6 Nisan 2023 Perşembe

Subaru Crosstrek Wilderness


Subaru'nun Wilderness ailesi genişliyor. Japon üreticinin araziye en uygun versiyonlarını temsil eden bu ek şimdi de Avrupa pazarlarında XV olarak adlandırılan Crosstrek'e uygulanıyor. Kaputu altında yenilik sunmayan otomobilin görsel farklılıklarıysa bol.

Çok daha büyük bölümü siyah plastikten oluşan tamponlar, geniş kapı korumaları, 17 inç çaplı ve siyah renkli jantlar, 318 kg taşıma kapasitesi sunan yüksek tavan rayları, büyük bölümü siyah renkli kaput, Wilderness armaları ve altın renkli detaylar aracın görsel farklılıkları.

Yerden yüksekliği 240 mm'ye çıkarılan otomobile eklenen yağ soğutucusu sayesinde çekme kapasitesi 1.6 tona ulaşmış. İç mekandaysa altın renkli dikiş iplikleri, aynı renge sahip direksiyon trim parçası ve kafalıklara işlenen Wilderness logoları değşiklikler olarak sayılabilir.

Kaputu altında 2.5 litre hacimli, 4 silindirli, atmosferik emişli Boxer motoru koruyan otomobil 185 beygir güç, 240 Nm tork üretebiliyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) kullanmaya devam eden aracın arazi performansını artırmak için son dişli oranı kısaltılmış.

5 Nisan 2023 Çarşamba

Jeep Wrangler


Jeep'in efsanevi modeli Wrangler makyajlandı. Kısa süre önce tanıtılan konsept versiyonlarında görev yapan burun kısmına kavuşan otomobilin asıl sürpriziyse iç mekanda karşımızı çıkıyor. Wrangler artık bu bölümde de çağı yakalıyor.

Yedi çubuklu tasarımını korusa da çubukları kısalan ön panjur karartılan rengiyle de yeni modelleri belli ediyor. Ön tamponu da hafifçe makyajlanan araç istenildiğinde vinçle alınabiliyor. Yeni gövde renkleri ve çapları 17 ile 20 inç arasında değişen 10 yeni janta sahip olan modelin anteni de sonunda ön cama gizlenmiş.

İç mekanda genel olarak klasik tasarım korunsa da yeni dokunmatik ekran bu bölümde öne çıkıyor. 7 inç büyüklüğündeki eski ekrandan çok daha net görünen 12.3 inç büyüklüğündeki ünite, android temelli Uconnect 5 yazılımını destekliyor. Ekranın genişlemesiyle birlikte ortada yer alan havalandırma ızgaraları da bu donanımın altına alınıp gizlenmiş.

Kaputu altında bir yenilik sunmayan Wrangler'ı araziye uygun jant, lastik, diferansiyel ve süspansiyon sistemleriyle almak mümkün. Farklı boy ve açılma seçeneğine sahip olan gövdeleri de sunulan aracın 4, 6 ve 8 silindirli motorlara sahip seçenekleri mevcut. Dört tekerlekten çekiş sistemi bütün modellerde standart.

GMA T.33 Spider


Gordon Murray, T.33'ün üzeri açılabilen seçeneğini de tanıttı. Aslında T.33'ün tasarım aşamasında çizimine ilk başlanan seçenek olan Spider, bu sayede sabit tavanlı kardeşinden sadece 18 kg daha ağır olmayı başarabiliyor.

Ana hatlarını kardeşiyle paylaşan otomobilin önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantları farklı bir tasarıma sahip. LED aydınlatma grubu ve yukarıya doğru açılan kapılarını da koruyan aracın merkezi yerleşime sahip çift egzoz çıkışı da sportif görünümünü koruyor.

Sökülebilir tavan panelleri önde yer alan 115 litre hacimli bagaja sığabilen aracın motoru bir cam kapak altında olmasa da havalandırma boşlukları dörde bölünmüş. Tavanda yer alan hava girişinin altına açılabilir bir cam eklenirken bu bölüm takla anında bir kafes görevi de görüyor.

İç mekanındaki sadeliği koruyan Spider, dört kollu direksiyon simidi ve alüminyumdan üretilmiş birçok parçasıyla öne çıkarken dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran gibi "fazlalıklar" sunmuyor. Bu arada öndeki bagaj haricinde koltukların arkası ve arka çamurlukların önünde de depolama bölümleri sunuluyor.

Kaputu altında 3.9 litre hacimli, atmosferik emişli ve Cosworth üretimi V12'yi koruyan Spider, sabit tavanlı kardeşinin aksine sadece 6 ileri vitesli manuel şanımanla sunulacak. 11.100 d/d dakika çevirebilen motor 617 beygir güç, 451 Nm tork üretebiliyor.

Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC


Mercedes, GLS ailesinin standart ve AMG armalı seçenekleriyle birlikte Maybach logosuna sahip versiyonunu da yeniledi. Hafif tutulan makyaj operasyonu sonrasında görsel olarak çok değişmeyen otomobilin sunduğu lüks seviyesi biraz daha yukarıya çekilmiş.

Çift renkli gövde opsiyonu sunmayan devam eden Maybach, çapları 23 inçe kadar çıkan jant seçeneklerine yenilerini eklemiş. Ön panjurda ufak bir değişiklik yapılmış olsa da radar sensörleri artık çok daha rahat görülebiliyor. Yenilenen ön tamponun köşelerine eklenmiş bölümlerde de minik Maybach logoları görülebiliyor.

Arkada yer alan değişimi de iç desenleri farklılaşan stoplarla sınırlı olan aracın iç mekanına geçildiğinde yeni döşeme renkleri ve desenleriyle farklı trim parçası opsiyonu eklendiği görülebiliyor. Diğer GLS modelleri gibi Maybach versiyonu da sadece dokunmatik düğmelere sahip direksiyon simidini kullanmaya başlamış.

Tek motor seçeneğine sahip olan Maybach GLS'nin kaputu altında çift turbo beslemeli, 4 litre hacimli V8 ünite görev yapıyor. 557 beygir güç, 730 Nm tork üretebilen motor, 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle ağırlığı 2.8 tonu bulan otomobili 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaştırabiliyor.

Genesis GV80 Coupé


Coupé-SUV çılgınlığına katılan üreticilerden biri de Genesis oldu. En azından markanın yakında bu pazara giriş yapacağı kesinleşti. New York'ta tanıtılan GV80 Coupé konseptinin teknik özellikleriyse henüz kesinleşmiş değil.

X Speedium konseptinden alınan detaylarla dikkat çeken aracın ön bölümünde, temellerini paylaştığı GV80'i görmek mümkün. Çift katlı LED farlar ve büyük ön panjurun haricinde agresif tasarımlı hava girişlerine sahip tampon ve panjur altına açılan ek hava girişleri dikkat çekici.

Koyu renkli dev jantlarının haricinde yan aynalar ve kromajlı parçaları siyah renkte sunulan konseptin arkasında bir çift spoiler, yatık bagaj kapağı camı, büyük bölümü siyah renkte sunulan tampon ve aracı yatay olarak geçen çift katlı LED stoplar görülebiliyor.

İç mekana geçildiğinde ön bölümde GV80'den alınan kokpitle karşılaşıyoruz. Gövde rengi gibi turuncu dikiş ipliklerine sahip olan aracın emniyet kemerleri ve dört adet tekli yarış koltuğunun sırtlıkları da bu renkte. Sabit kafalıklı koltuklar haricinde bagaja yerleştirilen takla barları da aracın sportif yüzünü dışa vuruyor.

4 Nisan 2023 Salı

Mercedes-Benz GLS Serisi


Mercedes'in en büyük SUV modeli GLS de makyajlandı. Aslında büyük bir yeniliğe kavuşmadığını söyleyebileceğimiz otomobilin bütün versiyonları değişimden nasibini aldı. Eklenen bazı donanımlarsa yeni aracın en azından sürüş sırasında fark yaratmasını sağlayacak.

Modelin en çok değişen yeri olan önünde bile detaylara inmeden yenilik bulmak zor. Farların iç desenlerinde bile çok az değişiklik yapan Mercedes, büyüyen ön panjurda yatay çıtalar kullanmış. Ön tampon da biraz daha sportif bir görünüme kavuşmuş. Yeni jant ve gövde rengi seçenekleri haricinde LED stopların iç desenleri ve arka tamponun altta kalan plastik bölümü de yenilenmiş.

İç mekanda da değişimleri büyüteçle aramak gerekiyor. Diğer bütün Mercedes modellerinde olduğu gibi yeni nesil direksiyon simidine geçiş yapan GLS ailesinde bu parça üzerinde sadece dokunmatik düğmeler bulunuyor. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranda da grafik yenilemerli yapılmış. Döşemeler ve trim parçalarında da güncellemeler var.

Yeni bir arazi paketiyle süspansiyon sistemi ekstradan 30 mm yükseltilebilen otomobilin AMG versiyonlarında da siyahtan arındırılıp daha fazla gövde rengi kullanılan panellere kavuşmuş. Bu araçların da Panamericana panjur ve tamponlarında ufak tefek değişiklikler var.

Sıralı 6 silindire sahip Diesel seçeneklerinde 230 beygir güç 650 Nm tork ve 270 beygir güç, 750 Nm tork üretebilen versiyonlar sunan GLS'nin aynı silindir sırasına sahip benzinli motoruysa 381 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. 4 litre hacimli V8 ünite standart haliyle 517 beygir güç, 730 Nm tork üretebilirken AMG 63'te kullanılan seçenek 612 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor.

48 Volt hafif hibrit yardımcı, dört tekerlekten çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli otomatik şanzıman bütün araçlarda standart olarak sunuluyor. En düşük güçlü Diesel dışında bütün versiyonların maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanmış olsa da AMG'de bu duvar, ek ücret ödeyerek 280 km/s'e alınabiliyor.