29 Mart 2012 Perşembe

Renault Grand Kangoo



Renault Kangoo ailesi binek serinin genişlemesiyle büyüyor.Kangoo Express Maxi temelli yeni model daha çok çocuklu aileleri hedef alıyor.

Uzun aks mesafeli Kangoo'yu temel alan otomobilin bagaj kısmına iki koltuk daha ekleyen Renault aracın tasarımını değiştirmezken iki donanım seviyesiyle müşterilere daha çok seçenek sunmak istiyor.


1.5 litre hacimli turbo Diesel motorun 90 ve 110 beygir güç üretebilen versiyonlarıyla satılacak olan Grand Kangoo'nun fiyatı Fransa pazarında 20.750 Euro seviyesinden başlıyor.

Chevrolet Traverse


Chevrolet'nin crossover modellerinden Traverse de 2012 New York otomobil fuarında tanıtılacak olan makyajlı araçlar arasında yerini alıyor. Tasarımına ufak rötuşlar yapılan aracın donanımı da zenginleştirilmiş.

Önden bakıldığında tamamen yenilenen panjur, farlar ve tamponla daya yumuşak fakat şık bir duruşa sahip olduğu görülen Traverse arkada sertleşen hatlarıyla dikkat çekiyor. İç mekana geçildiğindeyse yuvarlak hatların kabini de sardığı görülüyor.


Orta konsolda bulunan kumanda elemanlarıyla birlikte havalandırma kanallarının tamamı yenilenirken ahşap kaplamanın deri döşeme ve alüminyumla olan birlikteliği oldukça şık görünüyor. Gösterge paneli makyaj öncesi modellerle aynı olan crossover, logosu yenilense de ana hatları aynı kalan direksiyon simidiyle iç görünümü biraz bozuyor.

Üç sıra koltuğunda sekiz kişiye kadar oturma kapasitesi sunabilen aracın bütün koltuk sıraları dik durumdayken sunduğu 691 litrelik bagaj hacmi oldukça büyük. 3.019 mm gibi uzun bir aks mesafesine sahip olan Traverse, kör nokta uyarı sistemi, yokuş kalkış yardımcısı, geri görüş kamerası ve emniyet kemeri ön gerdirme sistemi gibi donanımları standart olarak sunarken ön koltuklar arasına yerleştirilen hava yastığını da ilk defa donanıma katmış.

Süspansiyon sistemi de yenilenen araçta kullanılan 3.6 litre hacimli v6 motor 292 beygir güç, 366 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulacak olan Traverse iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek.

Ford Explorer Sport


Ford'un şık SUV modeli Explorer sportif bir modele kavuşuyor. Pek de sürpriz olmayan bir şekilde Explorer Sport ismini taşıyan versiyon görünümüyle olmasa da performansıyla ailenin diğer bireylerine fark atacak gibi duruyor.


Siyaha boyanmış ön panjur  ve yan aynalar, koyulaştırılmış aydınlatma grubu ve iç kısımları siyah renkli 20 inç çaplı jantlar gibi yenilikler sunan aracın iç mekanında MyFord Touch araç-sürücü arabirimi, ışıklandırmalı kapı eşikleri ve çift renkli deri döşeme dikkat çekiyor.

Çift turbo beslemeyle donatılan 3.5 litre hacimli v6 motorunun "En az" 350 beygir güç üreteceğini açıklayan Ford, bu modelde 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemini standart olarak sunacak.

Jeep Altitude Edition


Hatırlarsanız geçtiğimiz Ocak ayında sizlere Jeep'in özel donanımlı bir Grand Cherokee modeline isim aradığını yazmıştım. Sonunda bu arayış sona erdi ve sadece Grand Cherokee'nin değil, Compass ve Patriot'ın da aynı özelliklere sahip versiyonlarının ismi Altitude oldu.


Hem iç hem de dışında siyah rengin hakim olduğu araçlardan Grand Cherokee'de 20, Compass'ta 18, Patriot'ta ise 17 inç çaplı jantlar kullanılmış. Jantlar, ön panjur, farlar ve karartılmış camları fazla iç karartıcı bulan müşteriler için alternatif gövde renkleri de sunan Jeep bütün modelleri iki veya dört tekerlekten çekişli olarak sunuyor.


Grand Cherokee Altitude Editon'ın arkadan itişli modelinin fiyatı A.B.D.'de 35.595 Dolar seviyesinden başlarken dört tekerlekten çekiş sistemi için 2.000 Dolar isteniyor. Compass'ın Altitude versiyonunda başlangıç fiyatları 22.190 ile 23.940 Dolar olarak belirlenirken Patriot için aynı donanıma sahip versiyonların fiyatları 20.240 ve 23.275 Dolar seviyesinden başlıyor.

28 Mart 2012 Çarşamba

Shelby 1000


Modifiye ettiği Ford modelleriyle efsaneleşen marka Shelby 1.000 beygir barajını yine bir Ford modeliyle zorluyor. 2012 New York otomobil fuarında sergilenecek olan araç Shelby GT500 temelli.

Gücünü yansıtan bir görünüme sahip olan otomobilin çamurluk ve jantları genişletilirken yenilenen kaputa ek hava çıkışları açılmış. Alt kısmına bir splitter eklenen ön tampona uygun şekilde tasarlanan yan etekler, arka tampon altındaki difüzörle de uyumlu görünüyor. "Shelby 1000" logoları da dikkat çekici duran aracın bagaj kapağı üzerinde bir de spoiler bulunuyor.


Süspansiyon, fren ve egzoz sistemi yenilenen otomobilin iç mekanı oldukça sade bir görünüm sunmakta. A sütununa yerleştirilen üç adet gösterge ve yeni vites topuzu dışında büyük bir yenilik sunmayan kokpitte sınırlı üretim plakası da yer alacak.

Neredeyse tamamı yenilenen kompresör beslemeli v8 motoru 950 beygir güç üretebilen aracın yola çıkış izni bulunmayan S/C isimli versiyonundaysa güç 1.100 beygire kadar çıkabilecek. Aracın yol versiyonu için 149.995, pist versiyonu içinse 154.995 Dolar ücret isteyen Shelby, alınması gereken GT500 modelini de bu fiyatın dışında tutuyor.

Dodge Challenger Rallye Redline


Dodge Challenger ailesine yeni bir özel donanım eklendi. Modelin küçük hacimli motoruyla sunulacak olan bu yeni paket SXT Plus donanımının üzerine eklenebilecek.

Dışarıdan bakıldığında gövdeyi baştan başa ikiye bölen kırmızı şerit ve üzerlerinde kırmızı renkli süslemeler bulunan 20 inç çaplı jantlar dikkat çekerken bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler de donanıma eklenmiş.


İç mekanda kalın deriyle kaplanmış direksiyon simidi, Boston Acoustics ses sistemi, deri döşeme sportif koltuklar, Mopar vites kolu, navigasyon sistemi ve metal pedal seti standart donanımda bulunuyor.

Kırmızı kaliperlere sahip fren sistemi güçlendirilen aracın süspansiyon sistemi de yenilenirken arka aksta da modifikasyona gidilmiş.

3.6 litre hacimli v6 motoru 305 beygir güç, 363 Nm tork üretebilen otomobil 5 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip. Challenger Rallye Redline'ın A.B.D. pazarındaki fiyatıysa  28.745 Dolar olarak açıklandı.

Ford Fiesta ECOnetic


Fiesta ailesi yeni bir cimriye kavuşmaya hazırlanıyor. Marka tarihinin en az yakıt tüketen otomobillerinden olan Fiesta ECOnetic gücünü tutumlulukla birleştirebilmiş bir araç görüntüsü çiziyor.

Dışarıdan bakıldığında sadece küçük çaplı jantlarıyla diğer modellerden ayrılabilen bu aracın standart donanımında Start-Stop, düşük yuvarlanma dirençli lastikler, gövde altı kaplaması, fren enerjisi geri dönüşüm sistemi, vites değişim zamanı göstergesi, yeni motor kalibrasyonu, daha alçak süspansiyon sistemi ve yeni şanzıman oranları bulunuyor.

1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru 95 beygir güç, 205 Nm tork üretebilen aracın ortalama yakıt tüketim değeri 3.3 litre/100 km olarak açıklandı. Fiesta ECOnetic, hem 3 hem de 5 kapılı versiyonlara sahip olacak.

26 Mart 2012 Pazartesi

Gumpert Apollo R ve Apollo Enraged


Çoğu zaman olduğu gibi büyük ölçüde dev markaların at koşturdukları bir platform olan Cenevre otomobil fuarında bu yıl Alman üretici Gumpert tarafından Apollo'nun iki yeni versiyonu tanıtıldı.

Özellikle Asya pazarında satılan Apollo modellerinin çoğunlukla pistlerde kullanıldığını gözlemleyen Gumpert bu aracın yola çıkış izni bulunmayan bir yarış versiyonunu üretme kararı almış. Genişletilen gözdesinin dört bir yanına ek hava yarıkları açılan otomobilin pleksiglastan üretilen camlarının küçük bir bölümü açılırken büyük difüzör ve arka spoiler dikkat çeken yenilikler arasında.


Süspansiyon, fren ve egzoz sistemleri modifiye edilen otomobilin ağırlığı 1.175 kg'da tutulurken Audi'den alınan çift turbo beslemeli, 4.2 litre hacimli v8 motoru 860 beygir güç üretebiliyor.


Sınırlı üretim bir model olan Apollo Enraged, Apollo R'ın yollara çıkabilen versiyonu olarak da tanımlanabilir. Gövde kiti yarış modelinden alınan aracın ön tamponuna LED aydınlatma grubu eklenirken gövde mat siyaha boyanmış. Gövde ortasından geçen şeritte Alman bayrağı renkleri görülürken iç mekanda dijital gösterge tablosu ve 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerlerine sahip yarış koltukları dikkat çekiyor.

Motor bloğunu da yarışçı kardeşiyle paylaşan aracın gücü 780 beygir gibi daha düşük bir seviyeye çekilirken boş ağırlık da 75 kg kadar artmış.

Subaru XV


Subaru'nun ilk olarak Impreza XV, daha sonra da XV Concept olarak tanıtıp en sonunda Türkiye'ye de getirdiği XV bir arazi sürüşü ile tanıtıldı. 2011 yılının kasım ayında yazdığım yazının ardından test etmek için beklediğim araçlar arasına giren otomobilin asfalt dışında gösterdiği performans Subaru standartlarına uyar nitelikte.

Aracı showroom ortamında inceledikten sonra yazdığım yazının ardından aldığım soruların birçoğu XV'nin arazi için yeterince başarılı bir seçim olup olmadığı yönündeydi. Tasarım alanında büyük yenilikler sunmayan aracın iç mekanında da Subaru'dan alıştığımız tasarım ve donanımlar bulunurken benim merak ettiğim noktalardan birisi de sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanın (CVT) 1.6 litre hacimli motorla olan uyumuydu.

Öncelikle belirtmeliyim ki Tayfun Talipoğlu'nun da hazır bulunduğu teste katılan aracımız 1.6 litre hacimli benzinli motor ve CVT ikilisinin yanında en üst donanım seçeneği Premium'u da sunmaktaydı. Elektrikli sürücü koltuğu, sunroof, deri döşeme, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi ile büyük multimedya ekranı gibi ekstralar sunan bu paketle donatılmış XV'nin fiyatı 92.262 TL olarak açıklandı.


114 beygir güç, 150 Nm tork üretebilen motoru aracı düşük süratlerde hareket ettirmekte zorlanmazken CVT'nin motorla uyumu oldukça iyi. Japon üreticilerin sevdiği bir şanzıman tipi olan CVT'yi uzun zamandır kullanan Subaru'dan da bu konuda kötü performans beklemiyordum zaten. Şanzımanın ilginç özelliklerinden birisi Low range fonksiyonu ki iddialı arazi araçlarında görmeye alıştığımız bu fonksiyonu XV'de bulmak beni az da olsa şaşırttı. Şanzımanın oranlarıyla oynayan bu fonksiyon sayesinde çok yavaş arazi sürüşlerinde aracın motor devri yukarıda tutularak canlılık kaybedilmiyor. Bu fonksiyonun bulunmasının manuel vites değişimlerini mümkün kılan modu kaldırmasıysa bazı müşterileri üzebilir.

Polonezköy'ün virajlı ve kalitesi pek de hoş olmayan asfalt yollarında başlayan sürüşümüzün daha başında dikkatimi çenek süspansiyon sistemi oldukça başarılı. Araç sert virajlarla boğuşurken kararlılığını koruyan sistem gereksiz salınımların önüne geçerken lastiklerin girdiği dev çukurları içeridekilere en az şekilde hissettiriyor.

Aynı süspansiyon sistemi ağır arazi şartlarında daha da etkileyici performans gösteriyor. Yazımda bulunan fotoğraflardan da göreceğiniz gibi taşlı yollardan gölet kıvamına gelmiş ralli parkurlarına, bataklıktan bozma zeminlerden çayır çimene kadar oldukça geniş palete sahip zemin seçeneklerinin tamamında sürdüğüm XV yüzümüzü güldürmeyi başardı.


Kendisini soktuğumuz derin çamur yatağında, 22 cm'lik alt yüksekliğe rağmen ön tamponu sürüye sürüye de olsa ilerleyebilen XV'nin sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi maharetini başarılı bir şekilde gösterdi. Aslında araçla neler yapılabildiğini söylememe gerek yok. Çekilen fotoğraflar zaten kabaca fikir verebiliyor. Bu arada Subaru yetkilileri duymasın ama kendisiyle işimiz bittiğinde aracın tavanından bile çamur damladığını da eklemeliyim.

Bu arada XV'nin Premium paket ve CVT ile donatılan modelinin fiyatı 92.000 TL'nin üzerine çıksa da aynı motoru Comfort paketi ve manuel şanzımanla 68.412 TL gibi bir fiyata alabiliyorsunuz. CVT farkı olarak aslında 4.000 TL talep eden Subaru, manuel şanzımanlı modellerde kampanya yaptığından aradaki fark yaklaşık 6.400 TL'ye çıkmış durumda. İstek üzerine getirilen 2 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan versiyonun fiyatını açıklamayan üretici, son ÖTV zamlarının ardından bu konuda pek de haksız sayılmaz.