20 Haziran 2016 Pazartesi

Nissan Micra 1.2 CVT Match


Lansman yoğunluğu nedeniyle bir süredir blogda yer veremediğim testler geri döndü. Bu dönüşün kahramanıysa Nissan'ın B segmentinde yer alan temsilcisi Micra oldu. Türkiye'de, her ikisi de 1.2 litre hacimli olan atmosferik ve kompresör beslemeli motorlarla donatılmış olarak satılan otomobilin her iki motor seçeneğinde de manuel ve otomatik şanzıman tercih edilebiliyor.

İlk olarak 1982 yılında karşımıza çıkan Micra'nın ilk nesil örnekleri 1992 yılına kadar piyasadaydı. Türkiye'de de tanınan ve çok daha yuvarlak hatlı tasarıma sahip ikinci nesil Micra daha da uzun süre üretilerek 2003 yılına kadar satışta kaldı. Üçüncü nesilde en farklı tasarımına kavuşan araç, yerini, 2009 yılında sergilenip 2010 yılında satışa çıkan dördüncü nesile bıraktı. Küçük Nissan'ın bugün gördüğümüz yüze kavuşmasıysa 2013 yılında gördüğü makyaj sonrasında oldu.


Dış Mekan


Son makyajla birlikte Nissan ailesinin genel tasarım özelliklerine kavuşan Micra'nın genel olarak yuvarlak hatlı bir tasarıma sahip olduğunu söyleyebiliriz. Ön panjurda yer alan marka logosu "V" şekilli süsleme içerisine alınırken ok biçimli farlar sportif dokunuşlara örnek olarak sayılabilir. Yuvarlak sis farları ve tampondaki hava girişi kromajlı süslemelere sahipken yan bölümde de aynalar ve kapı kollarına aynı uygulamanın yapıldığı görülebiliyor.

15 inç çaplı jantlara sahip olan test otomobili yandan bakıldığında tam bir şehir otomobili görüntüsü çizerken arka bölümde dik yerleşime sahip stoplar, büyük bagaj kapağı camı, spoiler ve kromajlı egzoz çıkışı gibi detaylar gözlerden kaçmıyor.

3.825 mm boya, 1.665 genişliğe ve 1.510 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.450 mm olarak açıklanıyor.


İç Mekan


Aracın kapıları açılır açılmaz Micra'nın en büyük artılarından birisiyle kerşılaşılıyor. Tamamı açık renkli malzemelerle döşenen yaşam bölümü çok ferah bir görünüme sahip. Ön kapılarında makul büyüklükte cepler bulunduran otomobilin kapı kolları ve havalandırma ızgaralarının çevresi kromajlı. Ön cam ve merkezi kilit kumandaları sürücü kapısına yerleştirilen Micra'nın yol bilgisayarı, ESP, far yükseklik ayarı, yan ayna ve lastik basıncı belirleme kumandalarıysa direksiyonun soluna alınmış.

Çok fonksiyonlu direksiyon simidi de açık renkli seçilen otomobilde rahat takip edilebilen bir gösterge paneline yer verilmiş. Siyah zeminli orta konsolda kolay kumanda edilebilen ses sistemi ve otomatik havalandırma sisteminin panelleri bulunuyor. Çok şık durmayan vites kolunun çevresinde irili ufaklı cepler ve bardaklıklar yer alırken el freni kolu da yukarıya doğru katlanabilen kol dayanağının altına yerleştirilmiş.

Ön yolcu için torpido gözü haricinde konsol üzerinde bir kapaklı bölme daha sunan Nissan bu ikilinin arasına kapaksız bir gözle birlikte USB ve Aux girişlerini eklerken 12 Volt girişi daha aşağıda yer alıyor.

Arka bölümde kapılarda cep sunulmazken bu bölüm için düşünülen tek bardaklık vites konsolunun arkasında yer alıyor. Burada ayrıca manuel olarak kumanda edilen camlar ve iki adet kafalık bulunuyor.

Kullanışlı bir bagaja sahip olan Micra'nın kapak eşiğinin çizilmeye dirençli kaplamaya sahip olması bir avantaj. Şapkalığın altında plastik bir raf da sunan otomobil bu bölümde 265 litre hacim sunarken arka koltuk sırtlıklarının yatırılmasıyla bu hacim kademeli olarak 1.132 litreye ulaşabiliyor.


Konfor


Micra'nın süspansiyon sistemi, bu segmentte yer alan birçok otomobilde olduğu gibi spektrumun sert tarafında doğru kayıyor olsa da sunulan 60 yanaklı lastikler ek konfor sağlamakta zorlanmıyor. Yine kendisinden beklendiği gibi yumuşak bir direksiyon sistemine sahip olan otomobilin koltukları yeterli genişlikte oturma zemini sunuyor.

Arka koltuklarda sunulan diz ve omuz mesafeleri sınıfı standartlarını zorlayan cinste olmasa da yüksek tavan yapısı sayesinde baş mesafesi, C segmenti standartlarına göre bile başarılı. Rüzgar sesi izolasyonu makul seviyede olan Micra'nın iç mekanına motor ve yol sesiyse gerektiğinden fazla alınıyor.

Bu arada otomobilin garip özelliklerinden birisi de havalandırma sisteminin, kontak kapatıldıktan sonra kendisini belli bir pozisyonda açılmaya hazırlaması. İstenilen hava sıcaklığı ve üfleme sürati neye ayarlanırsa ayarlansın motor tekrardan çalıştığında sistem önceki ayarına geri dönüyor ki bu durum, araca her binildiğinde havalandırma sisteminin baştan programlanması gerekliliğini doğuruyor.

Orta donanım seviyesine sahip olan test aracı buna rağmen çoğu bölümde gerekenleri sunabiliyor. elektrikli ön camlar ve yan aynalar, otomatik klima, hız sınırlandırma ve sabitleme sistemleri, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux girişleri, katlanabilir ön kol dayanağı, ön ve arka park sensörleri, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, far ve yağmur sensörleriyle yol bilgisayarı standart donanımda sunuluyor.

Tipik bir sürekli değişken oranlı otomatik şanzımana sahip olan otomobil bu sayede vites geçişi hissettirmek gibi bir problemle karşılaşmıyor. Düşük gücü nedeniyle sürekli yüksek devir çevirmek zorunda kalan motorun yardımınaysa trafikle birlikte gelen düşük süratler yetişiyor.


Sürüş


Micra'nın sürüş karakteristikleri insanı iki arada bırakıyor. Aslında otomobilin sertçe ayarlanmış süspansiyon sistemi ve sürekli devirlenmeye hazır motoru sportif bir havaya sahip. Direksiyon sistemi hafif olsa da sürücünün hareketlerine yeterli derecede hızlı cevap verebilmesi de olumlu.

Bunların yanında aracın sınırları zorlandığında hissedilen güç düşüşü ve koltuklarda yaşanan yan destek eksikliği Micra'nın daha çok temposuz sürüşlerin otomobili olduğunu belli ediyor. Sürekli değişken oranlı şanzıman ilk harekette başarılı bir ivmelenme sağlasa da düşük motor gücü nedeniyle "Sport" modunda bile yüksek ses ve düşük hızlanma kabiliyetiyle karşılaşılıyor.

Test aracında kullanılan 1.2 litre hacimli benzinli motor atmosferik emişli. 3 silindirli ünite sportif bir sese sahip olsa da ürettiği 80 beygir güç ve 110 Nm tork sportiflikten uzak. 945 kg'lık düşük ağırlığına rağmen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 14.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 161 km/s olarak açıklanmış.

Micra'nın en verimli olduğu süratler olan 90 km/s civarında yapılan sürüşlerde ortalama yakıt tüketim değeri 5.5 litre/100 km seviyesine inebilse de işin içerisinde trafik ve otoyol süratleri karışınca ortalama da yükseliyor. Test aracında elde ettiğim 7.8 litre/100 km'lik ortalama da bunun bir göstergesi.


Fiyat/Donanım


Nissan'ın Türkiye'de satılan en küçük otomobili olan Micra'nın iki motor seçeneği bulunuyor. Aynı 1.2 litre hacimli ünitenin atmosferik ve kompresör beslemeye sahip versiyonları olan ünitelerin her ikisi de manuel ve otomatik şanzıman opsiyonları sunuyor. Manuel şanzımanla 45.400 TL seviyesinden başlayan fiyatlar otomatik şanzımanla 51.100 TL oluyor.

Toplam üç farklı donanım seviyesine sahip olan Micra'nın atmosferik emişli motora sahip seçenekleri için sunulan en zengin donanım test aracında bulunan Match. Bu paketle ve manuel şanzımanla 49.050 TL olan fiyat otomatik şanzımanla 54.300 TL seviyesine ulaşıyor.

Aracın standart donanımında elektrikli ön camlar ve yan aynalar, otomatik klima, sis farları, Bluetooth bağlantısı, far yükseklik ayarı, ön, yan ve perde hava yastıkları, hız sınırlandırma ve sabitleme sistemleri, ESP,  USB ve Aux girişleri, ön ve arka park sensörleri, katlanabilir ön kol dayanağı, çift torpido gözü, 15 inç çaplı jantlar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, far ve yağmur sensörleriyle yol bilgisayarı sunuluyor.


Sonuç


Nissan'ın Micra ailesiyle Türkiye'de izlediği yol düşük fiyat sayesinde satışları artırmak ki bunda da başarılı olunuyor. Araçtan sportif zevkler almak isteyenleri kendisine çekemeyecek olan atmosferik emişli motor yeterli donanım, geniş iç hacim ve otomatik şanzıman gibi tercih sebeplerini çoğu insan için gölgelemeyecektir.

Bununla birlikte aracından daha yüksek performans almak isteyenler için sunulan kompresör beslemeye sahip olan motorun aynı zamanda çok daha zengin bir donanımla satışta olması, arada bulunan yaklaşık 10.000 TL'lik farkı göze alabilenlerin ödüllendirilmesini de sağlıyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

8 yorum:

  1. 50500e ibiza 1.0 tsi dsg veriyorlar. 110 hp 200 nm tork bundan çok daha az yakıyor. Daha ucuza 1.2 tsi dsg ibiza var. Bunu alana geçmiş olsun.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bunu da daha ucuza verebiliyorlar canım. Ama Volkswagen grubunun giriş markaları çok iddialı fiyat/fayda oranında gerçekten de.

      Sil
  2. Çok alakasız olacak ama keşke bi arabanın içini temizletseydiniz :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bu temizlenmiş hali. Aldığımda dışı da rezildi aslında ama o kadar da kıyamadım, gidip kendim yıkadım. Araçların ne şekilde fotoğraflanmasını isterlerse o şekilde verilmesi taraftarıyım şahsen. O nedenle çok pis gelirse ben de detaylı temizliğe girişmiyorum.

      Sil
  3. turbo değil kompresör ;)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Doğru valla, ağzım alışmış resmen.

      Sil
    2. Kompresör hemde böyle ufak hacimde nasıl olur acaba? Supercharged motorları çok severim ama verimliliği nasıl?

      Sil
  4. bende 2010 model mitsubishi colt cz3 amt var. micrayla aynı ağırlığa sahip (945 kilo) hem daha süratli (1332 cc 95 hp 125 nm tork) hemde şehir dışı yakıt ortalaması çok daha az. (4.8 lt). micra alıyordum direkten döndüm, sanırım doğru bir karar vermişim. çok daha uygun bir fiyata daha iyi bir araba almış olduğumu düşünüyorum..

    YanıtlayınSil