1 Temmuz 2011 Cuma
Mercedes-Benz Driving Experience Day '11
Alman otomotiv devi Mercedes-Benz, son yıllarda birçok üreticinin yaptığı gibi sosyal medyada daha girişken olmak adına, düzenlediği Driving Experience Day '11 organizasyonunda blog yazarlarını misafir etti. 25 Haziran tarihinde Polonezköy Village Park'ta düzenlenen organizasyon sırasında markanın çeşitli modellerini çevre yollarda test etme şansı edindim.
Ortamın güzelliğinden, yemeklerin bolluğundan ve -kazanmış da olsak- motorsuz otomobil montajı yarışmasından bahsetmeden hemen araçlara geçmek istiyorum zira sürüşünü yaptığım araçlar hakkında konuşulacak çok şey var.
Öncelikle kötü haberden başlamak istiyorum. Organizasyonda kurcalama fırsatı bulduğumuz C250 Coupé'yi malesef test edemedik. Şimdilik fotoğraflarıyla yetinmemiz gereken aracı buraya tıklayarak bol bol inceleyebilirsiniz.
Kötü haberi geçer geçmez kullanma şansı bulduğum ilk otomobil olan C180'i yazmak istiyorum. Geçtiğimiz yıl makyajlanan C Serisi daha dinamik bir görünümle karşımıza çıkarken C180 modeli, bagaj kapağında yazan "Kompressor" kelimesini kaybetmiş. Artık Avrupa'da olduğu gibi 1.8 litre hacimli motorla donatılan araç kompresör yerine turbo beslemeli olarak sunuluyor. 156 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen motor 7 ileri vitesli şanzımanla uyumlu biçimde işliyor. Mercedes'in en iyi yaptığı işlerden olan şanzıman ve frenler C Serisi'nin bu giriş modelinde bile dikkat çekiyor. Sık kullanımda yorulmayan frenler hem dengeli bir yavaşlama sağlıyor hem de performanslarını uzun süre muhafaza edebiliyor. Manuel değişime de imkan tanıyan otomatik şanzımanın geçişlerini hissetmek için çaba sarf etmek gerekirken hem performans hem de tüketim değerlerinde manuel kardeşinden daha iyi olmayı başarması harika.
Test ettiğim ikinci araç olan Smart Fortwo, 71 beygir güç üretebilen 1 litre hacimli benzinli motoru ve 5 ileri vitesli, yarı otomatik şanzımanıyla sportif sürüşler için yaratılmış olmasa da sertçe ayarlanmış süspansiyon sistemi sayesinde virajlı yollarda bile güven veriyor. Tavanı yerinden çıkartılıp bir cabriolet gibi kullanılabilen aracın bu özelliği, minik dış boyutlarıyla birleşince sürüşü oldukça zevkli bir araç elde edilmiş oluyor. Mercedes'in güven veren fren performansı bu araçta da bulunurken yokuşta kaydırma yapabilen şanzıman ve sert fren pedalı üzerinde biraz daha çalışılabilir.
Son olarak kullanma şansı bulduğum araçsa benim tarzıma en uygun olanıydı: SLK 200 BlueEFFICIENCY. Metal tavanlı küçük roadster akımının öncüsü olan SLK Serisi'nin 3. nesli de diğerleri gibi etkileyici bir araç olmuş. Tasarımı süperspor model SLS AMG'den etkilenen otomobilin genel hatları önceki nesillerde olduğundan daha sert. SLS AMG'nin etkilerini iç mekanda da görmek mümkün. Yuvarlak havalandırma ızgaraları, alt kısmı düzleştirilmiş ve köşeli bir göbeğe sahip direksiyon simidi, dik orta konsol ve vücudu saran koltuklar tam bir spor otomobilde olması gerektiği gibi.
1.8 litre hacimli benzinli motorun 184 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen aşırı beslemeli versiyonunu kullanan test aracı C180'de de kullanılan 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış. Şanzıman ve fren sistemi söze gerek bırakmayacak derecede iyi olan SLK rijiditesi yüksek temelleri sayesinde tavanı açıkken bile burulma emaresi göstermiyor. Çok dengeli bir yol tutuşa sahip olan aracın motor sesi ve süspansiyon konforu da sportif kullanıcıyı tatmin eder nitelikte.
Her modeli bir başka özelliğiyle öne çıkan Daimler-Benz grubunun bu üç aracını kısa da olsa test edebilmek güzeldi. Gelecekte daha uzun bir dönemi kapsayan testlerini yapmak dileğiyle...
Organizasyon sırasında çekilen fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Mercedes benz'in diğer serilerini bilmiyorum ama anladığım kadarıyla özellikle bu coupe araçlara mercedes daha bir özen gösteriyor hepsi birer sanat eseri gibi duruyor.
YanıtlaSilHatırlarım bundan tam 10 sene evvel üniversitedeyken arkadaşın 86 model 560sec mercedesini kullanma şansı bulmuştum... bordo renkli muhteşem bir arabaydı o gün bu gündür ben o arabada yaşadığım sürüş keyfini tekrar yaşayabilmiş değilim.
the best car has made ever(mercedes c180)luxury,comfort,sport are consisted by MERCEDES.
YanıtlaSil