29 Ekim 2020 Perşembe

Genesis GV70


Genesis gelişimine bütün hızıyla devam ediyor. Markanın giderek şıklaşan modelleri arasına yeni bir SUV katıldı. G70 temellerine sahip otomobil premium sınıfa hızlı bir giriş yapacakmış gibi duruyor.

Markanın yeni yüzünü taşıyan otomobilde çift katlı farlar, büyük ön panjur ve geniş hava girişleri görülebiliyor. 21 inç çaplı jantlar, farlarda başlayan karakter çizgisi ve geniş C sütunu yan bölümde dikkat çeken detaylar arasında.

Arka bölümde de çift katlı stoplara sahip olan model yatık bagaj kapağı ve spoiler gibi dinamik görünüm sunan detaylara sahip. C ve D sütunları arasında da küçük bir cam sunan GV70'in büyük egzoz çıkışları, donanım seçeneğine göre köşeli veya yuvarlak olabiliyor.

İç mekanda da markanın premium yapısını koruyan SUV, çift renkli deri döşeme, üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge tablosu, ince uzun bilgi-eğlence ekranı, oval bir bölüm içerisine toplanmış kumanda düğmeleri, yüksek bir ara konsol ve ince yapılı havalandırma ızgaraları gibi tasarım detaylarına sahip.

Kaput altında kullanılacak üniteler henüz açıklanmamış olsa da G70 temelli olduğu bilinen SUV, motor seçeneğine göre arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak sunulacak. Üniteler arasında 2 veya 2.5 litre hacimli benzinli ve 2.2 litre hacimli Diesel motorların bulunması muhtemel.

Isuzu MU-X


Geçtiğimiz yıl yeni nesil örneklerini bizlerle buluşturan Isuzu D-Max şimdi de yeni nesil SUV seçeneğine kavuştu. Teknik olarak ticari kardeşinin neredeyse aynısı olan araç Asya, Güney Afrika ve Avustralya pazarlarında satılacak.

MU-X, tasarım konusunda D-Max'ten farklılaşmayı başarmış. Daha büyük farlar ve farklı ön panjur haricinde sis farlarının daha aşağıya alındığı görülebiliyor. Daha büyük jantlar ve genişleyen arka çamurlukların haricinde yatay LED stoplar ve yüksek konumlandırılmış arka tampon gözlerden kaçmıyor.

İç mekana geçildiğinde D-Max'in neden binek araçlarınkine benzeyen bir konsola sahip olduğu kolayca anlaşılıyor. Genel anlamda aynı görünüm korunmuş olsa da vites konsolu çevresi yeniden tasarlanmış ve daha premium bir havaya bürünmüş. Ayrıca araç, kapanan arka bölüm sayesinde üç koltuk sırasına kavuşmuş.

D-Max'in 1.9 ve 3 litre hacimli turbo Diesel motorlarına sahip olan aracın bu üniteleri sırasıyla 150 ve 190 beygir güç, 350 ve 450 Nm tork üretebiliyor. İlk motor sadece arkadan itişli olarak sunulsa da güç aksa 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanla aktarılabiliyor. Yüksek güçlü üniteyse dört tekerlekten çekiş sistemi ve otomatik şanzımanla sunuluyor.

Ares S1 Project


Lotus'un eski yöneticisi Dany Bahar'ın kurucularından olduğu Ares Design yeni araçlarını birer ikişer tanıtıyor. Panther'in ardından şimdi de sıra, yine görsel olarak hazır olan iki araca geldi. S1'in her iki gövde seçeneğinden de 24 adet üretileceği açıklandı.

Yollara çıkma izni bulunan birer yarış otomobilini andıran ikili alçak yapılarıyla dikkat çekiyor. Kısa burun kısmına sahip araçların dev jantları ve çamurlukların üzerine açılan hava çıkışları gözlerden kaçmıyor. Yukarıya bakan egzoz çıkışları, çift katlı difüzör ve tek parça LED stop öne çıkan diğer detaylar.

İç mekanda, gövdede olduğu gibi bol karbon fiber kullanan otomobil deri detaylarla öne çıkıyor. Tavanı bulunmayan Spyder seçenekte ön cam yerine bir çift şeffaf deflektör kullanılmış. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranla dolan orta konsol modern görünürken neredeyse bir kareye benzeyen direksiyon simidi ve birkaç kumanda elemanı Chevrolet Corvette'ten alınmış.

Corvette'ten alınan şeyler iç mekanda kalmamış. Aracın 6.2 litre hacimli V8 motoru da bu otomobilden alınarak modifiye edilmiş. Atmosferik emişli ünite 715 beygir güç, 970 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman bu gücü arka aksa aktarıyor.

Bugatti Bolide


Bugatti Chiron temellerini kullanan ve şimdiye kadar tanıtılmış farklı araçların yeterince çılgın özellikler sunmadıklarını düşünüyorsanız Fransız markanın size bir sürprizi var. Pistlere özel model Bolide, fizik kurallarını bile şaşırtmak için geliyor.

İlk bakışta yaşam alanının pistler olduğu belli olan otomobil dev bir aerodinamik çalışma gibi görünüyor. Her yerinde hava giriş ve çıkışları bulunan gövde büyük boyutlu splitter, spoiler, deflektör ve difüzör gibi ekipmanlara da sahip. Aktif aerodinamik özellikler de sunan aracın arkasında bir de dengeleyici yüzgeç yer alıyor.

Bütün bu detaylar sayesinde 320 km/s süratle ilerlerken arkada 1.800, önde ise 800 kg yere basma kuvveti üretebilen aracın özel üretim Michelin lastikleri de yine özel üretim olan ve ekstra havalandırma sağlayan jantlar çevresine yerleştirilmiş.

Yukarıya doğru açılan küçük kapılardan ulaşılan iç mekanda da tam bir yarış aracı havası hakim. Sürücü ve yolcu neredeyse yatar konumda otururken karbon fiber koltuklarda sadece birkaç parça destek kullanılmış. U biçimli direksiyon simidi tek hareketle yerinden sökülebilen otomobilde dijital gösterge paneli, Alcantara döşemeler, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve sadece iki adet havalandırma ızgarası yer alıyor.

Karon fiber, titanyum, seramik ve havacılıkta kullanılan kelitede alüminyumdan üretilen otomobil sadece 1.240 kg ağırlığında. Kaput altında yer alan dört turbo beslemeli, 8 litre hacimli W16 motorsa 1.850 beygir güç, 1.850 Nm tork üretebiliyor.

Şimdilik simülasyonlar sayesinde sağlanan performans verileriyse dudak uçuklatıcı. Dört tekerlekten çekişli otomobil 0'dan 100 km/s sürate 2.17 saniyede ulaşabilirken 0-200, 0-300 ve 0-400 km/s hızlanmaları sırasıyla 4.36, 7.37 ve 12.08 saniye sürüyor. 500 km/s'e ulaşmaksa sadece 20.16 saniye alıyor. Maksimum süratinse 500'ün "çok üzerinde" olduğu belirtiliyor.

Jaguar E-Pace


Jaguar'ın küçük SUV modeli E-Pace de makyajlanan modeller arasında yerini aldı. Aracın tasarımında büyük yenilikler sunmayan Jaguar kaput altındaysa önemli farklılıklar barındırıyor. Ayrıca iç mekanda yaşanan değişim de dikkat çekici.

Görünümü neredeyse aynı kalan otomobilin en büyük değişiklikleri LED farların iç tasarımlarında yaşanan farklılık olmuş. Yeni jantlar ve gövde rengi seçenekleri de farklılıklar arasında yer alıyor. Tamponlar ve LED stopların iç tasarımlarında da ufak tefek yenilikler var.

İç mekandaysa göbeği küçülen direksiyon simidi, yenilenen dijital gösterge paneli, aşağıya doğru genişleyen dokunmatik ekran, yeni havalandırma kumandaları ve küçük vites kolu gibi farklılıklar gözlerden kaçmıyor.

Kaput altında görev yapan, 2 litre hacimli benzinli motorun 200, 250 ve 300 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunan aracın aynı hacimli Diesel ünteleri 163 ve 204 beygir gücünde. 200 beygir gücündeki motor E85 ile de çalışırken manuel şanzıman sadece 163 beygir güçle birlikte alınabiliyor. Bütün motorlarda 48 Volt hafif hibrit sistem ve 9 ileri vitesli otomatik şanzıman alınabiliyor.

E-Pace'in en büyük yeniliğiyse şarj edilebilir hibrit ünitesi. 1.5 litre hacimli, benzinli motorla donatılan araç elektrik motorunun da yardımıyla 300 beygir güç üretebiliyor. 15 kWh kapasiteli pillerse 55 km elektrik menziline sahip.

Renault Mégane Sedan

Renault'nun Türkiye'de ürettiği modellerden Mégane Sedan makyajlandı. Geçtiğimiz yıl operasyon gören diğer Mégane modellerine katılan otomobil görünüm olarak bu araçları yakalamış olsa da hibrit motor bu sefer de donanıma eklenmemiş.

Ana hatlarında yenilik bulunmayan otomobilin ön panjuru elden geçirilmiş ve farklı desenli LED farlar donanıma eklenmiş. Yeni ön tamponda farklı sis farları yer alırken yan aynalara sinyaller entegre edilmiş. Ön kapı kollarını aydınlatan Renault, jantların tasarımını da yenilemiş. Arkadaysa yeni LED desenli stoplar, sahte hava çıkışları biraz daha gizlenmiş tampon ve egzoz çıkışının yerini sahte kardeşine bırakması yenilik olarak sayılabilir.

İç mekana geçildiğinde dijital gösterge panelinin yenilendiği görülen otomobilin üst donanım seviyelerinde sunulan dokunmatik ekran da elden geçirilmiş. Donanıma eklenen adaptif hız sabitleme sisteminin kumandası da yeni direksiyon simidine alınmış. Havalandırma kumandaları da çok daha rahat anlaşılır hale gelmiş. Çerçevesiz iç ayna, daha bol ambiyans ışıklandırması rengi ve elektrikli sürücü koltuğu da donanımda.

Kaputu altında 1.33 litre hacimli, benzinli motorun 140 beygir güç üretebilen seçeneği yer alan otomobilin 1.5 litre hacimli Diesel versiyonu 115 beygir gücünde. Her iki motor da 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor. Yeni 1 litre hacimli motorsa sadece manuel şanzımanla sunuluyor. 3 silindirli ünite 115 beygir gücünde.

26 Ekim 2020 Pazartesi

Fiat Egea


Fiat'tan Türkiye pazarı için çok önemli bir haber geldi. İtalyan üreticinin Avrupa pazarlarında Tipo ismiyle satılan modeli Egea makyajlandı. Üstelik otomobilde artık yeni bir motor ve gövde seçeneği de sunuluyor.

Üst versiyonlarda LED farlara kavuşan Egea'nın ön panjuru ve burada yer alan logosu yenilenirken tamponda yapılan yenilikler daha bol kromaj kullanımıyla kendisini belli ediyor. Yenilenen jant tasarımları ve LED ize sahip stoplar da yeni.


Cross isimli gövde seçeneği hatchback gövde temelli olan otomobil bu araçtan 7 cm daha yüksek. Taban yüksekliği de 4 cm'lik artışta olan otomobilde farklı bir ön panjur, 17 inç çaplı jantlar, korumalara sahip çamurluk ve tamponlar görev yapıyor.

İç mekanında da yenilikler bulunan Egea ailesinde dijital gösterge paneli, geniş ekranlı bilgi-eğlence sistemi, yeni trim parçaları ve farklı bir direksiyon simidi sunuluyor. Aracın donanımına ön park sensörleri, kör nokta uyarısı, geri görüş kamerası, şeritte kalma yardımcısı, temessız şarj istasyonu ve tabela tanıma eklenmiş.

Kaput altında iki adet 95 beygir gücünde motor barındıran Egea'da bu ünitelerden ilki 1.4 litre hacimli, atmosferik emişli, ikincisiyse 1.25 litre hacimli turbo Diesel. 1.6 litre hacimli Diesel üniteyse artık 130 beygir gücünde. En büyük yenilikse 100 beygir güç, 190 Nm tork üretebilen, 1 litre hacimli, 3 silindirli, turbo benzinli ünite. En güçlü Diesel motor, 6 ileri vitesli DCT ile sunulurken yeni motor sadece manuel şanzımanla satılacak.