14 Ekim 2021 Perşembe

Ford Focus


Ford'un model gamında hemen her model yenileniyor. Geçtiğimiz günlerde Fiesta'nın gördüğü makyajın ardından Tourneo Connect yeni nesline kavuşurken şimdi de sıra geldi Focus'a. Modelin yeni tasarımı iç mekana da yenilik getirmiş.

İncelen LED farlar, yenilenen ön panjur ve tamponuyla Seat León'a göz kırpan bir tasarıma kavuştuğu söylenebilecek Focus'un panjur ve tampon ikilisi, jantlarla birlikte donanıma göre farklılık gösteriyor. Yeni gövde renkleri ve jant opsiyonları donanıma eklenirken arka kısımda en büyük değişiklik stopların farklı iç tasarımları olmuş.

İç mekanda dijital gösterge paneli ve üç kollu direksiyon simidini koruyan Focus, 13.2 inçlik bir dokunmatik ekrana kavuşmuş. Havalandırma ve ses sisteminin birçok kumandasını da içerisine alan ekran nedeniyle orta konsolda fiziksel düğmelerin sayısı aşağıya çekilmiş. Ayrıca Focus ST, Fiesta ST'de olduğu gibi Recaro koltuklara veda etmiş.

Aslında kaput altında bir yenilik sunmayan otomobilin 1 litre hacimli benzinli motoru, turbo besleme sayesinde 100 ve 125 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip. Sadece manuel şanzımanla alınabilen ikili haricinde 7 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanla da tercih edilebilen hafif hibrit versiyonlarsa 125 ve 155 beygir güç üretebiliyor.

Diesel tercih eden müşterilere 1.5 litre hacimli üniteyi sunmaya devam eden Ford, 95 ve 120 beygir güç üretebilen motoru manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunarken performans meraklıları için üretilen ST'nin 2.3 litre hacimli motoru 280 beygir güç üretmeye devam ediyor.


Lexus LX 600


2007 yılında tanıtılan güncel nesli artık çok eskimeye başlayan Lexus LX sonunda yeni nesline kavuştu. Eskiden olduğu gibi Toyota Land Cruiser temelleri üzerine geliştirilen model hem kaput altında hem de iç mekanda ciddi yenilikler sunuyor.

Dev ön panjur konseptine yeni bir boyut getiren otomobilin bu parçası, farklı donanımlarda değişik renklerde alınabiliyor. LED farlar ve girintili çıkıntılı kaput tasarımı da dikkat çekici. Arazi odaklı versiyonlarında 18 inç çaplı jantlar sunulan LX 600'ün diğer seçeneklerinde 20 ve 22 inç çaplı jantlar kullanılmış.

Yan görünümü köşeli hatlarıyla Land Cruiser'dan aynen alınmış gibi duran otomobilin arka bölümünde, bagaj kapağını boydan boya geçen LED stoplar bulunuyor. Küçük anten, spoiler ve neredeyse bagaj kapağıyla aynı seviyede olan arka tampon aracı olduğundan küçük göstermiş. Şişkin çamurluklar ve yan basamaklar da duruşu biraz daha heybetli hale getiriyor.

İç mekanı baştan yaratılan modelde çift renkli deri döşeme, dijital gösterge paneli, çift dokunmatik ekran ve üç kollu direksiyon simidi kullanılmış. Üç koltuk sırasıyla alınabilen otomobili iki koltuk sırasıyla tercih edenler, arkada iki adet tekli koltuk siparişi verebiliyor. Bu durumda arka koltuk eğlence sistemi, merkezi kumanda paneli ve çok daha rahat koltuklar donanıma ekleniyor.

LX'in 2.850 mm'lik aks mesafesi 1995 yılında ortaya çıkan ilk nesilden beri aynı şekilde korunuyor. Seviye ve sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemi standart olarak sunulurken sportif donanımla birlikte limitli kaydırmalı arka diferansiyel de donanıma ekleniyor.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3.5 litre hacimli bir V6 motor barındıran LX 600, 415 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 10 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. Burulma direnci, önceki nesil modellere göre %20 artışta olan araç buna rağmen o araçtan yaklaşık 200 kg daha hafif.

12 Ekim 2021 Salı

Ford Tourneo Connect

Ford Tourneo Connect yeni nesline kavuştu. Yepyeni bir araç olsa da geçtiğimiz yıl tanıtılan Volkswagen Caddy'nin ikizi olduğundan tanıdık çizgilere sahip model, bu tip ortaklıkların ilerleyen yıllarda daha da sıklıkla karşımıza çıkabileceğini gösteriyor.

Pek de sürpriz olmayan bir şekilde yan ve arkadan bakıldığında kardeşi Caddy'den neredeyse bir farkı olmayan otomobilde yeniliklerin en büyüğü, farklı tasarıma sahip, 16 ve 17 inç çaplı jantlar. Ayrıca arka bölümde plakalık çevresi de az da olsa farklılaştırılmış. Büyük ön panjur ve LED farlarla ön bölümü heybetli duran Connect'in tampon detayları, donanım seviyesine göre farklılaşıyor.

İç mekanda sunulan farklılıkların sayısı daha da az. Bu bölümde, direksiyon simidinin göbeğinde bulunan logo haricinde dokunmatik ekranda kullanılan grafiklerin değişmesi, Caddy ile aradaki en büyük farklar. Caddy gibi iki farklı uzunlukta kasa seçeneği sunan otomobil 7 kişilik olarak da alınabilecek.


Kaput altında da Volkswagen imzalı üniteler mevcut. 1.5 litre hacimli, benzinli motoru 114 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen araçların 2 litre hacimli Diesel üniteleriyse 112 ve 122 beygir gücünde iki seçeneğe sahip. Bu ikili, 280 ve 320 Nm tork üretebiliyor. 

6 ileri vitesli manuel ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılabilen araçlar Diesel motorla alındıklarında dört tekerlekten çekiş sistemi de opsiyonlar arasına katılıyor. Asıl yenilikse 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motora sahip şarj edilebilir hibrit ünite. 150 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen araç 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana sahip ve elektrik menzili 110 km'yi buluyor.

Bermat GT


İtalya yakında yeni bir spor otomobile kavuşacakmış gibi görünüyor. Aslında tasarımına bakıldığında kendisi bir süper otomobil olarak tanımlanabilse de Bermat GT'nin hedefi düşük ağırlıkla yüksek performansa ulaşmak.

Ortadan motorlu olması sayesinde düşük bir burun kısmına sahip olan otomobilde uzun bir splitter, geniş yan hava girişleri, ön çamurluklar arkasında yer alan büyük deflektörler, spoiler ve difüzör bulunuyor. 4.6 metre boya, 2 metre genişliğe ve sadece 1.2 metre yüksekliğe sahip olan otomobilde 19 inç çaplı jantlar ve 2.6 metre uzunluğunda aks mesafesi bulunuyor.

İlk etapta pist seçeneği satılacak olan aracın bu versiyonunda daha büyük bir spoiler ve açığa alınmış çeki kancaları dikkat çekiyor. İç mekandaysa standart araç, dijital gösterge paneli ve üç kollu direksiyon simidi haricinde çok az kumanda elemanıyla dikkat çekerken Pista'da 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, takla kafesi, yangın söndürme sistemi, ayarlanabilir metal pedallar ve tek hamleyle sökülebilen direksiyon simidi standart olarak sunuluyor.

1.100 kg ağırlığa sahip olduğu belirtilen GT Pista'da kullanılan fren sistemi, önde 380, arkadaysa 355 mm çaplı disklere sahip. Kaliperlerse önde 6, arkada 4 pistonlu. Kaputu altında, kompresör beslemeye sahip, 2 litre hacimli bir motor barındıran araç yaklaşık 400 beygir güç 450 Nm tork üretebiliyor. Gücünü 6 ileri vitesli, sıralı şanzımanla arka aksa ileten otomobilde kilitli diferansiyel de bulunuyor. 0-100 km/s deparıysa yaklaşık 4 saniye sürüyor.