24 Haziran 2016 Cuma

Aston Martin Vantage GT12 Roadster


Bu yıl Goodwood'un misafirlerinden birisi de İngiliz bayrağını taşıyor. Aston Martin'in özel araç geliştirme birimi Q tarafından hazırlanan araç tek örneği bulunacak olan bir roadster.


Daha önce coupé gövdeye sahip olarak üretilen ve 100 örneği bulunan GT12'nin detaylarına sahip olan araçta genişletilmiş çamurluklar ve yan etekler, daha sportif görünen ön tampon, ek hava çıkışlarına sahip kaput, tek bijonlu jantlar, büyük bir difüzör ve titanyum egzoz sistemi gibi farklılıklar göze çarpıyor.


İç mekanında zengin sahibinin özel olarak ısmarladığı renk kombinasyonu haricinde merkezi kol dayanağında yer alan şık deri detaylar göze çarpan aracın 5.9 litre hacimli v12 motoru 600 beygir güç, 625 Nm tork üretebiliyor. Bu veriler arka aksa 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman yardımıyla aktarılıyor.

Arrinera Hussarya GT


Şu sıralar Goodwood'da ilginç otomobiller tanıtılıyor. Bu araçlardan birisi olan Arrinera Hussarya GT, Polonya'nın milli gururu olabilecek derecede yüksek performansa sahip bir otomobil.

Pistlere özel bir otomobil olan Hussarya GT'de kullanılan karbon fiber aerodinamik paket büyük splitter, deflektörler, yan etekler, dev spoiler ve difüzörden oluşuyor. Arka camı olmayan otomobilin yan camları da sabit tasarlanırken tavanda bir hava girşi dikkat çekiyor.


İç mekanı, bir yarış otomobilinden beklendiği gibi sade olan araçta yerinden kolayca sökülebilen ve üzerinde araç fonksiyonlarını kumanda eden düğmeler barındıran direksiyon simidi, takla kafesi, dijital gösterge paneli ve karbon fiber yüzeyler bulunuyor.

1.250 kg ağırlığa sahip olan otomobilin kaputu altında görev yapan 6.2 litre hacimli v8 motor Chevrolet raflarından alınmış ve 420 ile 650 beygir arasında güç üretebiliyor.

Mercedes-AMG GT R


Mercedes-AMG birlikteliğinin süperspor üyesi GT artık daha güçlü bir versiyona sahip. GT3 yarış aracından aldığı detaylarla daha agresif bir görünüm sunan GT R isimli otomobil hem daha hafif hem de daha güçlü.

Mat yeşil gövde rengiyle tanıtılan otomobilin ön tamponu daha agresif bir görünüm sunarken Panemericana ön panjur, GT3 versiyonundan esinlenilmiş. Yan etekler, aynalar ve tavanda çıplak karbon fiber kullanılan otomobilin jantları önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı.


Arka bölümde açısı ayarlanabilen spoiler ve ek hava çıkışlarıyla çok daha agresif görünen bir tampona sahip olduğu görülebilen otomobil çok daha büyük bir difüzöre kavuşmuş. Yenilenen egzoz sistemi merkezi çıkışlara kavuşurken aracın altı tamamen düzleştirilip aktif aerodinamik parçalarla zenginleştirilmiş. Bu arada egzoz sisteminin diğer iki çıkışı da difüzör içine gizlenmiş.

Ön çamurluklar arkasında yer alan çıkışlar da yeni bir tasarıma kavuşurken iç mekanda tek parçalı koltuklar standart olarak sunuluyor. 9 ayrı ayara sahip çekiş kontrol sistemi ve sarı renkli kumaş parçalar otomobilde alınabilen diğer aksesuarlar.


Yapılan değişiklikler sonucunda GT S'ten 90 kg daha hafif hale gelen araçta görev yapan çift turbo beslemeli, 4 litre hacimli v8 motor 585 beygir güç, 700 Nm tork üretebilir hale gelmiş. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanın 1 ve 7. vites oranları değiştirilirken limitli kaydırma sağlayan diferansiyel standart donanıma eklenmiş. 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilen GT R'ın maksimum süratiyse 318 km/s.

VUHL 05RR


Sportif araçlardan söz edildiğinde aklımıza gelen ilk yer Meksika olmasa da ülkenin giderek ünlenen üreticisi VUHL yeni modeliyle dikkatleri üzerine çekmeye hazırlanıyor.

İsminden de anlaşılabileceği gibi 05 isimli modelin pist şartlarına daha uygun hale getirilmiş versiyonu olan 05RR, dikkat çekici aerodinamik paketi ve hafifletilmiş jantlarıyla öne çıkıyor. Camları ve kapıları bulunmayan otomobilin tavanı da yok.


İç mekanda tek parça yarış koltukları, karbon fiber yüzeyler, uzun bir vites kolu, şalterler ve çıplak bırakılmış metal yüzeylerin yanında yangın söndürme sistemi, Alcantara kaplı direksiyon simidi ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri bulunuyor.


Kaputu altında Ford raflarından alınan, turbo beslemeye sahip, 2.3 litre hacimli motor yer alan araç standart versiyonunda 285 beygir güç üretebilirken 05RR'da güç 385 beygire ulaşmış. 6 ileri vitesli, sıralı şanzımana sahip olan, 640 kg ağırlığındaki otomobil 0'dan 96 km/s sürate 2.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 257 km/s olarak açıklanıyor.

23 Haziran 2016 Perşembe

Hennessey HPE800 Mustang


A.B.D. merkezli modifikasyon firması Hennessey Performance, 25. yaşını özel bir Ford Mustang modeliyle kutlayacak. Sadece 25 örneği üretilecek olan otomobilin gücü 800 beygirin üzerine çıkmış.

Dışarıdan bakıldığında büyük ön splitter, genişletilen yan etekler, ek hava çıkışlarına sahip kaput, küçük spoiler ve hafifletilmiş jantlarıyla kardeşlerinden ayrılan otomobil sahip olduğu gücü belli etmiyor. Kapılarına 25. yıl özel grafikleri eklenen otomobilin süspansiyon sistemi alçaltılırken Brembo imzalı frenler daha da güçlenmiş.


Kaput altında görev yapan 5 litre hacimli v8 motor bir kompresör besleme yardımıyla 807 beygir güç, 880 Nm tork üretebiliyor. Hem otomatik hem de manuel şanzımanlarla ısmarlanabilecek olan otomobil sabit veya açılır tavanlı olarak da alınabilecek. 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyenin altında ulaşabilen otomobilin maksimum sürati de 330 km/s'in üzerinde.

McLaren 570S Sprint


Goodwood festivalinin yaklaşması İngiliz markalarını hareketlendirdi. Birkaç saat önce yarış aracı P1 GTR'in yol versiyonunu tanıtan McLaren şimdi de bir yol aracının pist odaklı seçeneği üzerindeki perdeyi kaldırdı.

570S temelleri üzerine geliştirilen otomobil herhangi bir klasmana dahil edilmediğinden firma geliştirmeleri yaparken sınırlanmamış. Ön bölümde büyük bir splitter ve deflektörler dikkat çekerken tek bijonlu jantlar, ve büyük bir sabit spoiler de donanıma eklenmiş.


Egzoz ve fren sistemleri pistlere daha uygun hale getirilirken iç mekanda yarış için gereksiz olan aksesuarlar iptal edilmiş. Yolcu koltuğunu opsiyonel olarak sunan McLaren takla kafesi ve yangın söndürme sisteminiyse standart donanıma eklemiş. Sürücü koltuğu karbon fiberden üretilen sabit sırtlığa sahipken opsiyonlar arasında pnömatik kriko sistemi de yer alıyor.

Başlangıç fiyatı, vergiler hariç 148.000 Sterlin olarak açıklanan otomobilde 3.8 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip v8 motor ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman kullanılmaya devam etse de McLaren bu ikiliyi de optimize ettiğini açıkladı. Performans versileri paylaşılmasa da motorda, yarışlara uygun 0W-40 yağ kullanıldığı belirtiliyor.

McLaren P1 LM


Süper zenginlere iyi bir haberim var. İngiliz üretici McLaren, en güçlü otomobili olan P1'in yeni bir yol versiyonunu duyurdu. Lanzante Motorsport tarafından hazırlanan araç, P1 GTR'ın yol versiyonu.

Sadece 24 adet örneği hazırlanan P1 GTR'ın yollarda kullanılamamasını dert edinen müşteriler için hazırlanan otomobil bu aracın görünümünü korumuş. Büyük boyutlu splitter, difüzör ve deflektörlerin yanında arkada yer alan dev sabit spoiler de yol otomobilinde yer alıyor.


Genişletilmiş gövde ve alt kısımları daraltılmış arka tamponu da koruyan McLaren çift çıkışa sahip titanyum egzoz sisteminin yanında ek LED geri vites lambaları da sunuyor.

F1 GTR'ın yol versiyonları gibi bu otomobili de hazırlayan Lanzante Motorsport iç mekanda yarış aracınınkine benzer çok fonksiyonlu bir direksiyon simidi kullanmış.


Kaput altında çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli v8 motor bulundurmaya devam eden bu P1 elektrik motoruyla birlikte yarış aracının 1.000 beygirlik gücüne ulaşmış. Kaput altında altın kaplama ısı kalkanı kullanılan araç aynı zamanda 4.5 kg hafiflemiş.

21 Haziran 2016 Salı

RevoZport GTZ-650


Modifikasyon firmalarının sevdiği süperspor araçlar arasında farklı bir yeri olan Mercedes-AMG GT ailesi bu sefer de RevoZport Racing tarafından güçlendirildi. Üstelik üretici, aracın görünümünde de işlevsel değişiklikler yapmış.


Otomobilin ön bölümüne karbon kevlar bir splitter ekleyen RevoZport, ön tampona eklenen diğer parçaları karbon fiberden üretmiş. Yan etekler ve ayna muhafazaları da bu malzemeden üretilirken arka bölümde difüzör dikkatlerden kaçmıyor.

Çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli v8 motor üzerinde de çalışmalar yapan şirket gücü 650 beygire yükseltirken kullandığı titanyum egzoz sistemiyle elde edilen sesi de iyileştirmiş.

20 Haziran 2016 Pazartesi

Nissan Micra 1.2 CVT Match


Lansman yoğunluğu nedeniyle bir süredir blogda yer veremediğim testler geri döndü. Bu dönüşün kahramanıysa Nissan'ın B segmentinde yer alan temsilcisi Micra oldu. Türkiye'de, her ikisi de 1.2 litre hacimli olan atmosferik ve kompresör beslemeli motorlarla donatılmış olarak satılan otomobilin her iki motor seçeneğinde de manuel ve otomatik şanzıman tercih edilebiliyor.

İlk olarak 1982 yılında karşımıza çıkan Micra'nın ilk nesil örnekleri 1992 yılına kadar piyasadaydı. Türkiye'de de tanınan ve çok daha yuvarlak hatlı tasarıma sahip ikinci nesil Micra daha da uzun süre üretilerek 2003 yılına kadar satışta kaldı. Üçüncü nesilde en farklı tasarımına kavuşan araç, yerini, 2009 yılında sergilenip 2010 yılında satışa çıkan dördüncü nesile bıraktı. Küçük Nissan'ın bugün gördüğümüz yüze kavuşmasıysa 2013 yılında gördüğü makyaj sonrasında oldu.

19 Haziran 2016 Pazar

BRABUS 850 6.0 Biturbo Cabrio


Le Mans 2016'da aksiyon sadece pist üzerinde değil. Konu Mercedes modifikasyonundan açıldığında aklımıza gelen ilk markalardan olan BRABUS, bu organizasyonu, gezegenin en yüksek performanslı dört kişilik cabriolet aracını tanıtmak için kullandı.


Süspansiyon sistemi 15 mm alçaltılan otomobilde çapları 18 ile 22 inç arasında değişen jantlar sunan BRABUS ayrıca karbon fiberden üretilmiş deflektörler, ön tampon hava girişi çerçeveleri, yan etekler, spoiler, difüzör ve arka tampon ek parçaları gibi opsiyonlara da sahip.

Güçlendirilen frenler ve yenilenen egzoz sisteminin yanında iç mekanda öetal pedal seti, 400 km/s'e kadar uzanan hız göstergesi, metal kapı kilit pimleri ve ışıklandırmaı, BRABUS armalı kapı eşik çıtaları sunan otomobilde özel üretim paspas seti ve farklı renklerde döşemeler de ısmarlanabiliyor.


Kaputu altında hacmi 5.9 litreye büyütülen çift turbo beslemeli v8 motor bulunan, S63 AMG 4MATIC Cabriolet temelli otomobil 850 beygir güç, 1.450 Nm tork üretebiliyor. Yürüyen aksamın korunması için 1.150 Nm'de sınırlanan maksimum tork değeriyle bile performans seviyesi dudak uçuklatıcı.

7 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen aracın 200 km/s'e ulaşması 9.4 saniye alırken maksimum sürat 350 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış.