hacimli üniteden 69 beygir güç, 102 Nm tork alabilirken 0.9 litre hacimli, turbo beslemeli motor 85 beygir güç, 145 Nm tork üretebiliyor. Hibrit versiyondaysa 1 litre hacimli motor, elektrik motoruyla birlikte 70 beygir güç, 92 Nm tork üretebiliyor.

Nissan Pathfinder


Nissan'ın efsanevi modellerinden biri yenilendi. 5. nesil örnekleriyle karşımızda olan Pathfinder, Japon üreticinin yeni tasarım dilini yansıtan araçlardan biri. Bu görünümün, 18 Şubat'ta tanıtımı yapılacak yeni nesil Qashqai'de de kullanılacağını belirtelim.

Genel olarak köşeli hatlara sahip olan araçta büyük bir ön panjur ve çift katlı olsalar da birleşme noktaları bulunan LED farlar dikkat çekiyor. LED sis farlarıysa tamponun alt kısmına yerleştirilmiş. Tavanı siyah renkte alınabilen otomobilde, çapları 20 inçe kadar çıkan jantlar kullanılmış.

Çamurluklar ve kapı altları siyah plastikle korunan Pathfinder'ın sade tasarımlı arka bölümünde yatay yerleşime sahip, ince yapılı LED stoplar ve çok az çıkıntı yapan gümüş renkli tampon yer alıyor. Kalın C sütunu, tavan rayları, küçük spoiler ve yüzgeç anten de gözden kaçmayan diğer detaylar.

Modern ve eskisinden çok daha kaliteli görünen bir iç mekana sahip olan araçta alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, geniş sayılabilecek dokunmatik ekran ve çift katlı vites konsolu yer alıyor. 3 koltuk sırasına sahip olan model 8 kişiye kadar oturma kapasitesi sunuyor. Ayrıca bütün koltuklar için havalandırma ızgaraları ve USB girişleri sunuluyor.

Kaputu altında 3.5 litre hacimli bir V6 motor bulunduran otomobil 288 beygir güç, 351 Nm tork üretebiliyor. Önceki nesil araçta da kullanılan ünitenin bağlı olduğu şanzımansa artık bir CVT değil. 9 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart olarak sunan araç dört tekerlekten çekişli.

4 Şubat 2021 Perşembe

Nissan Frontier


Nissan, uzun zamandır beklenen yeniliklerinden birisiyle karşımızda. 2020 yılına kadar Amerika'da eski Navara temellerini kullanarak üretilen Frontier sonunda yeni nesline kavuştu. Bu pick up modelinin okyanusu geçip geçmeyeceğiyse merak konusu.

Köşeli hatlarıyla dikkat çeken yeni Frontier'da LED aydınlatma grubu ve büyük ön panjur dikkat çekiyor. Donanım seçeneğine göre siyah renkli gelebilen bu parçanın altındaysa çelik karter koruması görülebiliyor. Çift renkli jantlar ve siyah çamurluk korumalarının yanında güncel Navara'dan alınmış gibi duran yan aynalar da gözden kaçmıyor.

Yüzgeç anten ve basamaklı arka tampona sahip aracın kasa kapağına model adı işlenmiş. Bu arada Frontier, kısa ve uzun arka kapılara sahip, iki farklı kabin ve iki farklı uzunlukta kasa seçeneğine sahip olacak.

Köşeli tasarımını iç mekanda da sürdüren araçta dört kollu direksiyon simidi ve analog gösterge tablosu görev yapıyor. Dokunmatik ekran, orta konsolun üst kısmına alınırken kabin içerisinde birçok irili ufaklı saklama bölümü bulunuyor.

Kaputu altında görev yapan 3.8 litre hacimli V6 motoru önceki nesille paylaşan Frontier, 314 beygir güç, 381 Nm tork üretebiliyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken arkadan itiş ve dört tekerlekten çekiş sistemleri seçilebiliyor.

Ford F-150 Raptor


Ford'un araziyi evi belleyen Raptor ailesi yenileniyor. Bu ismi kullanan ilk pick up olan F-150 Raptor, yeni nesline kavuşuyor. Ram'in 700 beygir üzerinde güç üretebilen TRX modeliyle savaşacak olan aracın kaputu altında bir de sürpriz olacak.

Araçta yaşanan kozmetik değişiklikler şaşırtıcı değil. Fiyah renkli ön panjurda "Ford" yazısı bulunan Raptor, hava çıkışına sahip bir kaputla donatılmış. Genişleyen gövde nedeniyle ön bölüme ek LED aydınlatmalar eklenirken çelik tampon daha yukarıda bitecek şekilde biçimlendirilmiş. Ayrıca bu parçanın köşelerine LED arazi aydınlatmaları entegre edilmiş.

Çelik jantlar ve 35 inç çaplı tekerleklerle donatılan modelde siyah renkli çamurluk korumaları ve Raptor çıkartmaları görülebiliyor. Arkadaysa yine daha kompakt tasarıma sahip çelik tampon, beyaz bölümlere sahip stoplar ve çift egzoz çıkışı kullanılmış.

Çapı 37 inçe yükseltilebilen lastik seçenekleriyle 33.1 derece yaklaşma, 24.9 derece uzaklaşma ve 24.4 derece askı açısına sahip olan Raptor'ın yerden yüksekliği de 33 cm'nin biraz üzerinde. Çelik karter korumasına sahip araçta Fox Live Valve adaptif amortisörler görev yapıyor.

İç mekanında parçalı Alcantara döşemeler, Raptor armaları, 0 konumu işaretlenmiş direksiyon simidi, dışarıdan takılacak ekipmanların kumandası için ek düğmeler ve daha yüksek yan destekli koltuklar gibi farklılıklar bulunan F-150 Raptor'da, kardeşlerinde olduğu gibi dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran da bulunuyor.

İlk etapta aracı, güncel Raptor'ın 3.5 litre hacimli, çift turbo beslemeli V6 motoruyla sunacak olan Ford, bu ünitenin yeni güç çıkışı hakkında detaylı bilgi vermedi. Bununla birlikte Ram 1500 TRX'in 712 beygir gücüne karşı koyma şansı olmayan araca bu sefer bir de V8 motorlu Raptor R ekleneceği açıklandı.

DS 4


DS 4 geri döndü. Marka henüz Citroën himayesindeyken ortaya çıkan modelin yeni nesli EMP2 platformu üzerine geliştirilmiş. Cross isimli, farklı görünüme sahip bir seçeneği de bulunan otomobilin donanımında ilginç teknolojik kalemler yer alıyor.

4.4 metre boya, 1.83 metre genişliğe ve 1.47 metre yüksekliğe sahip olan hatchback, Fransız markanın köşeli tasarım çizgisini devam ettiriyor. 2020 yılında sergilenen Aero Sport Lounge konseptinden izler taşıyan otomobilin adaptif LED farlarında yer alan modüller 33.5 dereceye kadar dönebiliyor. Hemzemin kapı kollarıysa DS 3 Crossback'i hatırlatıyor.

Siyah renkli tavanıyla birlikte cam çerçeveleri ve  yan aynaların bir kısmı da bu renge boyanan otomobilde 19 ve 20 inç çaplı jantlar tercih edilebiliyor. C sütununda yer alan DS arması ve yatık bagaj kapağı camının üzerinde yer alan spoiler şık dokunuşlar. İnce yapılı LED farlar ve kısa tutulan arka tampon da dinamik görünüme katkı sağlayan detaylar.

Cross seçeneğinde tavana port bagaj rayları ekleyen DS bu modelde farklı jantlara yer vermiş. Tamponların alt kısımlarında siyah korumalar görülebilirken kapıların alt kısmında yer alan krom süslemeler de bu donanımda siyah renkli. Ayrıca aracın ön çamurluğunda bir de "Cross" arması bulunuyor.

İç mekanı da dikkat çekici olan DS 4 ailesinde farklı renk kombinasyonlu deri döşemeler seçkin bir görüntü oluşturmuş. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran haricinde ara konsolda da bir dokunmatik yüzey yer alıyor. Burada vites kolu yerine bir selektör kullanan DS, ortada yer alan havalandırma ızgaralarını kumandaların arkasına gizlemiş. 430 litre hacimli bagaja sahip aracın cam kumandaları da kapı trim parçaları içerisine gizlenmiş.

DS 4 Cross'ta ileri çekiş sistemi ve yokuş iniş yardımcısı gibi elektronik sistemler yer alırken ailenin ilginç donanımları arasında, 690 Watt çıkış gücü ve 14 hoparlör bulunan Focal Electra ses sistemi, yolu sürekli tarayarak süspansiyon sertliğini ayarlayan Active Scan Suspanesion ve bilgileri sürücünün 4 metre önüne yansıtan DS Extenden HUD yer alıyor.

Kaputu altında tanıdık motor seçenekleri yer alan otomobilin 1.2 ve 1.6 litre hacimli, benzinli motorları 130, 180 ve 225 beygir güç üretebiliyor. 1.5 litre hacimli Diesel ünite de 130 beygir gücünde. Ayrıca E-Tense versiyonda 1.6 litre hacimli motorun yanında kullanılan elektrik motoru hem 225 beygir güç, hem de 50 km elektrikli menzil sağlıyor. Araçların tamamında 8 ileri vitesli, otomatik şanzıman görev yapıyor.

2 Şubat 2021 Salı

Cadillac CT4-V Blackwing ve CT5-V Blackwing


Cadillac, sportif sedan modelleri CT4-V ve CT5-V'yi yeterli bulmayan müşterileri için araçların Blackwing seçeneklerini tanıttı. Görsel olarak rahattça tanınabilen modellerin performansları da artışta.

İkili arasında en büyük görsel değişiklikler küçük kardeşte yaşanmış. Daha geniş hava girişlerine sahip ön tamponda siyah renkli trim parçaları kullanılmış. Karbon fiber paketiyle birlikte splitter, yan etekler ve deflektörler eklenen araçta standart olarak 18 inç çaplı jantlar sunulmakta. Dörtlü egzoz çıkışı ve uzayan spoiler de gözlerden kaçmıyor.

Önde 380, arkadaysa 340 mm çaplı fren disklerine sahip aracın Brembo armalı kaliperleri de önde 6, arkada 4 pistonlu. Adaptif süspansiyon sistemi de elden geçirilen otomobilin iç mekanında da sırtlıkları Alcantara kaplı ön koltuklar, dijital gösterge paneli, metal pedal seti, mod seçim düğmelerine ve karbon fiber trim parçalarına sahip direksiyon simidi gibi detaylar bulunuyor.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3.6 litre hacimli bir V6 motor bulunan otomobil 479 beygir güç, 603 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli otomobil, 6 ileri vitesli manuel veya 10 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor. Maksimum sürati 304 km/s olan aracın 0-100 km/s hızlanması yaklaşık 4 saniye sürüyor.

Büyük kardeşte de bazı geliştirmeler yapılmış. Farklı bir ön tampona kavuşan otomobilde daha geniş yan etekler ve splitter kullanılmış. Arkadaysa siyah renkli dörtlü egzoz çıkışı, farklı bir difüzör ve daha büyük spoiler gözlerden kaçmıyor.

Yine adaptif süspansiyon sistemi sunan CT5-V Blackwing'de kullanılan fren diskleri, önde 398, arkadaysa 374 mm çaplı. Brembo marka kaliperler de yine 6 ve 4 pistonlu. Üstelik bu araçta karbon seramik fren diskleri de alınabiliyor. Bu diskler, ağırlıkta 24 kg'lık düşüş sağlıyor. Standart jantlarsa 19 inç çaplı.

İç mekanda sunulan farklılıklar da sportifliğe göndermeler yapıyor. Pist kullanımı için optimize edilen tasarıma sahip dijital gösterge paneli, karbon fiber trim parçaları, metal pedal seti ve yüksek yan destekler sunan şık koltuklar farklılıkların bazıları.

Kompresör beslemeye sahip, 6.2 litre hacimli V8 motoru 677 beygir güç, 893 Nm tork üretebilen otomobilde 6 ileri vitesli manuel veya 10 ileri vitesli otomatik şanzımanlarla alınabiliyor. Otomatik üniteyle 0-100 km/s deparını 4 saniyenin altında tamamlayabilen aracın maksimum sürati de 322 km/s'in üzerinde.