1 Kasım 2025 Cumartesi

Nissan Elgrand


Nissan'ın MPV modellerinden Elgrand sonunda yenilendi. 2010 yılından beri üretilen 3. nesil aracın ardından ortaya çıkan otomobil güncel Nissan modellerinin köşeli hatlarıyla çok daha modern bir tasarıma sahip. Ayrıca kaput altında da çok daha küçük hacimli bir motora yer verilmiş.

Yüksek burun yapısı, aydınlatılmış logosu ve birbirine bağlanan LED farlarıyla dikkat çekici bir ön görünüm sunan aracın model adı kaputa yazılırken panjurda yer alan küçük dörtgenler farların altına kadar uzanıyor. Çift gövde renkli de sunulan Elgrand koyu renkli jantlar ve gövdenin altına kadar uzanan kapılara da sahip.

Arkaya doğru aşağıya inen bir profil çizgisine sahip olan MPV'de büyük sayılabilecek bir spoiler, deflektörlerle birlikte kullanılmış. Bagaj kapağında birbirine bağlanan LED stoplar ve ince yapılı tampon köşeli arka bölümü tamamlıyor. Bu arada arka kapıların arkaya doğru kayarak açılması kimseyi şaşırtmayacaktır.

Modern tasarımlı iç mekanda iki kollu direksiyon simidi ve dokunmatik ekranla birleşen dijital gösterge paneli görülüyor. Fiziksel düğmeler sunan kokpitinde bol deri döşeme kullanılan modelde 3 koltuk sırası bulunuyor. İkinci koltuk sırasında bacak destekleri ve masaj gibi fonksiyonlar sunan Elgrand yan camlarda perdeler, bir çift cam tavan ve 22 hoparlörlü Bose ses sistemini de donanıma eklemiş. Arka bölümde buraya özel havalandırma kumandaları ve bir çift dokunmatik ekran da yer alıyor.

Önceki nesilde 2.5 ve 3.5 litre hacimli motorlarla sunulan Elgrand artık 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli motora sahip e-4orce üniteyle alınabilecek. Arka aksa yerleştirilen elektrik motoruyla dört tekerlekten çekiş sistemi sunacak otomobilin teknik detayları henüz açıklanmadı. Aracın yeni nesil ProPilot sistemiyse 50 km/s altında otonom sürüşe izin verecek.

Toyota Corolla ve HiAce


Toyota bir süredir tasarım konusunda eski sıkıcılığından kurtulmaya çalışıyor. Bununla birlikte Corolla ve HiAce gibi modelleri değişimden uzak kalmıştı. Durumun farkında olan Japon üretici bu iki efsanevi ismin fütüristik konseptlerini sergiledi. Haberler iyiymiş gibi görünüyor.

Köşeli hatları daha ilk bakışta dikkat çeken Corolla'nın ince farları tampon üzerinde birleşirken aracın önünde panjur bulunmuyor. Önde doğru uzayan ve cam tavanla birleşen ön cam, keskin hatlı jantlar, ince yapılı yan aynalar, geniş arka çamurluklar ve kısa tutulan bagaj kapağı da detaylar arasında. Arka bölümdeyse küçük bir spoiler ve birbirine bağlanan ince yapılı LED stoplar görülebiliyor.

Sade görünümlü ve bol hacimli iç mekanda 3 kollu direksiyon simidi, açık renkli döşemeler, dijital gösterge paneli, ön yolcu paneline eklenen dokunmatik ekran, direksiyonun üzerinde ve çevresinde yer alan dokunmatik kumandalarla tepsi gibi görünen çok amaçlı orta konsol bu bölümün detayları arasında.

Kaputu altında farklı motor seçenekleri bulunacağı açıklanan konseptin haricinde Ticari modeli HiAce'i de geleceğe hazır hale getiren Toyota, Tokyo'da modelin iki farklı tavan yüksekliğine sahip örneğini sergiledi. Kısa burun yapısı ve çok parçalı LED farlarıyla dikkat çeken ön bölümde Corolla'ya göre yumuşatılan hatlar kullanılmış.

Sac jantlarının dış bölümü gövde renginde kapaklarla alınabilen aracın yan camları oldukça ince tasarıma sahip.  D sütununda yer alan stoplar ve gövdeden çıkıntı yapmayan tampona sahip olan arka bölümdeyse yine ince bir camı veya bir ekrana dönüşebilen daha büyük bir cam yüzey alınabiliyor.

31 Ekim 2025 Cuma

Mazda Vision-X Coupe


Mazda'nın premium bir marka olmaya yönelik atılımları son yıllarda hız kesmeden devam ediyor. Seri üretim modellerde kalite ve tasarımını geliştiren Japon üretici konseptlerinde de bu özelliğini korumayı başarıyor. O konseptlerden biri de büyük bir dört kapılı coupé olan Vision-X.

Yumuşak hatlara sahip olan otomobil ince yapılı farlara ve tipik Mazda ön panjuruna sınır oluşturan aydınlatmalara sahip. Splitter, uzun kaput ve geniş hava girişi de sportif görünümü pekiştiriyor. Dev jantlar, gizli kapı kolları ve yan aynalar yerini alan kameralar aerodinamik detayları oluşturuyor.

5.050 mm boya, 1.995 mm ene, mm yüksekliğe ve mm aks mesafesine sahip olan otomobilin geniş arka çamurlukları ve liftback yapısı da güçlü bir görünüm sunuyor. U biçimli arka cam ve ilginç şekilli LED stoplar konseptin ilginç detayları olarak öne çıkıyor. Arka tampon altında da ince hava geçişleri görülebiliyor.

Çift renkli iç mekanı da sade bir görünüm sunan otomobilde üç kollu direksiyon simidi, dijital olsa da üçe bölünen gösterge paneli, küçük vites kolu ve dört adet tekli koltuğu öne çıkıyor. Orta konsolda yer alan ekran ön yolcu konsoluna da ulaşırken kapılar, vites konsolu ve koltukların altlarında yer alan yüzgeç biçimli trim parçaları ilginç bir görsel dokunuş.

Kaputu altında, detaylarına çok girilmemiş bir şarj edilebilir hibrit ünite barındıran otomobilin benzinli motoru turbo beslemeli bir Wankel ünite. Batarya kapasitesi açıklanmasa da sadece elektrikli olarak 160 km menzil sunacağı söylenen konseptin gücüyse 510 beygir olarak açıklandı. Modelin ulaşabildiği toplam menzilse 800 km.

Seat Ibiza ve Arona


Seat'ın B segmentinde yer alan ikilisi Ibiza ve Arona bir kere daha makyajlandı. Her iki modelin de ön bölümünde yoğunlaşan yenileme çalışmaları kaput altına uğramamış. İç mekandaysa yenilikleri fark etmek oldukça zorlaşmış.

Her iki otomobilde de inceltilen LED farlar kullanan Seat, yeni desene sahip ön panjuru da altıgen yapmış. Ön tamponlar daha agresif görünüme kavuşurken Arona'nın sis farları aşağıya alınmış. Jant seçenekleri de yenilenen modellerin gövde renklerine de yeni eklemeler var. Arka bölümlerse ellenmemiş.

İç mekana geçildiğinde de değşiklikleri görmek zor. Koltuk döşemelerinde yapılan yenilikler hem renk hem de tasarım anlamında karşımıza çıkıyor. 15 Watt kablosuz şarj istasyonu soğutmaya kavuşurken 6 hoparlörlü yeni ses sistemi de sessiz bir şekilde donanıma eklenmiş.

Kaput altındaysa tanıdık üniteler mevcut. 1 litre hacimli, turbo beslemeli motorun 95 ve 115 beygir güç üretebilen iki seçeneği var. 1.5 litre hacimli motorsa 150 beygir güç üretmeye devam ediyor. Ibiza'da bu motorlara ek olarak 1 litre hacimli ünitenin atmosferik emişli seçeneği de 80 beygir güçle sunuluyor. Şanzımanlarsa motora göre 5 veya 6 ileri vitesli manuelle 7 ileri vitesli DSG arasında değişiyor.

Honda 0 α


Honda'nın yeni elektriklileri yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Ocak ayında Las Vegas'ta tanıtılan 0 SUV konseptinin seri üretime hazır prototipi de artık bizlerle. Tasarımının biraz daha olgunlaştığı görülebilen modelin iç mekan görünümü ve teknik verilerse bu sefer resmi olarak paylaşılmadı.

Kısalan kaput ve dikleşen A sütunu haricinde genişleyen LED farlar ve farklı tampon tasarımıyla konsept kardeşinden ayrılan otomobilin jantlarıysa küçülse de tasarımları aynı kalmış. Kapı kolları hemzemin olmaya devam ederken arka kapı kolları C sütununa doğru çekilmiş. Yan aynalarsa kameralar yerine geçmiş.

C sütunu daraltılmış olsa da çok geniş olmaya devam eden prototipin arka bölümünde camın çok daha büyük olduğu görülebiliyor. U biçimli LED stoplar ve boyanmış difüzör çıkışlarına sahip arka tamponsa aynen korunmuş. Arka kapıların arkasındaysa artık kelebek camlar yer almıyor.

Hyundai Venue

Hyundai Venue bir kere daha güncellendi. Daha heybetli bir dış tasarıma kavuşan otomobilin iç mekanında daha modern detaylar kullanılıyor. Boyutlarında az da olsa büyüme yaşanan Venue, kaput altındaysa şimdilik bir yenilik sunmuyor.

Köşeli hatlarıyla öne çıkan modelin önünde çift katlı farların kaputun hemen altında birbirine bağlandığı görülebiliyor. Ön tamponun neredeyse yarısını kaplayan gümüş renkli koruma da dikkat çekici. Yenilenen jantlar haricinde çamurluk ve kapı altı korumaları da siyah renklerini korumuş ve kalınlaşmış.

Gümüş renkli tavan rayları sunmaya devam eden otomobilin bagaj kapağında yer alan spoilerse daha şık bir tasarıma ve kenarlarında deflektörlere sahip. İnce yapılı LED stopları da birbirine bağlayan Hyundai arka tamponun da büyük kısmını siyah ve gümüş renkli korumalara adamış.

Çift renkli olarak alınabilen iç mekanda dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran aynı düzleme yerleştirilirken ince yapılı havalandırma ızgaraları, fiziksel düğmelere sahip üç kollu direksiyon simidi ve havalandırma kumandalarıyla birlikte sunuluyor. Araçta vites kolunun da korunduğu görülebiliyor.

1.2 litre hacimli benzinli motoru 83, 1 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motoruysa 120 beygir güç üretebilen otomobilin 1.5 litre hacimli Diesel ünitesiyse 116 beygir gücünde. Motor ve donanım seçeneğine göre şanzıman manuel, tam otomatik veya sürekli değişken oranlı otomatik (CVT) olabiliyor.

30 Ekim 2025 Perşembe

Daihatsu K-Open


Daihatsu'dan güzel bir haber geldi. Markanın yakında üretimini durduracağını açıkladığı küçük roadster modeli Copen ortadan kaybolmayacak. Daha önce de bazı konsept çalışmalarıyla güncel tutulan model yeni konseptinde köklerine dönecekmiş gibi görünüyor.

Henüz sadece grafikten ibaret olan otomobil klasik modelin yuvarlak farlarını koruyor. Tampon altına alınan hava girişi, kaput ve kapıların önünde yer alan hava çıkışları, aerodinamik jantlar, yuvarlak stoplar ve merkezi egzoz çıkışı gözden kaçmayan detaylar arasında.

Sade görünümlü iç mekanda modernlik ve klasik özellikle birlikte kullanılmış. Dokunmatik ekranı bulunmayan araçta dijital gösterge paneli ve dokunmatik düğmelere sahip direksiyon simidi bulunuyor. Manuel şanzıman ve el freni de donanımlar arasında.

Kapı kolları yerine kumaş kayışlar kullanan konseptin kaputunun altında ne tür bir motor kullanılacağı açıklanmamış olsa da kei car boyutlarına sadık kalınacağı için 660 cc hacimli bir benzinli motorun varlığı muhtemel. Bu, ilerleyen zamanlarda aileye elektrikli bir kardeşin eklenmeyeceği anlamına gelmiyor.

29 Ekim 2025 Çarşamba

Jeep Grand Cherokee


2021 yılında yeni nesliyle tanıştığımız Jeep Grand Cherokee makyajlandı. Kozmetik değişiklikleri az olan otomobilin iç mekanında daha büyük yenilikler sunulsa da asıl farklılık kaput altında. Stellantis'in son zamanlarda V8 motorları geri döndürmeye başlaması henüz bu araca uğramamış.

Önden bakıldığında hafifçe makyajlanan panjur ve aşağıya kıvrılan gündüz aydınlatmaları görülen modelin standart ön tamponlu seçeneklerinde daha agresif bir ünite kullanılmış. Yenilenen jant tasarımları haricinde arka tampon altında artık egzoz çıkışlarının görülmemesi en büyük farklılık olarak gösterilebilir.

19 hoparlörlü McIntosh ses sistemiyle alınabilen iç mekanda yeni bir dokunmatik ekran kullanılırken ünitenin altında yer alan havalandırma kumandaları dokunmatik düğmelere sahip olacak şekilde yenilenmiş. Ön yolcu ekranı solunda kalan bölüm de ekranın paneline katılmış.

Kaput altında V8 motoru ilk etapta sunmayacak olan Grand Cherokee'nin 3.6 litre hacimli V6 ünitesiyle şarj edilebilir hibrit motorları aynen korunmuş. Aileye eklenen yeni üniteyse PHEV seçeneğin 2 litre hacimli, turbo beslemeli motorunun tek başına sunulan kardeşi. 337 beygir güç üretebilen ünite 450 Nm tork sunabiliyor.

BYD Racco


Çinli üreticilerin iddiası her geçen gün artıyor. Günümüzde her segmentte varlık gösteriyormuş gibi görünen markaların dahil olmadıkları son bölge Japonya'nın kei car pazarıydı. BYD ile bu durum da sona eriyor. Şimdiye kadar sadece yerli markaların at koşturduğu segmentte artık bir Çinli var.

Boyutları segmenti tarafından belirlenen otomobil 3.395 mm boya, 1.475 mm ene ve 1.800 mm yüksekliğe sahip. Mavi renkli LED farlar ve kısa burun kısmı haricinde koyu renkli ve 15 inç çaplı jantlar, siyah renkli sütunlar, kayar arka kapılar, birbirine bağlanan LED stoplar ve aydınlatmalı BYD arması dikkat çeken detaylar arasında.

İç mekan resmi olarak paylaşılmamış olsa da dört kişilik oturma kapasitesi, çift renkli döşemeler, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranla sade bir görünüm sunduğu söylenebilir. Havalandırma sistemi de kendi kumanda düğmelerine sahip. A sütununun çift parçalı olması görüş açılarını iyileştirmiş.

Kaputu altında elektrik motoru kullanılacağı açıklanmış olsa da güç ve tork verileri henüz açıklanmış değil. İki batarya paketinin seçeneklere katılması beklenirken bunlardan birinin 20 kWh kapasiteli olması ve 180 km menzil sunması bekleniyor. Şarj hızınınsa 100 kW'a kadar çıkması bekleniyor.

28 Ekim 2025 Salı

Infiniti QX80 R-Spec


SEMA 2025'in misafirlerinden biri de özel bir Infiniti QX80 seçeneği. Görsel olarak bile ne kadar sportif olduğunu belli eden konseptin kaputu altında Nissan GT-R Nismo'dan alınarak daha da güçlendirilmiş bir motor bulunuyor. İç mekansa henüz paylaşılmadı.

Karbon fiber splitter ve petek desenli sis farlarına sahip olan ön bölüm ve daha da geniş alan kaplayan dodiklerle heybetli duran otomobilde 24 inç çaplı jantlar, karbon seramik fren diskleri, kapı altı kanatçıkları, dev bir spoiler, difüzör ve dört çıkışa sahip titanyum egzoz sistemi bulunuyor.

Alçaltılan süspansiyon sistemi gözlerden kaçmazken kaput altında görev yapan 3.8 litre hacimli V6 motor çift turbo besleme yardımıyla 1.000 beygirin üzerinde güç üretebiliyor. Direksiyon sistemi yenilenen ve ek şanzıman soğutucusu eklenen otomobil dört tekerlekten çekiş sistemini korumuş.

Toyota Turbo Trail Cruiser


SEMA yine ilginç araçlarla karşımızda. Bu otomobillerin arasında modern örnekler olsa da Turbo Trail Cruiser gibi bazıları daha klasik rüzgarlar estiriyor. Neredeyse bir restomod olarak tanımlayabileceğimiz otomobilin kaputu altında modern bir motor yatarken altyapıda da ciddi değişiklikler var.

Gövdesi doğrudan FJ60 kodlu Land Cruiser'dan alınan otomobilin yükseltilen süspansiyon sistemi nedeniyle duruşu çok farklı. Kromajlı jantlara ve 35 inç büyüklüğünde lastiklere de kavuşan prototipte yeni bir egzoz sistemi de görev yapıyor.

İç mekanı da klasik Land Cruiser'dan alınan modelde JBL ses sistemi ve orta konsola eklenen dokunmatik ekran farklılıkları oluşturuyor. Pedal setinde de sadece gaz pedalının metal olduğu görülebiliyor. Kaput altındaysa Tundra'dan alınan çift turbo beslemeli, 3.5 litre hacimli V6 motor görev yapıyor. FJ60'ın standart 5 ileri vitesli manuel şanzımanına bağlanan ünite 395 beygir güç, 650 Nm tork üretiyor.

27 Ekim 2025 Pazartesi

Škoda 1000 MBX


Škoda'nın klasik modellerine göndermeler yapan modern konsept araçlarına bir yenisi eklendi. İsmini 1966 yılında tanıtılan otomobilden alan modelin 2.500'ün biraz üzerinde olan üretim sayısı kendisini zor bulunur bir araç haline getiriyor. Konseptinse seri üretime geçmesi düşünülmüyor.

Köşeli hatlara sahip olan otomobilin ön bölümünde aşağıya doğru inen ince uzun farlar, splitter ve kapanabilen hava girişi görülebilen otomobilin dev jantları ilginç tasarımlarıyla dikkat çekiyor. Yan aynalarsa yerini küçük kameralara bırakmış. Arka camı bulunmayan konseptin stop tasarımı da farlarınkini taklit ediyor.

Ön kapıları öne, arka kapılarıysa arkaya doğru kayarak açılan aracın B sütunu bulunmuyor. Teknik verileri açıklanmayan modelde düz bir taban ve dört adet tekli koltuk kullanılmış. Kokpitteyse oval biçimli direksiyon simidi, holografik yansıtma yapabilen gösterge paneli ve ön yolcu konsoluna eklenmiş ikinci bir ekran haricinde bir şey bulunmuyor.

26 Ekim 2025 Pazar

Ferrari SC40


Ferrari'nin tek örnek modellerine bir yenisi eklendi. Tasarımında F40'tan esinlenilen modelin altyapısıysa 296 GTS ile paylaşılıyor. Fiyatı paylaşılmayan modelin bir koleksiyoner için üretildiğiyse kimse için sürpriz olmayacaktır.

Daha köşeli hale gelen burun kısmında splitter ve dikdörtgen hava girişleri bulunan otomobilin farları iyice köşelere çekilmiş. İç kısımlarında hava girişleri bulunan üniteler tampona doğru uzuyormuş gibi görünüyor. Çift renkli jantları da modele özel olan SC40'ta kapıların arka bölümüne büyük bir girinti eklenmiş.

Bu bölümün üzerindeki hava girişi de daha köşeli hale gelirken metal depo kapağı ve siyah renkli dodikler yan bölümün diğer dikkat çeken detaylarından. Arkaya geçildiğinde ince yapılı LED stoplar, merkezi egzoz çıkışı ve difüzörün çok değişmediği görülebilirken sabit spoiler F40'a en çok gönderme yapan parça olarak öne çıkıyor. Arka çamurluklar üzerinde de hava çıkışları bulunuyor.

İç mekana geçildiğinde F40'a gönderme yapan bir diğer nokta olan renk şeması dikkatlerden kaçmıyor. Kırmızı renkli koltuklar siyah iç mekanda göz önüne çıkarken otomobilin arka camı bulunmuyor. Zemin de dahil birçok noktada kullanılan karbon fiber kaplamalar ve parçalarsa modeli kardeşlerinden farklılaştırıyor.

Kaput altındaysa bir sürpriz bulunmuyor. 2.9 litre hacimli V6 motor çift turbo beslemeye sahip. Çift turbo besleme ve bir elektrik motorunun yardımıyla 830 beygir güç üretebilen otomobil 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılmış. Bataryalarsa 7.45 kWh kapasiteli olmaya devam ediyor.