Bu yıl Tokyo'da konsept tanıtan markalardan birisi de Lexus oldu. Diğer üreticilerin aksine konseptleri bir model ailesi olarak tanımlanabilecek markanın sergilediği modeller birbirinden oldukça farklı olsa da ortak tasarım detayları tamamını birbirine bağlıyor.
Ailenin isminin yeni olmaması da ilginç zira LS, markanın sedan modellerinden biri. İlk konseptin 6 tekerlekli bir MPV olması da şaşırtıcı. Köşeli hatlarıyla da dikkat çeken modelin ön bölümü ince yapılı LED aydınlatmalar serisiyle aydınlanırken ön camın aracın ucuna kadar uzaması farklı görünümü pekiştiriyor.
Aerodinamik jantları aynı zamanda aydınlatmalı olan büyük konsept yan aynalar yerine kameralar kullanırken yan cam alanları geniş tutulmuş. Arka bölümde de bol bol aydınlatma sunan MPV'nin 3. fren lambası da ikiye bölünüp tavana alınmış. Stoplar aracın yanlarına uzanırken bagaj kapağında marka logosu yerine Lexus yazısı kullanılmış.
U biçimli direksiyon simidine sahip olan kokpitte fiziksel düğmeler ve çift katlı dijital gösterge paneli kullanan araç 3 koltuk sırasına sahip. Çift camlı bir cam tavan da sunan otomobilin yan camları jaluzilerle kapatılabilirken 3. sıra koltuklar tekli olarak sunuluyor. Orta sıraysa geriye doğru yatırılabiliyor.
LS Coupé konseptiyle biraz daha farklı yola giren Lexus bu aracı yükseltilmiş bir liftback olarak hayal etmiş. Daha yuvarlak hatlara sahip olan otomobilin ön bölümü en köşeli hatları sunan bölümü. İnce yapılı LED aydınlatmalarsa MPV kardeşine göndermeler yapıyor. Kaputun arkasında yer alan hava çıkışıysa aracı sportif göstermiş.
Ön camı yine öne doğru gömülen bu konseptte de aerodinamik jantlar kullanılmış. Yan aynalarsa yine kamera olarak düşünülmüş. Ön çamurlukların arkasında hava çıkışları bulunan otomobilde kapı kolları gizlenmiş ve C sütunu da kalın tutulmuş. Arka bölümü de sert köşelere sahip olan konseptin bagaj kapağı aşağıya doğru açılırken ahşap bagaj zemini dışarıya doğru uzayabiliyor.
İç mekanı MPV kardeşine daha çok benzeyen modelde çift katlı dijital gösterge paneli korunmuş. Bu modelde ayrıca ön yolcu için de katlanabilen bir ekran kullanılmış. Bol cam yüzey sayesinde ferah bir iç mekan sunan LC Coupé'nin direksiyon simidi de U biçimli.
Cam tavanıyla arka bölüm için de havadar bir yaşam alanı sunulurken ön kotuk sırtlıkları dik ekranlar olarak tasarlanmış. Dört kişilik oturma kapasitesi sunan aracın isminde Coupé bulunsa da arka koltuklarda sunulan gizlenebilir depolama bölümleri ve geniş hacim bu bölüme de önem verildiğini gösteriyor.
Köşeli tasarım konusunda rekoru kıransa LS Micro isimli konsept oluyor. Pahalı bir çakmağa benzeyen araç önde iki, arkada tek tekerlek sunuyor. Farları hem ön çamurluklara hem de gövdeye yerleştirilen model 3 boyutlu stoplarını arka bölüme dikey olarak eklemiş. Bu stoplar aracın üst bölümüne kadar uzamış.
Ön bölümü açılarak ulaşılan iç mekansa tek koltuklu bir salona benziyor. Kolay giriş-çıkış için ileri gidebilen koltuk bacak alt desteğine de sahip. Bol ahşap kaplamaya sahip olan yaşam alanında birçok bardaklık yer alıyor. Modelin otonom sürüş özellikleri sunması sanırım kimse için sürpriz olmayacak.










Hiç yorum yok:
Yorum Gönder