23 Haziran 2023 Cuma

Range Rover Evoque


Land Rover ailesinin değişimi devam ediyor. Büyük kardeşlerin ardından şimdi de sıra ailenin en küçüğü Evoque'ta. Görsel olarak farklı durmamasına artık alıştığımız otomobilin iç mekanında da ailenin diğer üyelerinde karşımıza çıkan yenilikler bulunuyor.

Yeni gövde renkleri ve jant tasarımlarıyla karşımıza çıkan Evoque'un far şekli aynı kalsa da Pixel LED teknolojisi hem bu donanımın performansını artırıyor hem de iç tasarımını değiştiriyor. Ön panjur deseni de yenilenen modelde farklı noktalara bakır renkli trim parçaları eklenmiş.

İç mekanda farklı döşeme seçeneklerine kavuştuğu görülebilen otomobilin kokpitiyse yeni. Daha küçük göbeğe sahip 3 kollu direksiyon simidi ve çok daha küçük bir vites selektörüne kavuşan Evoque, makyaj öncesinde sunduğu uçan konsol konseptine de veda etmiş.

Eskiden birçok kapaksiz depolama bölümü sunan vites konsolunda artık büyük bir kapağa sahip tek göz yer alıyor. Bombeli ve sabit bir dokunmatik ekrana sahip olan otomobilde bu ekran, eskiden ek bir bölümde yer alan dokunmatik havalandırma kumandalarını da barındırıyor.

Kaputu altında büyük yenilikler olmayan otomobilin en güçlü seçeneği şarj edilebilir hibrit versiyon olmaya devam ediyor. 1.5 litre hacimli, 3 silindirli motorla donatılan araç 300 beygir güç üretebilirken 14.9 kWh kapasiteli piller sayesinde 48 km elektrikli menzile ulaşabiliyor. Bu modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 6.4 saniye sürüyor.

Mercedes-Benz E Serisi Estate

Nisan ayında yeni nesil örneklerini gördüğümüz sedan gövdeye sahip Mercedes E Serisi, iki ayın ardından station wagon versiyonlarına da kavuştu. Eskisinden az da olsa daha büyük olan otomobilin iç mekanı genişlerken bagaj hacmi küçülmüş.

Yüzünü sedan kardeşiyle paylaşan otomobil arkaya doğru yüksekliği daha az azalan tavanıyla öne çıkıyor. Yatık D sütunu ve kardeşindeki gibi yıldız motifli LED stoplara sahip olan yeni gövdenin bagaj kapağı tasarımı sayesinde yük eşiği çok daha aşağıda.

İç mekan özellikleri de genel olarak kardeşinden farksız olan E Serisi Estate'in gövdesi, önceki nesil araca göre 4 mm uzayıp 28 mm genişlemiş. Aks mesafesi de 22 mm artan araç bu sayede yolculara daha fazla hacim sunsa da bagaj hacmi 25 litre gerileyerek 615 litreye ulaşmış. Arka koltuk sırtlıkları 3 parçalı olarak yatırıldığında elde edilen 1.830 litredeyse 10 litre artış var. Şarj edilebilir hibrit seçenekteyse bu değerler 460 ve 1.675 litre.

İlerleyen aylarda 6 silindirli motorlarla da donatılacak olan otomobil şimdilik sadece 4 silindirli ünitelerle alınabiliyor. 2 litre hacimli motorlardan benzinli olanı 204 beygir güç, 320 Nm tork üretebilirken Diesel olan 197 beygir güç, 440 Nm tork üretebiliyor. Her iki ünite de 23 beygir güç, 205 Nm tork üretebilen elektrik motoru desteğine sahip.

Şarj edilebilir hibrit modelde de aynı 2 litre hacimli, benzinli motoru kullanan Mercedes, bu seçeneğin elektrik motorundan aldığı 129 beygir güç ve 440 Nm torkla toplamda 230 beygir güç, 550 Nm tork elde edebiliyor. Sertlik ve seviye ayarlı havalı süspansiyon sistemi araçların opsiyonel donanımında yer alıyor.

Toyota Alphard ve Vellfire


Toyota'nın lüks MPV modeli Alphard yenilendi. Teknik ikizi Vellfire'ı da kapsayan yenilik rüzgarı sonrasında kuzeni Lexus LM'e daha da yaklaşan ikili yeni altyapıyla birlikte daha güçlü motorlar sunuyor. Hibrit güç ünitesi de diğer Toyota modellerinde olduğu gibi seçenek olarak sunuluyor.

4.995 mm boya, 1.850 mm genişliğe ve 1.945 mm yüksekliğe sahip olan araçta 3 metre aks mesafesi sunuluyor. Köşeli hatlara sahip olan ikilide dev ön panjur ve ince yapılı LED farlar kullanılmış. Yan camların altında çok agresif bir yıldırım motifi sunan araçların arka bölümlerinde büyük LED stoplar, spoiler ve gövdeden çıkıntı yapmayan tampon görülebiliyor.

İç mekansa ön ve arka bölüm olarak iki ayrı bölümde incelenebilir. Önde sade görünüme sahip üç kollu direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli, Lexus modellerinden tanıdığımız vites selektörü ve büyük dokunmatik ekran bulunuyor. Farklı deri döşeme renkleriyle daha çekici duran kabinde A sütununun çift parça olması da çapraz görüşü iyileştiriyor.

Arka bölümde 5 veya 6 koltuk sunabilen araçların 5 kişilik seçenekleri orta sırada tekli koltuklara sahip. Dokunmatik panellerden ışıklandırma, havalandırma ve elektrikli perdeler gibi fonksiyonları kumanda edebilen orta koltuk yolcuları bacak desteği, ısıtma, soğutma ve masaj fonksiyonlarına da sahip. Bu bölüme ulaşmak için sunulan elektrikli basamaklar da standart donanımda.

2.5 litre hacimli, atmosferik emişli motoru 182 beygir güç üretebilen ikilinin 2.4 litre hacimli motoruysa turbo besleme yardımıyla 280 beygir güç üretebiliyor. Önden çekişli seçenekte sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) kullanılırken dört tekerlekten çekişli kardeşinde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman görev yapıyor. 

2.5 litre hacimli üniteyi kullanan hibrit seçenekse 250 beygir güç üretebiliyor ve yine hem iki hem de dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor. İlerleyen aylarda bu motor seçeneklerine şarj edilebilir hibrit seçeneğin katılması da planlanıyor.

22 Haziran 2023 Perşembe

Ram Rampage


Pick up modelleri çeşitlenmeye devam ediyor. Ram'den gelen yeni seçenek Güney Amerika pazarlarında markayı temsil edecek. Hem benzinli hem de Diesel motor seçeneği sunan araçta çok kontadan bağlantılı arka süspansiyon ve kabinle birleşik kasa gibi detaylar sunuluyor.

5.028 mm boya, 1.886 mm genişliğe ve 1.780 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi de 2.994 mm olarak açıklanıyor. 19 inçe kadar çıkan jant çapları sunan Rampage'in tampon, çamurluk ve kapı altı korumaları versiyona göre siyah veya gövde rengi olabiliyor. 

İnce yapılı LED farlar ve çok büyük olmayan panjursa bütün araçlarda standart. LED stoplar, kasa içi kaplaması, yüzgeç anten gibi detaylarla da dikkat çeken görünüm, benzinli motorla birlikte sunulan çift egzoz çıkışıyla daha dinamik hale geliyor. Kaputun da çift bombeli olduğunu ekleyelim.

Otomobillere de çok yakışacak sade bir iç mekana sahip olan pick up, dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran, fiziksel düğmelere sahip havalandırma kumandaları, çevirmeli vites selektörü ve farklı renklerde seçilebilen deri döşemeler öne çıkan detaylar. Trim parçaları ve döşemeler de donanım seviyesine göre değişiklik gösteriyor.

2 litre hacimli benzinli ve Diesel motorlarla alınabilen Rampage'in bütün seçeneklerinde dört tekerlekten çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. Diesel ünite 170 beygir güç, 380 Nm üretebilirken benzinli kardeşi 272 beygir güç, 400 Nm tork üretiyor. Benzinli araç 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 220 km/s.

19 Haziran 2023 Pazartesi

Renault Rafale

Peugeot’nun 408 ile tasarım ödüllerini toplamasını daha fazla izleyemeyen Renault, bu modelin rakibi olacak aracı Rafale’i tanıttı. Austral ve Espace’ın temellerini kullanan otomobilin kaputu altında 2024 yılı için bir de sürpriz bulunuyor.

4.71 metre boyuyla 408’den yaklaşık 2.5 cm uzun olan Rafale, temellerini paylaştığı araçlardan çok daha köşeli hatlara sahip. Dik yerleşimli ön panjuru siyah renkte sunulan aracın Esprit Alpine donanımında bu parçanın ızgara içleri maviye boyanıyor. Agresif görünümlü Matrix LED farlar ve ok biçimli gündüz aydınlatmaları da sportif duruşu pekiştirmiş. Jant çapları 20 inçe kadar çıkan modelin tampon, çamurluk ve kapı altlarında siyah renkli korumalar kullanılmış. 

Arkadan bakıldığında en büyük rakibine çok benzediği söylenebilecek Rafale’in alçalan tavanı, çift uzantılı bir spoiler ve sileceği bulunmayan bir bagaj kapağı camıyla kesiliyor. Kapağın ucu da bir spoiler görünümüne bürünürken LED stoplar hafiften ok şeklinde tasarlanmış. Otomobilin ismi, Renault armasının altına kendine özel şekilde yazılmış.

Dışarıdan bakıldığında anlaşılmasa da iç mekanda Austral ile kardeşlik belli oluyor. Ön bölümde bu aracınkiyle aynı kokpiti sunduğu görülebilen Rafale’in bazı farklılıkları da yok değil. Örneğin ara konsolda yer alan tutacak bir taş desenine sahip. Kapılarda fransız bayrağı renklerinde dikişler sunulurken kapı içi cepleri de en sportif donanımda mavi renkte sunuluyor.

Farklı geçirgenliğe sahip olabilen yeni bir cam tavan da sunan otomobilin arka koltuklarında bulunan katlanabilir kol dayanağı da çok fonksiyonlu. Bu parçanın önünde yer alan bardaklıklar döndürülerek telefon veya tablet tutucuya dönüştürülebiliyor. Aracın bagaj hacmiyse 530 litre ki bu değer Austral’in sunduğundan iyi.

Kaputu altında ilk etapta tek motor seçeneği sunulacak aracın bu ünitesini kardeşlerinden de tanıyoruz. Hibrit güç ünitesi, 1.2 litre hacimli, benzinli motordan alınan 130 beygirin yanında iki elektrik motorunun da desteğiyle 200 beygir güç üretebiliyor. Asıl sürprizse ilerleyen aylarda bizlerle olacak seçenek. Yine hibrit olacak motor 300 beygir güce ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olacak.