5 Ekim 2019 Cumartesi

Aston Martin DBS GT Zagato


Aston Martin ve Zagato'nun sınırlı üretim modellerine bir yenisi eklendi. Geçtiğimiz aylarda tanıtılan ve DB4 GT Zagato Continuation olarak adlandırılan modelin modern ikizi olarak ortaya çıkan araç ilginç bir şekilde satılıyor.

DB4 GT Zagato'yu dirilttikten sonra bu modelden sadece 19 adet üretileceğini belirten Aston Martin yine bu miktarda üreteceği DBS GT Zagato'yu klasik modelle birlikte sunacak. DBZ Centenary Collection adıyla satılacak ikilinin değeriyse vergiler hariç 6 milyon Sterlin.


Uzun burun yapısı ve dev ön panjuruyla dikkat çeken otomobilin bu bölümünde yer alan 108 baklava tanesi motor çalışmazken kapalı dururken çalıştığında ızgaraların arasını açıyor. İnce yapılı farlar ve büyük bir hava çıkışına sahip kaput önde dikkat çeken noktalar.

Yana geçildiğinde geniş bir hava çıkışı ve bu araca özel olarak tasarlanan jantlar görülebilirken arkada üç boyutlu LED stoplar, birçok hava çıkışına sahip tampon, aktif difüzör ve dörtlü egzoz çıkışı bulunuyor.


Kişiselleştirilebilen iç mekanda Z logolu kafalıklara sahip koltuklar haricinde 3 boyutlu basım tekniğiyle üretilen altın trim parçaları gözlerden kaçmıyor. Bu parçalar istenirse karbon fiber veya alüminyum olarak sipariş edilebiliyor.

Kaputu altında DBS Superleggera'nın çift turbo beslemeye sahip, 5.2 litre hacimli V12 motorunu barındıran otomobil bu araçtan daha güçlü. 770 beygir güç üretebilen ünitenin diğer detaylarıysa paylaşılmadı.

Chevrolet Corvette Stingray Convertible


Chevrolet'nin Temmuz ayında tanıttığı 8. nesil Corvette, üzeri açılabilen seçeneğine kavuştu. Aslında bu aracı "Üzeri daha çok açılabilen" olarak tanımlamak mümkün zira diğer otomobilde de bir targa tavan bulunuyor.

Dış görünümü kardeşinden farklı olmayan otomobilin tavan mekanizmasında altı adet elektrik motoru görev yapıyor. 16 saniyede açılıp kapanabilen tavan bu işi 48 km/s sürate kadar yapabiliyor. İç tasarımda da, aracın üzerini açıp kapamaya yarayan bir düğme haricinde değişiklik bulunmuyor.


Bagaj hacminde herhangi biz azalma yaşamayan otomobilin kaputu altında da farklılık yok. 6.2 litre hacimli V8 motor 497 beygir güç, 630 Nm tork üretebiliyor. Z51 paketiyle veriler 502 beygir ve 637 Nm'ye yükseliyor. Arkadan itişli model 8 ileri vitesli, çift kavramalı bir yarı otomatik şanzımana sahip.

4 Ekim 2019 Cuma

BMW X5 M ve X6 M


BMW'nin M ailesi de genişliyor. Markanın SUV modellerinden X5 ve X6 da yeni M seçeneklerine kavuştu. Alman üretici, diğer yüksek performanslı versiyonlarda olduğu gibi ikilide de Competition paketini sunacak.

Dışarıdan bakıldığında daha agresif duran tamponlar, genişlemiş yan etekler ve çamurluklar, M yan aynaları, spoiler, difüzör, dörtlü egzoz çıkışları ve 21 inç çaplı jantlarla farklılaşan araçlar Competition paketiyle birlikte arkada 22 inç çaplı jantlara kavuşuyor.


İç mekanda M logolu direksiyon simidi, vites kolu ve ışıklandırmalı kapı eşikleri haricinde çok daha yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar, kırmızı renkli motor çalıştırma düğmesi, yine bu renkte sunulan M butonları ve orta konsolun altına eklenen model arması gözlerden kaçmıyor.

Dört tekerlekten çekiş sistemini standart donanımda sunan ikilinin kaputu altında kule gergisi kullanılmış. Önde 6 pistonlu kaliperlere sahip fren sisteminde 395 ve 380 mm çaplı diskler görev yapıyor. Direksiyon sistemi yeni olan araçların adaptif süspansiyon sistemleri de bulunuyor.


4.4 litre hacimli, çift turbo beslemeli, V8 motoru 600 beygir güç, 750 Nm tork üretebilen SUV modellerinde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman görev yapıyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilen araçların maksimum süratleri 250 km/s'te sınırlandırılmış olsa da ek ucret karşılığında limitör 290 km/s'e çekiliyor. Competition paketiyle motorun gücü 625 beygire yükselirken 0-100 km/s deparı 3.8 saniyede tamamlanıyor.

Mazda3 TCR


TCR kategorisi giderek kalabalıklaşıyor. C segmenti hatchback araçların yarış versiyonlarından oluşan seriye katılan en yeni model Mazda'dan geldi. Araç özellikle siyah rengiyle dikkatleri çekmeyi başarıyor.


Aslında tasarımında büyük bir sürpriz olmayan modelde genişletilmiş çamurluklar, hava çıkışına kavuşan kaput, spittler, genişlemiş yan etekler, difüzör ve dev spoiler kullanılmış. Jantlar ve tek egzoz çıkışı da dikkat çekiyor.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli bir motor kullanılan otomobil 350 beygir gücünde. Şanzımansa 6 ileri vitesli, sıralı bir ünite.

Renault KWID



Renault'nun 2015 yılında tanıttığı yükseltilmiş küçük hatchback modeli KWID yeni görünümüne kavuştu. K-ZE konseptinden alınmış gibi duran ön bölümüyle modelin duruşu çok farklı.

Birçok rakibi gibi çift katlı far tasarımına geçen otomobilin yan görünümündeyse farklı renkte sunulan trim parçaları ve yeni jant kapakları haricinde farklılık bulunmuyor. Arkaya geçildiğindeyse iç tasarımları değiştirilmiş stoplar görülebiliyor.


İç mekanda yeni direksiyon simidi ve farklı tasarıma sahip dijital gösterge paneli gözlerden kaçmayan KWID'in torpidosu üzerinde yer alan ek cep artık sunulmuyor. Otomatik şanzımanlı versiyonlardaysa vites kolu yerine çevirmeli selektör kullanılmış. Dokunmatik ekransa artık daha büyük.

Kaputu altında 0.8 ve 1 litre hacimli, 3 silindirli motorları barındıran modelde turbo besleme kullanılmıyor. Sırasıyla 54 ve 68 beygir güç üretebilen ikilide 5 ileri vitesli manuel şanzıman görev yaparken daha güçlü araçta aynı oranlı, tek kavramalı, yarı otomatik şanzıaman da seçilebiliyor.

1 Ekim 2019 Salı

Toyota C-HR


Toyota'nın Türkiye'de ürettiği modellerden olan C-HR'ın bir süredir beklenen makyajlı yüzü sonunda resmen tanıtıldı. Aracın kaputu altına yeni bir motor seçeneği gelirken iç mekanda da ufak tefek yenilikler bulunuyor.

Önden bakıldığında yeni tampon ve yukarıya alınan sis farları dikkat çekerken LED farlar farklı iç tasarımla öne çıkmış. Turuncu gövde rengi ve yeni jantlarla birlikte LED stoplar, siyah renkli ikinci spoiler ve kromajlı süslemelere sahip arka tampon donanımda sunuluyor.


İç mekanı çoğunlukla aynı kalan otomobilin bilgi-eğlence sistemi yenilenmiş. Fiziksel butonlara kavuşan sistem sonunda Apple Carplay ve AndroidAuto destekler hale gelmiş. Uzaktan güncelleme de yapabilen sistemin ekranı yanındaysa artık dijital saat bulunmuyor.

1.2 litre hacimli, benzinli motoru büyük ihtimalle Avrupa pazarına sunmayacak olan Toyota yoluna 1.8 ve 2 litre hacimli benzinli motorlara sahip hibrit ünitelerle devam edecek. 184 beygir gücündeki yeni motora sahip araçta farklı süspansiyon ayarları da sunulmakta.

Nissan IMk


Tokyo otomobil fuarının yaklaşması ilginç konseptlerin ortaya çıkmasını sağlamaya başladı bile. Nissan'ın organizasyonda sergileyeceği ilk konsept elektrik motorlu bir Keicar oldu.

Bu tür araçlarda görmeye alıştığımız şekilde köşeli hatlara sahip olan araç büyük bir ön panjura sahip. LED farları panjur kenarlarına kadar uzayan konseptte kapı kolu ve yan aynalar kullanılmamış. Gövde renkli jantlar ve cam tavanın haricinde şık görünen LED stoplar ve spoiler donanıma eklenmiş.


İç mekanı ferah bir yapıya sahip olan konseptin ön bölümünde neredeyse hiç fiziksel buton kullanılmamış. İki kollu direksiyon simidinin alt kısmı düzleştirilmiş ve yansıtmalı ekranlar bilgi eğlence sistemi ve gösterge tablosunda kullanılmış.

Yarı otonom sürüş teknolojilerine sahip otomobilin yanlarında görev yapan kameralar görüntülerini A sütunlarının alt kısmına aktarıyor. Gücünü elektrik motorundan alan aracın teknik verileriyse henüz açıklanmadı.

30 Eylül 2019 Pazartesi

Wuling Hong Guang Plus


SAIC-GM-Wuling birlikteliği Çin'e özel bir MPV doğurdu. Ülkenin sürekli büyüyen pazarı için üretim yapan ve Wuling markasıyla satılacak olan model geniş iç hacmiyle öne çıkmaya çalışacak.

Çok heyecan verici bir tasarıma sahip olmayan otomobil köşeli hatlarıyla dikkat çekiyor. Geniş sayılabilecek cam alanları ve biraz küçük duran jantlar çok şık durmuyor olsa da arka tampon ilginç şekilde dinamik bir tasarıma sahip.


Köşeli hatlarını iç mekana da taşıyan araç üç koltuk sırasına sahip. Manuel havalandırma kumandaları ve çok büyük olmayan dokunmatik ekran sade bir görünüm sunmuş.

Kaputu altında 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli bir motor barındıran araç 150 beygir güç, 245 Nm tork üretebiliyor. Şanzımansa 6 ileri vitesli manuel.

Nissan Titan


Nissan, en büyük SUV modeli Armada'nın ardından en büyük pick up seçeneği Titan'ı da makyajladı. Artık Diesel motor seçeneğine sahip olmayacak modelin benzinli seçeneğiyse az da olsa güçlendirilmiş.

Amerikan rakiplerine daha da çok benzemeye başlayan aracın üç farklı tasarım paketi bulunuyor. Sade bir görünüm sunan tamponlar, köşeli LED farlar ve büyük panjur gibi detaylar dikkat çekerken farklı stoplar ve yenilenen jantlar da donanımda yer alıyor.


İç mekanında büyük yenilikler olmasa da büyüyen yol bilgisayarı ekranı, elden geçirilen dört kollu direksiyon simidi, büyüyen bilgi-eğlence ekranı ve sadeleştirilmiş orta konsol farklılıklar arasında sayılabilir.

Kaputu altında görev yapan 5.6 litre hacimli V8 üniteyi Armada ile paylaşan Titan 406 beygir güç, 560 Nm tork üretebiliyor. Makyaj öncesi araçlarda kullanılan 7 ileri vitesli otomatik şanzımansa yerini 9 ileri vitesli kardeşine bırakmış.