20 Temmuz 2013 Cumartesi

BMW 4 Serisi Coupé M Performance


BMW'nin geçtiğimiz ay resmen tanıttığı şık modeli 4 Serisi Coupé'ye M Performance parça seçenekleri de eklendi. Otomobilin görünümünü dikkat çekici şekilde değiştiren paketlerin içerisinde motorlar için güç artırıcı parçalar da yer alıyor.

Gövde için farklı grafik seçenekleri sunan BMW ön tamponun altına karbon fiber splitter eklemiş. Ön panjur, yan süslemeler ve yan cam çevresi gibi yerlerde kullanılan kromajlı parçalar da siyaha boyanabilirken yan ayna kaplamaları, yeni yan etekler ve ince yapılı spoiler karbon fiberden üretilmiş. Arka tamponun alt kısmı daha sportif görünümlü bir tasarıma ve bir difüzöre kavuşurken jant çapları 20 inçe ulaşmış.


İç mekanda sportif yan desteklere sahip koltuklar, karbon fiber kaplamalar, Alcantara kaplı ve üst kısmında bilgi ekranı bulunan direksiyon simidi, özel paspaslar ve metal pedal seti dikkat çekiyor.

Kaput altı için geliştirilen kitlerle 420d'nin 2 litre hacimli turbo Diesel motoru 200 beygir güç, 420 Nm tork üretebilir hale gelirken 428i'nin aynı hacimli benzinli ünitesi 270 beygir güç, 390 Nm tork üretebiliyor. 435i'nin turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoruysa 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebilir hale gelmiş.

MINI Cowley, Countryman ALL4 Camp ve Clubvan Camper


Kampçılara gün doğdu. İngiliz üretici MINI, doğa ile başbaşa kalmak isteyen müşterileri için hazırladığı üç özel aracı sergiledi. Kötü haberse araçların henüz birer konsept olması.


Cowley isimli araç aslında arkasına küçük bir karavan takılmış bir Clubman. Tavanında da port bagaj ve bir sörf tahtası sunan otomobilin karavan kısmında küçük bir ocak ve buzdolabı, 220 Volt prizler, ikiz yatak, ses ve görüntü sistemleri yer alıyor.


Countryman ALL4 Camp'in arkasına bir bisiklet taşıyıcısı ekleyen MINI tavanaysa yedek lastikle birlikte katlanabilen bir yatak yerleştirmiş. Bu yatağa ulaşmak için donanıma eklenen merdiven de katlanabiliyor.


Clubvan Camper modeli isminden de anlaşılacağı gibi ticari model Clubvan temelli. Tavanına port bagaj eklenen otomobilin iç mekanında, arka kısımdan dışarıya doğru kaydırılabilen bir mini mutfak bulunuyor. Yolcular için yarış koltukları sunan otomobilin yolcu koltuğu öne yatırılarak arkaya bir yatak eklenebiliyor.

19 Temmuz 2013 Cuma

Honda Fit/Jazz


Honda, birçok ülke pazarında Fit ismiyle pazarladığı, Avrupa'daysa Jazz ismiyle bilinen küçük hatchback modelinin yeni nesil modellerini tanıttı.

Gövde tasarımı önceki nesil modellerden çok daha köşeli olan otomobilin tanıtımı yapılan ilk versiyonları en tutumlu Hybrid ve sportif RS oldu. Yeni nesil Honda modellerinden tanıdığımız geniş ön panjurda koyu renkli plastik ve ince kromajlı şerit kullanılırken tamponlar sportif bir görünüme sahip.


Yatık ön camıyla birlikte yan çizgisini de koruyan otomobilde bagaj kapağı üstü spoiler ve RS modellerinde geniş yan etekler dikkat çekiyor. Arkasına geçildiğinde daha da köşeli bir tasarıma sahip olduğu görülen Fit'in stopları bagaj kapağının yanlarına doğru devam ediyor.


İç mekanında heyecan verici gelişmeler olmayan otomobilin Hybrid versiyonında dijital gösterge paneli, dokunmatik ekrana sahip navigasyon sistemi, küçük vites topuzu ve yine dokunmatik kumandalara sahip havalandırma sistemi dikkat çekmekte. Bagaj hacmi 354 litre olarak açıklanırken arka koltuk sırtlıkları yatırılarak hacim 884 litreye ulaştırılabiliyor.

Hibrid modellerde de kullanılacak olan 1.5 litre hacimli motoru 130 beygir güç, 155 Nm tork üretebilen otomobilin şanzımanı 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik olarak seçilebiliyor. Avrupa'da satılacak olan 1.3 litre hacimli üniteyse 102 beygir gücünde ve manuel şanzımanın yanında sürekli değişken oranlı şanzımanla (CVT) alınabiliyor.

18 Temmuz 2013 Perşembe

BMW 520i

Motor hacimleri küçülmeye devam ediyor. Türkiye gibi vergi sistemini motor hacmi üzerine kuran ülkeler için geliştirilen üniteler giderek daha büyük araçlarda görev yapmaya başlıyor. Bu otomobillerin son örneği Mayıs ayında makyajlanan BMW 5 Serisi oldu.

Markanın diğer model ailelerinde de kendisine yer bulan 1.6 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 170 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart donanımında sunan 520i'nin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 8.7 saniye sürerken maksimum sürat 226 km/s olarak açıklanıyor.

Ortalama yakıt tüketim değeri 6.7 litre/100 km olarak açıklanan otomobilin Türkiye pazarında fiyatı 55.000 Euro seviyesinden başlayacak.

17 Temmuz 2013 Çarşamba

Mountune Fiesta ST ve Focus ST


Mountune Performance'ın İngiltere pazarında sunduğu kitler arasına iki yeni paket daha eklendi. Ford'un yüksek performanslı hatchback modelleri Fiesta ST ve Focus ST için geliştirilen kitler fabrika garantisini de bozmuyor.

Fiesta ST için sunulan MP215 kitiyle turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motorun gücü 215 beygire, torkuysa 320 Nm'ye ulaşıyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.7 saniyede ulaşabilen otomobil için sunulan kit vergiler dahil 599 Sterlin değerinde.

Focus ST için sunulan paketle birlikte turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorun gücü 275 beygire, torkuysa 400 Nm'ye ulaşırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 6 saniyenin altına inmiş. Bu otomobil için sunulan paketin değeri de 1.225 Sterlin.

Mercedes-Benz S63 AMG


Mercedes'in resmi tanıtımını Mayıs ayında yaptığı amiral gemisi S Serisi yeni modellerine kavuşuyor. Performans tutkunlarını fazla bekletmek istemeyen Alman üretici aracın ilk AMG versiyonunu tanıttı.

Daha sportif görünen hava girişlerine sahip ön tampon, farklı yan etekler, makyajlı arka tampon, dört çıkışlı egzoz sistemi ve 19 inç çaplı jantlarıyla tanınabilen otomobilde opsiyonel olarak 20 inç çaplı jantlar da alınabiliyor.

İç mekanda farklı kapı eşik kaplamaları, direksiyon simidi, gösterge ekranları ve döşemeler üzerinde görülebilen AMG logoları, metal pedal seti, karbon fiber kaplamalar ve direksiyon simidinin arkasına yerleştirilen vites değiştirme kulakçıkları dikkat çekerken donanımda Magic Body Control isimli adaptif süspansiyon sistemi de yer alıyor.


Önceki nesil S63 AMG modellerinden 100 kg'a kadar daha hafif olduğu açıklanan aracın uzun aks mesafeli versiyonunda bile boş ağırlık 2 tonun altında tutulmuş. Fren sistemi diğer kardeşlerininkinden daha güçlü olan otomobilde opsiyonel olarak sunulan karbon seramik fren diskleri ön aksta 420 mm çapa sahip.

Kaputu altında, daha önce CLS63 AMG'de test etme imkanı bulduğum 5.5 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip v8 motorun biraz daha geliştirilmiş hali bulunan otomobil 585 beygir güç, 900 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen kısa ve uzun aks mesafeli versiyonların maksimum sürati 250 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış.


Bu nesille birlikte aracın dört tekerlekten çekişli versiyonunu da sunacak olan Mercedes bu modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 4 saniye olarak açıklıyor. Arkadan itişli modellerin ortalama yakıt tüketim değerleri 10 litre/100 km olarak açıklanırken 4MATIC versiyonda bu ortalama 10.3 litre/100 km'ye ulaşıyor.

16 Temmuz 2013 Salı

Mercedes-Benz E250 Elite


Alman üretici Mercedes'in ismi duyulduğunda insanın aklına ilk olarak lüks araçlar geliyor. Bu otomobillerin tepesinde S ve CLS gibi modeller olsa da Avrupa ülkelerinde taksi olarak bile kullanılan E Serisi'nin marka için önemi çok daha büyük. C ile S Serileri arasında bulunan büyük boşluğu dolduran bu aile boyutlar ve motor seçenekleri olarak da oldukça geniş bir müşteri kitlesine hitap ediyor.

Makyajlı modelleri geçtiğimiz yıl tanıtılan otomobilin görünümünde yapılan değişiklikler dikkat çekici olsa da asıl yenilik E250 modellerinin kaputu altında yapılmış. Eskisinden daha büyük hacimli bir motorla karşımıza çıkan aracın geçirdiği değişimin getirdiklerini ilerleyen paragraflarda göreceğiz.


Dış Mekan


Makyaj öncesi kasanın köşeli hatlarını daha organik olanlarla değiştiren Mercedes, aracın genel şeklinde büyük bir yenilik sunmasa da ön görünüş oldukça farklı. Artık dört ayrı far grubu yerine daha alışıldık ikili düzene geçen otomobilde kullanılan LED gündüz farları etkileyici bir görünüme sahip. Test aracında yer alan tamamı LED farlarla sollama prestiji tavan yapan aracın yeni desene sahip stoplarında da aynı teknoloji kullanılmış.

Ön ve arka tampon tasarımları da artık daha yuvarlak olan E Serisi modellerinde yeni jant seçenekleri de sunuluyor. Yumuşayan hatlarla birlikte şekli değişen bir diğer unsur da egzoz çıkışları olmuş. Arka tamponun iki yanında yer alan çıkışlar ince yapılı ve yuvarlak hatlara sahip.

Boyutlarında önemli değişiklikler olmayan aracın boyu 4.879, eni 1.854, yüksekliği 1.474 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 2.874 mm uzunluğunda.


İç Mekan


Makyaj operasyonu iç mekanda da dışarıda olduğu gibi çok dikkat çekici değil. Büyük saklama gözlerine sahip olan kapı içlerinde cam açma düğmeleri ergonomik bir şekilde yerleştirilirken ön kapılarda merkezi kilit düğmeleri de yer alıyor. Araçta sunulan şık ve cilasız ahşap kaplama mat metalik kaplamalarla birleştirilirken sportif görünümlü direksiyon simidinin kahverengi deri kaplaması koltukların açık rengiyle kontrast oluşturmuş.

Metalik kaplamalara sahip havalandırma ızgaralarının daha yumuşak hatlara sahip olduğu görülürken orta konsola kare biçimli, analog saat eklenmiş. Üç adet dairesel göstergeden oluşan gösterge paneli beyaz zemine sahipken orta konsolun üzerinde yer alan ekranın köşeleri de yuvarlatılmış.

Makyaj öncesi modellerin yanında diğer Mercedes modellerinden de hatırlayabileceğimiz kumanda elemanlarına sahip olan orta konsolda ses sistemi ünitesinin altında  koltuk ısıtma, ECO modu devreye alma, arka kafalıkları katlama ve park sensörünü devreye alma düğmeleri yer alıyor. Bu alanın altındaysa dijital klima kumandası görülebiliyor.

Direksiyon simidi arkasına alındığından vites koluna sahip olmayan vites konsolunda birisi küllük, diğeri de bardaklık olarak kullanılabilen iki kapaklı göz, COMAND kumandası ve sürüş modu seçme butonları yer alırken bu bölümün arkasında, içerisinde USB portu bulunan çift kapaklı kol dayanağı dikkat çekiyor.


Dar olmayan camlar ve açılabilir panoramik cam tavan gibi özellikleriyle iç mekanını ferahlaştıran otomobilin arka koltuklarında sunulan iki havalandırma ızgarası, ön bölümden alçaltılabilen üç kafalık, kapaklı göz ve bardaklıklara ev sahipliği yapan kol dayanağı hayatı kolaylaştıran donanımlar olarak sayılabilir.

Saklama gözleri konusunda da başarılı olan E250'nin büyük torpido gözü, kapı içi gözleri ve kol dayanakları içerisinde kalan bölümler haricinde ön yolcu koltuğu altında sunulan kapaklı göz, yine ön yolcunun bacak bölümünde sunulan file ve ön koltukların arkasında yer alan esnek cepler kullanışlılığı artırıyor.

İç mekan gece aydınlatması konusunda başarılı olan Alman otomobillerinin arasında yer alan E Serisi'nin yaşam alanı, gerek ambiyans aydınlatmaları gerekse diğer ışıklandırmalar sayesinde karanlıkta bile gündüz gibi oluyor.

540 litre hacimli bir bagaj sunan test otomobilinde stepne ve bagaj yan duvarlarında fileli gözler bulunsa da arka koltukların yatırılamaması bir eksiklik olarak görülebilir. Bir diğer ilginç donanım eksikliği de neredeyse bütün fonksiyonları elektrikli olarak kumanda edilebilen koltukların iler-geri kaydırılmasının manuel olarak yapılması.


Konfor


E Serisi gibi bir aracın başarılı olması gereken başlıklardan birisi olan konfor test otomobilinde bolca bulunuyordu. Deri döşeme ve ahşap kaplamaların lüks bir hava kattığı iç mekanda kullanılan malzemeler de sınıf standartlarına yakışıyor. Rahatsız edici tıkırtılardan uzak olan iç mekanda rüzgar ve motor sesinin de duyulması için çaba sarf edilmesi gerekiyor.

Konfor donanımı konusunda da başarılı olan araçta cruise control, direksiyondan kumanda edilebilen bilgisayar ve ses sistemi, çift bölgeli, tam otomatik klima, ön koltuk ısıtıcıları, ön ve arka park sensörleri, elektrikli ön koltuklar, bagaj için vale kilidi, otomatik uzun far yardımcısı, kadife paspaslar ve çarpışma önleme sistemi bulunuyor.

17 inç çaplı jantlara sahip olan test aracında kullanılan 245/45 ölçülü lastiklerin geniş yanakları ve orta sertlikte ayarlanmış süspansiyon sistemi sayesinde oldukça başarılı olan süspansiyon konforu Mercedes'in başarılı otomatik şanzımanıyla daha da pekişiyor. 7 ileri vitesli ünitenin kumandası direksiyon kolonuna alınırken vitesler simidin arkasında yer alan kulakçıklardan değiştirilebiliyor. Tam otomatik şanzımanın değişim hızı çok başarılıyken bu değişimlerin neredeyse hiç hissedilmemesi konfora büyük katkı sağlıyor.

Geniş sayılabilecek cam yüzeyler, geniş minderli rahat koltuklar, açık renkli tavan döşemesi ve açılabilir panoramik cam tavan gibi donanımlarla yolcularını şımartan otomobilin göz yormayan ambiyans ışıklandırması da hava karardığında gözlere şölen yaşatıyor.


Sürüş


Sürüş performansı konusunda tokluk kelimesini kullanabileceğimiz daha uygun bir araç bulmak zordur sanırsam. Makyaj ile birlikte hacmi 2 litreye çıkan turbo beslemeli motoru 211 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen otomobil 1.700 kg'ı zorlayan ağırlığına rağmen 0'dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşıp 243 km/s maksimum sürate sahip olabiliyor.

Performans verileri yüz güldüren aracın hızlanma ve yüksek süratleri iç mekandakilere hissettirmemesiyse sanki çok daha sakin sürüşler yapılıyormuş gibi bir hava yaratıyor. Sarsıntısız geçişlere sahip olan 7 ileri vitesli otomatik şanzıman direksiyon arkasında bulunan kulakçıklara da çabuk tepki verirken Sportif kullanım modunda vites yükseltmeden önce motorun daha yüksek devir çevirmesine izin veriyor.

Geniş ön koltukları özellikle sırtlıklarda başarılı bir yan destek sunan aracın Avantgarde paketinde standart olarak sunulan DIRECT CONTROL süspansiyon sistemi adaptif sertlik ayarına sahip. Fark yaratan bir donanım olan bu ayar mekanizması konfor ağırlıklı bir sürüş sırasında ihtiyaç duyulduğunda sistemin sertleşip birden dinamik sürüşe ayak uydurabilmesini sağlıyor. Süspansiyon sistemini hakkını vererek kullanmak için 18 veya 19 inç çaplı jantların seçilmesinde yarar var. 17 inç çaplı modeller geniş yanaklarıyla daha çok konfora hitap ediyor.

Bu arada E250 kullanacaklara bir uyarım da olacak. ESP'yi ayarlarken sportif sürücüleri de düşünmüş olan Mercedes, arkadan itişli otomobilin arkadan kaymasına izin vermiş. Kayma kontrolden çıkmadan devreye giren sisteme rağmen aracı ilk defa süreceklerin sokak çıkışlarında dikkatli olmalarını öneririm. Maksimum tork değerini 1.200 d/d'da verebilen motor gaz pedalına fazla basılmasını affetmiyor. Neyse ki yere sabitlenen pedalın dozlaması kolay.

Tüketim konusunda sürpriz yaşatmayan E250 şehir kullanımında ECO Start/Stop sayesinde 10 litre/100 km ortalamasının altında kalabilirken performanslı kullanımlarda 12 litre/100 km'nin üzeri muhtemel. Aracı sabit süratle kullanabileceğiniz bir yol bulabilirseniz bu değerler 6 litre/100 km'ye kadar düşürülebiliyor.


Fiyat/Donanım


Mercedes modellerinde araç büyüdükçe donanım seçeneklerinin arttığı bir gerçek. Durum böyle olunca E250'de de seçilebilecek birçok paket ve opsiyon bulunuyor.

Standart donanımında bej tavan döşemesi, çift bölgeli otomatik klima, elektrikli cam ve aynalar, start/stop fonksiyonu, 7 ileri vitesli otomatik şanzıman ve direksiyon simidine yerleştirilmiş vites değiştirme kulakçıkları bulunan otomobilin paket donanımıyla birlikte ön ve arka park sensörleri, çarpışma önleme yardımcısı, otomatik kararan sol dış ve iç dikiz aynaları, dinamik LED farlar, otomatik uzun far yardımcısı, ısıtmalı ön koltuklar, motor alt koruması, panoramik sunroof, küllük, 17 inç çaplı jantlar ve adaptif süspansiyon sistemine sahip olunuyor.

Bu haliyle fiyatı 170.500 TL olan aracın ekstra donanımları arasında bej deri döşeme (2.326 TL), kahverengi dişbudak ağacı kaplamalar (1.386 TL), kadife paspaslar (470 TL), önde ikili bardaklık (322 TL), 6'lı CD değiştiriciye sahip ses sistemi (1.485 TL), 80 litre yakıt tankı (495 TL) ve kapılarda ses izolasyonlu camlar (1.485 TL) bulunuyor.


Sonuç


Mercedes markasının sahip olduğu imajı günümüzdeki haline getiren modellerin başında E Serisi geliyor. Görünüm olarak hiçbir zaman sınıfının en dinamik modeli olmayan otomobilin sahip olduğu tokluksa daha üst sınıfta yer alan araçları kıskandıracak nitelikte.

Şu anda Türkiye'nin insafsız vergi sistemine en uygun model olan E250'nin motor hacmi makyajla birlikte büyümüş olsa da hala 2.000 cc altında kalıyor olması ÖTV seviyesinin değişmemesini sağlıyor. Performans konusunda eksiği olmayan otomobilin opsiyon listesinin uzun olması sayesinde gerçekten istenen aracın yaratılması hiç sorun olmuyor. Donanıma ve daha sonrasında benzin istasyonuna yapılan ödemeler sorun olmayacaksa makyajlı yüzüyle E250 kesinlikle düşünülmesi gereken bir otomobil.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

15 Temmuz 2013 Pazartesi

Datsun GO


Mazide kaldığı düşünülen markalardan birisi daha aramıza katılıyor. Nissan'ın sahip olduğu alt markalardan birisi olan Datsun, firmanın düşük bütçeli müşterilere dönük yüzü olacak.

İsmini, markanın neredeyse 100 yıl önce piyasaya sürdüğü ilk modeli olan DAT-GO'dan alan aracın görünümü, temellerini kullandığı Micra'yı andırıyor. Bu otomobilin köşeli tasarıma sahip bir kardeşiymiş gibi duran GO'nun ön panjurunda Subaru modellerini hatırlatan çizgiler hakim.


İç mekanda Renault-Nissan ailesinden alınan paneller ve kumanda elemanları dikkat çekerken vites topuzu ve el freni kolunun orta konsol alt kısmına taşınması ilginç bir görünüm sunmuş. Bu sayede önde yer alan iki koltuk birleştirilebilirken koltuklar arasında geçiş kolaylaştırılmış.

3.785 mm boya, 1.635 mm genişliğe ve 1.485 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.450 mm. 1.2 litre hacimli, benzinli motorla donatılacak olan araçta 5 ileri vitesli manuel şanzıman görev yapacak.

Škoda Rapid Spaceback


Škoda Rapid ailesi büyüyor. Bu sefer modele bir station wagon versiyonu eklememeyi seçen Çek üretici tercihini şıklık yönünde kullanmış.

C sütununa kadar standart versiyonlardan farksız bir görünüm sunan otomobilin bagaj bölmesi kısa bir yapıya sahip. Dik inen bagaj kapağının üst kısmına bir spoiler ekleyen Škoda opsiyonel donanıma da büyük bir panoramik cam tavan eklemiş.


Kokpitinde değişiklik yapılmayan Spaceback'in bagaj hacmi 415 ile 1.380 litre arasında değişiyor. Arka koltuk oturma mesafeleri konusunda da sınıfının en iyisi olduğu belirtilen aracın boyu, standart Rapid'e oranla 180 mm kısalırken 2.602 mm'lik aks mesafesi aynı kalmış.

Çift katlı bagaj zeminini opsiyon listesine ekleyen Škoda motor seçeneklerinde de değişiklik yapmamış. İlk etapta sunulan benzinli ve Diesel üniteler 75 ile 122 beygir arasında güç üretebiliyor.