27 Ekim 2017 Cuma

Citroën C4 Cactus


Citroën'in yeni nesil tasarım özelliklerini yansıtan ilk otomobil C4 Cactus makyajlandı. Otomobile yeni bir motor seçeneği ve güvenlik donanımları da eklenirken asıl farklılık süspansiyon sisteminde yaşanmış.

Dış görünümü tazelenen otomobilde yeni gövde renkleri kullanılırken elden geçirilen ön tamponda farklı renkte süslemelere yer verilmiş. Yan bölümde kullanılan ve Airbump olarak adlandırılan plastik kısımlar küçültülüp aşağıya alınırken stopların artık bagaj kapağına doğru taştığı görülebiliyor.


İç mekanda yeni koltuk kumaşlarının yanında daha sert koltuk dolgularına da kavuşan aracın ön kol dayanağı artık çok daha alışılmış bir tasarıma kavuşmuş. Kör nokta uyarı sistemi, trafik işareti tanıma, geri görüş kamerası, park yardımcısı, otomatik acil durum freni ve sürücü dikkat uyarısı donanımlar arasında.

İlk olarak C5 Aircross'ta tanıtılan çift kademeye sahip hidrolik amortisörler de Avrupa'ya ilk olarak bu otomobille birlikte geliyor. Yeni düzenek sayesinde sportif sürüş yüksek konforla birleştirilebiliyor.


1.6 litre hacimli turbo Diesel motorun 100 beygir üretebilen seçeneğinin yanında 1.2 litre hacimli benzinli motorun 82 beygir gücündeki versiyonu da korunurken turbo beslemeye sahip benzinli üniteler 110 ve 130 beygir güç üretebiliyor.

23 Ekim 2017 Pazartesi

Porsche 911 Carrera T


Porsche sözünü tutuyor ve sürücüye daha çok zevk verecek 911 modellerini tanıtmaya başlıyor. Şimdiden bir efsane olan 911R'ın ardından 911 T'yi (Touring) tanıtan Alman marka şu anda satın alınabilen en hafif 911'i de yaratmış oluyor.

Görünümünde ufak tefek yenilikler yapılan 911 T'nin ön tampon altında bulunan splitter elden geçirilirken 20 inç çaplı jantları, aynı yan aynaları gibi. Modele özel grafikler kapılara uygulanırken arkada çiftli egzoz çıkışı ve yeni kaput üstü ızgara dikkat çekiyor.


İç mekanda kapı kolları, yerlerini kayışlara bırakırken bilgi-eğlence sistemi de opsiyonel olarak sunuluyor. Daha az ses izolasyonuna sahip olan otomobilin ağırlığı 1.425 kg'a çekilmiş.

Diğer giriş modeli 911 Carrera'larda alınamayan aktif süspansiyon kontrolü ve yönlendirilebilir arka aks bu araçta opsiyonel olarak sunulmakta.


Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli motor bulunan araç 370 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen 911 T, 200 km/s sürate de 15.1 saniyede ulaşabiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanlaysa bu veriler 4.2 ve 14.5 saniye. Maksimum süratse 290 km/s.