2 Mart 2019 Cumartesi

Ford Tourneo Custom


Bütün gözler Cenevre'de tanıtılacak konsept ve yeni modellere dönmüşken Ford'dan bir sürpriz geldi. Üretimi Türkiye'de yapılan ticari araçlardan Tourneo Custom yeni motor seçeneklerine kavuştu.

Görünümünde bir yenilik olmayan aracın donanımına aktif park ve şeritte kalma yardımcıları eklenirken iç mekan donanımına, 10 alete kadar bağlanma imkanı sunabilen Wi-Fi hotspot eklenmiş.

Kaputun altında görev yapan 2 litre hacimli turbo Diesel ünitelerin 105, 130 ve 185 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunuyor. 130 ve 185 beygir gücündeki seçenekler otomatik şanzımanla alınabilseler de manuel olanlar 48 Volt hafif hibrit sistemle donatılabiliyor. Bu sayede %6 yakıt ekonomisi sağlanabiliyor.

Italdesign DaVinci


Bir süredir sesi soluğu çıkmayan tasarımcılardan Italdesign ilginç bir konseptle karşımızda. Güncel tasarım yönelimlerinin birçoğuna sahipmiş gibi görünen otomobilde birkaç motor seçeneği sunulabilecek.

Agresif görünen ön bölümünde LED farlar ve geniş hava girişleri görülebilen otomobilin kaputunda hava büyük bir hava geçişi bulunuyor. İnce yapılı yan aynalar ve yan hava çıkışlarının haricinde dev jantlar, büyük difüzör, şık bir spoiler ve dörtlü LED farlar gözlerden kaçmıyor.


Yukarıya doğru açılan iki kapıdan ulaşılabilen iç mekanda dijital gösterge tablosu, üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, havalandırma kumandaları için bir dokunmatik ekran, kapılara kadar uzanan ön konsol ve ön yolcu için bir dokunmatik ekran bulunuyor.

Henüz kesinleşen bir motor seçeneğine sahip olmayan otomobilde iki seçenek sunulacak. İlki 4 litre hacimli bir V8 olan seçeneklerden ikincisi bir çift elektrik motoru. Her iki durumda da araç dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olabilecek.

1 Mart 2019 Cuma

Seat el-Born


Geçtiğimiz günlerde tanıtılan Minimo konseptiyle elektrik motorlu otomobiller pazarına adım atacakmış gibi görünen Seat, daha alışılmış duruşa sahip el-born konseptiyle de aynı işi yapabilecekmiş gibi görünüyor.


Markanın köşeli hatlara sahip tasarım çizgisini devam ettiren model sivri burun yapısı, üçgenlerden oluşan ön tampon süslemeleri ve şık LED farlarıyla dikkat çekiyor. 20 inç çaplı jantlar ve geniş cam yüzeylerinin haricinde spoiler, difüzör ve ince yapılı LED stoplar da gözlerden kaçmıyor.


İç mekanına bakıldığında seri üretime hazırmış gibi görünen otomobilde dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon sistemi ve sabit kafalıklara sahip ön koltuklar kullanılırken büyücek bir sunroof da unutulmamış.


204 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruna sahip olan konseptin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7.5 saniye sürerken 62 kWh kapasiteli piller, WLTP çeviriminde 420 km menzil sunuyor.

Smart Forease+


Smart'ın konseptleri arasına bir tane daha cabriolet katıldı. Geçtiğimiz yıl tanıtılan Forease konseptinin geliştirilmiş bir hali olan otomobil güncel Smart modellerinin temelleri üzerinde yükseliyor.

Genişletilmiş çamurluklar, büyük jantlar, agresif görünüme sahip tamponlar ve ilginç tasarımlı LED aydınlatma grubunu koruyan araçta bir Speedster havası veren bez tavan kullanılmış. Ayrıca Forease'de neon sarısı olan detaylar bu modelle birlikte tavanın rengine boyanmış.


Aynı renk iç mekanda trim parçaları üzerinde de görülebiliyor. Üst kısmı bulunmayan direksiyon simidi, metal pedal seti ve sportif koltuklar da Forease ile paylaşılan parçalar arasında.

Temellerini ForTwo EQ Cabrio ile paylaşan aracın elektrik motoru 82 beygir güç, 160 Nm tork üretebiliyor.

Lamborghini Huracán Spyder EVO


Lamborghini'den beklediğimiz hamle geldi. Ocak ayında Huracán ailesinin gelişmiş ve makyajlanmış seçeneği EVO'yu tanıtan İtalyan üreticinin bu otomobilin üzerini açması uzun sürmedi.


Tasarımını sabit tavanlı kardeşinden alan otomobilin farkı arka bölümde ortaya çıkıyor. Bir çift gizli takla barına sahip olan aracın kaputu üzerinde bir cam kullanılmamış. Bu nedenle de motor görülemiyor. Tavansa 17 saniye içerisinde açılıp kapatılabiliyor ki bu iş, 50 km/s sürate kadar yapılabiliyor. 20 inç çaplı jantlar standart donanımda.


İç mekanı da tavan açma-kapama tuşu haricinde bir değişiklik sunmayan otomobilin motoru da tanıdık. 5.2 litre hacimli V10, 640 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. Ağırlığı 1.542 kg olan dört tekerlekten çekişli modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.1 saniye sürerken 0-200 km/s hızlanması 9.3 saniyede tamamlanıyor. Maksimum süratse 325 km/s.

Jaguar XE


Cenevre'nin yenilikleri arasında bir de Jaguar bulunuyor. Küçük sedan modeli XE'nin makyajlı halini sergileyecek olan İngiliz üretici teknik anlamda büyük yenilikler sunmuyor olsa da tasarım farklılaşmış.

Önden bakıldığında hafifçe elden geçirilen farlar ve tamponla birlikte panjurun da yenilendiği görülebiliyor. Yeni gövde rengi ve jant seçenekleriyle birlikte arka tamponu biraz daha agresif hale getiren Jaguar stopları da inceltmiş.


Asıl başkalaşımsa iç mekanda gerçekleşmiş. Dijital gösterge paneliyle birlikte göbeği incelen ve çok daha sportif görünen bir direksiyon simidine kavuşan otomobilin cam kumandaları da bir kat aşağıya alınıp daha ergonomik bir hale getirilmiş. Dokunmatik ekran genişlerken klima kumandaları da dokunmatik hale gelmiş. Vites kolunu da geri getiren makyajla birlikte bu bölümde sunulan bardaklıklara panjur kapak eklenmiş.

Kaputu altında henüz bir yenilik bulunmayan araçta 2 ve 3 litre hacimli benzinli ve Diesel motorlar görev yapmaya devam edecek. Bu üniteler arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş sistemiyle eşleştirilebiliyor.

28 Şubat 2019 Perşembe

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+


Mercedes-AMG'nin Cenevre'de sergileyeceği güçlü araçlardan bir tanesi de SUV seçenek GLE'nin "Hafif" AMG modeli 53 oldu. Gelişmiş bir hafif hibrit motor sunan aracın performansı da tahmin edileceği gibi yüksek.

Dış görünüşünde beklenen değişiklikler bulunan otomobilde daha agresif görünümlü tamponlar, 22 inç çaplı jantlar, Panamericana ön panjur, genişletilmiş çamurluklar, makyajlı kaput ve dörtlü egzoz çıkışı bulunuyor.


İç mekanda da durum farklı değil. Sportif yan destekler sunan ön koltukar, metal pedal seti, deri kaplı konsol, dijital gösterge paneli, metal ve karbon fiber trim parçaları ile alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi donanımda.

Sertliği ayarlanabilen adaptif havalı süspansiyon sistemine de sahip olan otomobilin kaputu altında 3 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli bir benzinli motor yer alıyor. 435 beygir güç, 520 Nm tork üretebilen araçta sunulan EQ Boost fonksiyonu 48 Volt hafif hibrit sisteme işaret ediyor.


9 ileri vitesli, AMG Speedshift TCT şanzımana sahip olan aracın motor ve şanzımanı arasına yerleştirilen ve marj motoru olarak da görev yapan elektrik motoru 22 beygir güç ve 250 Nm tork sağlayabiliyor. Akıllı dört tekerlekten çekiş sistemiyle de birleşince 0'dan 100 km/s sürate 5.3 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.

Polestar 2


Artık Volvo'dan ayrı bir marka olan Polestar yeni modeller sergilemeye devam ediyor. 2017 yılında sergilenen hibrit model Polestar 1'in ardından şimdi de sıra tamamen elektrikli olan Polestar 2'de.


LED farları, köşeli ön panjuru ve genel olarak köşeli olan tasarımıyla Volvo modellerini andıran otomobil liftback arka bölüme sahip bir SUV. Ortada birleşen ince yapılı LED stoplar da dikkat çeken detaylar arasında.

İç mekanda da genel olarak Volvo'yu andıran otomobilde dijital gösterge panelinin yanında 11 inç büyüklüğünde bir dokunmatik ekran yer alıyor. Android bazlı bir işletim sistemine sahip olan bilgi-eğlence sistemi haricinde içi boşaltılmış vites kolu, konsolu tamamlıyor.


Performance paketi olarak adlandırılan donanımdaysa Öhlins amortisörler, 20 inç çaplı jantlar, Brembo marka frenler, altın renkli fren kaliperleri ve emniyet kemerleri yer alıyor.

Bir çift elektrik motoruna sahip olan otomobil 408 beygir güç, 660 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 78 kWh kapasiteli pillere sahip olan model WLTP çeviriminde 500 km menzil sunuyor.

Mercedes-Benz GLC Serisi


Mercedes'in Cenevre'de sergileyeceği yenilikler arasında GLC ailesinin makyajlı seçenekleri de yer alacak. Genel duruşunda büyük değişiklikler olmayan otomobilin iç mekanında göze çarpan yenilikler bulunuyor.

Yenilenen tamponlar, farklı tasarıma sahip LED farlar ve stoplar, yeni jant seçenekleri ve gövde renkleriyle farklı karakter çizgilerine sahip kaput dış mekanda yapılan yenilikleri temsil ediyor.


İçeriye geçildiğinde dijital gösterge panelinin bütün GLC ailesinde kullanılmaya başladığını görebiliyoruz. Bilgi-eğlence ekranı büyürken dokunmatik kumanda paneli de Alman markanın yeni modellerinin kullandığı şekilde yenilenmiş. Tahmin edileceği gibi güvenlik donanımı da zenginleşmiş.

Kaputun altında ilk etapta 2 litre hacimli, turbo Diesel ve benzinli motor seçenekleri bulunacak araçta Diesel üniteler 163, 194 ve 245 beygir güç üretebilirken benzinliler 197 ve 258 beygir gücünde alınabiliyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de donanımda yer alıyor.

Ferrari F8 Tributo


Cenevre otomobil fuarının yeni süperspor otomobillerinden bir tanesi de Ferrari'den gelecek. İtalyan firma, 488 GTB'nin yerini alacak olan modeli F8 Tributo'yu bu organizasyonda bizlerle buluşturacak.

Tasarımı yine etkileyici olan bu Ferrari modelinde kullanılan birçok hava giriş ve çıkışına baktığımızda aerodinamik özellikler üzerinde ne kadar vakit harcandığı anlaşılabiliyor. Farların üst kısmı yerine hava çıkışları gelen modelde klasik beş kollu Ferrari jantlarının farklı bir yorumu kullanılmış.


Splitter, yan etekler ve difözürün yanında çift çıkışa sahip egzoz sistemi, havalandırma yarıklarına kavuşan motor kaputu camı ve V8 modellere geri dönüş yaptığı söylenebilecek dörtlü stop tasarımı dikkatlerden kaçmıyor.

İç mekanda 488 GTB'ye kıyasla her parçanın yenilendiğini söyleyen Ferrari genel tasarımı çok farklılaştırmamış. Birçok kumandanın entegre edildiği direksiyon simidi, analog devir göstergesini çevreleyen dijital tablo ve yolcunun önüne eklenen dokunmatik ekran dikkat çeken detaylar arasında sayılabilir.


Markanın daha önce 488 Pista'da kullandığı ve çift turbo besleme sayesinde 720 beygir güç, 770 Nm tork üretebilen V8 ünite 3.9 litre hacimli. Maksimum tork devri düşen ünitenin verileri McLaren 720S'inkiyle aynı.

7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan F8 Tributo'nun 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.9 saniye sürerken 0-200 km/s hızlanması 7.8 saniye alıyor. Kuru ağırlığı 1.330 kg aolan otomobilin maksimum süratiyse 340 km/s.

26 Şubat 2019 Salı

Volkswagen Touareg V8 TDI


Volkswagen'in Cenevre'de sergileyeceği güçlü SUV modelleri T-Roc R ile sınırlı değil. Alman üreticinin büyük SUV modeli Touareg, hem gücü hem de düşük tüketimiyle dikkat çeken V8 Diesel seçeneğine kavuşuyor.

Dışarıdan bakıldığında, standart olarak sunulan bol kromaj, ön panjurda yer alan V8 logosu ve 19 inç çaplı jantlarla diğer kardeşlerinden ayrılan modelin iç mekanında yenilik olmasa da standart donanım zenginleşmiş. Ayrıca havalı süspansiyon sistemi de aracın standart donanımına eklenmiş.

Kaputu altında yer alan 4 litre hacimli V8 turbo Diesel ünite 421 beygir güç, 900 Nm tork üretebilen araçta 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı.

Škoda Kamiq


Škoda'nın ilginç isimli SUV ailesi genişlemeye devam ediyor. Kodiaq ve Karoq'un ardından şimdi de sıra Kamiq'te. Ailenin en küçüğü konumuna gelen Kamiq, aynı isimle tanıtılan Çinli kardeşinden farklı görünüm sunuyor.

Köşeli hatlara sahip bir tasarımla karşımıza çıkan araçta çift katlı far tasarımı kullanılmaya devam ederken arka kısımda, şu sıralar birçok otomobilde kullanılan türde yatay stoplar bulunuyor. 4.241 mm boya, 1.793 mm genişliğe ve 1.531 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 2.651 mm.


İç mekanda da bir Volkswagen grubu aracı olduğu hissedilebilen Kamiq'te dijital gösterge paneli, 9.2 inçe kadar büyüyebilen dokunmatik ekran ve metal pedal seti gibi donanımlar alınabiliyor. Bagaj hacmiyse 400 litre.

Kaputu altında da tanıdık üniteler sunan aracın 1 ve 1.5 litre hacimli, benzinli motorları 95, 115 ve 150 beygir güç, 200 ve 250 Nm tork üretebiliyor. 1.6 litre hacimli Diesel üniteyse 115 beygir güç, 250 Nm tork üretiyor. 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli DSG seçilebilirken adaptif süspansiyon sistemi de donanıma eklenebiliyor.

25 Şubat 2019 Pazartesi

Seat Minimo


Volkswagen grubunun elektrikli otomobiller hakkında yaptığı çalışmalar son sürat devam ediyor. Üstelik gelişmeler yan markaların da farklı konseptlerle karşımıza çıkmasını sağlıyor. İşte onlardan biri: Seat Minimo


2.5 metre boya ve 1.24 metre genişliğe sahip olan model aklımıza Renault Twizy'yi andıran bir yapıya sahip. Önde 3 parçalı LED farlar hırçın bir görünüm sunarken arkada da üçgen şekilli LED stoplar dikkat çekiyor.


Yukarıya doğru açılan asimetrik kapılara sahip olan konseptin sol kapısı daha küçük. 1+1 oturma düzenine sahip Minimo'nun kapalı kabininde dijital bir ekran ve hem üst hem de altı düzelştirilmiş bir direksiyon simidi bulunuyor.


Henüz detaylı teknik verileri açıklanmamış olan konseptin elektrik motorlu olduğu ve pillerinin saniyeler içerisinde değiştirilebildiğiyse belirtildi. Sunulan menzilse 100 km'nin üzerinde.

Audi Q5, A6, A7 ve A8 e


Son zamanlarda önü alınamayan elektriklenme işlemi hızlı bir şekilde yayılmaya devam ediyor. Elektrikli modellerini teker teker tanıtmaya başlayan üreticiler bir taraftan da hibrit seçenekleri ortaya çıkarıyor. Bu üreticilerden olan Audi, Cenevre otomobil fuarına dört farklı şarj edilebilir hibrit modeliyle geliyor.

Dışarıdan bakıldıklarında standart araçlardan "e" logoları ve iki tarafta da yer alan depo kapaklarıyla ayrılan otomobillerden Q5, A6 ve A7 "e comfort" armasına sahip. Bu modellerde yer alan 2 litre hacimli benzinli motor, turbo besleme ve elektrik motoru sayesinde 50 TFSI seçeneklerinde 299 beygir güç, 450 Nm tork, 55 TFSI'da ise 367 beygir güç, 500 Nm tork üretiyor.

A8'in hibrit seçeneğini e Quattro olarak adlandıran Audi bu otomobilde 3 litre hacimli V6 motora yer vermiş. 449 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen otomobilin sadece elektrikli kullanımda sunduğu menzil, diğer modeller gibi 40 km. Araçların tamamında 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılmış.

Volkswagen T-Roc R


Volkswagen, ürün gamına sportif SUV modelleri eklemeye devam ediyor. Alman üretici, küçük SUV seçeneğinin R versiyonuyla hem dikkat çekici performans hem de R ailesinin yüksek yapılı ilk üyesini tanıtıyor.

Güçlü T-Roc'un dış görünümü de bunu belli ediyor. Farklı bir ön panjur ve agresif görünen ön tamponun haricinde hafifçe genişletilen çamurluklar, gri renkli yan aynalar, 18 veya 19 inç çaplı jantlar, gövde rengi kapı altı şeritleri, spoiler, daha sportif bir arka tampon ve dörtlü egzoz çıkışları dikkatlerden kaçmıyor.


İç mekanda dijital gösterge paneli, farklı döşemeler, daha sert dolgulara sahip, yüksek yan destekli koltuklar, alt kısmı düzleştirlimiş direksiyon simidi, metal pedal seti ve sürüş modu seçmek için bir döndürmeli kumanda yer alıyor.

Alçaltılan süspansiyon sistemi ve Golf R'dan alınan frenler haricinde bu otomobilden alınan 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip motorla da donatılan T-Roc R, 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip olan model 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.

Peugeot 208


Peugeot'dan beklenen haber geldi. Fransız üreticinin ilk olarak Cenevre otomobil fuarında sergileyeceği yeni nesil 208'i ortaya çıktı. Otomobilde yaşanan teknoloji gelişimi dikkat çekiyor.


Ön bölüme bakıldığında, özellikle dev panjur nedeniyle Audi A1'i andırdığı söylenebilecek otomobilde LED farlar ve 508'de olduğu gibi aşağıya doğru uzayan LED gündüz aydınlatmaları görülüyor. Jant çapları 17 inçe kadar çıkarken üst donanım paketlerinde çamurluklar, yan aynalar ve tavan siyah renkli olarak alınabiliyor.

C sütununa aracın donanım seviyesini yazmaya başlayan Peugeot, 208'e şık bir spoiler eklemiş. LED stoplar, bagaj kapağı üzerinde birleşerek yeni nesil Peugeot modellerine göndermeler yaparken şişkin arka tampon ve çiftli egzoz çıkışı da gözlerden kaçmıyor.


İç mekanda da modern Peugeot modellerinin izleri görülebiliyor. Üst ve altı düzleştirilmiş küçük direksiyon simidi, yanları boşluklu dijital gösterge paneli, sürücüye dönük tasarlanan 10 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran, şık görünümlü şalterler ve farklı renklerde seçilebilen trim parçaları burayı canlandırmış. Bagaj hacmiyse 265 litre.


Yeni 208’in güvenlik donanımı da zengin. Dur-Kalk yapabilen adaptif hız sabitleme sistemi, şeritte kalma asistanı, otomatik park yardımcısı, acil durum frenleme sistemi, kör nokta uyarısı ve trafik işareti tanıma sistemi  bunlar arasında yer alıyor. Bu arada modelin, 2019 yılının sonbahar aylarında Avrupa pazarına sunulması planlanıyor.

İlk defa e-208 isimli elektrikli seçeneğine kavuşacak olan otomobil aynı zamanda ailenin ilk etapta en güçlüsü konumunda. 136 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 8.1 saniyede ulaşabiliyor. Üstelik araçta üç farklı sürüş modu sunuluyor. Tek pedalla sürüş seçeneğine de sahip olacak e-208’in dış görünümünde, egzoz çıkışı bulunmaması ve gövde rengi ön panjur gibi farklılıklar var. 50 kWh kapasiteli pillerin sunduğu menzilse WLTP normunda bile 340 km.


Diğer motorlarsa tanıdık. 1.2 litre hacimli, 3 silindirli benzinli ünitenin doğal emişli seçeneği 75 beygir güç üretebiliyor. Turbo beslemeli seçeneklerse 100 ve 130 beygir gücünde. 5 ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanın yanında 8 ileri vitesli tam otomatik şanzımanın da donanıma eklendiğini belirtelim. 1.5 litre hacimli turbo Diesel üniteyse ilk etapta 100 beygir güç ve manuel şanzımanla sunulacak. Motorların tamamında start-stop bulunuyor.

24 Şubat 2019 Pazar

Genesis G90 Limousine


Hyundai'nin lüks yan markası Genesis gözünü daha da yükseklere dikti. Kore pazarı için bir limuzin üreten firma bu aracını G90 temelleri üzerine geliştirdi. Modelin sunduğu konfor seviyesi, tahmin edilebileceği gibi yüksek.

Ön ve arka tasarımı standart G90'dan farklı olmayan model 290 mm uzatılmış. 5.945 mm boya sahip olan aracın aks mesafesi de 3.450 mm olarak açıklanıyor. Jantlar ve ön panjurun üst kısmında kullanılan kromaj da limuzini kardeşlerinden ayırıyor.


İç mekana geçildiğinde önde bir farklılık sunmadığı görülebilen otomobilin asıl farklılığı arkada. Burada iki adet elektrikli ve tekli koltuğa sahip olan model, ön koltukların arkasına  eklenen ekranlar ve koltuklar arasındaki kumanda paneli sayesinde yolcularına eğlenceli yolculuklar sunuyor.

Adaptif süspansiyon sistemini standart donanımda bulunduran otomobilin kaputu altında 5 litre hacimli, V8 motor görev yapıyor. 425 beygir güç, 520 Nm tork üretebilen ünite 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip.