23 Nisan 2022 Cumartesi

Lincoln Star


Geleceğin elektrikli modellerde olduğunu düşünen üreticiler bu türe dahil olan konseptlerini birer birer tanıtıyor. Bahsi geçen üreticilerden olan Lincoln, henüz teknik detaylarını açıklamadığı SUV modeliyle sürüye dahil olmak istiyor.

Alçak bir burun yapısına sahip olan konseptin ön bölümünün neredeyse tamamı küçük LED ünitelere sahip. Şeffaf kaputun altında bagaj yer alırken onun da altında çekmece biçimli ikinci bagaj yer alıyor. Dev jantlarla öne çıkan yan bölümde gizli kapı kolları ve aynaların yerini alan kameralar görülebiliyor.

Arka kısımda da büyük bir alanı kaplayan LED üniteler dikkat çekerken tampon altında difüzör yer alıyor. Tavanın arka kısmında da şık bir spoiler bulunuyor. Arka kapıları geriye doğru açılan konseptte B sütunları bulunmuyor. Aracın arka bagajı da çift kapağa sahip.

İç mekanında dört adet tekli koltuğa sahip olan Star'ın ön bölümünde gizlenebilir direksiyon simidi ve A sütunları arasında uzanan gösterge paneli görülebiliyor. Zemin ve kapılarda ambiyans ışıklandırması kullanılırken yaşam alanı dört kişilik oturma kapasitesi sunuyor. Arka koltukları arasında bir soğutucu yer alırken bu koltuklar altında çekmeceler bulunuyor. Ön koltuklar arkasında da bir çift ekranın bulunduğunu belirtelim.

22 Nisan 2022 Cuma

Audi Urbansphere


Audi'nin elektrikli geleceğe yatırımları sürüyor. A6 e-tron modellerinin ardından aynı temeller üzerinde yükselecek bir de MPV konseptiyle karşımıza çıkan Alman üretici bu dev aracın iç mekanında ulaşılması zor bir konfor sunmayı hedefliyor.

Ön bölümde ince yapılı LED farların haricinde panjur gibi görünen bölüm de birçok aydınlatma birimine sahip. 24 inç çaplı jantlar ve kısa kaput yapısı haricinde gizlenmiş kapı kolları, yan aynalar yerine geçen kameralar, şişkin çamurluklar, büyük spoiler ve çift parçalı difüzör dikkat çeken detaylar arasında.

5.5 metre boya, 2 metre genişliğe ve 1.78 metre yüksekliğe sahip olan konseptin aks mesafesi 3.4 metre. Ayrıca önde görünen çok parçalı LED grubu arkada da korunduğundan her iki bölümde de farklı grafikler, farklı renklerde takip edilebiliyor. B sütunu bulunmayan Urbansphere'in arka kapıları geriye doğru açılıyor.

Cam bir kafesi andıran iç mekanında dört adet tekli koltuk bulunan konseptin ön bölümü, hologramlı göstergeler ve 4. seviye otonom sürüşe izin veren gizlenir direksiyon simine sahip. Tabanı kalın bir halıyla kaplanan otomobilin arka yolcuları, tavandan inen şeffaf ekranda istediğini seyredebiliyor.

Ön ve arka aksta birer elektrik motoruna sahip olan Urbansphere, 401 beygir güç, 690 Nm tork üretebiliyor. İhtiyaca göre motorlardan herhangi birini kullanım dışı bırakabilen araçta 120 kWh kapasiteli bataryalar kullanılmış. 800 Volt mimarisi sayesinde 270 kW hızlı şarj kullanabilen otomobil 750 km menzile ve yönlendirilebilir arka aksa sahip.

21 Nisan 2022 Perşembe

BMW 7 Serisi ve i7


BMW, beklenen haberi sonunda verdi ve yeni nesil 7 Serisi'ni tanıttı. Aracın elektrikli seçeneği i7'yi de tanıtan Alman üretici farklı ülkelerde büyük sedanın benzinli, şarj edilebilir hibrit ve hatta Diesel versiyonlarını satacağını açıkladı.

Markanın son zamanlarda kullanmaya bayıldığı dev böbreklerle öne çıkan burun kısmında X7'de olduğu gibi çift katlı far kullanımına geçildiği de görülüyor. Genel olarak köşeli hatlara sahip olan 7 Serisi'nde gömülmüş kapı kolları ve çapları 22 inçe kadar çıkan jantlar görev yapıyor. Çift gövde rengiyle tercih edilebilen otomobilin boyu neredeyse 5.4 metre.

Arka bölümdeyse çok daha sade bir görünüm hakim. İnce yapılı LED stoplar ve tamponun ortasına yerleştirilmiş geri vites lambası dışında versiyona göre egzoz çıkışlarının halen daha görülebilmesi yüzleri güldürüyor. Kesik yüzgeç anten ve ince yapılı spoiler de sportif dokunuşlar olarak gösterilebilir.

İç mekanda da modern BMW'lerin sade çizgilerini yansıtan 7 Serisi tek parça gösterge paneli-dokunmatik ekran ikilisine sahip. Hoparlör ve kristal görünümlü trim parçaları arkadan aydınlatmalı olan otomobil artık neredeyse tamamen dokunmatik kumandalar sunuyor.

Asıl oyuncakları arka koltuklarda karşımıza çıkan otomobilin bu koltukları 42.5 derece yatırılabiliyor. Ayrıca tavanda gizlenen 31 inç büyüklüğünde ekran sayesinde sinema keyfi yaşanabiliyor. Arka kapılarda yer alan dokunmatik panellerden aracın birçok fonksiyonu kumanda edilebiliyor. Bunlar arasında Bowers & Wilkins ses sistemi de yer alıyor. Standart sistem 18 hoparlör ve 655 Watt çıkış gücü sunsa da opsiyonel olanında 36 hoparlör ve 1.965 Watt güç sunuluyor.

Adaptif havalı süspansiyonu standart donanımda sunan otomobil yönlendirilebilir arka aksı opsiyon listesinde barındırıyor. 130 km/s sürate kadar otonom kullanılabilen yeni 7 Serisi büyük ihtimalle bir sonraki neslinde tamamen otonom olabilecek.

V12 ve V8 motorlara veda eden 7 Serisi'nin giriş seçeneği 740i'de kullanılan 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motor turbo besleme ve 48 Volt hafif hibrit yardımcıya sahip. 380 beygir güç, 540 Nm tork üretebilen motor gücü arka aksa gönderiyor.

Dört tekerlekten çekiş için 760i xDrive seçilebiliyor. Aynı motorun 544 beygir güç, 750 Nm tork üretebilen seçeneği 0-100 km/s hızlanmayı 4.5 saniye civarına çekiyor. Yine 3 litre hacimli ve hafif hibrit destekli Diesel seçenekse 300 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor.

90 km'ye kadar elektrikli kullanım menzili sunan şarj edilebilir hibrit versiyonlarda da görev yapan benzinli ünite 750e'de 490 beygir güç, 700 Nm tork üretebilirken 760e xDrive'da 571 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. 18.7 kWh kapasiteli bataryalarla 87 km'ye kadar elektrik menzili sunabilen ikilinin 0-100 km/s deparlarıysa 4.8 ve 4.3 saniye sürüyor.

Tamamen elektrikli i7 xDrive60 ise toplamda 544 beygir güç, 745 Nm tork üretebilen bir çift elektrik motoruna sahip. 195 kW hızlı şarjı destekleyen 101.7 kWh kapasiteli bataryalarla 625 km'ye kadar menzil sunabilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 240 km/s. İlerleyen zamanlarda tanıtılacak i7 M70 xDrive'da 660 beygir güç, 1.000 Nm tork bulunacağını açıklayan BMW, bu aracın 0-100 deparınıysa 4 saniyede tamamlayacağını belirtti.

Lexus RZ


Lexus, ilk tam elektrikli modelini tanıttı. Kullandığı e-TNGA platformu sayesinde Toyota bZ4X ve Subaru Solterra gibi araçlarla akraba olan SUV, premium his performans anlamında bu ikilinin önünde yer alıyor. Tasarımdaysa LF-Z konseptinden izler var.

Lexus markasının güncel tasarım diline uyan otomobilin gövdesi çift renkli olarak tercih edilebiliyor. Sivri burun yapısı, kapatılmış panjurla öne çıkarken dikey hava girişleri sportif bir görünüm yaratmış. Tavan ve yan aynaların haricinde çamurluk ve kapı altı korumalarının da siyah renkli olduğunu belirtelim.

Ön çamurluğun üst kısmından arkaya uzanan derin karakter çizgisiyle devam eden sportiflik çift parçalı spoiler ve yüzgeç antenle devam ediyor. İnce LED stoplar genişlik boyunca uzanırken arka tamponun şöşeli yapısı ve stoplar üzerinde yer alan bölümün de spoiler biçimli oluşu dinamizmi devam ettiriyor.

İç mekana geçildiğinde dijital gösterge paneli ve 14 inç büyüklüğünde dokunmatik ekranla bizleri karşılayan otomobilde iki farklı direksiyon simidi seçeneği bulunuyor. Çift parçalı cam tavan, elektrikli kapı kolları ve çift katlı vites konsolu da donanımlar arasında.

Önde 204, arkadaysa 109 beygir güç üretebilen elektrik motorlarına sahip olan otomobil toplamda 313 beygir güç, 435 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.6 saniyede (Çin'de 5.3) ulaşabilen RZ 450e'nin maksimum süratiyse 160 km/s ile sınırlı. 71.4 kWh kapasiteli bataryalarla menzil yaklaşık 450 km. Tek motorlu seçenekse sadece önde yer alan ve 204 beygir güç 265 Nm tork üretebilen üniteyle gelecek. Kardeşinden 100 kg daha hafif olacak modelin menzili 600 km'yi bulacak.

Ferrari 296 GTS


Yaz aylarının yaklaşmasıyla birlikte Ferrari modellerinin üzeri açılıyor. 2021 yılının Haziran ayında tanıtılan 296 GTB, GTS isimli roadster versiyonuna kavuştu. Metal tavanlı otomobilin performansında büyük bir düşüş yok.

Aracın tasarımına bakıldığında, GTB ile arasında çok az fark olduğu görülebiliyor. Hatta bu fark, B sütunu arkasında yer alan bölümün tasarımının değişmesinden ibaret. İç mekanda da koltuklar arasına eklenen ve tavanla arka camı açıp kapatmaya yarayan düğmeler haricinde bir yenilik yok. Tavan mekanizması ve yapılan güçlendirmeler sonucunda 70 kg ağırlaşan otomobilin tavanı 45 km/s sürate kadar açılıp kapatılabiliyor. İşlem 14 saniye sürüyor.

Kaput altında da bir farklılık yok. 120 derece açılı ve çift turbo beslemeye sahip V6 motoru 3 litre hacimli olan 296 GTS, bu motordan 663 beygir güç alabilirken elektrik motoru da eklenince güç 830 beygire ulaşıyor. 740 Nm de tork üreten araç gücünü arka aksa, 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla aktarıyor. Bu arada benzinli motorun 8.500 d/d çevirebildiğini hatırlatalım.

7.45 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan otomobil 25 km elektrikli menzil sunuyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilen otomobilin 0'dan 200 km/s sürate ulaşmasıysa 7.6 saniye sürüyor. Bu arada aynı kardeşinde olduğu gibi GTS'te de Assetto Fiorano paketi alınabiliyor.

Mercedes-Benz EQS SUV


Mercedes yavaş yavaş bir elektrikli otomobil üreticisi olma yolunda ilerliyor. Otomobillerle birlikte SUV seçenekler konusunda da zenginlik sunan Alman üretici şimdi de en büyük elektrikli SUV modelini sergiledi.

Yuvarlak hatları kendisini, daha alçak yapılı kardeşlerinden daha şık gösteren otomobilin bu çizgileri aynı zamanda olduğundan küçük durmasını sağlamış. Aracın boyunun 5.130 mm, genişliğinin 1.955 mm, yüksekliğinin de 1.727 mm olduğunu hatırlatalım. Aks mesafesi de 3.200 mm.

LED farları, ön bölümde ince bir aydınlatma çubuğuyla birbirine bağlanan otomobilde büyük çaplı ve çift renkli jantlar kullanılabiliyor. Sportif görünen ön tampon ve camların altına sabitlenen yan aynaların haricinde yan basamaklar ve hemzemin kapı kolları dikkat çeken detaylar arasında. Arka bölümü de dinamik duran otomobilde spoiler ve genişlik boyunca uzanan LED stoplar haricinde sahte hava ve egzoz çıkışları kullanılmış.

İç mekanını, SUV uzantılı olmayan sedan kardeşinden alan araçta ön bölüm, sahip olduğu 3 ekranla dikkat çekiyor. Ara konsolda büyük depolama hacmi sunan EQS SUV üç koltuk sırasına sahip. Isıtma ve soğutma gibi özelliklerin sunulduğu orta sıra aynı zamanda ileri geri kaydırılabiliyor.

Ön bölümde bagajı bulunmayan aracın 7 kişilik kullanımda 198, 5 kişilik kullanımda 565, 2 kişilikteyse  2.020 litre bagaj hacmi sunduğu açıklanıyor. 5 kişilik olarak da tercih edilebilen SUV, bu durumda hacmi 645 ile 2.100 litre arasında değişen bagaj bölümüne sahip oluyor.

Sedan seçenekte olduğu gibi 450+ ve 580 4MATIC seçeneklerine sahip olan otomobilin giriş versiyonu arkada tek motora sahip. 360 beygir güç, 568 Nm tork üretebilen otomobilin daha performanslı versiyonuysa çift elektrik motoru ve dört tekerlekten çekiş sistemi sunuyor. Bu arç 544 beygir güç, 858 Nm tork üretebiliyor.

107.8 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan araçların menzilleriyse 507 ile 660 km arasında değişiyor. 22 kW'a kadar AC, 200 kW DC şarj olanağına sahip olan EQS SUV, %10'dan %80 şarj oranına 31 dakikada erişebiliyor.

17 Nisan 2022 Pazar

DEUS Vayanne


Elektrikli hiper otomobil dünyası her geçen gün genişliyor. Avusturyalı firma, sadece 99 örneğini üreteceğini açıkladığı otomobili Vayanne'ı Williams Advanced Engineering ve Italdesign ile birlikte geliştirmiş.

Yuvarlak hatlara sahip otomobilin ön tamponunda geniş bir hava girişi yer alıyor. LED farlar, tek bijonlu jantlar, kapı altı deflektörleri ve arka tampon altına yerleştirilmiş difüzör diğer ilginç detaylar. Tavanı farklı renklerde tercih edilebilen otomobilin ince yapılı LED stopları da farklı görünümleriyle öne çıkıyor.

İç mekanı dışı kadar etkileyici olmayan Vayanne'ın dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı artık alıştığımız donanımlar arasında. Orta konsol üzerinde bulunan bir başka ekransa yol bilgisayarı verilerini paylaşıyor. Orta konsolda yer alan fiziksel düğmeler ve vites koluysa günümüz elektriklilerinde yok olan detaylar arasında.

Dört tekerlekten çekişli modelde dört elektrik motoru görev yapıyor. 2.200 beygir üzerinde güç üretebileceği açıklanan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresiyse 2 saniyenin altında olacak. Maksimum sürati 400 km/s üzerinde olacak Vayanne'ın menziliyse 500 km'nin üzerinde.