8 Ağustos 2020 Cumartesi

Delage D12


1905 yılında Louis Delage tarafından kurulup 1953 yılında üretime son veren Delage yeniden bizlerle. 2019 yılında hayata dönen firmanın üreteceği ilk otomobilse çok dikkat çekici.


İlk bakışta, birkaç gövde paneli eklenmiş bir Formula 1 aracına benzeyen otomobil, süspansiyon sistemini gösteren şeffaf burun, büyük ön ve arka spoiler, arka çamurluklar ve tavanda yer alan hava girişleri, ince yapılı LED aydınlatma grubu ve büyük difüzör gibi detaylarıyla öne çıkıyor.

Yukarıya doğru açılan tavan ve camları sayesinde iç mekana adeta bir savaş uçağına girer gibi erişilen otomobil 1+1 oturma düzenine sahip. Karbon fiber koltukta oturan sürücünün önünde kumanda kolunu andıran bir direksiyon ve üç dijital gösterge paneli yer alıyor.


Kaputu altında 7.6 litre hacimli bir V12 motor bulunan aracın GT ve Club isimli iki farklı seçeneği mevcut. 20 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla Club, 1.024 beygir güç ve 1.310 kg ağırlık sunarken GT, 112 beygir gücündeki elektrik motoruyla 1.115 beygir güç, 1.400 kg ağırlık sunmakta.

Her iki araçta da 8 ileri vitesli otomatik şanzıman bulunduğunu açıklayan Delage, 30 örneğini üreteceği otomobilin fiyatlarını da 2 milyon Euro seviyesinden başlayacağını açıkladı.

7 Ağustos 2020 Cuma

Kia Sonet


Kia'nın SUV model sayısı da giderek artıyor. Şubat ayında konsept hali Hindistan'da tanıtılan Sonet, yine bu ülkede piyasaya çıkıyor. Üstelik aracın başka ülkelerde de satılacağı kesinleşti.


4 metrenin altında boya sahip olan otomobilin görünümü konsept halini andırıyor. Dik ön bölümde geniş panjur ve gri renkli trim parçaları detay çekerken yanda 16 inç çaplı jantlar, siyah renkli alt korumalar, şişkin çamurluklar, siyah tavan ve yüzgeç anten bulunuyor. Arkadaysa LED stoplar, sahte egzoz çıkışları ve difüzör dikkat çekiyor.

Çok renkli olmasa da zengin donanım sunan iç mekanda dik yerleşimdi havalandırma ızgaraları, dijital gösterge paneli ve çık direksiyon simidi görülebiliyor. Sonet'in donanımları arasında 7 hoparlörlü Bose ses sistemi, temassız şarj istasyonu ve havalandırmalı ön koltuklar gibi kalemler mevcut.


Kaputu altında tanıdık motorlara yer veren Kia'nın benzinli motorları 1 ve1.2 litre hacimli. Küçük hacimli motor turbo beslemeye sahip. 1.5 litre hacimli Diesel üniteyse üçüncü seçenek. Şanzımanlarsa 5 veya 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik ünite. Ayrıca Hyundai-Kia grubunun 6 ileri vitesli, akıllı manuel şanzımanı da araçta sunulacak.

Cadillac Lyriq


GM grubunun elektrikli araç atılımı devam ediyor. Grubun lüks ayağı Cadillac, Lyriq ismini verdiği konseptle çevreci SUV pazarına giriş yapacak. Modelin %80 seri üretime hazır olduğu belirtiliyor.


XT5'e yakın boyutlara sahip olduğu belirtilen otomobilde ışıklandırılmış logo ve ön panjurun haricinde ince yapılı LED farlar büyük jantlar, kontrast renkte tavan, kameralı yan aynalar, ışıklandırmalı ve hemzemin kapı kolları, yana doğru uzayan stoplar ve yatık bir bagaj kapağı kullanılmış.


İç mekanda dört adet tekli koltuk sunan konsept bu sayede arkada oturanlar için de bir dokunmatik kumanda paneli sunuyor. Öndeyse dokunmatik yüzeylere sahip, arması aydınlatmalı, 3 kollu direksiyon simidiyle birlikte 33 inç büyüklüğünde bir ekran kullanılıyor. Hem gösterge tablosu hem de bilgi-eğlence ekranı olan ünite sayesinde ortalıkta fiziksel kumanda bulmak zor.


Henüz teknik verileri açıklanmayan konsept, seri üretime geçtiğinde iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek. 100 kWh kapasiteli bataryalarınsa yaklaşık 500 km menzil sunması bekleniyor. 150 kW hızlı şarja uygun olacak otomobilin pillerinde kullanılan kobalt miktarı da %70 aşağı çekilmiş.

5 Ağustos 2020 Çarşamba

Kia Stonic


Kia'nın küçük SUV modeli Stonic hafifçe güncellendi. Görünümünde büyük değişiklikler bulunmayan aracın asıl değişikliği güvenlik donanımı ve motor bölümlerinde gerçekleşmiş.


İki yeni gövde rengi sunmaya başlayan Stonic'te artık sarı renkli tavan opsiyonu da yer alıyor. Yeni LED farlar ve elden geçirilen trim parçaları da farklılıkları tamamlıyor. İç mekandaysa daha büyük dokunmatik ekran daha yüksek çözünürlüklü yol bilgisayarı ekranı, farklı döşeme, dikiş ipliği ve trim parçası renkleri gözden kaçmıyor.

Güvenlik donanımı zenginleşen otomobilde bisiklet ve yaya algılayabilen acil durum fren sistemi, kör nokta uyarısı ve kör nokta kaza önleme yardımcısı, adaptif hız sabitleme ve sınırlandırma sistemiyle şeritte kalma yardımcısı kullanılıyor.


Kaputu altında 1 ve 1.2 litre hacimli motorlar görev yapmaya devam etse de turbo beslemeli, 1 litre hacimli ünite artık 48 Volt hafif hibrit sistemle alınabiliyor. 100 ve 120 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip motorun maksimum torku da 200 Nm'ye çıkmış. Bu araçlar 125 km/s sürate kadar benzinli motoru kapalı şekilde ilerleyebiliyor.

1.2 litre hacimli ünite üzerinde de çalışma yapan Kia, 84 beygir güç üretebilen motoru, 1 litre hacimli kardeşi gibi 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla sunmaya başladı.

4 Ağustos 2020 Salı

GMA T.50


Gordon Murray yeniden iş başında. Teknik bölümlerinin başında olduğu Formula 1 takımlarının ulaştıkları başarıların ardından McLaren F1'i ortaya çıkaran profesör, 50 yıllık mühendislik birikimini kendi ismini taşıyacak araçla yollara sürüyor.


T.50'nin kısa ve alçak tutulan ön bölümünde McLaren F1 esintileri görmek mümkün. Yuvarlak hatlar ve LED farların haricinde büyük ön cam için uygun görülen tek silecek ve tavana eklenen hava girişi gözlerden kaçmıyor. Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlarsa tek bijonla sabitleniyor.

Yukarıya doğru açılan kapılarının üst bölümü camla kaplanan aracın yan camları da çift parçalı ve bu camın sadece alt bölümü açılabiliyor. Arkada yüksek yerleşime sahip egzoz çıkışları ve yuvarlak LED stoplar haricinde büyük bir difüzör ve 400 mm çapında bir pervane dikkat çekiyor.


Sanki Batmobile'den çıkmış gibi duran bu parça bir taraftan yere bastırma kuvvetini artırırken diğer taraftan motora sağladığı ek soğutma etkisi sayesinde 50 beygir ek güç ürettiriyor. Bu parça, frenleme sırasında da büyük fayda sağlıyor. 241 km/s süratle yapılan frenlemede mesafe kazancı 10 metreyi buluyor.

İç mekanında da F1'e göndermeler yapılan T.50, 3 kişilik bir otomobil ve sürücü ortada konumlandırılmış. Yere sabitlenmiş ve içi boşaltılmış pedallara sahip modelin yan aynaları yerine de kameralar kullanılmış. Devir göstergesi dışında göstergeler dijitalken Arcam ses sistemi 10 hoparlör ve 700 Watt çıkış gücü sunuyor.


Brembo imzası taşıyan fren sisteminde karbon seramik diskler kullanan araç önde 370, arkadaysa 340 mm çaplı disklere ve önde 6, arkada 4 pistonlu kaliperlere sahip. Arka çamurlukların önünde yer alan boşluklarda 228 litre bagaj hacmi sunan araç iki kişilik kullanımda bu hacmi 288 litreye çıkarabiliyor.

Gelelim motora. Ortadan menteşeli ve çift parçalı olarak açılabilen kaputun altında yer alan 4 litre hacimli V12 motor Cosworth imzası taşıyor. F1'de olduğu gibi atmosferik emişli olan ünite, 11.500 d/d'da 663 beygir güç, 9.000 d/d'da 467 Nm tork üretebiliyor. Yüksek sürat modundaysa güç 700 beygire yükseliyor.


6 ileri vitesli, manuel şanzımana sahip olan T.50'nin motoru 12.400 d/d çevirebiliyor. Arkadan itişli modelin maksimum sürat ve hızlanma verileri açıklanmamış olsa da sadece 986 kg olduğu açıklanan boş ağırlık sayesinde modelin yavaş olmayacağı kesin.

Sadece 100 örneği üretilecek olan otomobilin fiyatıysa vergiler hariç 2.36 milyon Sterlin.